بررسی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z: مقرون به صرفه و ارزشمند

نقد و بررسی 10 آبان 1397 علی مظفری

بررسی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z: مقرون به صرفه و ارزشمند

کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z یکی از محصولات ارزان‌ قیمت و کاربردی لنوو است که از پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل بهره می‌برد و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بسیاری از کسب و کارها باشد. با نقد و بررسی آل این وان همراه ما باشید.

کسب و کارهای زیادی هستند که با توجه به فضای کاری خود و بودجه‌ای که برای سیستم‌های کامپیوتری در نظر گرفته‌اند، ترجیح می‌دهند سراغ کامپیوترهای بدون کیس یا به اصطلاح آل این وان (All in One) بروند. البته کاربران خانگی و اداری زیادی هستند که نیاز به سیستم دسکتاپ ثابتی دارند که جای زیادی نگیرد، طراحی زیبا و مدرنی داشته باشد و از سخت‌افزار مناسبی برخوردار باشد.

کمپانی چینی لنوو بزرگترین تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا است که علاوه بر لپ‌تاپ‌های متنوع، کامپیوترهای بدون کیس خود را نیز با مشخصات فنی و طراحی ظاهری متفاوت روانه‌ی بازار می‌کند.

کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z یکی از دستگاه‌های خوش قیمت کمپانی لنوو از سری تینک سنتر (Think Center) است که از پردازنده‌ی نسل هفتم Core i3 کبی لیک اینتل بهره می‌برد و با توجه به قیمت و مشخصات جذابی که دارد می‌تواند یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید در بین بودجه‌های اقتصادی باشد.

اگر قصد خرید کامپیوتر بدون کیس ارزان قیمت دارید، می‌توانید قیمت کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z را با قیمت کامپیوترهای بدون کیس دیگر مقایسه کنید و بعد از خواندن نقد و بررسی تخصصی این محصول تصمیم نهایی خود را بگیرید.

با بررسی آل این وان لنوو وی 310 زِد همراه ما باشید.

 

طراحی

 

lenovo all in one v310z

 

کمپانی لنوو همواره تلاش کرده تا طراحی و کیفیت محصولات این شرکت متناسب با بازه‌ی قیمتی آن‌ها باشد. کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z نیز از این قاعده مستثنی نیست و در همان نگاه اول متوجه می‌شوید با محصولی اقتصادی روبه‌رو هستید.

البته طراحی این دستگاه همچنان جذاب است و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. ضمن اینکه کیفیت ساخت کامپیوتر بدون کیس لنوو کاملاً قابل قبول است و استحکام خوبی دارد.

آل این وان لنوو V310z طراحی ساده و یک‌دستی دارد. این دستگاه در رنگ سیاه عرضه شده است و سبک طراحی آن کاملاً با بازه‌ی قیمتی که دارد متناسب است. در قسمت جلوی دستگاه علاوه بر نمایشگر که به شکل عجیبی حاشیه‌ی زیادی دارد، در قسمت بالا وب‌کم و در گوشه‌ی چپ پایین دقیقاً زیر صفحه نمایش لوگوی معروف Lenovo به چشم می‌خورد.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNDY2 2017: زیبا و حرفه‌ ای

پایه‌ی این آل این وان نیز طراحی کاملاً ساده‌ای دارد و به شکل دایره‌ای و گرد طراحی شده و نمایشگر روی آن قرار می‌گیرد. زیر صفحه نمایش می‌توانید اسپیکر دستگاه را ببینید.

 

طراحی کامپیوتر بدون کیس لنوو وی 310 زد

 

اما پشت دستگاه با اینکه طراحی ساده‌ای دارد ولی ویژگی‌های جذابی را در خود جای داده است. در قسمت بالا می‌توانید خروجی‌های هوا را ببینید و در قسمت وسط نیز فضایی تعبیه شده است که می‌توانید به عنوان دستگیره برای جابه‌جایی این آل این وان استفاده کنید. این قسمت به رنگ قرمز براق است که باعث شده رنگ‌بندی پشت کامپیوتر بدون کیس Lenovo AIO V310Z از حالت کاملاً سیاه مات خارج شود. ضمن اینکه در این بخش نیز شبکه‌‌ای برای خروج هوا وجود دارد.

در قسمت سمت چپ این دستگیره لوگوی Lenovo به صورت بزرگ حک شده است و در لبه‌ی کناری آن نیز می‌توانید درایو نوری را مشاهده کنید. در سمت راست دستگاه و زیر درایو نوری نیز کلید پاور و کلید تنظیم نور نمایشگر در نظر گرفته شده و محل اتصال پایه در قسمت وسط پشت نمایشگر تعبیه شده است.

یکی از ویژگی‌های جالب در طراحی پشت آل این وان لنوو وی 310 زد، پنلی است که روی پورت‌های پشتی قرار می‌گیرد و قابلیت جداشدن دارد. ویژگی امنیتی این کاور کمک می‌کند تا دسترسی به پورت‌های پشتی کاملاً قطع شود.

ابعاد این دستگاه با پایه 227 * 404 * 494 میلی متر و وزن آن همراه با پایه 6.87 کیلوگرم است. وزن این آل این وان بدون پایه برابر 5.44 کیلوگرم خواهد بود.

 

خروجی‌ها

 

آل این وان Lenovo all in one v310z

 

با اینکه کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z جزو محصولات ارزان قیمت این کمپانی به شمار می‌رود، ولی از خروجی‌های مناسبی بهره می‌گیرد و نیاز کاربران را کاملاً پوشش می‌دهد.

در سمت چپ دستگاه از دو پورت USB 3.0 (یکی برای شارژ سریع)، کارتخوان microSD و جک صوتی 3.5 میلی‌متری (به صورت ترکیبی برای هدفون و میکروفون) استفاده شده است.

در پشت این آل این وان نیز شاهد خروجی شارژر، دو پورت USB 3.0، دو خروجی USB 2.0، پورت LAN و پورت HDMI هستیم.

 

صفحه کلید و موس

 

صفحه کلید کامپیوتر بدون کیس lenovo all in one v310z

 

لنوو برای کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z از یک ست موس و کیبورد بی‌سیم با برند خودش استفاده کرده است. این موس و کیبورد با اینکه از پلاستیک ساخته شده‌اند ولی کیفیت و عملکرد خوب و قابل قبولی دارند.

صفحه کلید لنوو از طراحی جزیره‌ای بهره می‌برد و با اینکه کلیدها تقریبا نزدیک به هم هستند، ولی فضای کاری به اندازه‌ی کافی وجود دارد و کلیدها کاملاً نرم و روان به دستورات شما پاسخ می‌دهند. میزان خطای شما خیلی کم خواهد بود و هنگام کار کردن با این کیبورد، صدای آزاردهنده‌ای از کلیدها نشنیدیم.

در قسمت پایین صفحه کلید لنوو فضایی در نظر گرفته شده است که به دلیل سبک طراحی و ارگونومی که دارد، باعث می‌شود در طولانی مدت دست شما از کار کردن با این کیبورد خسته نشود. از نقاط مثبت این صفحه کلید، بهره‌مندی از کیبورد عددی (NumPad) است که خیال شما را از کارهای محاسباتی راحت می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس ASUS Transformer All in One P1801: زیبا و چندکاره

موس بی‌سیم لنوو نیز کیفیت بسیار خوبی دارد و از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد. کلیک وسط غلتکی آن به رنگ قرمز در نظر گرفته شده است تا طراحی موس از حالت کاملا ساده و یکنواخت خارج شود. سرعت عملکرد این موس لیزری کاملاً خوب است و مشکل خاصی نخواهید داشت.

 

نمایشگر

 

نمایشگر کامپیوتر بدون کیس lenovo all in one v310z

 

کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z به یک نمایشگر 19.5 اینچی TN با رزولوشن 1600 * 1900 پیکسل و میزان روشنایی 250 نیت (nit واحد اندازه‌گیری میزان تشعشع ساطع شده از نمایشگر است)  مجهز شده است. این صفحه نمایش مات از نوع LED در نظر گرفته شده است و عملکرد قابل قبولی دارد.

با اینکه بهتر بود لنوو سراغ یک پنل IPS می‌رفت تا زاویه‌ی دید نمایشگر این آل این وان بهتر می‌شد، اما صفحه نمایش TN و مات این دستگاه همچنان عملکرد خوبی دارد، رنگ‌ها را زنده و شفاف نشان می‌دهد و میزان روشنایی آن در سطح قابل قبولی قرار دارد.

البته باید به اینکه توجه کنیم که کیفیت صفحه نمایش آل این وان Lenovo All in One v310z با توجه به بازه‌ی قیمتی آن کاملاً مناسب است و جزئیات به خوبی نشان داده می‌شود و تصاویر نیز کاملاً شارپ هستند.

 

آل این وان لنوو وی 310 زد

 

از ویژگی‌های جذاب و مثبت این نمایشگر، قابلیت انعطاف‌پذیری و حرکت آن در زوایای مختلف است که به ویژه در کسب و کارها و هنگام ارائه‌ی پروژه یا انجام کارهای تیمی بسیار کاربردی خواهد بود. از طرف دیگر شما می‌توانید این نمایشگر را روی دیوار یا پایه‌های دیگر نیز نصب کنید.

در مجموع صفحه نمایش کامپیوتر بدون کیس لنوو V310Z در نوع خود عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد و شاید تنها مشکلات آن حاشیه‌ی زیاد دور نمایشگر و زاویه‌ی دید محدود آن باشد.

 

سخت افزار

 

سخت افزار کامپیوتر بدون کیس Lenovo all in one v310z

 

کمپانی لنوو همواره تلاش می‌کند با محصولات خود طیف وسیعی از کاربران را با بودجه و نیازهای مختلف پوشش دهد. از این رو دستگاه‌های خود را طراحی ظاهری یکسان ولی با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کند.

کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z نیز دارای مشخصات فنی متفاوت است. به عنوان مثال در بخش پردازنده این محصول از پردازنده‌های Core i3، Core i5 و Core i7 کبی لیک اینتل بهره می‌برد. یا در بخش فضای ذخیره‌سازی بسته به بودجه‌ی خود می‌توانید از بین مدل‌های مجهز به هارد دیسک یا درایو SSD یکی را انتخاب کنید.

مدلی که ما بررسی کردیم از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای  Core i3 نسل هفتم کبی لیک اینتل با فرکانس کاری 3.9 گیگاهرتز، فناوری 14 نانومتری (فاصله‌ی بین هر جز پردازشی ۱۴ نانومتر است که در نهایت باعث قرارگیری ترانزیستورهای بیشتر و کوچکتر شدن ابعاد پردازنده می‌شود)، معماری 64 بیتی و حافظه‌ی کش 3 مگابایت بهره می‌برد.

علاوه بر این آل این وان لنوو وی 310 زد به 4 گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت، پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Intel HD 630، 500 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (امکان خرید مدل‌های مجهز به هارددیسک تا 2 ترابایت یا درایو SSD تا 256 گیگابایت وجود دارد)، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و شبکه‌ی Wi-Fi 802.11ac مجهز شده بود.

این سیستم کامپیوتری در پردازش‌های سبک، کارهای روزانه و اداری عملکرد خوبی دارد و خیلی راحت و بدون مشکل می‌توانید به وب‌گردی بپردازید، فیلم تماشا کنید، موسیقی گوش دهید، نرم‌افزارهای ویرایش عکس، مالی، بسته‌ی آفیس و بازی‌های سبک را نیز اجرا کنید.

به لطف پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD 630 می‌توانید علاوه بر استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی، با دستکاری برخی عناوین بازی‌ها را نیز با گرافیک متوسط و پایین اجرا کنید.

از ویژگی‌های مهم کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z این است که با محصولی سبز و دوست‌دار محیط‌زیست روبه‌رو هستیم. این دستگاه توانسته گواهی‌نامه‌های Energy Star 6.1 (گواهینامه انرژی استار برای میزان صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی توسط دپارتمان انرژی و آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا ارائه شده است)، EPEAT Gold (گواهینامه‌ی ابزار ارزیابی زیست محیطی محصولات الکترونیکیGreenGuard (گواهینامه‌ی موسسه‌ی زیست محیطی گرین گارد که سخت‌ترین آزمون‌ها را برای محصولات مختلف دارد) و TCO (استاندارد اتحادیه‌ی جاری سوپد برای میزان تشعشع و مصرف انرژی دستگاه‌های الکترونیکی) را دریافت کند.

 

اسپیکر

کامپیوتر بدون کیس لنوو AIO V310Z از یک اسپیکر استریو در زیر نمایشگر بهره می‌برد که کیفیت خروبی دارد و با توجه به رده‌ی قیمتی محصول کاملاً شما را راضی خواهد کرد. کیفیت و بلندی صدای خروجی در سطح مطلوبی قرار دارد ولی با زیاد شدن صدا کمی نویز شنیده خواهد شد.

 

وب کم

کامپیوتر بدون کیس All in One V310Z لنوو به یک دوربین جلوی HD در قسمت بالای نمایشگر مجهز شده است که برقراری تماس‌های تصویری و کارهای عادی عملکرد خوبی دارد و نباید انتظاری بیشتر از آن داشته باشید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار کامپیوتر بدون کیس lenovo v310z

 

از آنجایی که کامپیوتر بدون کیس Lenovo AIO V310Z به پردازنده‌ی سری کبی لیک مجهز شده است، بنابراین فقط از ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه می‌تواند از نسخه‌های مختلف این سیستم عامل تا ویندوز 10 پرو 64 بیتی بهره ببرد. البته مدلی که ما بررسی کردیم فاقد سیستم عامل ویندوز ارجینال بود.

ما هنگام تست این دستگاه، نرم‌افزارهای مختلفی را روی آن نصب کردیم که به راحتی از عهده‌ی اجرای آنها برآمد و مشکل خاصی وجود نداشت. در مجموع آل این وان لنوو برای کارهای خانگی و اداری، کارهای حسابداری، سیستم‌های دریافت سفارش، وب‌گردی، اجرای نرم‌افزارهای بسته‌ی آفیس، کار با نرم‌افزارهای ویرایش عکس و دیگر پردازش‌های سبک مناسب است.

البته می‌توانید با کمی دستکاری بازی‌هایی که مربوط به سال‌های قبل هستند مانند FIFA 17 یا گرافیک بالایی ندارند بازی کنید و لذت ببرید.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7

 

سخن پایانی

لنوو بزرگترین کمپانی تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا است که با عرضه‌ی محصولات متنوع خوب چون لپ‌تاپ و کامپیوترهای بدون کیس با مشخصات فنی متنوع توانسته سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

سیستم‌های بدون کیس موسوم به All in One، تنوع زیادی در بازار دارند و کمپانی‌های مختلف تلاش می‌کنند محصولات خود را با طراحی و سخت‌افزار متفاوت به فروش برسانند تا کاربران با بودجه‌های مختلف بتوانند بسته به نیاز خود دستگاهی که می‌خواهند خریداری کنند.

بسیاری از کاربران به ویژه خریداران اداری که قصد خرید تعداد بالا دارند یا خریداران خانگی که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی بپردازند، دنبال کامپیوترهای بدون کیس ارزان قیمت با مشخصات فنی خوب هستند. کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One V310Z یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان به آن پیشنهاد داد.

این دستگاه به لطف پردازنده‌ی دو هسته‌ای Core i3 کبی لیک اینتل با فرکانس کاری 3.9 گیگاهرتز، پورت‌های کامل، پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD 630، امکانات امنیتی و چهار گیگابایت رم DDR4 (که بهتر است به 8 گیگابایت حداقل ارتقا پیدا کند) می‌تواند به راحتی خواسته‌ی طیف وسیعی از کاربران را پاسخگو باشد.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت خوب
  • قیمت مناسب
  • عملکرد خوب پردازنده‌ی Core i3 7100U
  • امکانات امنیتی

 

نقاط ضعف

  • زاویه‌ی دید محدود نمایشگر
  • مقدار کم حافظه‌ی رم