نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

نقد و بررسی 07 دی 1398 علی مظفری

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

یکی از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمتی که هم اکنون روانه بازار شده و می‌توانید آن را تهیه کنید گوشی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus) است. این اسمارتفون از ظاهری جذاب، قیمتی مناسب و سخت افزاری خوب بهره می‌برد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

نوکیا 5.1 پلاس یکی از پرفروش ترین و موفق ترین گوشی های اندرویدی این شرکت فنلاندی بوده که در ماه جولای (July) سال 2018 شاهد رونمایی آن بودیم. یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت این اسمارتفون در بازار مربوط به قیمت آن می‌شود. قیمت نوکیا 5.1 پلاس در مقایسه با مشخصات سخت افزاری که ارائه کرده به مراتب مقرون به صرفه است و در عین حال گوشی از ظاهری شیک و شیک و البته سخت افزاری خوب بهره می‌برد. بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده خوش قیمت باشید، بدون تردید Nokia 5.1 Plus می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان محسوب شود.

اما برای اینکه بهتر با این اسمارتفون خوب آشنا شوید تصمیم گرفتیم نقد و بررسی اختصاصی برای آن تدوین و خدمتتان ارائه کنیم. ما در جریان این مقاله می‌خواهیم تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از گوشی Nokia 5.1 Plus را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم و در انتهای مقاله نقاط قوت و ضعف اصلی گوشی مذکور را مشخص نماییم. بنابراین در این مطلب نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس را خدمتتان ارائه خواهیم کرد. اگر قصد خرید یک اسمارتفون میان رده را دارید و گوشی Nokia 5.1 Plus از گزینه های خریدتان است، این مقاله را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Nokia 5.1 Plus که سبب شده کاربران زیادی نسبت به آن حس خوبی پیدا کنند مربوط به ظاهرش می‌شود. سبک طراحی و ظاهر این گوشی به گونه‌ای ارائه شده که جذاب و به روز به نظر می‌آید و در نتیجه حس خوبی را به مخاطب منتقل خواهد کرد. قاب پشت گوشی شیشه‌ای و براق است و کاملا چشم‌نواز خواهد بود. گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و آبی روانه بازار شده و هر سه رنگ آن جذاب و زیبا هستند اما براق بودن قاب پشت دستگاه در نسخه مشکی رنگ آن بیشتر قابل رویت خواهد بود. گوشی از نمای رو به رو هم به دلیل بهره‌مندی از نمایشگر با حاشیه های باریک، ظاهری جذاب دارد. اگرچه خیلی بهتر می‌شد اگر حاشیه لبه زیرین نمایشگر دستگاه هم کمی باریک تر می‌بود. چهار گوشه قاب نوکیا 5.1 پلاس حالت منحنی شکل دارند و به نوعی گرد هستند و پنل پشت آن کاملا تخت در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

 

ویژگی های یاد شده سبب می‌شوند که با در دست گرفتن گوشی حسش خوبی به کاربر منتقل گردد و اصطلاحا گوشی Nokia 5.1 Plus جذاب به نظر برسد. اما کیفیت ساخت دستگاه چطور است؟ متاسفانه برخلاف ظاهر زیبایی گوشی، کیفیت ساخت آن خیلی بالا نیست. فریم اصلی دستگاه از پلاستیک ساخته شده و جنس شیشه قاب پشت آن هم از گوریلاگلس نخواهد بود. در بررسی نوکیا 5.1 پلاس مشخص شد که قاب پشت آن به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی حساس است و اگر از کیف و کاور موبایل استفاده نکنید، ظرف چند هفته روی آن خط و خش های زیادی ایجاد می‌شود که آزاردهنده خواهند بود.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: سامسونگ یا شیائومی؟

نوکیا هیچ اشاره‌ای به بهره‌مندی پنل جلوی گوشی از شیشه گوریلاگلس نداشته، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم روی ال سی دی اسمارتفون نام برده شده هم شیشه ضد خشی بکار نرفته باشد. همچنین خبر از استاندارد ضد آب هم در طراحی این گوشی وجود ندارد که البته انتظار هم نداشتیم یک گوشی میان رده و خوش قیمت از این ویژگی بهره‌مند باشد. پس برخلاف ظاهر زیبا و جذاب گوشی Nokia 5.1 Plus، دستگاه از نظر کیفیت ساخت خیلی وضعیت عالی ندارد و این امر یکی از اصلی ترین دلایلی بوده که سبب شده نوکیا گوشی مذکور را با قیمتی مقرون به صرفه تر روانه بازار کند.

 

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

 

در بخش فوقانی قاب پشت گوشی دو لنز دوربین اصلی آن و چراغ فلش LED دستگاه تعبیه شده‌اند و درست زیر آن ها یک اسکنر انگشت نصب است. در بررسی نوکیا 5.1 پلاس مشخص شد که این اسکنر عملکرد خوبی دارد اما به مرور زمان ممکن است تاخیر و باگ هایی در عملکردش به وجود آید که آزاردهنده نیستند و قابل چشم‌پوشی خواهند بود. این اسمارتفون قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و بدنه آن ابعاد 8.1 در 72 در 149.5 میلیمتری را ارائه کرده است. ضمنا وزن گوشی هم به چیزی در حدود 160 گرم می‌رسد که وزن خوبی برای یک گوشی مجهز به نمایشگر 5.86 اینچی خواهد بود. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی Nokia 5.1 Plus از نظر ظاهر و سبک طراحی وضعیت خوبی دارد و این مسئله یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن است، اما از نظر کیفیت ساخت خیلی نمی‌تواند نمره مطلوبی را به دستگاه اختصاص داد. البته نباید فراموش کرد که گوشی مذکور یک اسمارتفون میان رده و مقرون به صرفه است و طبیعتا نمی‌تواند از همه نظر یک گوشی کامل باشد!

 

 نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus): صفحه نمایش

 این روزها تجهیز گوشی های موبایل به صفحه نمایش بزرگ کاملا شایع شده و کاربران هم از این ویژگی استقبال کرده‌اند. نمایشگر گوشی Nokia 5.1 Plus خیلی بزرگ نیست و ابعاد متوسطی را ارائه می‌کند. این گوشی نمایشگری 5.86 اینچی دارد که پنل آن از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده و رزولوشن 1520 در 750 پیکسل توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 287 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همچنین نسبت تصویر 19 به 9 هم توسط نمایشگر آن ارائه شده است. بنابراین از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی جای پیشرفت بیشتر در گوشی وجود داشته و به عقیده ما تراکم پیکسلی و وضوح تصویر خیلی خوبی از جانب نمایشگر گوشی ارائه نمی‌‌شود.

 

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

 

حاشیه های دو لبه راست و چپ صفحه نمایش گوشی باریک طراحی شده‌اند اما حاشیه لبه زیرین نمایشگر دستگاه باریک نیست و حتی نام Nokia در این بخش حک شده و قابل رویت خواهد بود. در لبه فوقانی صفحه نمایش هم بخشی مستطیل شکل تعبیه شده که سنسورهای جلو و لنز دوربین سلفی را در بر می‌گیرد. به این بخش مستطیل شکل اصطلاحا ناچ (Notch) گفته می‌شود. برخلاف اغلب گوشی های مدرن تر، بخش نام برده شده در گوشی Nokia 5.1 Plus ابعاد نسبتا بزرگی دارد که به عقیده ما اگر کوچک تر می‌شد بسیار زیباتر به نظر می‌رسد. طبق آمار چیزی در حدود 79.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود.

موضوع مهمی که در بررسی نوکیا 5.1 پلاس متوجه آن شدیم مربوط به حساسیت زیاد شیشه روی نمایشگر گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز می‌شود. بنابراین حتما باید برای محافظ از ال سی دی گوشی از گلس محافظ صفحه نمایش استفاده کنید. اما کیفیت به تصویر کشیدن محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی Nokia 5.1 Plus چطور است؟ به دلیل رزولوشن و تراکم پیکسلی نه چندان عالی که نمایشگر دستگاه دارد، شارپنس و شادابی خیلی بالایی از جانب آن ارائه نمی‌شود، اما با این حال کیفیت نمایشگر در محدوده مطلوب و قابل قبولی قرار می‌گیرد و بد نیست. اندازه صفحه نمایش دستگاه هم آنقدرها بزرگ نیست که برای تماشای ویدیو یا وبگردی تجربه عالی را به کاربر منتقل کند.

 

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

 

نکته بعدی مربوط به توان پنل ال سی دی گوشی در تولید روشنایی می‌شود. در بررسی نوکیا 5.1 پلاس مشخص شد که توان نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی وضعیت خوبی دارد اما عالی نیست. بدین سبب برای استفاده بدون مشکل از گوشی و تعامل با محتوای نمایشگر آن باید در محیط های باز و تحت تابش نور حتما شدت نور صفحه نمایش گوشی را روی 100 درصد تنظیم کنید و در صورت تنظیم آن بر روی مقادیر کمتر ممکن است با مشکل رو به رو شوید. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Nokia 5.1 Plus کیفیتی در حد قیمتش را ارائه کرده و قراتر از آن نیست.

 

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

نوکیا سعی کرده گوشی های اندرویدی خودش را از نظر نرم افزاری مبتنی بر پروژه اندروید وان (Android One) طراحی کند و گوشی Nokia 5.1 Plus هم از این قاعده مستثنی نیست. اما منظور از پروژه اندروید وان چیست؟ این پروژه مربوط به گوشی هایی می‌شود که با نسخه‌ای از سیسم عامل اندروید روانه بازار خواهند شد که بسیار شبیه به اندروید استوک (Stock Android) هستند و می‌توانند تجربه‌ای مشابه با تجربه کاربری اندروید خام را به کاربر منتقل کنند. گوشی هایی که با تکیه بر این ویژگی به بازار عرضه می‌شوند حداقل تا 3 سال تمام آپدیت های امنیتی گوگل را دریافت می‌کنند و حداقل تا 2 سال هم تمام آپدیت های عمده اندروید را بدون تاخیر دریافت خواهند کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 دلیل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی

پس نوکیا 5.1 پلاس مبتنی اندروید وان است و نسخه پیش فرض سیستم عامل نصب شده روی آن اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) خواهد بود. لازم به ذکر است که هم اکنون آپدیت اندروید 9 پای (Android 9 Pie) هم برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دریافت و نصب خواهد بود. در بررسی نوکیا 5.1 پلاس مشخص شد که بستر نرم افزاری آن عملکرد روان و خوبی دارد و تقریبا در حین استفاده عادی از این اسمارتفون با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید، مگر اینکه حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه بیش از حد زیاد باشد و حافظه داخلی آن تحت فشار قرار گیرد که در این حالت گاها تاخیرهایی در عملکرد دستگاه به وجود خواهد آمد. نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره هم در این گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود.

 

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

 

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که مبتنی بودن Nokia 5.1 Plus بر پروژه اندروید وان یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن است و گوشی از نظر نرم افزاری عملکرد روان و قابل قبولی دارد. برای اینکه بهترین بازده را از این اسمارتفون دریافت کنید باید از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری به عمل آورید و اجازه ندهید که حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه بیش از اندازه افزایش پیدا کند.

 

 نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 با توجه به اینکه گوشی Nokia 5.1 Plus یک گوشی میان رده است نباید انتظار قدرت پردازشی خیلی بالایی از آن داشته باشیم. تراشه‌ای که در قلب این اسمارتفون بکار رفته تراشه MT6771 مدیاتک خواهد بود که با لقب Helio P60 هم شناسایی می‌شود. این تراشه طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته تراشه مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری مشابه 1.7 گیگاهرتزی را ارائه خواهند کرد. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه برای تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی بکار گرفته شده است.

گوشی Nokia 5.1 Plus از نظر رم در سه نسخه مختلف با ظرفیت های 3، 4 و 6 گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی هم دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی دارد. دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورد و کاربران علاقمند می‌توانند با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را تا سقف 400 گیگابایت افزایش دهند. لازم به ذکر است که ما در بررسی نوکیا 5.1 پلاس از نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی این گوشی استفاده کردیم. همانطور که در بخش قبل گفتیم گوشی Nokia 5.1 Plus برای انجام کارهای روزمره با مشکلی رو به رو نیست و به راحتی از پس انجام این کارها بر می‌آید، اما بهتر است به منظور دستیابی به بهترین نتیجه تا حد ممکن از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری به عمل آورید. برای بررسی دقیق تر قدرت عملکرد دستگاه ما چند بازی اندرویدی سنگین از قبیل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی این گوشی نصب و چند دقیقه اجر کردیم.

 

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

 

نتیجه بررسی نشان داد که گوشی به خوبی از پس اجرای کوتاه مدت بازی های HD بر می‌آید اما اگر انجام بازی های نام برده شده را برای مدت زمان طولانی ادامه دهید، لگ و تاخیرهایی در دستگاه نمایان می‌شود و بدنه گوشی هم نسبتا داغ خواهد شد. همچنین زمانی که چند بازی سنگین و HD در گوشی نصب باشند و یکی از آن ها را اجرا کنید هم به دلیل تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی دستگاه گاها با لگ و تاخیرهای شدیدی رو به رو می‌شوید. بنابراین گوشی Nokia 5.1 Plus برای انجام کوتاه مدت بازی های اندرویدی (در حد 10 الی 15 دقیقه) مناسب است اما اجرای بازی برای بازه های زمانی بیشتر با آن می‌تواند منجر به بروز لگ و تاخیر شود. ضمنا رم دستگاه به خوبی از پس مولتی‌تسکینگ و جهش مابین اپلیکیشن ها بر می‌آید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر و لپ تاپ (اندروید و iOS)

پس در مجموع تا زمانی که از پر شدن حافظه گوشی جلوگیری شود، بازده پردازشی خوبی را از نوکیا 5.1 پلاس دریافت می‌کنید. فراموش نکنید که این اسمارتفون به عنوان یک گوشی میان رده و خوش قیمت روانه بازار شده و نباید انتظارات خیلی بالایی از آن داشته باشید. به عقیده ما قدرت عملکرد این گوشی در رده قیمتی خودش بسیار خوب است و کیفیت فراتر از قیمت خود را ارائه می‌نماید. پس اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید و به دنبال گوشی نسبتا ارزانی هستید، نوکیا 5.1 Plus می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد.

 

 نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus): دوربین اصلی و سلفی

 یکی از مهمترین ویژگی های گوشی برای خیلی از کاربران مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی گوشی Nokia 5.1 Plus از دو لنز 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth Sensor) هستند. لنز دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی که لنز اصلی آن است دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی می‌کند. قابلیت های دیگری مثل عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های فول اچ دی با نرخ فریمی 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شوند. ضمنا درست زیر لنز دوربین های اصلی گوشی یک چراغ فلش LED هم تعبیه شده است تا در برخی شرایط بتوان از آن برای عکسبرداری بهتر در محیط های تاریک و کم نور استفاده کرد.

 

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

 

در بررسی نوکیا 5.1 پلاس مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن قادر به ضبط عکس های با کیفیتی خواهید بود. کیفیت عملکرد دوربین گوشی در این شرایط بهتر از حدی است که تصورش را داشتیم و عکس های شادابی توسط آن قابل ضبط خواهند بود. عکس های پرتره هم در اینگونه مواقع با دقت خوبی توسط دوربین اصلی گوشی ثبت و ضبط می‌شوند. اما در محیط های کم نور و به ویژه بسته، کیفیت عکسبرداری با دوربین اصلی گوشی کاهش پیدا می‌کند اما باز هم کیفیت عکس ها در حدی خواهند بود که رضایت شما را جلب کنند و برای یک گوشی در رده قیمت گوشی نوکیا 5.1 پلاس قابل قبول و مناسب محسوب شوند.

در سمت دیگر دوربین سلفی گوشی Nokia 5.1 Plus از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 دارد و از نوع واید خواهد بود. متاسفانه کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی به اندازه دوربین اصلی آن خوب نیست و باید گفت که دوربین سلفی دستگاه عملکردی معمولی دارد. بهترین بازده دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور مناسب و به ویژه باز دریافت می‌شود و در محیط های بسته و با نور کم کیفیت عملکرد آن به شکل محسوسی افت می‌کند. بنابراین اگر اهل عکسبرداری سلفی هستید و به کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی اهمیت می‌دهید، نوکیا 5.1 پلاس خیلی نمی‌تواند نظرتان را جلب کند، اما در مجموع عملکرد دوربین های این گوشی با توجه به قیمتی که دستگاه دارد خوب و قابل قبول است.

 

 نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus): باتری و شارژدهی

 این روزها باتری و قدرت شارژدهی آن به یکی از اصلی ترین دغدغه های کاربران در خرید گوشی تبدیل شده، چون اغلب گوشی های جدید از نظر شارژدهی باتری با ضعف مواجه هستند. شرکت نوکیا یک باتری لیتیوم یونی 3060 میلی آمپر ساعتی را برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه در نظر گرفته که پیش‌بینی می‌کنیم قدرت شارژدهی معمولی داشته باشد و خیلی نتواند در این زمینه بازده شگفت انگیزی را ارائه کند. در بررسی نوکیا 5.1 پلاس هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که باتری دستگاه با یک مرتبه شارژ حدود 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین خواهد کرد. طبیعتا در صورتی که شما از گوشی استفاده بیشتری کنید یا تسک های سنگین بر روی آن انجام دهید، شارژ باتری زودتر از آن چیزی که عنوان کردیم تمام خواهد شد.

 

نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus)

 

بنابراین همیشه قدرت شارژدهی و نگهداری شارژ یک گوشی به نوع و میزان استفاده کاربر از دستگاه مرتبط می‌شود و نمی‌توان به طور قطع بازه زمانی را برای نگهداری شارژ باتری گوشی تعیین کرد. متاسفانه گوشی Nokia 5.1 Plus از قابلیت شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی نمی‌کند و به همین سبب شارژ باتری گوشی با استفاده از شارژر اورجینال آن حدود 90 الی 100 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین قدرت شارژدهی و سرعت شارژ باتری گوشی Nokia 5.1 Plus کاملا معمولی است.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی میان رده با کیفیت داشته باشند که حداقل در بستر نرم افزاری آن برای انجام کارهای روزمره هیچ لگ و تاخیری ایجاد نگردد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی Nokia 5.1 Plus در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و جذاب
  • مبتنی بودن بر پروژه اندروید وان
  • قدرت پردازشی خوب در رده قیمتی خود
  • رم با ظرفیت خوب (در صورت خرید نسخه مجهز به رم 4 یا 6 گیگابایتی)
  • دوربین اصلی خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • حساسیت بالای قاب پشت و نمایشگر در برابر خراشیده شدن
  • دوربین سلفی نه چندان قدرتمند