نقد و بررسی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA | میان رده زیبا سری ZenBook

نقد و بررسی 31 تیر 1402 مدیر سامانه

نقد و بررسی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA | میان رده زیبا سری ZenBook

ایسوس به‌عنوان یکی از تولیدکننده‌های اصلی بازار لپ تاپ در جهان به‌خوبی با نیاز کاربران آشنا است. در بین سری مدل‌های مختلف این شرکت، سری زن‌بوک (ZenBook) نیز به‌چشم می‌خورد که از سری آلترابوک‌های بسیار زیبا ایسوس است. Asus ZenBook 14 نسل جدید، در سال 2019 به بازار عرضه شد.

این سری لپ‌ تاپ جز کوچک‌ترین لپ ‌تاپ‌های 14 اینچی ساخته شده به‌حساب می‌آیند. این سری جدید به نسبت مدل‌های نسل قبل ابعاد کوچک‌تر، ضخامت و وزن کمتری دارد. لپ تاپ ZenBook 14 مدل 2019 نسبت به مدل دو سال پیش 13 درصد کوچک‌تر شده است. ابعاد کوچک‌تر بدون کاهش سایز صفحه نمایش باعث شده نسبت تصویر نمایشگر به پنل جلویی به عدد فوق‌العاده 92 درصد برسد. این یعنی حاشیه اطراف نمایشگر بسیار کمتر از قبل است، به‌گونه‌ای که ایسوس به این طراحی لقب NanoEdge داده است.

لپ ‌تاپ Asus ZenBook 14 در دو کانفیگ اصلی طراحی شده است. ایسوس برای پردازش اطلاعات این بار به سراغ شرکت AMD و پردازنده‌های Ryzen 5 و Ryzen 7 رفته است. این پردازنده‌ها به ترتیب توان پردازشی 2.1 و 2.3 گیگاهرتزی دارند. کارت گرافیک استفاده شده در این سری هم ساخته‌ی AMD است و شاهد دو مدل اصلی AMD Radeon Vega 8 و AMD Radeon RX Vega 10 هستیم. با توجه به کانفیگی که انتخاب می‌کنید و نیازی که دارید، دو مدل حافظه رم 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی از نوع DDR4 نیز پیش‌رو شما است. ظرفیت هارد لپ ‌تاپ هم بین 256 تا 1 ترابایت از نوع SSD متغیر است.

یکی از کانفیگ‌های پرطرفدار این سری لپ ‌تاپ در بازار مدل ایسوس ZenBook UM433DA است. در این کانفیگ از پردازند‌ه‌ی AMD Ryzen 5، کارت گرافیک Radeon Vega 8، هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و 512 گیگابایت حافظه SSD استفاده‌ شده است که برای یک کاربری عمومی بسیار مناسب است. در ادامه دقیق‌تر به مشخصات فنی این لپ تاپ می‌پردازیم. در مجموع لپ تاپ ایسوس UM433DA یک لپ تاپ فوق باریک و با ظاهری بسیار زیبا است. قیمت لپ تاپ UM433DA با توجه به امکاناتی که دارد جز لپ تاپ‌های مناسب بازار به‌حساب می‌آید و حتما برای خرید لپ تاپ آن را در لیست بررسی خود قرار دهید.

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ Asus ZenBook 14

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA

 

ایسوس در طراحی لپ ‌تاپ UM433DA خود سنگ تمام گذاشته و از تمام توان خود برای ساخت یک لپ‌ تاپ شکیل استفاده کرده است. این لپ ‌تاپ یک رنگ نقره‌ای خاص به‌ اسم Icicle Silver دارد که آن را نسبت به لپ‌ تاپ‌های دیگر متمایز می‌کند. ایسوس زن‌بوک UM433DA یک لپ ‌تاپ 14 اینچی است، اما ابعاد آن کاملا از لپ ‌تاپ‌های 14 اینچی کوچک‌تر است. طراحی جمع‌و‌جور این لپ‌ تاپ باعث شده، ابعاد آن تقریبا اندازه‌ی یک برگه‌ی A4 باشد. جدا از اندازه، ضخامت لپ ‌تاپ هم بسیار کم بوده و 16.9 میلی‌متر است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad L3: میان رده خوب بازار

لپ ‌تاپ Asus ZenBook UM433DA ابعادی معادل 31.9x19.9x1.69 سانتی‌متر داشته و تنها 1.2 کیلوگرم وزن دارد. با توجه به اندازه‌ کوچک‌، ضخامت و وزن کم، شما با خرید ایسوس UM433DA می‌توانید با خیال راحت آن را در کیف و کوله همراه خود همه‌جا داشته باشید. طراحی ساده و زیبا این لپ ‌تاپ جلوه‌ی خاصی را به آن بخشیده. بر روی پنل پشتی نقره‌ای، لوگو شرکت ایسوس به صورت فلزی با رنگ رزگلد خودنمایی می‌کند. از طرح رزگلد بر روی قسمت بالایی پنل داخلی لپ ‌تاپ هم استفاده شده که روی آن عبارت Asus ZenBook درج شده است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA

 

ایسوس در لپ ‌تاپ زن‌بوک UM433DA هم از طراحی ErgoLift استفاده کرده است. شما زمانی که لپ ‌تاپ را باز می‌کنید، انتهای پنل صفحه نمایش به‌عنوان تکیه‌گاه لپ‌ تاپ روی سطح قرار می‌گیرد و با ایجاد یک زاویه 3 درجه‌ای زیر لپ ‌تاپ، پنل جلویی و پنل صفحه نمایش را در ایده‌آل‌ترین حالت روبروی شما قرار می‌دهد. این فرم طراحی نه‌تنها باعث ایجاد یک تجربه‌ی تایپ راحت‌تر می‌شود، بلکه توان سیستم خنک‌کنندگی لپ ‌تاپ را هم بهبود می‌بخشد و باعث افزایش عملکرد بلندگوها نیز می‌شود.

 

صفحه نمایش لپ تاپ ZenBook UM433DA

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA

 

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس UM433DA یک صفحه نمایش 14 اینچی است. همان‌طور که مطرح شد، ابعاد این لپ‌ تاپ کوچک‌تر از سایر لپ ‌تاپ‌ها با این سایز صفحه نمایش است. کم کردن ابعاد لپ‌ تاپ باعث شده نمایشگر لپ ‌تاپ، کمترین حاشیه ممکن را داشته باشد. پنل جلویی با پوشش 92 درصدی نمایشگر روبرو شما است! حاشیه کم علاوه بر ایجاد تجربه لذت‌بخش برای کار و تماشا فیلم، باعث می‌شود صفحه نمایش لپ ‌تاپ بزرگ‌تر از اندازه‌ واقعی آن به‌نظر برسد.

از لحاظ فنی، صفحه نمایش لپ تاپ ZenBook UM433DA از پنل IPS ساخته شده است که بهترین گزینه برای لپ ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا است. زیرا رنگ‌ها را با دقت بالا و بسیار شفاف می‌تواند نمایش دهد. پنل صفحه نمایش لپ ‌تاپ همچنین از 100 درصد گستره‌‌ی رنگی sRGB پشتیبانی کرده و میزان روشنایی بسیار خوب 300 نیت را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های فنی صفحه نمایش می‌توان به روکش مات (Anti Glare) به کار رفته روی آن اشاره کرد. این روکش باعث می‌شود که نور تابیده شده به صفحه نمایش منعکس نشود، از همین رو کار با لپ ‌تاپ ایسوس UM433DA در شرایط نوری قوی مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد.

کیفیت تصویر نمایشگر هم Full HD بوده و از رزولوشن 1920x1080 پشتیبانی می‌کند. مشابه سایر لپ ‌تاپ‌های ایسوس از فناوری زاویه دید 178 درجه‌ای هم بر روی لپ ‌تاپ استفاده شده است. در مجموع ایسوس در بخش صفحه نمایش عملکرد بسیار خوبی داشته و خرید UM433DA را برای علاقه‌مندان به کارهای گرافیکی و تماشا فیلم، انتخابی منطقی کرده است.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی

درست در بالای پنل صفحه نمایش، قسمتی مشخص برای قرارگیری وب‌کم لپ ‌تاپ در نظر گرفته است. وب‌کم نسل جدید لپ‌ تاپ‌های ZenBook 14 به فناوری تشخیص چهره مجهز شده و می‌توانید به‌سرعت بدون وارد رمز، قفل لپ ‌تاپ خود را باز کنید. دوربین وب‌کم هم HD است که کیفیت خوبی را برای برقراری تماس‌ تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کیبورد و تاچ پد

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA

 

کیبورد لپ‌ تاپ ایسوس UM433DA تغییر زیادی در این نسل به نسبت مدل‌های قبل داشته است. قسمت مربوط به ماشین‌حساب و اعداد قرار گرفته رو کیبورد، چالش مهم شرکت‌های تولیدکننده آلترابوک بود. ایسوس در نسل جدید لپ ‌تاپ‌های خود قسمت ماشین‌حساب یا همان NumberPad را به صورت لمسی به روی تاچ‌پد منتقل کرده است. به این صورت که هر موقع به اعداد نیاز داشتید، با لمس بخش مربوطه روی تاچ‌پد، اعداد را فعال کنید و کار محاسباتی خود را انجام دهید. با توجه به این حالت، استفاده از تاچ‌پد بیشتر می‌شود، از همین رو ایسوس اندازه‌ی تاچ‌پد را 32 درصد بزرگ‌تر از قبل کرده تا شما راحت‌تر بتوانید با آن کار کنید. تاچ‌پد لپ ‌تاپ مشابه قبل از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی هم پشتیبانی می‌کند.

خود کیبورد لپ ‌تاپ ZenBook UM433DA که سطح پنل اصلی لپ‌ تاپ را پوشانده به نور پس‌زمینه (Backlit) مجهز شده است تا در شرایط نوری ضعیف هم بتوانید به‌راحتی با لپ ‌تاپ کار کنید. کلیدهای کیبورد هم عمق 1.4 میلی‌متری دارند که به نسبت قبل 67 درصد مسافت کمتری را طی می‌کنند. این مورد که به این معنی است که شما با سرعت بیشتری می‌توانید حروف را تایپ کنید که باعث می‌شود تجربه تایپ بهتری با لپ ‌تاپ باشید.

 

سخت‌افزار لپ تاپ ایسوس UM433DA

 

سخت افزار  Asus ZenBook UM433DA

 

ایسوس در لپ تاپ نسل جدید ZenBook 14 از پردازنده‌های شرکت AMD استفاده کرده است. این سری لپ ‌تاپ در دو مدل پایه روانه بازار شده است. در کانفیگ اولیه در مدل UM433DA شاهد پردازنده چهار هسته‌ای AMD Ryzen 5 با سرعت پردازنده 2.1 گیگاهرتز هستیم. هنگام پردازش‌های سنگین در حالت توربو سرعت پردازنده تا 3.7 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. کارت گرافیک استفاده شده هم ساخته‌ی AMD بوده و مدل Radeon Vega 8 است و حافظه اختصاصی برای آن در نظر گرفته نشده، به همین خاطر لپ ‌تاپ برای پردازش امور گرافیکی سنگین مانند بازی‌های ویدیویی مناسب نیست. حافظه‌ی رم (RAM) این کانفیگ هم 8 گیگابایتی از DDR4 است که قابلیت ارتقا به ظرفیت بیشتر ندارد. 512 گیگابایت حافظه‌ی SSD برای ذخیره‌سازی فایل‌های شما روی لپ ‌تاپ در نظر گرفته شده است. استفاده از حافظه‌ی SSD باعث شده عملیات انتقال، لود شدن و اجرا فایل‌ها سریع‌تر باشد.

در دیگر کانفیگ ایسوس ZenBook 14 از پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 با محدودی سرعت 2.3 تا 4 گیگاهرتز استفاده شده است. کارت گرافیک این مدل حرفه‌ای‌تر از نوع AMD Radeon RX Vega 10 بوده و 16 گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی هم در این مدل در اختیار شما قرار دارد. به صورت کلی لپ‌ تاپ با خرید لپ ‌تاپ ایسوس UM433DA با قیمت مناسب، می‌توانید به یک سیستم پردازشی کارآمد دسترسی داشته باشید. این لپ تاپ می‌تواند شما را در کلیه کارهای روزانه همراهی کند. با توجه به سخت‌افزار و قیمت لپ ‌تاپ UM433DA نباید انتظار پردازش‌های سنگین مانند اجرای بازی‌های ویدیویی و یا تدوین حرفه‌ای ویدیو را داشت. لپ تاپ 14 اینچی UM433DA کاملا مناسب انجام پروژه‌های دانشجویی، برنامه‌نویسی، کار با نرم‌افزارهای آفیس، طراحی گرافیک ساده و... است.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت

باتری

وزن و ضخامت کم لپ ‌تاپ ایسوس زن‌بوک UM433DA باعث می‌شود که به راحتی بتوانید آن را با خود حمل کنید و خارج از محیط خانه هم با آن کار کنید. از همین رو به یک باتری قوی هم نیاز دارید. ایسوس در این لپ‌ تاپ از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 50 وات‌ساعت استفاده کرده است. این باتری 3 سلولی قادر است تا 12 ساعت شارژدهی داشته باشد. البته با توجه به الگوی مصرف شما و نرم‌افزارهایی که اجرا می‌کنید، میزان شارژدهی می‌تواند کمتر باشد. ولی به صورت کلی لپ ‌تاپ ایسوس UM433DA جز لپ ‌تاپ‌هایی با شارژدهی بسیار خوب قرار می‌گیرد.

 

پورت‌ها

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA

 

پورت‌ها و اتصالات قرار گرفته بر روی لپ ‌تاپ‌های فوق باریک هم یکی دیگر از چالش‌های این گروه محصولات است. اما ایسوس همواره از مهم‌ترین پورت‌ها بر روی لپ ‌تاپ‌های خود استفاده کرده است. سری لپ‌ تاپ‌های نسل جدید ZenBook 14 بر روی بدنه‌ی خود یک پورت خروجی تصویر HDMI، پورت USB 3.1، پورت USB Type-C، پورت USB 2.0، کارت‌خوان MicroSD دارند. همچنین جک 3.5 میلیمتری هدفون هم بر روی بدنه لپ‌ تاپ UM433DA قرار گرفته است. با اینکه روی بدنه‌ی خود لپ ‌تاپ ورودی کابل LAN قرار ندارد، اما درون جعبه‌ی لپ ‌تاپ یک تبدیل USB-A to RJ45 قرار گرفته تا بتوانید USB 2.0 لپ ‌تاپ را در مواقع نیاز تبدیل به ورودی کابل LAN برای اتصال مستقیم به مودم اینترنت کنید. با توجه به ضخامت 16.9 میلی‌متری بدنه نباید انتظار درایو نوری را روی لپ ‌تاپ داشت اما از طریق همان پورت USB می‌توانید یک درایو نوری اکسترنال تهیه کنید و به لپ‌ تاپ متصل کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون 5 دلیل اصلی خالی شدن باتری لپ تاپ + راه حل جلوگیری از آن‌ ها

 

بلندگو

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA

 

مشابه سایر لپ ‌تاپ‌های رده بالا ایسوس در لپ تاپ UM433DA هم شاهد همکاری تیم Golden Ear ایسوس با متخصصان شرکت Harman Kardon هستیم. بلندگو داخلی لپ ‌تاپ طبق ادعا ایسوس، بهترین کیفیت صدا را به شما ارائه می‌دهد. همچنین با توجه به الگوی طراحی ErgoLift و فاصله‌ای که بدنه لپ ‌تاپ با سطح زیرین پیدا می‌کند، بلندی صدا لپ ‌تاپ تقویت می‌شود. برای بهینه‌سازی کیفیت صدا در موقعیت‌های مختلف مانند تماشا فیلم، گوش دادن به موسیقی، بازی و... می‌توانید از نرم‌افزار اختصاصی SonicMaster و فناوری‌ای که ایسوس برای آن در نظر گرفته استفاده کنید. علاوه بر بلندگو، از میکروفون داخلی هم برای این لپ ‌تاپ استفاده شده است که علاوه بر امکان تماس صوتی، می‌توانید برای دستورهای صوتی Cortana هم از آن استفاده کنید.

 

جمع‌بندی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus ZenBook UM433DA

 

لپ تاپ ایسوس UM433DA ظاهری بسیار زیبا و طراحی خاصی دارد. صفحه نمایش 14 اینچی آن در قالب لپ ‌تاپ‌های کوچک‌تر قرار گرفته و پوشش‌دهی 92 درصدی پنل نمایشگر را باعث شده که تجربه کار با لپ‌ تاپ را بسیار لذت‌بخش می‌کند. بدنه‌ی فلزی لپ ‌تاپ همچنین در تست‌ نظامی و تحت آزمایش‌های پرتاب شدن، فشار و ویبره و مقاومت در دماهای سرد و گرم، موفق به دریافت گواهینامه MIL-STD-810G شده است. از همین رو لپ ‌تاپ زیبا و البته بسیار مقاوم طرف هستیم. پردازنده‌ و کارت گرافیک AMD لپ ‌تاپ شما را برای انجام کلیه کارهای روزانه همراهی می‌کنند. صفحه نمایش با کیفیت، فضای ذخیره‌سازی SSD و باتری با ظرفیت 50 وات‌ساعت از دیگر ویژگی‌های مثبت ایسوس ZenBook 14 هستند.

قیمت لپ تاپ ایسوس UM433DA با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد مناسب بوده و پیشنهاد می‌شود برای خرید لپ تاپ میان رده با کیفیت، این لپ تاپ را در لیست بررسی خود قرار دهید.

 

نکات مثبت

  • طراحی بسیار زیبا با بدنه‌ای مقاوم
  • صفحه نمایش با کیفیت Full HD و پنل IPS
  • سیستم سخت‌افزاری کارآمد
  • استفاده کامل از حافظه SSD
  • باتری با شارژدهی 12 ساعته
  • بلندگو با کیفیت

 

نکات منفی

  • حافظه‌ی رم قابلیت ارتقاء ندارد
  • عدم استفاده از فناوری شارژ سریع