نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7): یک خرید عالی!

نقد و بررسی 18 فروردین 1398 علی مظفری

نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7): یک خرید عالی!

اگر به فکر خرید یک گوشی مقرون به صرفه، با کیفیت، زیبا و کارآمد هستید، مطمئن باشید که گوشی ردمی نوت 7 شیائومی (Xiaomi Redmi Note 7) یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

 

مقدمه

شرکت شیائومی یکی دیگر از شرکت های چینی است که طی چند سال اخیر به دلیل عرضه گوشی های خوش قیمت و با کیفیت اندرویدی توانسته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. در ماه ژانویه (January) سال 2019 این شرکت چینی از گوشی موبایلی رونمایی کرد که واقعا از طراحی زیبا و قیمت مناسبی بهره می‌برد. این گوشی ردمی نوت 7 شیائومی (Xiaomi Redmi Note 7) نام دارد و هم اکنون یکی از پرفروش‌ترین گوشی های شیائومی است. قیمت ردمی نوت 7 شیائومی در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و ظاهر زیبا و سخت افزار خوب، آن را به یکی از بهترین گزینه های خرید خیلی از کاربران تبدیل می‌کنند. یکی از جالب ترین ویژگی های این گوشی مربوط به بهره‌مندی از لنز دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی می‌شود که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

اما آیا Redmi Note 7 گزینه خرید مناسبی برای شما خواهد بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. شما با مقایسه نقاط قوت و ضعف آن با نیازها و انتظارات خود می‌توانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری مبنی بر خرید یا عدم خرید ردمی نوت 7 شیائومی داشته باشید. لازم به اشاره است که ما نسخه پایه گوشی شیائومی Redmi Note 7 را مورد بررسی قرار داده‌ایم که از رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد. با ما و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی همراه باشید.

 

نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7): طراحی و ظاهر

یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی ردمی نوت 7 مربوط به سبک طراحی و ظاهر زیبای آن می‌شود. شیائومی سعی کرده این گوشی را جذاب، چشم‌نواز و منطبق با سبک ظاهری گوشی های مدرن طراحی کند. از این رو یک قاب شیشه‌ای را در گوشی بکار برده است. جالب اینجاست که پنل جلو و قاب پشت گوشی Redmi Note 7 با شیشه معمولی پوشانده نشده‌اند، بلکه جنس شیشه بکار رفته در قاب این گوشی گوریلاگلس 5 است که مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و برخورد با اشیای تیز دارد. این موضوع یکی از جالب ترین ویژگی های طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 7 محسوب می‌شود. اما از سمت دیگر شیائومی فریم اصلی دستگاه را از پلاستیک ساخته و بدین ترتیب سعی داشته هزینه تولید آن را تا حدی کاهش دهد. گوشی ردمی نوت 7 ابعاد 8.1 در 75.2 در 159.2 میلیمتری دارد وزن آن به چیزی در حدود 186 گرم می‌رسد که وزن قابل قبولی برای گوشی با ابعاد این اسمارتفون (smartphone) و نمایشگری 6.3 اینچی است. ضمنا شیائومی Redmi Note 7 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم ارائه می‌کند.

 

بررسی ردمی نوت 7 شیائومی

 

وقتی از نمای رو به رو به ردمی نوت 7 نگاه کنید، خیلی زود صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک آن توجهتان را جلب می‌کند. صفحه نمایش این گوشی 6.3 اینچی بوده و برای انجام کارهایی مثل وبگردی واقعا مناسب است. حاشیه های نمایشگر گوشی بسیار باریک هستند و بدین سبب چیزی در حدود 81.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی با نمایشگر آن احاطه می‌شود. فقط در لبه زیرین نمایشگر آن حاشیه نسبتا ضخیم‌تری دیده می‌شود که به هیچ عنوان منجر به کاهش زیبایی های دستگاه نمی‌شود و هماهنگی کاملی با ظاهر مدرن و به روز گوشی دارد. شیائومی لنز دوربین سلفی گوشی Redmi Note 7 را هم در لبه فوقانی نمایشگر دستگاه نصب کرده و بدین سبب یک زائده نیم دایره شکل را در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی تعبیه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی می 9 پرو (Mi 9 Pro): قاتل پرچمدار واقعی!

بنابراین وقتی از نمای رو به رو به شیائومی Redmi Note 7 نگاه می‌کنید، کاملا به روز بودن سبک طراحی آن را احساس خواهید کرد. وضعیت کاملا مشابه در طراحی قاب پشت این گوشی هم دیده می‌شود. وقتی از نمای پشت به دستگاه نگاه کنید، بدنه براق و شیشه‌ای آن جلب توجه می‌کند. قاب پشت این گوشی براق و فلت است و خیلی زود چربی دست را جذب می‌کند. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن دو لنز دوربین اصلی دستگاه به صورت عمودی تعبیه شده‌اند و زیر این دو لنز، چراغ فلش LED دوگانه آن نصب خواهد بود. تقریبا در بخش میانی و کمی متمایل به لبه فوقانی قاب پشت Redmi Note 7 هم اسکنر انگشت آن نصب است که عملکردی سریع و روان دارد و ما در بررسی آن با هیچ باگ و تاخیری رو به رو نشدیم.

 

طراحی و ظاهر ردمی نوت 7 شیائومی

 

پس گوشی شیائومی ردمی نوت 7 از سبک طراحی و ظاهر کاملا مدرنی بهره می‌برد. وقتی این گوشی را در دست می‌گیرید به خوبی خوش دست بودن آن را درک خواهد کرد. فراموش نکنید که شیائومی قاب پشت و پنل جلوی این اسمارتفون را با شیشه معمولی نپوشانده بلکه بدین منظور از شیشه گوریلاگلس 5 استفاده می‌کند و این ویژگی از ویژگی های بسیار خوب طراحی دستگاه خواهد بود که کیفیت بالای آن را نشان می‌دهد. به عقیده ما گوشی شیائومی ردمی نوت 7 از نظر سبک طراحی و ظاهر وضعیت بسیار خوبی دارد و کیفیتی فراتر از قیمت خودش را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7): صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. یکی از ویژگی های خوب گوشی مذکور مربوط به بهره‌مندی از نمایشگری بزرگ می‌شود. صفحه نمایش Redmi Note 7 شیائومی 6.3 اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم کاملا قابل قبولی برای گوشی با نمایشگر 6.3 اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم حاشیه های صفحه نمایش ردمی نوت 7 باریک هستند اما نمایشگر گوشی کاملا بدون حاشیه نیست! صفحه نمایش آن طبق آمار چیزی در حدود 81.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا شرکت شیائومی روی صفحه نمایش این اسمارتفون را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیده شدن محافظت می‌کند. البته توصیه ما این است که با وجود شیشه گوریلاگلس 5 حتما یک گلس محافظ ال سی دی را هم روی نمایشگر دستگاه نصب کنید.

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Redmi Note 7 چطور است؟ برخلاف خیلی از گوشی های هم قیمت ردی نوت 7، نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد. تراکم پیکسلی خوب نمایشگر دستگاه سبب شده که محتوای آن جزئیات مطلوبی داشته باشند و نویزهای تصویر به حداقل مقدار ممکن برسند. شادابی و شارپنس نمایشگر گوشی وضعیت بسیار خوبی دارد و این امر سبب می‌شود محتوا با کیفیت و طراوت مناسبی روی آن نمایش داده شوند. تفکیک‌پذیری رنگ ها و کنتراست مطلوبی هم از سوی نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود. بنابراین وقتی محتوای روی صفحه نمایش ردمی نوت 7 شیائومی را مشاهده می‌کنید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. صفحه نمایش این گوشی از نظر توان تولید روشنایی هم وضعیت مطلوبی دارد و بدین سبب می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و محتوای روی نمایشگر را دید. در بررسی ردمی نوت 7 شیائومی مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 90 درصد می‌توان تقریبا در هر محیط باز و روشنی بدون مشکل از آن استفاده کرد. پس به طور کلی باید گفت که شیائومی Redmi Note 7 از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی بهره می‌برد که می‌تواند تجربه مطلوبی را برای علاقمندان به تماشای فیلم وبگردی به همراه داشته باشد.

 

صفحه نمایش شیائومی Redmi Note 7

 

نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7): سیستم عامل و رابط کاربری

با توجه به اینکه احتمالا کمتر کسانی تجربه استفاده از سری گوشی های شیائومی را داشته‌اند، لازم است کمی در رابطه با رابط کاربری اختصاصی MIUI این کمپانی که در گوشی Redmi Note 7 نصب است صحبت کنیم. این گوشی به طور پیش فرض از اندروید 9 پای بهره می‌برد و رابط کاربری MIUI 10 هم روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. رابط MIUI 10 از نظر بصری زیبا به نظر می‌رسد اما متاسفانه خیلی دقیق و کاربردی طراحی نشده و این موضوع می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. به عنوان مثال قابلیت های شخصی سازی زیادی در این رابط ارائه شده‌اند که منجر به پیچیدگی تعامل با بستر نرم افزاری دستگاه می‌شوند. وقتی به منوی تنظیمات گوشی ردمی نوت 7 شیائومی مراجعه کنید و به دنبال آیتم خاصی باشید ممکن است به دلیل وجود گزینه های خیلی زیاد کاملا سردرگم شوید و نتوانید مسیر درست اعمال تغییرات را بیابید.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

ارائه ویژگی های زیاد در رابط MIUI 10 نه تنها منجر به پیچیده شدن منوی تنظیمات گوشی شده، بلکه منجر به سنگین‌تر شدن رابط دستگاه هم می‌شود. البته در این بین یک ویژگی خوب هم وجود دارد که مربوط به امکان حذف اپلیکیشن هایی می‌شود که به طور پیش فرض روی گوشی نصب هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید مرور اوپرا (Opera Browser) یا اپلیکیشن فیسبوک (Facebook) که به طور پیش فرض روی گوشی ردمی نوت 7 شیائومی نصب است را به طور کامل از دستگاه حذف کنید و بدین ترتیب بخشی از فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را آزاد نمایید. خوشبختانه به شیوه مشابه می‌توان تمام اپلیکیشن های پیش فرض و غیرضروری نصب شده روی Redmi Note 7 را حذف کرد.

 

رابط کاربری شیائومی ردمی نوت 7

 

رابط کاربری MUI 10 شیائومی عملکرد سریع و روانی دارد و این موضوع از دیگر ویژگی های خوب آن به شمار می‌رود. ما در بررسی ردمی نوت 7 شیائومی سعی کردیم سرعت عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه را با مراجعه به منوی تنظیمات و جهش مابین چند اپلیکیشن سبک بررسی کنیم که خوشبختانه شیائومی ردمی نوت 7 توانست این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارد. بنابراین به طور کلی باید گفت نا آشنا بودن رابط کاربری گوشی ردمی نوت 7 برای آن دسته از کاربرانی که برای اولین بار از سری گوشی های شیائومی استفاده می‌کنند شاید کمی آزاردهنده باشد اما خیلی زود به آن عادت می‌کنید. پیچیدگی منوی تنظیمات و قابلیت هایی که توسط رابط MIUI 10 ارائه شده و همچنین سنگین بودن این رابط هم از دیگر ویژگی های نه چندان جالبش هستند. اما از سمت دیگر تنوع زیاد امکانات شخصی سازی، روان بودن عملکرد و امکان حذف اپلیکیشن های پیش فرض می‌توانند از نقاط قوت آن باشند.

 

نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7): پردازنده، رم و حافظه داخلی

در اغلب مواقع زمانی که یک گوشی ظاهر زیبا، طراحی با کیفیت، صفحه نمایش خوب و قیمت مناسبی داشته باشد، پردازنده خیلی قدرتمندی ندارد و بدین ترتیب هزینه تولید آن توسط شرکت سازنده کاهش داده می‌شود، اما در شیائومی Redmi Note 7 اینطور نیست و گوشی از پردازنده، رم و حافظه داخلی خوبی بهره می‌برد. تراشه‌ای که در این اسمارتفون بکار رفته تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام خواهد بود که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Kryo 260 هستند. چهار هسته Kryo 260 این تراشه فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی آدرنو 512 هم در تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

تراشه اسنپدراگون 660 از تراشه‌ های میان رده و جدید شرکت کوالکام است که قدرت و بازده مطلوبی دارد. انتظار داریم کیفیت عملکرد این تراشه در گوشی شیائومی Redmi Note 7 هم مطلوب باشد. گوشی مذکور از نظر رم در سه نسخه مختلف عرضه شده که به ترتیب ظرفیت های 3، 4 و 6 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. دستگاه از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه مختلف 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. خوشبختانه گوشی مذکور از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌تواند فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. لازم به ذکر است، نسخه‌ای از گوشی ردمی نوت 7 شیائومی که ما به بررسی آن پرداختیم از رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره‌مند بوده و در واقع نسخه پایه این گوشی به شمار می‌رود. برای درک بهتر پتانسیل و قدرت پردازشی دستگاه ما بازی های Asphalt 9 و PUBG را در دستگاه نصب و هر یک را پشت سر هم برای مدت زمان 10 دقیقه و با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی در گوشی اجرا کردیم. سپس مابین این دو بازی و چند اپلیکیشن دیگر جهش های سریع داشتیم و سرعت عمل گوشی را مورد ارزیابی قرار دادیم. اما نتیجه بررسی ردمی نوت 7 شیائومی چطور بوده است؟

 

پردازنده رم و حافظه داخلی Redmi Note 7

 

نتیجه بررسی ردمی نوت 7 شیائومی مشخص کرد که دستگاه پتانسیل پردازشی بسیار خوبی دارد. بازی هایی مثل پابجی موبایل و آسفالت 9 در این گوشی نصب و اجرا می‌شوند و برای 5 دقیقه ابتدایی بدون کوچک ترین لگ و تاخیر قابل انجام هستند اما وقتی انجام این بازی ها را برای مدت زمان طولانی تری ادامه دهید، افت فریم و تاخیرهای ریزی در دستگاه رخ می‌دهد. این تاخیرها و افت فریم در ابتدا شدت زیادی ندارد اما به تدریج بر شدت آن ها افزوده می‌شود. خوشبختانه با تغییر وضعیت تنظیمات گرافیکی بازی از بالاترین سطح به متوسط می‌توانید بدون مشکل و افت فریم بازی های نام برده شده را انجام دهید. بنابراین اگر اهل گیم و انجام بازی های اندرویدی هستید بهتر است برای دستیابی به بهترین نتیجه، بازی های HD و سنگین را با تنظیمات گرافیکی متوسط روی گوشی اجرا کنید. خوشبختانه گوشی Redmi Note 7 شیائومی از نظر مولتی‌تسکینگ پتانسیل خوبی دارد و جهش مابین اپلیکیشن های مختلف در آن با سرعت قابل قبولی انجام می‌شود.

بنابراین به طور کلی باید گفت که قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی گوشی ردمی نوت 7 شیائومی خوب است و این گوشی با توجه به قیمتی که دارد از پتانسیل پردازشی بسیار مناسبی بهره می‌برد. انجام بازی های HD و سنگین اندرویدی در این اسمارتفون با تنظیمات گرافیکی متوسط بدون مشکل امکانپذیر خواهد بود و گوشی با توجه به بهره‌مندی از رم 3 گیگابایتی در نسخه پایه یا رم 4 و 6 گیگابایتی در دیگر نسخه های خود، از نظر مولتی‌تسکینگ هم مشکلی نخواهد داشت.

 

نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7): دوربین اصلی و سلفی

یکی از جالب ترین ویژگی های خاص گوشی ردمی نوت 7 شیائومی مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود که دوگانه است و یکی از لنز های آن وضوح 48 مگاپیکسلی دارد! لنز 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی این گوشی دیافراگم F/1.8 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین ثانیه دستگاه هم 5 مگاپیکسلی و از نوع عمقی بوده و دیافراگم F/2.4 دارد. دوربین اصلی دستگاه از قابلیت HDR، پانوراما، پرتره و gyro-EIS برای ضبط ویدئوهای فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت های متغیر 30، 60 و 120 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در حالت عادی و پیش فرض دوربین شیائومی Redmi Note 7، وضوح 12 مگاپیکسلی را برای ضبط عکس تعیین می‌کند. در این شرایط عکس هایی که با دوربین گوشی ضبط می‌شوند واقعا کیفیت خوبی دارند و کمتر گوشی در رده قیمت ردمی نوت 7 می‌تواند در این شرایط با آن رقابت کند. حتی در محیط های کم نور و تاریک هم دوربین اصلی گوشی با تنظیم روی وضوح 12 مگاپیکسلی عکس های بسیار خوبی ضبط می‌کند.

حال وقتشه اینو بخون مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی دستگاه امکانپذیر بوده و کیفیت مطلوبی خواهد داشت. اما با ورود به تنظیمات اپلیکیشن دوربین می‌توانید حالت عکسبرداری 48 مگاپیکسلی را هم فعال کنید. در این شرایط اگر نور محیط مناسب باشد، عکس های فوق‌العاده با کیفیتی قابل ضبط خواهند بود اما اگر نور محیط وضعیت مطلوبی نداشته و محیط تاریک باشد، عکس های ضبط شده نویزهای زیادی را به همراه خواهند داشت. بنابراین توصیه ما این است که برای دستیابی به بهترین کیفیت عکسبرداری فقط در محیط های با نور مناسب از حالت 48 مگاپیکسلی دوربین شیائومی ردمی نوت 7 استفاده کنید و در حالت های دیگر به همان حالت 12 مگاپیکسلی بسنده نمایید.

 

دوربین اصلی و سلفی ردمی نوت 7 شیائومی

 

اما دوربین سلفی گوشی ردمی نوت 7 شیائومی از یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. شیائومی با استفاده از قابلیت های نرم افزاری امکان ضبط عکس های پرتره سلفی را هم در این گوشی میسر است. عکس های پرتره سلفی که با دوربین 13 مگاپیکسلی آن ضبط می‌شوند کیفیت مطلوبی دارند. با دوربین سلفی گوشی Redmi Note 7 می‌توانید عکس های بسیار خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید. به طور کلی باید گفت که گوشی شیائومی ردمی نوت 7 از نظر دوربین اصلی و سلفی وضعیت خوبی دارد و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند، اما مطمئنا نباید انتظار داشت که چون دوربین اصلی این گوشی از لنزی 48 مگاپیکسلی تشکیل شده بتواند با دوربین گوشی های پرچمدار رقابت کند.

 

نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7): باتری و شارژدهی

در آخرین بخش بررسی ردمی نوت 7 شیائومی در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. شرکت شیائومی یک باتری لیتیوم یونی و 4000 میلی آمپر ساعتی را برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Redmi Note 7 در نظر گرفته که انتظار داریم بازده خوبی داشته باشد. البته نباید فراموش کرد که گوشی مذکور از نمایشگری بزرگ و 6.3 اینچی بهره می‌برد که این مسئله می‌تواند روی مصرف انرژی باتری تاثیر مستقیمی داشته باشد. نتیجه بررسی ردمی نوت 7 شیائومی بسیار جالب توجه بود چون نشان داد که باتری این گوشی در حالت استفاده نرمال با یک بار شارژ به راحتی می‌تواند 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی کمتر از حد نرمال باشد، باتری دستگاه تا 2 روز هم قادر به تامین انرژی مورد نیازش خواهد بود و طبیعتا اگر از گوشی زیادتر از حالت نرمال استفاده شود، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند.

 

باتری و شارژدهی Redmi Note 7

 

گوشی شیائومی Redmi Note 7 از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند اما از نسخه چهار تکنولوژی شارژ سریع کوالکام پشتیبانی به عمل می‌آورد. شارژر فابریک این گوشی 2 آمپری و 18 واتی است و ظرف مدت زمانی در حدود 100 دقیقه باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن را فول شارژ می‌کند. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد مطلوب هم از دیگر ویژگی های مثبت گوشی ردمی نوت 7 شیائومی هستند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7) پرداختیم. این گوشی نقاط قوت زیادی دارد و به همین سبب واقعا می‌تواند گزینه خرید عالی برای آن دسته از کاربرانی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی عالی داشته باشند. طراحی خوب، ظاهر زیبا، صفحه نمایش بزرگ، پردازنده و رم مناسب، دوربین خوب، باتری مطلوب و قیمت عالی اصلی ترین ویژگی های مثبت این گوشی را تشکیل می‌دهند. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف گوشی ردمی نوت 7 شیائومی را در دو دسته‌بندی مختلف مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی و ظاهر زیبا، چشم‌نواز و به روز
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت بسیار خوب

 

نقاط ضعف:

  • ندارد