10 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7

آموزش و ترفندها 11 مرداد 1402 علی مظفری

10 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7

نرم افزارهای خاصی وجود دارند که امکان شبیه سازی سیستم عامل اندروید بر روی کامپیوتر های ویندوزی را فراهم می‌کنند. بدین ترتیب کاربر با استفاده از این نرم افزار ها می‌تواند تمام اپلیکیشن ها و گیم های اندرویدی را روی کامپیوتر خود و از طریق شبیه ساز اجرا کند. در این مطلب اختصاصی به معرفی 10 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه ادبازار همراه باشید.

 

مقدمه

پیش از اینکه به معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای ویندوز بپردازیم بهتر است ماهیت این دسته از نرم افزار ها را برایتان شرح دهیم و مشخص کنیم که شبیه ساز های اندرویدی دقیقا چه کارایی دارند. نرم افزار هایی ک تحت عنوان شبیه ساز اندروید شناخته می‌شوند در واقع نرم افزار هایی هستند که با نصب آن ها روی کامپیوتر یا لپ تاپ می‌توانید عملکرد و محیط سیستم عامل اندروید را شبیه سازی کنید! بدین ترتیب قادر خواهید بود که اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی را روی آن نصب کرده و از طریق کامپیوتر اجرا کنید. تصور کنید پنجره نرم افزاری در کامپیوتر شما باز باشد و در آن بتوانید اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، بازی های اندرویدی مثل کلش اف کلنز و غیره را در پنجره‌ای شبیه سازی شده و مشابه با رابط یک گوشی یا تبلت اندرویدی اجرا نمایید!

مسلما استفاده از شبیه ساز های اندروید می‌تواند در برخی مواقع بسیار کاربردی باشد و تجربه عالی را برایتان به ارمغان آورد، اما نرم افزار هایی که به عنوان شبیه سازی اندروید منتشر شده‌اند بسیار متنوع و مختلف هستند. بنابراین انتخاب یک شبیه ساز مناسب امر بسیار مهمی است که باید در مورد آن تحقیق به عمل آید. در صورتی که شبیه ساز مناسبی روی کامپیوتر خود نصب نکنید ممکن است تمام حجم بسته اینترنتی که برای دانلود آن صرف کرده بودید از دست برود و آن شبیه ساز نتواند باب میل شما عمل کند. اما بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 کدام است؟ در این مقاله می‌خواهیم به 10 مورد از بهترین نرم افزار های شبیه ساز اندروید اشاره کنیم. بنابراین با فروشگاه ادبازار همراه باشید.

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Nox Player

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

اگر به ثبات عملکرد و کیفیت شبیه سازی اندروید در ویندوز اهمیت می‌دهید، نرم افزار Nox Player می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد. این نرم افزار محیط سیستم عامل اندروید را با بهترین کیفیت ممکن در ویندوز شبیه سازی می‌کند و یک نرم افزار کاملا رایگان است. اجرای بازی های سنگین اندرویدی از قبیل پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و غیره از طریق این شبیه ساز به راحتی امکانپذیر خواهد بود و در صورتی که کامپیوتر شما قدرت سخت افزاری متوسطی داشته باشد هم این شبیه ساز اجرای بازی های مذکور را برایتان میسر می‌سازد. نرم افزار Nox Player این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا عملکرد پردازنده و رم را در محیط شبیه ساز باب میل خودتان بهینه سازی کنید و بدین ترتیب بهترین تجربه را برای بازی کردن و گیمینگ کسب نمایید. بنابراین اگر به دنبال بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 هستید، نرم افزار Nox Player از بهترین گزینه ها برای انتخاب است.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Bluestacks

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

بلو استکس یا همان Bluestacks شناخته شده ترین و مشهورترین نرم افزار شبیه ساز اندروید در سیستم عامل ویندوز است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. سهولت نصب و راه اندازی، ثبات بالا، سرعت خوب و حجم نه چندان زیاد از اصلی ترین ویژگی های مثبت شبیه ساز بلو استکس هستند. ضمنا این نرم افزار هم به طور کاملا رایگان قابل دانلود و نصب خواهد بود. این برنامه به شما دسترسی گوگل پلی استور (Google Play Store) را می‌دهد اما برای دانلود نسخه های بهینه شده برنامه برای نرم افزار بلو استکس می‌توانید از استور اختصاصی خود نرم افزار هم استفاده کنید. نسخه های برنامه و بازی هایی که در این استور ارائه شده‌اند کاملا برای شبیه ساز بلو استکس بهینه هستند و به راحتی در آن قابل استفاده خواهند بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ و کامپیوتر با پارتیشن بندی

یکی دیگر از ویژگی های خوب این نرم افزار مربوط به آپدیت های دائمی می‌شود که تمام باگ ها و مشکلات آن را برطرف می‌کنند. ضمن اینکه سعی شده همیشه رابط جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید در شبیه ساز بلو استکس ارائه شود. در بررسی ما مشخص شد که این نرم افزار از نظر اجرای بازی های اندرویدی می‌توانید بهترین بازده و نتیجه ممکن را برایتان به همراه داشته باشد. پس اگر به دنبال بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 هستید، نرم افزار بلو استکس یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان است. برای آشنایی دقیق با نحوه نصب و استفاده از این برنامه در ویندوز به مطالعه مقاله "آموزش نصب شبیه ساز اندروید Bluestacks 4 (بلو استکس 4) در ویندوز" بپردازید.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار MEmu

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

در مقایسه با دیگر شبیه ساز هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم و به ویژه شبیه ساز بلو استکس، نرم افزار MEmu بسیار جدیدتر خواهد بود. به همین جهت شاید کمتر کسی نام این نرم افزار را شنیده باشد. اما جدید بودن یک نرم افزار به معنای کم کیفیت بودن آن نیست و شبیه ساز MEmu به خوبی می‌تواند این مسئله را برایتان ثابت کند. با استفاده از این نرم افزار به سادگی قادر خواهید بود که محیط سیستم عامل اندروید را در کامپیوتر ویندوزی خود شبیه سازی کنید و از اجرای اندروید در کامپیوتر لذت ببرید.

در توسعه و طراحی نرم افزار MEmu بیشتر بر روی پتانسیل اجرای بازی های اندرویدی تمرکز شده است، بنابراین اگر می‌خواهید با هدف نصب و اجرای بازی های اندرویدی یک شبیه ساز را روی کامپیوترتان نصب کنید، نرم افزار MEmu یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. این نرم افزار هم از کارت گرافیک AMD و هم NVIDIA پشتیبانی می‌کند و نسخه های مختلفی از سیستم عامل اندروید در آن قابل شبیه سازی هستند. ضمن اینکه نرم افزار مذکور به طور کاملا رایگان در اختیار کاربر قرار داده شده و نصب و راه اندازی آن هم بسیار ساده خواهد بود.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار KoPlayer

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

اگر می‌خواهید تجربه گیمینگ عالی از شبیه ساز برایتان به ارمغان آورده شود و با آن بتوانید سنگین ترین بازی های HD اندرویدی را بدون مشکل اجرا کنید، شبیه ساز KoPlayer می‌تواند به شما کمک کند. این نرم افزار به گونه‌ای بهینه سازی شده که با همگام سازی عملکرد پردازنده گرافیکی و رم کامپیوتر و ایجاد یک حالت شبیه سازی شده، بهترین تجربه گیمینگ را برای کاربران به ارمغان آورد. نرم افزار KoPlayer کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده اما شامل تبلیغات درون برنامه‌ای می‌شود که گاها آزاردهنده هستند و ممکن است حوصله شما را سر ببرند. بنابراین اگر از تبلیغات درون برنامه‌ای متنفر هستید، شبیه ساز KoPlayer گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. رابط کاربری شبیه سازی اندروید در محیط این نرم افزار بسیار ساده در نظر گرفته شده تا عملکرد شبیه ساز روان، سریع و بدون لگ و تاخیر باشد. همچنین نصب این نرم افزار هم به سادگی قابل انجام است و نیاز به تجربه و انجام اقدامات خاصی ندارد.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Genymotion

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

شبیه ساز Genymotion را بیشتر به آن دسته افرادی توصیه می‌کنیم که خود توسعه دهنده هستند و قصد دارند عملکرد اپلیکیشن های اندرویدی مختلف را در شرایط گوناگون روی سیستم عامل اندروید بررسی و تست کنند. البته شبیه ساز Genymotion هیچ مشکلی برای نصب و اجرای بازی ها و اپلیکیشن های اندرویدی ندارد و بدون لگ و تاخیر امکان اجرای بازی های HD را محقق می‌سازد اما چون تنظیمات پیشرفته‌ای در آن ارائه شده که می‌تواند برای توسعه دهندگان اندروید کاربردی باشد، استفاده از آن را بیشتر به این دسته افراد توصیه می‌کنیم. با استفاده از Genymotion می‌توانید تنظیمات گوناگونی را برای دستگاه اندرویدی شبیه سازی شده اعمال کنید و نسخه های مختلف اندروید را روی آن اجرا نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش تصویری غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10، 8 و 7

این شبیه ساز قدرتمند با Android SDK و Android Studio هم سازگاری دارد و بدین سبب گزینه عالی برای برنامه نویسان اندرویدی خواهد بود. ضمن اینکه امکان نصب و استفاده از این شبیه ساز در سیستم عامل های مک او اس و لینوکس هم وجود دارد و Genymotion محدود به سیستم عامل ویندوز نیست. هم اکنون امکان تنظیم و راه اندازی این شبیه ساز در چندین نسخه مختلف سیستم عامل اندروید از اندروید 4 تا 8 وجود دارد. این شبیه ساز دارای یک دوره موقت رایگان و چند روزه است و پس از آن باید هزینه‌ای در حدود 136 دلار در سال برای استفاده کامل از قابلیت های آن پرداخت شود. بنابراین Genymotion برای کاربران عادی و معمولی که صرفا قصد نصب یک شبیه ساز اندرویدی روی کامپیوتر و اجرای بازی و اپلیکیشن های مختلف بر روی آن را دارند گزینه خیلی مناسبی نیست.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Android Studio

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

نرم افزار Android Studio شاید به طور مستقل یک شبیه ساز اندرویدی نباشد اما قابلیت شبیه سازی کردن سیستم عامل اندروید و اجرای اپلیکیشن های مختلف بر روی آن را ارائه می‌کند. این نرم افزار در اصل برای توسعه دهندگان ارائه شده و ابزاری است که یک محیط غنی برای توسعه سیستم عامل ویندوز را فراهم می‌کند. نرم افزار Android Studio به طور رسمی توسط شرکت گوگل منتشر شده و در اصل به توسعه دهندگان اجازه اجرا و تست اپلیکیشن ها در محیط ویندوز را می‌دهد. این نرم افزار یک شبیه ساز داخل دارد که شاید به اندازه شبیه ساز هایی مثل Genymotion غنی نباشد اما به هر حال می‌توان به عنوان یک شبیه ساز بر روی آن حساب باز کرد. البته توصیه نمی‌کنیم که از Android Studio برای اجرای بازی های اندرویدی و گیمینگ استفاده کنید. این نرم افزار بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما یک توسعه دهنده باشید. اگر هدفتان فقط اجرای بازی و گیمینگ است، چهار شبیه سازی که در ابتدا معرفی کردیم بهترین گزینه های پیش رویتان هستند.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: افزونه ARChon

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

آرچون یا ARChon اساسا یک نرم افزار نیست بلکه افزونه اختصاصی است که برای مرورگر گوگل کروم ارائه شده و امکان نصب و اجرای اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی را از طریق این مرورگر ارائه می‌کند. بنابراین استفاده از این افزونه می‌تواند خیلی بی‌دردسر و ساده باشد. به همین جهت طی چند وقت اخیر آمار استفاده از این افزونه افزایش یافته و خیلی از افراد استفاده از آن را به نصب شبیه ساز های اندرویدی ترجیح می‌دهند. وقتی این افزونه روی کروم نصب شد باید فایل های APK اپلیکیشن یا بازی هایی که می‌خواهید نصب و اجرا شوند را در آن بارگذاری کنید. با انجام این کار پروسه نصب اپلیکیشن یا بازی در افزونه ARChon انجام می‌شود و سپس قادر به اجرای آن بازی یا برنامه خواهید بود. اگر به دنبال روش خاصی هستند که با استفاده از آن بتوانید اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی را روی کامپیوتر خود اجرا کنید، افزونه ARChon این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Nox

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

به دنبال بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 هستید؟ شبیه ساز Nox می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد. این شبیه ساز برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند هرگونه اپلیکیشن یا بازی اندرویدی را روی کامپیوتر خود نصب و قابلیت اجرای آن را داشته باشند. این نرم افزار شبیه ساز از قابلیت های مختلفی پشتیبانی می‌کند که برای علاقمندان به گیم و بازی های اندرویدی بسیار مناسب خواهد بود. اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل و اسفالت 9 در آن بدون مشکل قابل انجام است و تقریبا بدون لگ و تاخیر انجام می‌شود. نرم افزار مذکور از شبیه سازی دستورات اشاره‌ای مبتنی بر حرکت ماوس در محیط برنامه هم پشتیبانی می‌کند و بدین سبب می‌تواند تجربه متفاوتی را برای علاقمدان به گیم و بازی های اندرویدی به ارمغان آورد. شبیه ساز Nox به طور کاملا رایگان عرضه شده و قابل دانلود خواهد بود. به عقیده ما این شبیه ساز واقعا می‌تواند جزو 5 شبیه ساز برتر فعلی اندروید برای اجرای بازی های HD در کامپیوتر و لپ تاپ های ویندوزی باشد.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار YouWave

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

نرم افزار YouWave هم می‌تواند به عنوان یکی دیگر از نرم افزارهای خوب شبیه ساز اندروید مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه شبیه ساز یکی از قدیمی ترین شبیه ساز های اندرویدی است که متاسفانه مدتی می‌شود آپدیت و به روز رسانی برای آن منتشر نشده است. این نرم افزار شامل دو نسخه رایگان و پریمیوم (غیر رایگان) می‌شود. برای نصب و اجرای بازی های اندرویدی سنگین نیازی به خرید نسخه پریمیوم نخواهید داشت و همان نسخه رایگان شبیه ساز هم شما را به هدفتان می‌رساند. اندروید 5 آب نبات چوبی در این شبیه ساز پیاده سازی شده و نسخه های جدیدتر اندروید فعلا بر روی آن قابل شبیه سازی نیستند. بنابراین اگر به مدرن بودن رابط شبیه ساز و نسخه اندرویدی که توسط آن پیاده سازی می‌شود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید تجربه استفاده از نسخه های جدیدتر سیستم عامل مذکور را در کامپیوترتان داشته باشید، شبیه ساز YouWave خیلی گزینه مناسبی برایتان نیست، اما فراموش نکنید که این شبیه ساز بسیار پایدار و با ثبات عمل می‌کند.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار AMIDuOS

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

آخرین نرم افزاری که به عنوان یکی دیگر از بهترین شبیه ساز های اندروید برای ویندوز معرفی می‌کنیم AMIDuOS نام دارد که اصطلاحا به آن DuOS هم گفته می‌شود. این نرم افزار توسط یک شرکت آمریکایی توسعه داده شده و ثبات بالایی در عملکرد دارد. اپلیکیشن های سنگین اندرویدی و بازی های HD مثل پابجی موبایل به راحتی در آن قابل اجرا هستند. برای اینکه این شبیه ساز بدون مشکل روی سیستم اجرا شود باید حتما حداقل Microsoft Network Framework 4.0 یا نسخه های جدیدتر آن روی سیستم نصب باشد و قابلیت Virtualisation Technology هم از تنظیمات بایوس (BIOS) سیستم فعال گردد. شبیه ساز AMIDuOS اندروید 5.1 آب نبات چوبی را شبیه سازی می‌کند و استفاده از آن برای مدت زمان 30 روز به صورت کاملا رایگان امکانپذیر است. بعد از این بازه زمانی باید برای خرید نسخه لایت شبیه ساز مبلغ 10 دلار و برای خرید نسخه پریمیوم و کامل آن مبلغ 15 دلار پرداخت شود. بنابراین شبیه ساز AMIDuOS هم می‌تواند به عنوان بهترین شبیه ساز اندروید در ویندوز 10، 8 و 7 مورد استفاده فرار گیرد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با بهترین شبیه ساز های اندروید در ویندوز 10، 8 و 7 صحبت کردیم. با بکارگیری هر یک از این نرم افزارهای شبیه ساز به راحتی می‌توانید محیط سیستم عامل اندروید و رابط کاربری آن را در کامپیوتر یا لپ تاپ خویش شبیه سازی کنید و از اجرای بازی های اندرویدی در آن لذت ببرید. برخی از نرم افزارهای نام برده شده حتی روی مک بوک های اپل هم قابل اجرا هستند. امیدوار هستیم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.