نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 50NU7900 سامسونگ | به صرفه ترین تلویزیون 50 اینچی بازار

نقد و بررسی 08 آبان 1398 علی مظفری

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 50NU7900 سامسونگ | به صرفه ترین تلویزیون 50 اینچی بازار

تلویزیون های Ultra HD سامسونگ (samsung) در واقع ترکیبی از فناوری های نوین این غول تکنولوژی کره ای هستند که از پرچمداران این کمپانی، قیمت مناسب تری دارند. در این بین سری NU این تلویزیون ها جایگزین سری MU قدیمی شده اند و با کیفیت بالای تصویر و ارزش خرید بالا، محبوبیت زیادی به دست آورده اند.

یکی از تلویزیون های بسیار محبوب این کمپانی از این سری که در سال 2018 معرفی شد، تلویزیون Samsung NU7900 می باشد. نسخه 50 اینچی این محصول که 50NU7900 نامیده می شود، با اندازه استاندارد خود برای محیط های متوسط و کیفیت تصویر مثال زدنی اش، توانست محبوبیت زیادی در بازار های جهانی از جمله ایران به دست آورد.

تلویزیون هوشمند 50NU7900 با پنل 4K، سیستم عامل تایزن، بلندگوی 20 واتی و طراحی زیبای خود می تواند یکی از بهترین انتخاب های خانواده های ایرانی باشد. اگر قصد خرید تلویزیون با کیفیت و قیمت مناسب دارید، با نقد و بررسی Samsung 50NU7900 Smart LED TV 50 Inch در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید تا از نزدیک با قابلیت های دستگاه آشنا شوید .

 

معرفی محصول

تلویزیون هوشمند 50NU7900 یک دستگاه زیبا با پنلی تخت است که حاشیه های 15 میلی متری دور آن، از دور بسیار باریک به نظر می رسد، به طوری که در محیط های تاریک، گویی با یک تلویزیون بدون حاشیه طرف هستیم. طراحی پورت های خروجی در پشت دستگاه به گونه ای است که دسترسی به آن بسیار آسان بوده و پایه خمیده آن هم بسیار کم عرض است تا به راحتی روی میز قرار گیرد.

تلویزیون هوشمند 50 یو اِن 7900 بدون پایه ابعاد 112.8 در 65.4 در 6.3 سانتی متر دارد و 11.5 کیلوگرم می باشد، بنابراین قرارگیری آن روی دیوار کاملا امکان پذیر است. اگر پایه زیرین دستگاه را به آن وصل کنید، وزن دستگاه به 13.6 کیلوگرم افزایش می یابد.

تلویزیون هوشمند 50NU7900 در واقع جزو ارزان ترین تلویزیون های 50 اینچی 4K بازار است، و به دلیلی استفاده از پیکسل های RGB، رنگ ها به طبیعی ترین شکل ممکن به نمایش در می آیند. حالت HDR یا محدوده داینامیک بالای این تلویزیون نیز باعث عمق بیشتر رنگ ها و زنده تر شدن صحنه ها می شود.

 

Samsung 50NU7900

 

سامسونگ مدعی شده که Input Lag یا تاخیر ارسال دستور از کنسول تا تلویزیون در این دستگاه به حداقل رسیده است و از این رو گیمر ها یکی از طرفداران این تلویزیون هستند. البته برای استفاده از این قابلیت باید دستگاه را به حالت Game یا PC ببرید. حالت اول برای اتصال به کنسول های بازی است و دومین حالت نیز برای اتصال به کامپیوتر های شخصی به کار می رود. در این حالت ها لگ ورودی به حداقل می رسد و همزمان رزولوشن تصویر، رنگ و سطح HDR نیز تنظیم می شود که بهترین حالت تصویر ارائه شود.

در کیفیت تصویر 1080p و فرکانس 60 هرتزی و رزولوشن 4K، میزان Input Lag تصویر تنها 21 میلی ثانیه اندازه گیری شد. نکته جالب اینجاست که این لگ ورودی در همه شرایط و زمان ها یکسان بوده و در صحنه های آرام یا اکشن، تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

در بخش پایینی 50NU7900، دو بلندگوی 10 واتی پرقدرت تعبیه شده که در مجموع 20 وات صدا تولید می کند. این حجم از صدا کاملا برای استفاده در یک سالن متوسط کافی است. این دستگاه از سیستم های صوتی Dolby Digital Plus و DTS Premium Sound 5.1 نیز پشتیبانی می کند تا صدای خروجی بهترین وضوح و کیفیت را داشته باشد.

 

لوازم جانبی

علاوه بر تلویزیون 50NU7900، سامسونگ اقلام و لوازمی را درون جعبه 50NU7900 Smart LED TV 50 Inch قرار داده که برای راه اندازی دستگاه مورد نیاز است. البته لازم به ذکر است که برای راه اندازی دستگاه برای اولین بار، بهتر است از نماینده رسمی سامسونگ کمک بگیرید، چرا که این موضوع در استفاده از گارانتی محصول و همچنین آشنایی اولیه با کارایی های تلویزیون، تاثیر مستقیم دارد. اقلام و لوازم همراه تلویزیون چندان متنوع نیست و هوشمند نبودن ریموت کنترل درون جعبه هم یکی از نکات عجیب و صد البته منفی این دستگاه به شمار می رود. با اینحال در ادامه اقلام درون جعبه 50NU7900 را معرفی می کنیم.

  • باتری (برای ریموت کنترل)
  • دفترچه راهنما
  • ریموت کنترل غیر هوشمند TM1240A
  • کابل رابط

 

ریموت کنترل تلویزیون NU7900

 

پورت های خروجی

در بخش پشتی تلویزیون ال ای دی هوشمند 50 اینچ سامسونگ 50NU7900، تقریبا تمامی پورت های مورد نیاز برای اتصال به دستگاه های خارجی وجود دارد. در این بخش می توانید 3 پورت HDMI، دو درگاه USB 2.0، یک رابط کامپوزیت، پورت LAN، ورودی آنتن و خروجی صدای دیجیتال به صورت اپتیکال را پیدا کنید.

متاسفانه این تلویزیون فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری است و برای اتصال هدفون بیسیم هم امکان اتصال با بلوتوث وجود ندارد. با توجه به اینکه 50NU7900 یک تلویزیون هوشمند است، بنابراین حداقل امکان دریافت امواج Wi-Fi وجود دارد!

 

سخت افزار و نرم افزار

پردازنده چهار هسته ای قدرتمندی که در تلویزیون هوشمند 50NU7900 تعبیه شده، سرعت عملکرد آن را بالا تا حد زیادی بالا برده است. سرعت پردازش بالای این تلویزیون امکان تماشای دو محتوای هم زمان را از طریق Multi-link Screen ممکن می سازد. همانند سایر تلویزیون های جدید سامسونگ، 50NU7900 نیز از سیستم عامل تایزن (Tyzen) استفاده می کند و تنها اپلیکیشن های توسعه یافته در این پلتفرم را می پذیرد.

 

Samsung 50NU7900

 

سیستم عامل تایزن با سریعتر کردن فرآیند دسترسی به اپلیکیشن ها و تغییر حالت فوری به پخش برنامه های تلویزیونی تجربه کاربری آسانی را ارائه می نماید. همچنین از سرویس های اشتراک ویدئویی متنوعی همچون آپارات نیز پشتیبانی می کند. در منوی جدید این تلویزیون هوشمند، نقطه دسترسی مستقیمی به تلویزیون زنده، محتوای پخش اینترنتی (OTT)، بازی‌ها و غیره برایتان فراهم شده است.

 

ویژگی های تلویزیون هوشمند 50NU7900

تلویزیون های هوشمند برای بهتر کردن تصویر و بهبود بخشیدن تجربه کاربری خود از قابلیت ها و ویژگی های متنوعی استفاده می کنند و سامسونگ نیز در به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا در محصولات خود، نشان داده که برای کاربران خود ارزش زیادی قائل است.

تلویزیون هوشمند 50NU7900 این کمپانی که تنها یک سال از معرفی و عرضه آن می گذرد، ویژگی های جذابی دارد که ارزش خرید آن را بسیار بالا برده است. در ادامه برخی از ویژگی ها و تکنولوژی های جذاب این محصول دوست داشتنی را معرفی خواهیم کرد.

 

قابلیت SmartView

با استفاده از قابلیت SmartView کاربر به راحتی می تواند رایانه، تلفن یا تبلت خود را به تلویزیون متصل کرده و محتوای خود را در صفحه ای بزرگتر مشاهده کند. لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت، دستگاه هوشمندتان باید سیستم عامل اندروید 4.1 و بالاتر، iOS 7 و بالاتر و ویندوز 7 یا بالاتر داشته باشد. کیفیت تصویر هنگام استریم محتوا در این حالت نیز کمی کاهش میابد و گویی هاله ای سفید رنگ روی تصویر کشیده می شود. با اینحال اما SmartView قابلیتی جذاب است که می تواند کارایی زیادی در خانه داشته باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن | ترکیبی منحصر به فرد از صدا و تصویر

 

تکنولوژی HDR

HDR که به آن محدوده داینامیک بالا نیز می گویند، با استفاده از افزایش میزان کنتراست تصاویر و ایجاد تمایز بین رنگ ها، طبیعی ترین رنگ ممکن را به کاربر ارائه می دهد. نحوه کار این تکنولوژی از عملکرد عنبیه چشم انسان الگو برداری شده و با تنظیم نور و رنگ های ورودی باعث می شود تا مخاطب بتواند جزئی ترین رنگ ها را نیز تشخیص دهد.

تلویزیون های معمولی برای پخش محتوا از تکنولوژی SDR یا محدوده داینامیک استاندارد استفاده می کنند که حداکثر روشنایی 100 نیتی را ارائه می دهند و این یعنی بسیاری از ترکیب رنگ ها و کنتراست ها به نمایش در نمی آیند.

تلویزیون های بهره مند از HDR اما با بیشینه سازی کنتراست، تصاویر را همانگونه که هست نمایش می دهد. HDR Premium نیز یک استاندارد برای ضبط و پخش محتوای HDR است که با اتحاد شرکت های پیشگام در صنعت پنل های UHD شکل گرفته و تجربه نوینی از کیفیت و خلوص رنگ ها را ارائه می دهد.

 

تکنولوژی HDR

 

فناوری UHD Dimming

UHD Dimming سیستمی است که باعث ایجاد کنتراست، رنگ و افزایش Sharpness تصویر می شود تا کیفیت واقعی ارائه شود. این تکنولوژی که از Micro Dimming نسل های قبلی نیز پیچیده تر است، عملکرد بسیار بهتری هم از آن دارد.

این فناوری که سیستم تنظیم نقطه ای نیز نامیده می شود، پنل نمایشگر را به چند قسمت تقسیم کرده و هر یک از بخش ها را به منظور ایجاد رنگ مشکی غنی تر و سفید خالص تر، تجزیه و آنالیز می کند.

 

تکنلوژی UHD Dimming

 

قابلیت PurColour

سامسونگ فناوری خاصی را در حوزه رنگ ‌پردازی برای تلویزیون های UHD خود طراحی کرده که PurColour نام دارد. این فناوری طیف گسترده ‌تری از رنگ ها و گرادیان های رنگی را به تصویر می‌ کشد که کاملاً نزدیک به واقعیت است. با وجود قابلیت نمایش 8 میلیون پیکسل روی نمایشگر های UHD (یعنی چهار برابر نمایشگر های Full HD)، برای ایجاد تصاویر دقیق نیاز به نقاط تعدیل رنگ بیشتری است. تلویزیون ‌های UHD پیشین حدود 27 نقطه تعدیل رنگ داشتند، ولی فناوری PurColour این نقاط را به طور شگفت ‌انگیزی تا 7 برابر افزایش می ‌دهد. بدین ترتیب، رنگ ‌ها زنده تر و غنی تر از همیشه به نمایش در می آیند.

 

فناوری PurColour

حالا وقتشه! اینو بخون تلویزیون های هوشمند و ویژگی های آن ها

جمع بندی

تلویزیون 50NU7900 یکی از با کیفیت ترین، زیباترین و صد البته ارزان ترین محصول سامسونگ است که با کیفیت UHD ارائه می شود و این مسئله ارزش خرید تلویزیون هوشمند 50NU7900 را بالا می برد. کیفیت صفحه UHD چهار برابر بهتر از FHD است و این تلویزیون با تبدیل خودکار کیفیت FHD به Ultra HD می تواند تا حدی ویدیو های بی کیفیت را نیز به بهترین شکل ممکن نمایش دهد.

پردازشگر چهار هسته ای قدرتمند این دستگاه، در پردازش رنگ و تصویر و همچنین ارتباط پایدار و با کیفیت با دستگاه های اکسترنال عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است و سیستم عامل تایزن هم با وجود کوچک بودن اکوسیستم، رفته رفته در حال تکمیل است.

البته عدم امکان اتصال دستگاه با بلوتوث و نبود جک 3.5 میلی متری، قابلیت اتصال هدفون به صورت کابلی یا بیسیم را از بین برده ولی با اینحال قابلیت های DLNA و Mirror Screen در 50NU7900 دیده می شوند.

 

Samsung 50NU7900

 

با توجه به قیمت تلویزیون هوشمند 50NU7900 در مقایسه با قیمت تلویزیون های هوشمند موجود در بازار به طور کلی می توان گفت تلویزیون 50NU7900 با کیفیت خیره کننده و اندازه 50 اینچی اش می تواند سال ها عضو جدایی ناپذیری از خانه های خانواده ایرانی باشد. در ادامه  می توانید اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی دستگاه را مشاهده کنید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت تصویر خیره کننده 4K
  • درگاه های ارتباطی متنوع
  • قیمت مناسب نسبت به کیفیت و کارایی
  • کیفیت صدای عالی
  • طراحی زیبا با حاشیه کم

 

نقاط ضعف

  • نبود جک هدفون 3.5 میلی متری
  • عدم پشتیبانی از بلوتوث
  • محدود بودن اپلیکیشن های ارائه شده برای سیستم عامل تایزن
  • هوشمند نبودن ریموت کنترل درون جعبه