نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

نقد و بررسی 09 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

یکی از پرفروش ترین گوشی های شرکت سامسونگ طی چند وقت اخیر گوشی گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) بوده است. این گوشی بنا به دلایل زیادی می‌تواند یک انتخاب برتر و عالی برای طرفداران اسمارتفون های اندرویدی باشد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه آگوست (August) سال 2019 شرکت سامسونگ به طور رسمی از سری جدید فبلت های گلکسی نوت رونمایی کرد و سه فبلت گلکسی نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 پلاس 5 جی معرفی شدند. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)" به بررسی موشکافانه فبلت Note 10 پرداختیم اما حالا و در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس بپردازیم که به نوعی برادر بزرگ تر گلکسی نوت 10 است. این گوشی بزرگ، زیبا و خوش ساخت واقعا می‌تواند یکی از بهترین گوشی های اندرویدی باشد که هم اکنون قابل خرید است.

قیمت گلکسی نوت 10 پلاس شاید در مقایسه با دیگر گوشی های اندرویدی بازار چندان مقرون به صرفه نباشد اما به عقیده ما قیمت گوشی در قبال ویژگی ها و پتانسیل بالایی که ارائه کرده مناسب در نظر گرفته شده است. ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم تجربه شخصی یک هفته استفاده از Galaxy Note 10 Plus سامسونگ را با شما اشتراک گذاری کنیم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدید را دارید و فبلت Note 10 Plus از گزینه های اصلی شماست، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهتر با ویژگی های مثبت و منفی این محصول آشنا شوید. سعی می‌کنیم ویژگی های اصلی دستگاه را به طور مختصر مورد ارزیابی قرار دهیم و خیلی وارد جزئیات نشویم تا حجم مقاله افزایش پیدا نکند و مطالعه آن از حوصله شما عزیزان خارج نشود. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت فبلت Note 10 Plus مربوط به سبک طراحی خاص و ظاهر بسیار جذابش می‌شود. به عقیده ما این گوشی واقعا یک گوشی خاص، زیبا و چشم نواز است که البته کیفیت ساخت بالایی هم دارد. فریم اصلی دستگاه از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود و براق به نظر می‌آید و طبیعتا مقاومت بسیار بالایی هم در قبال تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارد. البته با این حال توصیه می‌کنیم برای افزایش دوم گوشی حتما از گلس محافظ ال سی دی بر روی نمایشگر گوشی استفاده کنید. بدنه فبلت نوت پلاس ابعاد 7.9 در 77.2 در 162.3 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 196 گرم می‌رسد. این گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم داراست و به شیار سیم کارت هیبریدی مجهز خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

سامسونگ فبلت نوت 10 پلاس را ضد آب طراحی کرده و دستگاه استاندارد IP68 را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. به لطفا این استاندارد گوشی می‌تواند حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که ضد آب بودن این گوشی یک خصوصیت واقعی برای آن است و صرفا جنبه تبلیغاتی ندارد و نوت 10 پلاس می‌تواند 30 دقیقه در آب غوطه‌ور بماند و هیچ مشکلی هم برایش ایجاد نشود. یکی از ویژگی های خاص سری محصولات گلکسی نوت سامسونگ مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی یا همان S Pen می‌شود. فبلت Galaxy Note 10+ هم از این قلم بهره می‌برد و قلم S Pen آن نسبت به گذشته پیشرفته‌تر شده و کارایی های بیشتری را ارائه می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه شیائومی می نوت 10 لایت با گلکسی A71

این قلم با اتصال بلوتوث به گوشی متصل می‌شود و امکان انجام کارهایی مثل کنترل از راه دور دوربین و ارائه دستورات مختلف را فراهم می‌سازد. حساسیت قلم چند برابر شده و به راحتی می‌توان با آن بر روی نمایشگر بزرگ فبلت نوت 10+ یادداشت برداری کرد. این قلم همچنین امکان اضافه کردن المان های مبتنی بر واقعیت افزوده (Artificial Intelligence) را هم در حین عکسبرداری برای کاربران امکانپذیر می‌کند. قلم S Pen فبلت نوت 10 پلاس درست در گوشه سمت راست و زیرین قاب آن نصب خواهد شد و در این بخش کاملا کیپ می‌شود. بدون تردید بهره‌مندی این گوشی از قلم استایلوس اختصاصی یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص دستگاه خواهد بود که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات آن شویم. روی بدنه گلکسی نوت 10+ هیچ دکمه فیزیکی یا اسکنر انگشتی وجود ندارد و دستگاه از اسکنر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. به بیان دیگر صفحه نمایش گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. کاربران با قرار دادن انگشت خود در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی می‌توانند از قفل نمایشگر عبور کرده و سایر تایید های امنیتی لازم را انجام دهند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که اسکنر انگشت داخل نمایشگر گوشی عملکرد خوب، سریع و قابل اعتمادی دارد اما مساحت محل اسکن انگشت آن می‌توانست کمی وسیع تر در نظر گرفته شود تا کاربر مجبور نباشد انگشت خود را درست در نقطه‌ کوچک و خاصی از صفحه نمایش قرار دهد. لازم به ذکر است که قابلیت اسکن عنبیه چشم توسط گلکسی Note 10 Plus پشتیبانی نمی‌شود و اسکنر انگشت تنها آپشن بیومتریک ارائه شده در این گوشی خواهد بود. پس گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ کیفیت ساخت بالایی دارد اما بیایید کمی هم در مورد طراحی و ظاهر آن صحبت کنیم. وقتی Galaxy Note 10+ را در دست بگیرید کاملا حس در دست گرفتن یک گوشی درجه یک و برتر به شما منتقل خواهد شد.

به جرئت می‌گوییم که با در دست گرفتن فبلت نوت 10+ حسی که به شما منتقل می‌شود حتی می‌تواند از حس در دست گرفتن جدیدترین آیفون های اپل هم دلنشین‌تر باشد. صفحه نمایش بدون حاشیه دستگاه ظاهر بسیار جذابی را برای آن به وجود آورده و در بخش فوقانی نمایشگر لنز دوربین سلفی آن در دل صفحه نمایش دیده می‌شود. گوشی ضخامت پایینی دارد و در عین حال صفحه نمایشی بزرگ را ارائه می‌کند. قاب پشت آن براق و زیباست و نسخه سفید رنگ دستگاه در حین تابش نور مستقیم حالتی هفت رنگ خواهد داشت. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی هم سه لنز دوربین اصلی آن، لنز دوربین TOF 3D VGA و چراغ فلش LED دستگاه دیده می‌شوند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی گلکسی نوت 10 پلاس می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور از کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر عالی بهره می‌برد و از محدود گوشی هایی است که می‌تواند تجربه متفاوت را از این نظر برایتان به ارمغان آورد. اگر می‌خواهید یک گوشی زیبا، با کیفیت و خاص داشته باشید، گلکسی Note 10 Plus از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): صفحه نمایش

 یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین فبلت نوت 10+ و برادر کوچک ترش یعنی فبلت نوت 10 مربوط به اندازه صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایشی که برای گوشی Note 10+ در نظر گرفته شده 6.8 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است. حاشیه های صفحه نمایش گوشی به شدت باریک هستند و طبق آمار چیزی در حدود 91 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی توسط نمایشگر آن احاطه شده است. این مسئله سبب می‌شود با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی حس بسیار عالی به شما منتقل گردد. روی صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از نمایشگر دستگاه یک گلس محافظ ال سی دی را بر روی آن نصب کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی انواع صفحه نمایش گوشی

رزولوشن صفحه نمایش 6.8 اینچی گوشی Note 10 Plus معادل 3040 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب تراکمی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی بسیار عالی برای یک نمایشگر 6.8 اینچی موبایل محسوب می‌شود. صفحه نمایش گوشی از دو قابلیت HDR10+ و همچنین "نمایشگر همیشه روشن" (Always On Display) هم پشتیبانی می‌کند که به ترتیب منجر به بهبود کیفیت نمایش محتوا و به تصویر کشیدن دائمی اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ، نوتیفیکیشن ها و غیره بر روی صفحه نمایش گوشی می‌شوند. اما محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی با چه کیفیتی ارائه خواهد شد؟

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که صفحه نمایش آن فوق‌العاده با کیفیت است. به عقیده ما کمتر گوشی وجود دارد که از نظر شارپنس، شادابی و کنتراست توان رقابت با صفحه نمایش Galaxy Note 10+ را داشته باشد و شاید فقط آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) در حال حاضر از نظر کیفیت صفحه نمایش رقیبی برای فبلت نوت 10+ به شمار آیند. وقتی به محتوای روی صفحه نمایش گلکسی Note 10+ نگاه کنید واقعا لذت خواهید برد. ضمنا صفحه نمایش بزرگ گوشی انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم را بیش از پیش جالب و لذت‌بخش خواهد کرد. نکته بعدی که در بررسی Galaxy Note 10+ متوجه آن شدیم مربوط به توان تولید روشنایی عالی صفحه نمایش گوشی می‌شد. چنانچه در محیط های باز و تحت تابش نور، شدت روشنایی صفحه نمایش فبلت نوت 10 پلاس را روی 70 درصد تنظیم کنید به راحتی قادر به مشاهده محتوای روی صفحه و تعامل با دستگاه خواهید بود. بنابراین به صورت کلی باید گفت که گوشی گلکسی Note 10+ از نظر صفحه نمایش هم کیفیت بسیار عالی دارد و این موضوع از نقاط قوت اصلی آن به شمار می‌رود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی نوت 10+ نصب است و رابط کاربری One UI سامسونگ هم بر روی آن نصب و راه اندازی شده است. حتما می‌دانید که رابط کاربری سامسونگ در ابتدا رابط تاچ ویز (TouchWiz) بوده و سپس به سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) تغییر یافته و حالا جدیدترین نسخه رابط کاربر این شرکت با نام One UI بر روی گوشی هایش راه اندازی می‌شود. رابط One UI نسبت به رابط های قبلی سامسونگ بهینه‌تر است و عملکرد روان و بهتری را ارائه می‌کند. همچنین تعداد اپلیکیشن های پیش فرض و بلوت‌ویر (Bloatware) در آن کمتر شده‌اند اما با این حال نمی‌توان One UI را یک رابط عالی محسوب کرد.

این رابط کاربری هنوز به اندازه کافی بهینه نیست و گاها تاخیرهایی در آن به وجود می‌آید. این مشکلات به ویژه در گوشی های میان رده ملموس‌تر می‌شوند اما به لطف سخت افزار قدرتمندی که فبلت Note 10 Plus دارد، در این گوشی با لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید و همه چیز به بهترین شکل ممکن قابل مدیریت هستند. در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که انجام کارهای روزمره‌ای مثل نصب و استفاده از اپلیکیشن تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، اسنپ‌چت و غیره به راحتی در این گوشی امکانپذیر خواهد بود و بدون هیچ لگ و تاخیری انجام می‌شود. پرسه زدن در منوهای مختلف دستگاه هم بدون لگ و تاخیر انجام می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

گلکسی نوت 10+ سامسونگ از دو قابلیت اختصاصی که به نوعی با رابط کاربری و بستر نرم افزاری آن مرتبط می‌شوند هم پشتیبانی می‌کند که می‌خواهیم خیلی مختصر در مورد آن ها صحبت کنیم. اولین قابلیت مربوط به دستیار هوشمند سامسونگ تحت عنوان بیکسبی (Bixby) می‌شود که متاسفانه از زبان پارسی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. بنابراین کاربرد چندانی برای ما ایرانی ها ندارد. اما مسئله بعدی مربوط به پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) می‌شود که به موجب آن با اتصال گوشی به یک مانیتور می‌توان در محیطی دسکتاپ مانند از دستگاه استفاده کرد. این ویژگی در برخی مواقع می‌تواند واقعا کاربردی و خاص باشد. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس داشته باشید باید اینطور بگوییم که عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه روان و مناسب است اما رابط گوشی واقعا جای کار بیشتر و بهبود را دارد. با این وجود به لف سخت افزار قدرتمندی که در Galaxy Note 10+ بکار رفته، در حین استفاده زا آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 نوبت به یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس می‌رسد. در این بخش در رابطه با جزئیات پردازنده، رم، حافظه داخلی گوشی و قدرت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. فبلت نوت 10+ از نظر تراشه شامل دو نسخه می‌شود که یکی از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برد و دیگری از تراشه اسنپدراگون 855 بهره‌مند است. نسخه‌ای از این فبلت که در بازار کشورمان عرضه شده به تراشه اگزینوس 9825 مجهز خواهد بود. تراشه مذکور طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی هستند و دو هسته آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتزی بوده و دو هسته آخر آن هم از نوع Mongoose M4 هستند و فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 هم در تراشه Exynos 9825 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. این تراشه در حال حاضر قدرتمندترین و برتری تراشه موبایلی محسوب می‌شود که توسط شرکت سامسونگ تولید شده است. اما یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین فبلت گلکسی نوت 10 و 10 پلاس مربوط به ظرفیت رم و همچنین پشتیبانی از حافظه جانبی می‌شود. رم گلکسی Note 10+ ظرفیت عالی 12 گیگابایتی دارد! دستگاه از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی عرضه شده و برخلاف فبلت Note 10 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. بنابراین با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را تا سقف 1 ترابایت افزایش داد. دقت داشته باشید که رم میکرو اس دی در شیار سیم کارت هیبریدی گوشی نصب می‌شود و در صورت نصب رم دیگر نمی‌توانید به طور همزمان از دو سیم کارت در گوشی استفاده به عمل آورید.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

با توجه به مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 10+ انتظار داریم که گوشی قدرت عملکرد عالی داشته باشد. برای بررسی این موضوع سه بازی آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را روی این گوشی نصب کردیم و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه به صورت پشت سر هم اجرا کردیم و پس از 30 دقیقه اجرای سه بازی نام برده شده، از بخش "اپلیکیشن های اخیر" (Recent Apps) مابین برنامه های این بخش جهش هایی داشتیم تا سرعت و کیفیت عملکرد رم دستگاه را مورد ارزیابی قرار دهیم. نتیجه بررسی گلکسی نوت 10 پلاس نشان داد که این گوشی به راحتی از پس اجرای سه بازی مذکور بر می‌آید و کوچک ترین لگ، تاخیر و افت فریمی در آن نمایان نخواهد شد.

انجام بازی های مذکور در صفحه نمایش بزرگ گوشی واقعا لذت بخش است و تجربه‌ای دلپذیر را برایتان به ارمغان می‌آورد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم با سرعت بسیار عالی قابل انجام بود که این موضوع نشان می‌دهد رم 12 گیگابایتی گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. بنابراین اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید و اهل انجام بازی های سنگین و HD هستید، گلکسی نوت 10+ شما را نا امید نمی‌کند و می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. قدرت عملکرد عالی و پتانسیل پردازشی بالا بدون تردید یکی از اصلی ترین نقاط قوت Galaxy Note 10 Plus سامسونگ است.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): دوربین اصلی و سلفی

 شاید ساختار کلی دوربین اصلی گلکسی Note 10 Plus مشابه با دوربین اصلی نوت 10 به نظر برسد اما یک تفاوت اساسی مابین دوربین اصلی این دو محصول وجود دارد! دوربین اصلی فبلت نوت 10 پلاس علاوه بر سه لنز دوربینی که در فبلت نوت 10 بکار رفته‌اند یک لنز کوچک دیگر را هم به همراه دارد که به آن لنز TOF 3D VGA گفته می‌شود. این لنز منجر می‌شود که تفکیک فضای پس زمینه سوژه در فوکوس ها و همچنین عکسبرداری پرتره با دقت فوق‌العاده زیادی قابل انجام باشد. بنابراین عکس های پرتره‌ای که با دوربین اصلی Note 10+ ضبط می‌شوند کیفیت بهتری نسبت به عکس های پرتره ضبط شده با دوربین اصلی گلکسی نوت 10 خواهند داشت. پس مجموعه دوربین اصلی گوشی نوت 10 پلاس از سه لنز 12، 12 و 16 مگاپیکسلی و البته یک لنز TOF 3D VGA تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

لنز واید و 12 مگاپیکسلی مجموعه دیافراگم متغیر دارد و می‌تواند با توجه به وضعیت نور محیط اندازه دیافراگم خود را مابین F/1.5 تا F/2.4 تنظیم نماید. دو لنز تله‌فتو و اولتراواید گوشی هم به ترتیب از دیافراگم F/2.1 و F/2.2 بهره‌مند هستند. برخی از اصلی ترین قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی نوت 10+ پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و ضبط ویدئو های 4k با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه خواهند بود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟ در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و می‌توان در محیط های با نور مناسب عکس های بسیار عالی با آن ضبط کرد و در محیط های با نور کم، بسته و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی مقدار افت می‌کند اما با این حال عکس های بسیار عالی از طریق آن قابل ضبط خواهند بود و کمتر گوشی می‌تواند عکس های با کیفیت مشابه را ضبط کند. برای عکسبرداری بهره در محیط های تاریک و کم نور می‌توانید حالت عکسبرداری در شب (Night Mode) را هم برای دوربین اصلی دستگاه فعال نمایید.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

یکی از اصلی ترین نقاط قوت دوربین اصلی گلکسی نوت 10 پلاس مربوط به عکسبرداری پرتره می‌شود. به لطف بهره‌مندی گوشی از لنز TOF 3D VGA تفکیک سوژه اصلی با پس زمینه در عکس های پرتره به شیوه بسیار عالی قابل انجام است و حتی تفکیک موهای سر انسان هم با دقت فوق‌العاده‌ای انجام می‌گیرد. پس کیفیت خوب عملکرد دوربین اصلی یکی از ویژگی های مثبت Galaxy Note 10 Plus سامسونگ خواهد بود. اما دوربین سلفی گوشی چه وضعیتی دارد؟ سامسونگ یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 را به عنوان دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته که از قابلیت های فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR و پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که دوربین سلفی این گوشی هم عملکرد بسیار عالی دارد و با آن می‌توانید عکس های بسیار جالبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و ثبت لحظات شیرین زندگی خویش ضبط کنید. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید گلکسی Note 10 Plus از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز سامسونگ گلکسی نوت 10+ در نظر گرفته شده ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. در بررسی گوشی مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری آن و استفاده نرمال از دستگاه تقریبا می‌توان 1.5 روز بدون مشکل و نیاز به شارژر از گوشی استفاده کرد. البته طبیعتا انجام تسک های سنگین مثل اجرای بازی های HD و آنلاین می‌تواند سرعت خالی شدن شارژ باتری را افزایش دهد و قدرت شارژدهی مذکور برای حالت نرمال بکارگیری گوشی صادق است. گلکسی Note 10+ از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن 45 واتی است! بدین ترتیب می‌توانید با این شارژ باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نوت 10 را تقریبا ظرف 60 دقیقه فول شارژ کنید.

جالب است بدانید که این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند و با پد های شارژر بیسیم 15 واتی می‌توانید با سرعت خوبی باتری آن را شارژ نمایید. ویژگی بعدی که مربوط به باتری Galaxy Note 10 Plus می‌شود و باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم معکوس می‌شود. بدین سبب با نزدیک کردن قاب پشت هر گوشی دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی کند به قاب پشت گلکسی Note 10+ می‌توانید باتری آن گوشی شارژ نمایید. بنابراین در این شرایط باتری نوت 10 تقریبا مثل یک پاوربانک بیسیم و القایی عمل می‌کند. بنابراین قدرت شارژدهی خوب باتری، سرعت شارژ مجدد عالی و پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم معکوس از ویژگی های مثبت Galaxy Note 10+ هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون کالیبره کردن باتری موبایل | راهنمای جامع کالیبره کردن انواع گوشی اندروید و آیفون

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) پرداختیم. این گوشی کیفیت ساخت عالی، ظاهر زیبا، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، پردازنده قدرتمند، رم عالی، باتری خوب و دوربین بسیار مناسبی دارد و تقریبا از همه نظر یک انتخاب خوب برای علاقمندان به گوشی های اندرویدی است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و بسیار زیبا
  • بهره‌مندی از قلم S Pen
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند
  • رم 12 گیگابایتی
  • حافظه داخلی خوب و قابل ارتقاء با نصب حافظه جانبی
  • دوربین اصلی و سلفی مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم و معکوس

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران