نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro)

نقد و بررسی 12 آبان 1398 علی مظفری

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro)

گوشی ردمی نوت 7 پرو شیائومی (Xiaomi Redmi Note 7 Pro) از گوشی های جدید این شرکت چینی است که با قیمتی مناسب روانه بازار شده و می‌تواند به عنوان یک گوشی میان رده به خوبی نیازهای هر کاربری را برطرف سازد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو می‌پردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن خواهیم داشت. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه فوریه (February) سال 2019 شرکت شیائومی به صورت رسمی گوشی Redmi Note 7 Pro را معرفی کرد. عرضه این گوشی طی ماه مارس (March) انجام شود و اسمارتفون مذکور خیلی زود توانست مورد استقبال کاربران و علاقمندان به گوشی های موبایل قرار گیرد. قیمت شیائومی ردمی نوت 7 پرو در مقایسه با قیمت دیگر گوشی های هم رده خودش واقعا مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن و دلایل استقبال خوب کاربران از محصول به شمار می‌رود.

اما برای شناخت بهتر گوشی باید آن را در عمل مورد ارزیابی قرار داد و صرفا نمی‌توان با توجه به اعداد و ارقامی که به عنوان ویژگی های سخت افزاری برای آن منتشر شده‌اند اظهار نظر قطعی داشت. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو بپردازیم و تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از این اسمارتفون را با شما اشتراک گذاری کنیم. بنابراین اگر قصد خرید Redmi Note 7 Pro شیائومی را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 عموما برای اینکه هزینه تولید یک گوشی کاهش پیدا کند و بتوان آن را با قیمت مقرون به صرفه روانه بازار کرد، شرکت های سازنده مجبور می‌شوند برخی المان های مهم را از گوشی حذف کنند یا کیفیت پیاده سازی آن ها را کاهش دهند . بدین ترتیب عموما گوشی های مقرون به صرفه کیفیت ساخت خیلی بالایی ندارد، اما شیائومی Redmi Note 7 Pro ایتطور نیست! شیائومی بدنه این اسمارتفون را به طور کامل از شیشه ساخته و دو پنل پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شوند که مقاومت بسیار خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارند. بکارگیری شیشه در قاب گوشی سبب شده که دستگاه از نظر ظاهری هم شیک و زیبا به نظر برسد. البته اکیدا توصیه می‌کنیم برای محافظت از دستگاه حتما روی صفحه نمایش آن گلس محافظ ال سی دی نصب کنید و از کیف و گارد موبایل هم برای محافظت از قاب پشت دستگاه استفاده به عمل آورید.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

بدنه شیائومی ردمی نوت 7 پرو ابعاد 8.1 در 75.2 در 159.2 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 186 گرم می‌رسد. گوشی از استاندارد ضد آب سری IP بهره‌مند نیست و اما در طراحی آن سعی شده تا حد ممکن منافذی که می‌توانند منجر به نفوذ آب شود کیپ یا اصطلاحا مهر و موم (Sealed) نگه داشته شوند. به عنوان مثال در اطراف تمام دکمه های فیزیکی این گوشی از واشرهای ضد نفوذ آب و کیپ کننده استفاده شده است. گوشی مذکور استاندارد ضد آب P2i دارد که در مقایسه با استانداردهای ضد آبی مثل IP68 چندان حرفی برای گفتن نخواهد داشت، اما به هر حال نشان دهنده تلاش شیائومی برای تولید یک محصول خوش قیمت و با کیفیت خواهد بود.

در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو مشخص شد که گوشی با بهره‌مندی از شیار سیم کارت هیبریدی می‌تواند از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی کند یا به کاربر این اجازه را دهد که یک سیم کارت را در کنار یک رم میکرو اس دی (Micro SD) استفاده کند. گوشی مذکور به اسکنر انگشت هم مجهز است و اسکنر آن بر روی قاب پشت دستگاه نصب شده و حالتی دایره شکل دارد. در بررسی گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عمل این اسکنر خوب است اما احتمال دارد به مرور زمان اختلال هایی در عملکردش ایجاد شود و سرعت و دقت عمل آن افت کند. البته مقدار افت کیفیت عملکرد اسکنر انگشت گوشی به قدری نخواهد بود که آزاردهنده باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

وقتی گوشی Redmi Note 7 Pro شیائومی را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود. مدعی نیستیم که این گوشی حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا یا پرچمدار را به شما منتقل می‌کند، اما حسی فراتر از یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه را به کاربر انتقال می‌دهد. بکارگیری شیشه در قاب گوشی سبب شده ظاهر دستگاه جذاب باشد و صفحه نمایش با حاشیه های باریک آن هم به بهبود ظاهر دستگاه کمک می‌کند. طبق آمار صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 81.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی هم یک زائده کوچک برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی Y7 Prime 2019 : میان رده ای ارزشمند

قاب پشت گوشی هم نسبتا براق و جذاب است و ویژگی خیلی خاصی ندارد که آن را نسبت به دیگر اسمارتفون های بازار متمایز کند. در بخش میانی و نزدیک تر به لبه فوقانی قاب پشت دستگاه اسکنر انگشت آن نصب شده و در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن هم لنز های دوربین دوگانه آن نصب هستند. لنز دوربین دوگانه لبه قاب پشت گوشی برآمدگی نسبتا محسوسی دارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای محافظت از آن از گلس های اختصاصی استفاده کنید که برای نصب بر روی لنز دوربین گوشی ها ارائه می‌شوند.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو در این بخش می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور با در نظر گرفتن قیمتی که دارد از کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر مطلوبی بهره می‌برد. وقتی Redmi Note 7 Pro شیائومی را در دست بگیرید حس کامل خوبی به شما منتقل خواهد شد و این مسئله یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در خرید گوشی به آن توجه شود تا بعد از خرید پشیمانی کاربر را به همراه نداشته باشد. به عقیده ما از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت، گوشی ردمی نوت 7 پرو یکی از بهترین ها در رده قیمتی خود است.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): صفحه نمایش

 همانطور که در بخش قبل اشاره مختصری داشتیم، صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 7 پرو حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب ظاهری شیک و جذاب را ارائه می‌کند. صفحه نمایش این گوشی تقریبا چیزی در حدود 81.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. اندازه صفحه نمایش دستگاه 6.3 اینچی بوده و پنل آن از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده است. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس توسط نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 6.3 اینچی و البته با قیمت مقرون به صرفه است!

روی صفحه نمایش دستگاه هم یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده تا از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن محافظت کند، با این حال توصیه داریم برای اطمینان از آسیب ندیدن صفحه نمایش گوشی حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. در بخش فوقانی صفحه نمایش Redmi Note 7 Pro هم لنز دوربین سلفی آن در زائده کوچکی که ناچ نامیده می‌شود نصب شده و به وضوح قابل رویت است. لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه هم نسبت به سه لبه دیگر آن حاشیه ضخیم تری دارد که این موضوع با کمی دقت قابل درک خواهد بود. اما کیفیت صفحه نمایش گوشی مذکور چطور است؟

در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو مشخص شد که صفحه نمایش گوشی کیفیت خوبی دارد. رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب صفحه نمایش آن سبب شده‌اند که محتوا با وضوح و شارپنس مطلوبی قابل رویت باشد و نویزهای پیکسلی در تصویر دیده نشوند. نمایشگر بزرگ دستگاه هم کمک کرده تا گوشی برای تماشای فیلم و سریال به گزینه عالی تبدیل شود. اما از نظر کنتراست و شادابی، صفحه نمایش دستگاه عملکرد معمولی دارد و تفکیک پذیری رنگ ها هم بر روی نمایشگر گوشی با کیفیت متوسطی انجام می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

توان تولید روشنایی صفحه نمایش گوشی هم سطح متوسطی را ارائه می‌کند. با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 100 درصد می‌توانید بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را مشاهده کنید اما تنظیم شدت روشنایی بر روی مقادیر کمتر می‌تواند در پاره‌ای از مواقع عدم تفکیک پذیری مناسب محتوای تصویر و نامفهوم شدن آن را به همراه داشته باشد. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که رزولوشن، تراکم پیکسلی و اندازه بزرگ صفحه نمایش گوشی از نقاط قوت اصلی آن هستند اما نمایشگر دستگاه از نظر شارپنس، کنتراست و روشنایی کیفیت معمولی دارد و از این جنبه ها تعادل مابین قیمت گوشی و کیفیت عملکرد گوشی برقرار است.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی Redmi Note 7 Pro شیائومی نصب است، اندروید 9 پای (Android 9 Pie) خواهد بود اما هم اکنون آپدیت اندروید 10 و همچنین رابط کاربری MIUI 11 برای آن منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. اما ما بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو را با توجه به همان سیستم عامل و بستر نرم افزاری پیش فرض خودش انجام می‌دهیم. اگر تجربه استفاده از گوشی های برند شیائومی را داشته باشید، می‌دانید که این رابط پکیجی از نقاط قوت و ضعف را به طور همزمان ارائه می‌کند. اصلی ترین نقطه قوت این رابط مربوط به ارائه قابلیت های متنوع و کاربردی می‌شود. به عنوان مثال در رابط MIUI پیش فرض گوشی Note 7 Pro امکان استفاده از گوشی در حالت فول اسکرین و با حذف دکمه های نویگیشن ارائه شده یا امکان پنهان کردن ناچ (محل نصب لنز دوربین سلفی) ارائه شده است. قابلیت های دیگری مثل رمزگذاری روی اپلیکیشن ها، کلون کردن آن ها و خیلی ویژگی های دیگر هم به طور پیش فرض توسط رابط MIUI گوشی ردمی نوت 7 پرو ارائه شده‌اند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Nokia 7.2 : میان رده خوش دست نوکیا

بنابراین ارائه قابلیت ها و ویژگی های زیاد از اصلی ترین نقاط قوت رابط MIUI است و با آپگرید آن به MIUI 11 قابلیت های دیگری مثل امکان استفاده در حالت دارک مد (Dark Mode) هم به آن اضافه می‌شود. اما نقاط ضعف رابط گوشی هم کم نیستند! به عنوان مثال منوی تنظیمات رابط MIUI واقعا سردرگم کننده است و تقریبا هر بار شما برای مراجعه به تنظیمات خاص مورد نیازتان ملزم به جستجوی در منوی تنظیمات خواهید شد و مستقیما نمی‌توانید به گزینه موردنظرتان دست پیدا کنید. سنگین بودن این رابط به دلیل ارائه قابلیت های متعدد هم از دیگر نقاط ضعف آن خواهد بود که منجر به اشغال منابع بیشتر سخت افزاری و به ویژه رم می‌شود. تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی دستگاه هم کم نیست اما خوشبختانه شیائومی آن ها را در پوشه‌ اختصاصی طبقه‌بندی کرده تا مشکلی برای کاربر ایجاد نکنند.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

اما در برسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو مشخص شد که سرعت عمل بستر نرم افزاری گوشی خوب است. برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، تماشای فیلم و ویدیو در یوتیوب، استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره در حین استفاده از گوشی مذکور با مشکلی رو به رو نخواهید شد و عملکرد کاملا روانی از سمت دستگاه ارائه می‌شود. اما بررسی دقیق تر دستگاه نشان داد که پر شدن حافظه داخلی آن و به ویژه نصب اپلیکیشن ها و بازی های سنگین می‌تواند منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری گوشی شود. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی ردمی نوت 7 دریافت کنید، بهتر است تا حد امکان از پر شدن حافظه آن و نصب اپلیکیشن و بازی های سنگین در آن خودداری کنید. با در نظر گرفتن این موضوع گوشی به راحتی و بدون مشکل از پس رفع نیازهای روزمره شما بر می‌آید.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 بستر سخت افزاری که گوشی از آن بهره‌مند شده و به ویژه وضعیت رم و پردازنده آن یکی از مهم ترین مسائلی هستند که باید در خرید گوشی به آن توجه شود. در قلب شیائومی Redmi Note 7 Pro از تراشه اسنپدراگون 675 کوالکام استفاده شده که طی فرآیند 11 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر آن از نوع Kyro 460 Silver هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 460 بوده و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارند. در قلب این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 612 هم استفاده شده تا تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی با استفاده از این پردازنده مستقل انجام گیرد. گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است.

گوشی Redmi Note 7 Pro از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و با نصب آن می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. با توجه به اینکه گوشی مذکور یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه است نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشیم و پتانسیل عملکردی آن را با گوشی های رده بالا و گران قیمت بازار مقایسه کنیم. برای درک بهتر قدرت عملکرد این گوشی ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. سپس از بازی خارج شدیم و مابین اپلیکیشن اخیر (recent Apps) دستگاه جهش هایی داشتیم تا سرعت عملکرد رم دستگاه برایمان بهتر قابل درک باشد. لازم به ذکر است که در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی دستگاه استفاده شد.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

نتیجه بررسی Xiaomi Redmi Note 7 Pro نشان داد که گوشی از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آید و این کار را با کیفیت کاملا خوب و قابل قبولی انجام می‌دهد. اگرچه طی چند دقیقه آخر اجرای بازی لگ و افت فریم های بسیار ریزی مشاهده شدند اما مقدار این لگ و افت فریم ها زیاد نبوده و کاملا قابل چشم پوشی هستند. بعد از اجرای بازی و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر در چند ثانیه نخست کمی تاخیر قابل مشاهده بود اما بعد از تقریبا 3 ثانیه همه چیز به حالت عادی برگشت و جهش مابین اپلیکیشن ها با سرعت مطلوبی انجام شد. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو نشان داده گوشی قدرت پردازشی متوسطی دارد . با این گوشی شاید بتوانید روزانه 10 الی 15 دقیقه یک بازی سنگین مثل پابجی موبایل را بدون مشکل انجام دهید اما انجام طولانی مدت بازی اصلا با آن توصیه نمی‌شود. به عقیده ما تعادل مابین قیمت و قدرت عملکرد Redmi Note 7 Pro شیائومی به طول کامل برقرار است.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): دوربین اصلی و سلفی

 یکی از ویژگی های سخت افزاری که در گوشی Redmi Note 7 Pro خیلی زود توجه هر کاربری را جلب می‌کند مربوط به بهره‌مندی آن از یک لنز دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی می‌شود! دوربین اصلی این گوشی در اصل از دو لنز تشکیل شده و اصطلاحا دوگانه است که لنز اصلی آن 48 مگاپیکسلی بوده و لنز ثانویه آن وضوح 5 مگاپیکسلی را ارائه می‌کند. این دو لنز نام برده شده به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth Sensor) هستند و دیافراگم F/1.8 و F2.4 دارند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait) و ضبط ویدئو های 4K با فرم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا چراغ فلش LED دوربین اصلی گوشی هم از نوع دوگانه است و از دو چراغ LED تشکیل می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

با توجه به اینکه لنز دوربین اصلی گوشی نام برده شده 48 مگاپیکسلی است، انتظار داریم کیفیت عالی توسط آن ارائه شود. در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب و باز واقعا عملکرد مطلوبی دارد و با آن می‌توان عکس های زیبا و با کیفیتی ضبط کرد. عکس های پرتره‌ای هم که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند کیفیت بسیار خوبی خواهند داشت و دقت تفکیک سوژه اصلی از پس زمینه در این شرایط و عکس ها بسیار بالاست. بنابراین با دوربین اصلی Redmi Note 7 Pro می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های خیلی با کیفیتی ضبط کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون 5 قابلیت جالب دوربین آیفون 11 اپل

اما در محیط های بسته و با نور کم کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت می‌کند و در محیط های تاریک این افت کیفیت بیشتر می‌شود. متاسفانه کیفیت عکس هایی که در محیط های تاریک و کم نور با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند خیلی خوب نیستند و جای تعریفی ندارند. بکارگیری چراغ فلش LED دوگانه گوشی ممکن است در برخی شرایط بتواند کمی به بهبود شرایط عکسبرداری و کیفیت آن کمک کند اما آنقدرها که باید بر روی کیفیت ضبط عکس تاثیرگذار نیست. با فعال کردن حالت Night Mode دوربین می‌توان کیفیت عکسبرداری در این شرایط را کمی بهبود بخشید اما باز هم عکس هایی که ضبط می‌شوند به میزان لازم با کیفیت نخواهند بود و انتظار ما از یک لنز 48 مگاپیکسلی را بر آورده نمی‌کنند. بنابراین بهتر است بر روی عکسبرداری با گوشی Redmi Note 7 Pro در محیط های تاریک و کم نور خیلی حساب باز نکنید و از دوربین این گوشی فقط در محیط های باز و با نور مناسب برای ضبط عکس های خاطره‌انگیز استفاده به عمل آورید.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که آن هم از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی خوب است و می‌توانید با آن عکس های مناسبی جه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید، اما اینطور نخواهد بود که کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه شما را شگفت زده کند. ضمنا کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی هم در محیط های تاریک و بسته افت نسبتا محسوسی دارد.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Xiaomi Redmi Note 7 Pro بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به مشخصات دستگاه پیش‌بینی می‌کنیم که باتری آن قدرت خوبی در تامین انرژی مورد نیازش داشته باشد. در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو هم تقریبا شاهد همین موضوع بودیم و مشخص شد که باتری گوشی با یک مرتبه شارژ کامل تقریبا می‌تواند 1.5 روز انرژی مورد نیازش را تامین کند. البته میزان استفاده کاربر از گوشی مستقیما بر روی سرعت خالی شدن شارژ باتری تاثیرگذار خواهد بود و ما 1.5 روز شارژدهی را برای یک کاربر معمولی با استفاده استاندارد از موبایل عنوان کردیم.

شیائومی Redmi Note 7 Pro از نسخه 4 قابلیت شارژ سریع کوالکام (Quick Charge 4) پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک گوشی مذکور 18 واتی است. بدین سبب تقریبا می‌توان ظرف مدت زمان 60 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ خوب باتری یکی از ویژگی های مطلوب گوشی است که باید در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو به آن اشاره می‌شد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro) پرداختیم. این گوشی با قیمت مناسبی که دارد واقعا کیفیت خوبی را ارائه کرده و به همین جهت هم مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با رزولوشن مناسب
  • دوربین اصلی خوب نسبت به قیمت
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • ندارد