محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504 | ایده‌آل از لحاظ فنی، مناسب از لحاظ قیمت

نقد و بررسی 26 دی 1397 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504 | ایده‌آل از لحاظ فنی، مناسب از لحاظ قیمت

شرکت ایسوس (Asus) علاوه بر تولید لپ‌تاپ، یکی از شرکت‌های فعال در حوضه تولید مادربرد و قطعات سخت‌افزاری کامپیوتری است. یکی از قطعات گیمینگ (Gaming) این شرکت، مادربرد‌های سری TUF یا همان The Ultimate Force هستند. ایسوس در لپ‌تاپ جدید گیمینگ خود از این مادربرد استفاده کرده است. لپ‌تاپ گیمینگ Asus FX504 یکی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند و در عین‌حال اقتصادی شرکت تایوانی ایسوس است. این لپ‌‌تاپ با نام کامل Asus TUF Gaming FX504 نیز شناخته می‌شود. از لحاظ سخت‌افزاری ایسوس در این لپ‌تاپ از کانفیگ‌های مختلفی استفاده کرده است تا همه‌نوع سلیقه‌ را پوشش دهد. همچنین ظاهر لپ‌تاپ نیز با طرح‌های مختلفی به‌بازار عرضه شده است.

از لحاظ ظاهری لپ‌تاپ Asus FX504 بسیار محکم و شیک با خط و نشان‌هایی زیبا طراحی شده است. درون این لپ‌تاپ هم ایسوس از هر فناوری که می‌توانست استفاده کند، استفاده کرده است. پردازنده‌های قدرتمند و کم مصرف نسل هشتم Intel، کارت‌ گرافیک قدرتمند گیمینگ NVIDIA GeForce GTX 1050 و سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای، مواردی است که هر گیمری به دنبال آن‌ها است. همچنین حافظه رم قابل ارتقاء تا 32 گیگابایت، هارد دیسک 1 ترابایتی از دیگر ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ است. این موارد را هم که کنار بگذارید، لپ‌تاپ Asus FX504 یک ویژگی خارقالعاده دیگری نیز دارد. صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 با توان سرعت نمایش 120 هرتز، مهری است برای تایید ارزش کلی لپ‌تاپ گیمینگ Asus FX504.

لپ‌تاپ ایسوس FX504 در مدل‌های مختلفی با سخت‌افزارهای متفاوت به‌بازار عرضه شده است. یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید این لپ‌تاپ، قیمت Asus FX504 است. این لپ‌تاپ مخصوص بازی که با توان پردازشی بسیار بالا تولید شده است، در مقایسه با رقبا خود، قیمت بسیار کمتری دارد. شما با خرید Asus FX504 می‌توانید با قیمت بسیار عالی نسبت به قیمت لپ‌تاپ سایر شرکت‌ها، با نهایت کیفیت یک تجربه گیمینگ مطلوب داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ Asus FX504

کیفیت و اصالت طراحی ایسوس بارها در محصولات این شرکت اثبات شده است و همیشه می‌توان با خیال راحت از این بابت، به سمت لپ‌تاپ‌های ایسوس رفت. لپ‌تاپ Asus FX504 از جنس پلاستیک است. اما پلاستیک فشرده استفاده شده در آن به‌دلیل نقش و نگار و طرح‌هایی که ایسوس بر روی آن کشیده با همه لپ‌تاپ‌های جنس پلاستیک فرق می‌کند. قاب پشتی دستگاه با طرحی بسیار شیک همانند لپ‌تاپ‌های فلزی طراحی شده است. ایسوس قاب پشتی دستگاه را در 4 مدل مخلف عرضه کرده است که در الگوی خط‌های روی آن تفاوت دارند. لوگو ایسوس (Asus) در پشت لپ‌تاپ هم در Asus FX504 به‌رنگ قرمز است که با رنگ بدنه مشکی و خاکستری آن هماهنگی دارد.

در قسمت پنل صفحه‌نمایش از الگویی استفاده نشده است اما بر روی پنل داخلی و قسمت مربوط به کیبورد باز شاهد الگوهای جذاب ایسوس هستیم. از آنجایی که لپ‌تاپ Asus FX504 مخصوص بازی طراحی شده است، کلیدهای W،A،S و D نمای متفاوتی نسبت به سایر کلیدها دارند. به‌دلیل اینکه برای بازی کردن، افراد دست خود را مدام بر روی این چهار کلید می‌گذارند، جهت جلوگیری از عرق دست، ایسوس از سیستم خنک‌کننده‌ای تنها برای این 4 کلید در زیر آن استفاده کرده است. تهویه هوا سیستم خنک‌کننده هم به‌جای لبه‌های کناری و زیر لپ‌تاپ، به قسمت زیر صفحه‌نمایش، در کنار لولاهای نگه‌دارنده منتقل شده تا در هنگام بازی و یا هنگامی که لپ‌تاپ روی پا شما است، کمترین برخورد را با آن داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ | مالتی‌مدیا با قدرت !

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس FX504 ابعادی معادل 25 × 262 × 384 میلی‌متر دارد. با اینکه ضخامت 2.5 سانتی‌متری برای لپ‌تاپ شاید کمی زیاد باشد اما با توجه به رده کاربری مخصوص بازی، مقدار غیرقابل انتظاری نیست. اما وزن لپ‌تاپ Asus FX504 در مقایسه با لپ‌تاپ‌های معمولی بیشتر نیست و تنها 2.3 کیلوگرم وزن دارد. وزن لپ‌تاپ با توجه به سیستم سخت‌افزاری به‌کار رفته و صفحه‌نمایش 15.6 اینچی آن، کاملا منطقی است. با خرید لپ‌تاپ Asus FX504 با قیمت مناسب می‌توانید به یک لپ‌تاپ گیمینگ بسیار زیبا از لحاظ ظاهری و کیفیت دسترسی داشته باشید. همچنین با قرار دادن آن در کیف و کوله مخصوص نگرانی از بابت جا‌به‌جایی نیز وجود ندارد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504

 

پورت‌ها و بلندگو

با وجود ضخامت مناسب بدنه، در لپ‌تاپ Asus FX504 خبری از درایو نوری نیست اما بر روی لبه سمت چپ لپ‌تاپ شاهد تنوع کاملی از پورت‌های مهم و ضروری هستیم. ایسوس در این لپ‌تاپ مخصوص بازی از ورودی کابل LAN، خروجی تصویر HDMI، یک پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.0 و جک 3.5 میلیمتری هدفون استفاده کرده است.

لپ‌تاپ ایسوس FX504 سیستم صوتی فوق‌العاده‌ای دارد. ایسوس بر روی این لپ‌تاپ از سیستم پخش صدا 7.1 کاناله DTS Headphone:X استفاده کرده است. با استفاده از این سیستم بر روی لپ‌تاپ Asus FX504 می‌توانید بهترین و زنده‌ترین تجربه شنیدن موسیقی را تجربه کنید. این سیستم صوتی برای بازی کردن، تماشا فیلم و مسابقات ورزشی بهینه شده است و می‌توانید با انتخاب هر کدام بهترین خروجی صدا را داشته باشید. با خرید لپ‌تاپ Asus FX504 دیگر نیازی به اسپیکر (Speaker) و یا هدفون برای تجربه بهتر شنیدن صدا ندارید و می‌توانید با استفاده از بلندگو و سیستم پخش 7.1 کاناله آن با بالاترین کیفیت موسیقی گوش دهید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504

 

صفحه‌نمایش

ایسوس بر روی لپ‌تاپ گیمینگ FX504 از دو مدل صفحه‌نمایش استفاده کرده است. هر دو این صفحه‌نمایش‌ها با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 عرضه شده‌اند. پنل این نمایشگرها IPS است و بهترین و شفاف‌ترین تصویر را به شما نمایش می‌دهد. همچنین بر روی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ایسوس FX504 از روکش مات استفاده شده است. استفاده از این روکش باعث می‌شود بتوانید با آن در شرایط نوری قوی حتی زیر نور خورشید، به راحتی کار کنید. اما تفاوت در این دو مدل صفحه‌نمایش در پشتیبانی از سرعت نمایش 60 هرتز و 120 هرتز است. طبیعتاً در مدل صفحه‌نمایش 120 هرتز لپ‌تاپ Asus FX504 می‌توانید با بالاترین نرخ فریم بر ثانیه، تجربه گیمینگ فوق‌العاده‌ای داشته باشید.در بالای صفحه‌نمایش هم شاهد وب‌کم با کیفیت HD هستیم که بهترین کیفیت را برای برقرای ارتباط تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504

 

کیبورد

کیبورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ همواره طرح و الگویی متفاوت نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها دارند. لپ‌تاپ Asus FX504 هم از این قاعده مستثنا نیست. در پنل داخلی لپ‌تاپ از همان طرح و نشان‌های قاب پشتی استفاده شده است و کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای استاندارد، در وسط خودنمایی می‌کنند. کیبورد این لپ‌تاپ به نور پس‌زمینه قرمز مجهز شده که نمای جذابی را به لپ‌تاپ بخشیده است. دو حالت برای این نور پس‌زمینه درنظر گرفته است. در مدل اول همانند سایر لپ‌تاپ‌ها، تنها حروف روشن خواهند شد، اما در حالت دیگر دور تا دور کلیدها نیز روشن خواهد شد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17T AN100-H : بی رحمانه بازی کنید

ایسوس در لپ‌تاپ FX504 برای کلیدهای اصلی بازی یعنی WASD از سیستم خنک‌کننده استفاده کرده است تا دست شما هنگام لمس طولانی عرض نکند. قسمت استراحت‌گاه دست هم فضای بسیار خوب و بزرگی دارد که در بین آن یک تاچ‌پد یک‌تکه، با قابلیت پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی، قرار گرفته است. عمق کلیدهای کیبورد 1.8 میلی‌متر است و تجربه بازی و تایپ بر روی آن بسیار لذت‌بخش است. همچنین طبق ادعا شرکت ایسوس هر کدام از کلیدهای این کیبورد در برابر 20 میلیون بار فشار (استفاده) مقام هستند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

لپ‌تاپ Asus FX504 با کانفیگ‌های سخت‌افزاری مختلفی روانه بازار شده است. برای این لپ‌تاپ از دو مدل پردازنده نسل هشتم اینتل یعنی Core i5 و Corei7 استفاده شده است. همچنین کارت‌ گرافیک‌ شرکت NVIDIA مدل‌های GeForce GTX 1050، GeForce GTX 1050Ti با 2 یا 4 گیگابایت حافظه اختصاصی و کارت گرافیک NVIDIA مدل GeForce GTX 1060 با 3 یا 6 گیگابایت حافظه اختصاصی وظیفه پردازش اطلاعات تصویری را بر عهده دارد. ایسوس برای اینکه قیمت لپ‌تاپ FX504 را کنترل کند از یک رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 بر روی این مدل استفاده کرده است اما بر روی مادربرد لپ‌تاپ دو اسلات رم قرار داده شده است که در هرکدام می‌توانید از یک رم 16 گیگابایت DDR4 استفاده کنید. یعنی لپ‌تاپ Asus FX504 تا 32 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کند و در صورت نیاز می‌توانید با تهیه رم اضافه، بهترین عملکرد پردازشی را از لپ‌تاپ انتظار داشته باشید.

یکی از کانفیگ‌های سخت‌افزاری پرطرفدار این مدل لپ‌تاپ، ایسوس FX504GD نام دارد. این لپ‌تاپ از پردازنده Intel Core i7 با محدوده سرعت 2.2 تا 4 گیگاهرتز استفاده می‌کند. در کنار این پردازنده نسل هشتم و کم‌مصرف شرکت اینتل، از کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 1050 با 4 گیگابایت حافظه DDR5 استفاده شده است. این کارت گرافیک قدرتمند قادر است جدیدترین بازی‌های ویدویی را با بهترین کیفیت، به‌تصویر بکشد. حافظه رم (RAM) قرار گرفته بر روی مدل Asus FX504GD هم 8 گیگابایتی است اما قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را دارد.

هارد دیسک لپ‌تاپ اف ایکس 504 ایسوس یک هارد دیسک 1 ترابایتی است. ایسوس بر روی همه مدل‌های این لپ‌تاپ از همین هارد دیسک استفاده کرده است اما امکان ارتقا این فضا از طریق حافظه SSD تا 256 گیگابایت دیگر وجود دارد. باتری لپ‌تاپ ایسوس FX504 هم یک باتری لیتیوم‌-‌یون 3 سلولی با ظرفیت 48 وات‌ساعت است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504

 

یکی از قسمت‌های مهم در لپ‌تاپ‌های گیمینگ یا مخصوص بازی، مربوط به سیستم خنک‌کننده است. فن‌های لپ‌تاپ باید بتوانند مادربورد را خنک نگه دارند تا وقفه‌ای در تجربه بازی ایجاد نشود. ایسوس پس از تجربه استفاده از سیستم‌های مختلف در سری گیمینگ ROG خود، بر روی لپ‌تاپ اف ایکس 504 ایسوس از یک سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای استفاده کرده است. استفاده از 2 فن قدرتمند با لوله‌های انتقال حرارت مسی باعث شده این سیستم توان خنک کردن پردازش‌های سنگین لپ‌تاپ را داشته باشد. نکته مهم دیگر در خصوص خنک نگه‌داشتن لپ‌تاپ این است که تمامی قسمت‌های تهویه، در قسمتی قرار داده شده‌اند که گرما مجدد به خود بدنه برنگردد. تهویه اصلی لپ‌تاپ Asus FX504 در لبه پشتی پنل داخلی (زیر صفحه‌نمایش) قرار دارد و هوای گرم از پشت لپ‌تاپ به‌راحتی خارج می‌شود. همچنین برای کیبورد و کلیدهای اصلی WASD نیز ایسوس از سیستم خنک‌کننده جداگانه‌ای استفاده کرده است تا علاوه بر خنک نگه‌داشتن سطح کیبورد از عرق کردن دست شما نیز جلوگیری کند. تهویه این قسمت هم بر روی نوار باریکی درست بالای خود کیبورد قرار گرفته و از روی پنل داخلی هوای گرم خارج می‌شود.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus FX504

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ مخصوص بازی Asus FX504 یک گزینه ایده‌آل از لحاظ فنی و در عین‌حال بسیار مناسب از لحاظ قیمت است. این لپ‌تاپ گیمینگ با نام کامل Asus TUF Gaming FX504 از سیستم‌های سخت‌افزاری مختلفی استفاده می‌کند تا بتواند همه نیازهای کاربران را پاسخ دهد. این لپ‌تاپ با توان پردازشی بالا و سیستم سخت‌افزاری قدرتمند قادر است شما را در انجام بازی‌های ویدیویی با بهترین کیفیت تصویر و با بالاترین نرخ فریم‌بر‌ثانیه همراهی کند. جدا از ویژگی‌های فنی بسیار خوب این لپ‌تاپ، قیمت Asus FX504 یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن است. شما با خرید لپ‌تاپ Asus FX504 می‌توانید با بهترین قیمت به یکی از قدرتمندترین سیستم‌های سخت‌افزاری برای تجربه بازی‌های ویدیویی دسترسی داشته باشید.

 

نکات مثبت

  • استفاده از پردازنده نسل هشتم اینتل
  • سیستم سخت‌افزاری قدرتمند برای تجربه بازی
  • صفحه‌نمایش Full HD با پنل IPS
  • سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به سایر مدل‌ها

 

نکات منفی

  • باتری لپ‌تاپ می‌توانست بهتر باشد.

 

مشخصات و قیمت خرید FX504