نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17T AN100-H : بی رحمانه بازی کنید

نقد و بررسی 10 آذر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17T AN100-H : بی رحمانه بازی کنید

اگر می‌دانید که به عنوان یک گیمر یا کاربری که نیاز به پردازش‌های سنگین دارد باید برای داشتن یک لپ تاپ قدرتمند و حرفه‌ای باید هزینه کنید و اگر دنبال یک محصول بی‌نظیر و زیبا از کمپانی اچ پی هستید، با نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17T AN100-H همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی اچ پی (HP) یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. لپ‌تاپ‌های مختلف این برند را با زیرمجموعه‌هایی چون پاویلیون (Pavilion)، وُرک استیشن (Workstation)، اُمِن (Omen)، الایت‌بوک (Elitebook) و اسپکتره (Spectre) می‌شناسیم. سخت افزارهای سری اُمِن (Omen) جزو محصولات قدرتمند و رده بالای اچ پی هستند که برای کاربری‌های خاصی طراحی شده‌اند.

لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17T AN100-H یکی از جدیدترین و قدرتمندترین نوت بوک‌های این کمپانی آمریکایی در دنیا است که از پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک (Coffee Lake)، کارت گرافیک بسیار قدرتمند Nividia GeForce GTX1070M با چهار گیگابایت رم اختصاصی، 32 گیگابایت رم DDR4 و حافظه ذخیره‌سازی هیبریدی بهره می‌برد و خیال شما را از داشتن یک نوت بوک پرقدرت راحت می‌کند.

طبیعتا قیمت لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H نسبت به قیمت لپ تاپ های دیگر بالاتر است، ولی با انتخاب لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H محصولی زیبا، حرفه‌ای و بسیار پرقدرت خواهید داشت و تنها باید به بازی کردن بی‌دردسر فکر کنید.
 

طراحی لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H
 

طراحی لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

در همان نگاه اول شیفته طراحی، زیبایی و ترکیب رنگی لپ تاپ اچ پی اُمِن 17 تی اِی اِن 100 اچ خواهید شد. با کمی بررسی متوجه می‌شوید کاملا با یک محصول رده بالا، حرفه‌ای، جذاب و باکیفیت روبه‌رو هستید که دقیقا برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای طراحی شده است.

اچ پی همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند. لپ تاپ Omen 17T AN100-H نیز همین ادعا را تایید کرده و کاملا خودش را به عنوان یک محصول جذاب، باکیفیت و حرفه‌ای به شما ثابت می‌کند. این لپ تاپ با اینکه بدنه‌ای یک‌دست و فلزی دارد، ولی طراحی زیبا و مدرن آن باعث شده تا محصولی زیبا داشته باشید. البته کمی ضخامت و وزن دستگاه به ظاهر زیاد به نظر می‌رسد که با توجه به جنس بدنه و سخت‌افزار داخلی آن منطقی به‌نظر می‌رسد.
 

لپ تاپ اچ پی امن 17 تی ای ان 100 اچ

 

طراحی درِ این لپ تاپ خلاقانه و جذاب است. روی بدنه کرومی این لپ تاپ شاهد خطوطی هستیم که باعث شکل‌گیری طرح مثلثی روی درِ دستگاه شده است. ضمن اینکه ترکیب رنگی سیاده و خاکستری برس خورده نیز زیبایی‌های این بخش را دو چندان کرده است. البته لوگوی زیبای سری محصولات Omen به رنگ قرمز نیز این ترکیب زیبا را کامل‌تر می‌کند. درِ لپ‌تاپ اچ پی امن 17 تی ای ان 100 اچ تا پایین یکپارچه نیست و تنها بخش میانی آن به قسمت بدنه متصل شده است تا سبک یک محصول گیمینگ حفظ شود. در دو طرف قسمت اتصال می‌توان خروجی‌های هوا را مشاهده کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی حرفه‌ای و مدرن و در عین حال یکدست از کمپانی اچ پی که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید. رنگ‌بندی قرمز و سیاه این لپ تاپ نیز بر زیبایی آن افزوده است. البته حاشیه نمایشگر از طرفین زیاد است و مخصوصا در قسمت پایین که لوگوی Omen درج شده می‌توانست کمتر باشد.

اسپیکر این نوت بوک در کناره‌های دستگاه تعبیه شده است. در قسمت دیگر می‌توان صفحه کلید کامل این لپ‌تاپ را مشاهده کرد. نکته قابل توجه بهره‌گیری از صفحه کلید عددی است که کمک می‌کند این نوت بوک برای کارهای مختلف مناسب باشد.

ابعاد این لپ‌تاپ 33 * 304 * 423 میلی‌متر و وزن آن 3.78 کیلوگرم است که برای یک محصول 17 اینچی با سخت افزار قدرتمند، منطقی به نظر می‌رسد.
 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

این دستگاه با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های کاملی دارد و از این بابت خیال کاربران را راحت خواهد کرد. در سمت چپ لپ‌تاپ HP Omen 17T AN100-H با یک فضای شلوغ روبه‌رو خواهید شد که در آن می‌توانید پورت شبکه، پورت USB Type C با سرعت انتقال 5 گیگابایت بر ثانیه، پورت USB 3.1، خروجی HDMI و جک صوتی 3.5 میلی‌متری را مشاهده کنید.

اما در سمت راست لپ تاپ پورت شارژر، دو پورت USB 3.1 و کارتخوان microSD تعبیه شده است. این دستگاه فاقد درایو نوری است.
 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

صفحه کلید لپ‌تاپ اچ پی امن 17 تی ای ان 100 اچ ار نوع جزیره ای است و اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. در قسمت طراحی اشاره کردیم اچ پی از یک صفحه کلید کامل و عددی برای دستگاه خود استفاده کرده تا با خیال راحت کارهای‌تان را انجام دهید. ضمن اینکه نورپردازی انجام شده در پشت این کیبورد نه‌تنها آن را به یک محصول گیمینگ نزدیک‌تر کرده است، بلکه باعث شده تا زیبایی آن دوچندان شود.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2021

تاچ‌پد (TouchPad) این لپ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته نشده است ولی عملکرد بسیار خوبی دارد و از طراحی یکپارچه و فضای کاری بزرگ بهره می‌برد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و می‌توانید از کلیدهای آن نیز به جای ماوس استفاده کنید.

 

نمایشگر
 

نمایشگر لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H از یک نمایشگر 17.3 اینچی IPS لمسی با رزولوشن بسیار خوب 1920 * 3072 پیکسل بهره می‌برد که روی آن روکش مات در نظر گرفته شده است و کیفیت بسیار خوبی دارد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می‌توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید.

نمایشگر غیرلمسی لپ‌تاپ اچ پی Omen 17T An100-H رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و از بازی کردن در آن لذت می برید.
 

سخت‌افزار
 

سخت افزار لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

HP Omen 17T AN100-H از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای و قدرتمند Core i7 8750H با حداقل فرکانس کاری 2.2 و حداکثر فرکانس 4.1 گیگاهرتز، حافظه‌ کش 9 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک به شمار می‌رود.

ضمن اینکه این لپ تاپ به یک نمایشگر 17.3 اینچی با رزولوشن 1920 * 3072 پیکسل، 32 گیگابایت رم DDR4 ، فضای ذخیره‌سازی هیبریدی به صورت 500 گیگابایت SSD M.2 و یک ترابایت HDD، پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GTX 1070 GDDR5 با 8 گیگابایت حافظه‌ اختصاصی DDR5 و یک باتری هشت سلولی مجهز شده است.

سه مدل دیگر از این لپ تاپ نیز با مشخصات فنی متفاوت ولی طراحی مشابه به فروش می‌رسد که در جدول زیر مشخصات آن ها را می‌بینید.

 

فضای ذخیره سازی حافظه رم پردازنده مدل دستگاه
1TB +256SSD 32GB DDR4 Intel Core i7-8750H HP Omen 17T AN100-G
1TB+500SSD 16GB DDR4 Intel Core i7-8750H HP Omen 17T AN100-F
1TB+256SSD 16GB DDR4 Intel Core i7-8750H HP Omen 17T AN100-E


همان طور که می‌بینید سخت‌افزار لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H بدون هرگونه مشکلی می‌تواند در کارهای مختلف، پردازش‌های سنگین و بازی‌های گرافیک بالا همراه شما باشد. با خرید لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H حتی هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی مشاهده نخواهید کرد و همه چیز روان انجام می‌شود. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید.
 

باتری

از آنجایی که لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H یک محصول گیمینگ، حرفه‌ای و حتی صنعتی است، کمپانی سازنده نیز یک باتری قدرتمند لیتیوم یون 8 سلولی برای آن در نظر گرفته است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 8 ساعت و 20 دقیقه شارژدهی مداوم داشته باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ

اسپیکر

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ‌تاپ HP Omen 17T AN100-H سیستم صوتی و اسپیکرهای استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد و توسط کمپانی سرشناس Bang & Olufsen ساخته شده است. میزان بلندی و کیفیت صدای بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید. ضمن اینکه تکنولوژی HP Audio Boost باعث شده تا صدای خروجی بدون مشکل باشد.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.
 

وب کم

لپ‌تاپ Omen 17T AN100-H اچ پی مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌ کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آن ها حساب باز کنید.
 

نرم افزار
 

نرم افزار لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

لپ تاپ اچ پی Omen 17T AN100-H در ایران بدون ویندوز اورجینال به فروش می‌رسد که خودتان می‌توانید روی آن جدیدترین نسخه را نصب کنید. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که این کمپانی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه و سنگینی چون وب‌گردی، بازی کردن، ویرایش فیلم، اجرای نرم‌افزاهای ویرایش تصویر، مدل‌سازی، نقشه‌کشی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.
 

سخن پایانی

کمپانی Hp یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های اچ پی در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید. این محصول هم برای گیمینگ و هم برای انجام کارهای سنگین دیگر بسیار عالی است.
 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار بسیار قدرتمند
  • بهره‌گیری از نمایشگر با کیفیت
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا
  • حافظه پرسرعت SSD M.2

 

نقاط ضعف:

  • وزن نسبتا بالا
  • قیمت بالا