نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ: پشتیبانی از 5G، قیمت خوب

نقد و بررسی 19 دی 1398 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ: پشتیبانی از 5G، قیمت خوب

گوشی Galaxy A90 5G سامسونگ بنا به چند دلیل مختلف توانسته به شدت مورد استقبال کاربران قرار گیرد. یکی از این دلایل مربوط به پشتیبانی این گوشی از اتصال 5G می‌شود. گلکسی A90 اولین اسمارتفون سامسونگی است که با قیمتی مناسب قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G را ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقدمه

اینترنت نسل 5G هم اکنون در خیلی از کشور های دنیا از قبیل کره جنوبی استفاده می‌شود، اما همه اسمارتفون ها قابلیت پشتیبانی از آن را ندارند و در حال حاضر گوشی های نسبتا محدود و کم تعدادی هستند که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. عموما هم اسمارتفون هایی که قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G را دارند از قیمت بالایی برخوردار خواهند بود و با صرف هزینه کم نمی‌توان آن ها را خریداری کرد. اما Galax A90 5G اینطور نیست! قیمت گلکسی A90 سامسونگ در مقایسه با قیمت گوشی های دیگری که از اتصال 5G پشتیبانی به عمل می‌آورند به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و مناسب تر خواهد بود.

به بیان دیگر در حال حاضر می‌توان Galaxy A90 5G را خوش قیمت ترین اسمارتفون سامسونگی محسوب کرد که از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی علاوه بر ویژگی مذکور از کیفیت ساخت خوب و سخت افزار مناسبی هم بهره می‌برد و به همین جهت می‌تواند گزینه خرید عالی برای هر یک از افرادی باشد که به دنبال خرید یک گوشی جدید، زیبا، با کیفیت و خوش قیمت و البته با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G هستند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A90 بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای بکارگیری این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ (Samsung Galaxy A90 5G): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

سری گوشی های Galaxy A سامسونگ اغلب از کیفیت ساخت خوبی برخوردارند مگر اینکه مدل های پایین این سری از محصولات را تهیه کنید که ممکن است بدنه‌ای پلاستیکی و نه چندان مقاوم داشته باشند. خوشبختانه گلکسی A90 از آن دسته اسمارتفون های سری A است که واقعا می‌تواند رقیب جدی برای گوشی های سری گلکسی S باشد. همانطور که قبلا گفتیم این اسمارتفون از اتصال 5G پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین ترتیب می‌تواند از بکارگیری پر سرعت ترین نسل اینترنت همراه در آن لذت ببرید. البته پشتیبانی از شبکه 5G هنوز در کشورمان و از جانب اپراتورهای داخلی ارائه نشده اما بی‌شک در آینده نزدیک شاهد ارائه آن و جایگزینی اینترنت 5G با اینترنت 4G خواهیم بود.

 

 بررسی گلکسی A90 سامسونگ

 

فریم اصلی گوشی A90 از آلومینیوم ساخته شده و پل جلو و قاب پشت گوشی با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود. همانطور که می‌دانید شیشه گوریلاگلس 6 در حال حاضر (در زمان تدوین این مطلب) مقاوم ترین نسخه از سری شیشه‌های نام برده شده و فوق مقاوم در برابر خراشیده شدن است. بهره‌گیری از شیشه گوریلاگلس در بدنه گوشی Galaxy A90 5G سبب شده ظاهر دستگاه بسیار زیبا، جذاب و چشم نواز به نظر برسد. گوشی در دو رنگ مشکی و سفید موجود است و هر دوی آن ها زیبایی خاصی دارند که بدون شک رضایت شما را هم در پی خواهد داشت.

علیرغم بکارگیری شیشه ضد خش در قاب گوشی توصیه داریم برای محافظت از آن حتما از کیف و کاور های مناسب استفاده کنید، در غیر این صورت احتمال به وجود آمدن خط و خش های ریز به مرور زمان روی بدنه دستگاه وجود دارد. ابعاد بدنه گوشی 8.4 در 76.4 در 164.8 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن آن به چیزی در حدود 206 گرم می‌رسد. ضمن اینکه دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد. بنابراین اسمارتفون مذکور نسبتا سنگین بوده و ابعاد بزرگی هم دارد و به همین سبب وقتی آن را در دست می‌گیرید باید مراقب باشید که خدای نکرده گوشی از دستتان به زمین نیفتد. فراموش نکنید که قاب شیشه‌ای این اسمارتفون می‌تواند به شدت در برابر ضربه حساس باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)

دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی حالتی خمیده دارند و در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه سه لنز دوربین اصلی آن قابل مشاهده هستند. زیر این سه لنز هم چراغ فلش LED دوربین اصلی نصب شده است. اما پنل جلوی گوشی تقریبا به صورت کامل با نمایشگر دستگاه احاطه می‌شود. در بررسی گلکسی A90 مشخص شد که ال سی دی گوشی چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و بدین ترتیب جذابیت های آن را چند برابر می‌کند. در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم زائده کوچکی که ناچ (Notch) نامیده می‌شود برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده و قابل مشاهده خواهد بود. گوشی A90 از پورت USB Type C بهره می‌برد و اسپیکر آن هم از قابلیت دالبی اتمس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کند.

 

 بررسی گلکسی A90 سامسونگ

 

از دیگر ویژگی های گوشی سامسونگ Galaxy A90 باید به بهره‌مندی از اسکنر داخل نمایشگر اشاره کرد. بخش زیرین صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن انگشت را دارد و خوشبختانه از سرعت و دقت عملکرد بالایی هم برخوردار خواهد بود و این موضوع در بررسی دستگاه به وضوح مشخص شد. همچنین قابلیت تشخیص چهره از طریق لنز دوربین سلفی دستگاه هم پشتیبانی می‌کند که مطمئنا از ضریب امنیت بالایی برخوردار نیست و استفاده از آن چندان توصیه نمی‌شود. ضمنا Galaxy A90 5G از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) هم پشتیبانی می‌کند که در بخش نرم افزار در آن صحبت خواهیم کرد.

بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که گوشی سامسونگ گلکسی A90 5G واقعا از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و مطمئنا اگر از طراحی ضد آب هم بهره‌مند می‌شد می‌توانست رقیب جدی تری برای سری گوشی های گلکسی اس باشد. وقتی گوشی سامسونگ A90 را در دست می‌گیرید حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌شود که حسی فراتر از حس در دست گرفتن یک گوشی میان رده خواهد بود. اگر به دنبال گوشی هستید که سبک طراحی مدرنی داشته باشد، ظاهر شیک و جذابی ارائه کند و کیفیت ساخت آن هم بالا بوده و در عین حال قیمت مناسبی ارائه نماید، مطمئنا گلکسی A90 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ (Samsung Galaxy A90): صفحه نمایش

یکی از ویژگی های خوب گوشی A90 مربوط به بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ می‌شود. اگر از افرادی هستید که به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ علاقه دارند مطمئنا سامسونگ Galaxy A90 5G نظرتان را جلب خواهد کرد. صفحه نمایش این گوشی 6.7 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های بسیار باریکی دارد. طبق آمار چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود و این موضوع منجر به زیبا‌تر و جذاب‌تر به نظر رسیدن آن خواهد شد. رزولوشن صفحه نمایش گلکسی A90 معادل 2400 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خوبی برای گوشی با نمایشگر 6.7 اینچی است. همانطور که قبلا گفتیم روی صفحه نمایش این اسمارتفون با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود تا بدین ترتیب مقاومت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز افزایش یابد. اگرچه شیشه گوریلاگلس 6 در این راستا کیفیت عملکرد عالی دارد اما با این حال توصیه داریم برای اطمینان بیشتر هم که شده حتما روی صفحه نمایش A90 یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

 

 بررسی گلکسی A90 سامسونگ

 

صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی سامسونگ گلکسی A90 از اسکنر انگشت داخلی هم بهره می‌برد. محل نصب این اسکنر در بخش زیرین پنل نمایشگر است. بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود روی قسمت پایینی صفحه نمایش دستگاه می‌تواند پروسه تایید هویت را تکمیل کند. پشتیبانی از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" هم از دیگر ویژگی های صفحه نمایش سامسونگ Galaxy A90 است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی چطور خواهد بود؟ در بررسی گلکسی A90 مشخص شد که صفحه نمایش آن کیفیت کاملا خوب و قابل قبولی دارد. شارپنس و شادابی تصاویری که روی نمایشگر گوشی ارائه می‌شوند عالی است و این موضوع در کنار اندازه بزرگ نمایشگر سبب می‌گردد که تماشای فیلم و سریال در آن لذت بخش تر از چیزی باشد که تصورش را دارید.

همچنین بزرگی صفحه نمایش گوشی کمک می‌کند تا اقداماتی مثل وبگردی به شکل بهتری قابل انجام باشند. خوشبختانه صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Galaxy A90 5G قدرت خوبی در تولید روشنایی هم دارد. بدین ترتیب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی صفحه گوشی را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که کیفیت خوب صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A90 بدون شکل یکی از بهترین ویژگی های مثبت آن محسوب می‌شود. اگر به کیفیت صفحه نمایش و بزرگ بودن آن اهمیت می‌دهید، گلکسی A90 می‌تواند گزینه خرید عالی برایتان باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ (Samsung Galaxy A90 5G): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

سیستم عامل پیش فرضی که روی گوشی سامسونگ گلکسی A90 5G نصب شده اندروید 9 پای است و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار آن ارائه می‌شود. سامسونگ هیچوقت در ارائه بستر نرم افزاری خوب در گوشی هایش خیلی عملکرد موفقی نداشته اما باید گفت که رابط کاربری One UI نسبت به دیگر نسخه های رابط سامسونگ به مراتب وضعیت بهتری دارد. تعداد اپلیکیشن های پیش فرض روی آن تقریبا کمتر شده‌اند و حجم رابط تقلیل یافته است تا سبک و بهینه تر باشد. در بررسی گلکسی A90 سامسونگ مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی در حالت عادی عملکرد خوب و روانی دارد و در حین استفاده از آن با لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. البته بدون شکل پردازنده و رم قدرتمند گوشی هم به بهبود سرعت و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه کمک می‌کنند.

 

 بررسی گلکسی A90 سامسونگ

 

پرسه زدن در منوی تنظیمات و اپلیکیشن های پیش فرض گوشی و همچنین نصب و اجرای برنامه هایی پرطرفداری مثل تلگرام، واتساپ و اینستاگرام بدون مشکل در گوشی A90 قابل انجام خواهد بود و با لگ یا تاخیری همراه نمی‌شود. قابلیت دارک مد (Dark Mode) یکی از قابلیت های جالبی است که در بستر نرم افزاری دستگاه ارائه شده و به موجب آن می‌توانید تم گوشی را تاریک و سیاه کنید و در محیط های با نور کم از این تم برای تعامل بهتر با دستگاه بهره بگیرید. لازم به ذکر است که استفاده از این حالت به دلیل پنل سوپر آمولدی که در ال سی دی گوشی بکار رفته می‌تواند منجر به کاهش مصرف شارژ باتری هم شود.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

همچنین گوشی Galaxy A90 5G از قابلیت سامسونگ دکس پشتیبانی می‌کند. سامسونگ دکس قابلیتی است که به موجب آن می‌توان با اتصال گوشی به یک مانیتور تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از دستگاه دریافت کرد. این ویژگی در برخی مواقع خاص می‌تواند واقعا کاربردی باشد و توجهتان را جلب کند. بنابراین در مجموع باید اینطور بگوییم که گوشی گلکسی A90 از بستر نرم افزاری خوبی بهره می‌برد و پیش‌بینی می‌کنیم آپدیت اندروید های بعدی هم حداقل تا دو سال آتی برای این اسمارتفون منتشر شوند. اگرچه تجربه نشان داده سامسونگ خیلی سرعت عمل بالایی در انتشار آپدیت های رسمی نسخه های جدید اندروید ندارد اما این مشکل را نمی‌تواند به عنوان نقطه ضعف گوشی مثل A90 در نظر گرفت.

 

نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ (Samsung Galaxy A90 5G): پردازنده، رم و حافظه داخلی

سامسونگ گوشی گلکسی A90 را به تراشه‌ای مجهز کرده که یکی از قدرتمندترین تراشه های فعلی موجود است. این تراشه اسنپدراگون 855 نام دارد که محصول شرکت کوالکام بوده و طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه در که در خیلی از اسمارتفون های رده بالای سال 2019 بکار رفته یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Kyro 485 هستند. چهار هسته آن فرکانس 1.78 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و سه هسته دیگر فرکانس کاری 2.42گیگاهرتزی دارند و یک هسته پردازشگر آخر هم از فرکانس 2.84 گیگاهرتزی بهره می‌برد. ضمنا پردازنده گرافیکی آدرنو 640 هم در این گوشی به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است.

 

 بررسی گلکسی A90 سامسونگ

 

گوشی سامسونگ Galaxy A90 5G از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و حافظه داخلی آن ظرفیت 128 گیگابایتی دارد. ضمن اینکه امکان افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه هم از طریق نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) تا سقف 512 گیگابایت امکانپذیر خواهد بود. لازم به ذکر است که ظاهرا برخی مدل های مجهز به رم 8 گیگابایتی این اسمارتفون از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کنند. ما در بررسی گلکسی A90 نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن را در دسترس داشتیم و مورد ارزیابی قرار دادیم. برای درک بهتر قدرت عملکرد این گوشی ما سه بازی سنگین و HD اندرویدی را روی آن نصب و هر یک را 10 دقیقه در گوشی اجرا کردیم. سعی کردیم مابین اجرای سه بازی هیچ وقفه‌ای ایجاد نکنیم و کلا 30 دقیقه گوشی درگیر با اجرای بازی ها باشد.

نتیجه بررسی گلکسی A90 نشان داده که گوشی به هیچ وجه مشکلی در اجرای بازی های سنگین و HD ندارد و به راحتی از پس انجام این کار بر می‌آید. بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در این اسمارتفون قابل انجام هستند. بعد از 30 دقیقه اجرای سه بازی اندرویدی مذکور وارد بخش اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) شدیم و مابین برنامه های پس زمینه جهش هایی داشتیم و بعد به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و گزینه های خاصی را با سرعت بالا انتخاب کردیم. نتیجه نشان داد که باز هم هیچ لگ و تاخیر محسوسی در عملکرد دستگاه نمایان نمی‌شود و رم گوشی به خوبی از پس مدیریت دستگاه بر می‌آید. بنابراین اگر به قدرت عملکرد موبایل و بازده پردازشی آن اهمیت می‌دهید، سامسونگ Galaxy A90 5G می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ (Samsung Galaxy A90 5G): دوربین

این روزها اغلب کاربران در انتخاب و خرید گوشی به کیفیت عملکرد دوربین آن اهمیت ‌ویژه‌ای می‌دهند و دوربین به یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب موبایل تبدیل شده است. دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A90 5G از سه لنز تشکیل می‌شود که به ترتیب 48، 8 و 5 مگاپیکسلی هستند. لنز دوربین 48 مگاپیکسلی گوشی دیافراگم F/2.0 دارد و از نوع واید (Wide) است. لنز دوربین 8 مگاپیکسلی آن از نوع اولتراواید (Ultrawide) بوده و دیافراگم F/2.2 را ارائه می‌کند. لنز 5 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی هم از نوع عمقی (Depth Sensor) است و از دیافراگم مشابه F/2.2 بهره می‌برد. قابلیت هایی مثل قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، HDR، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند.

 

 بررسی گلکسی A90 سامسونگ

 

اما همیشه باید کیفیت عملکرد دوربین گوشی ها را در عمل مورد ارزیابی قرار داد و صرفا نمی‌توان به اعداد و ارقامی که در این راستا ارائه شده‌اند بسنده کرد. در بررسی گلکسی A90 سامسونگ مشخص شد که دوربین سلفی آن در محیط های با نور مناسب واقعا خوب عمل می‌کند. عکس های عادی، پرتره و با زاویه دید گسترده در این شرایط با کیفیت بسیار خوبی ضبط می‌شوند و جزئیات عالی خواهند داشت. دقت عملکرد دوربین اصلی گوشی در حالت عکسبرداری پرتره برای تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه در نوع خود مثال زدنی است و شادابی خوبی که در رنگ های تصویر ارائه می‌شود هم از دیگر ویژگی های مثبت دوربین اصلی گوشی خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

اما در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی تا حدی افت می‌کند و نویزهایی در تصاویر ضبط شده مشاهده خواهند شد. در شب این مسئله کاملا طبیعی است چون نور محیط در کیفیت عکسبرداری تاثیر مستقیمی دارد. لازم به ذکر ست که افت کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی A90 در محیط های تاریک و کم نور به قدری نیست که آزاردهنده یا نا امید کننده باشد و در اینگونه محیط ها هم همچنان می‌توانید عکس های خوبی با دوربین اصلی این اسمارتفون ضبط کنید. اما دوربین سلفی دستگاه چگونه عمل می‌کند و چه وضعیتی دارد؟ دوربین سلفی گوشی سامسونگ Galaxy A90 5G از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR و عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

 بررسی گلکسی A90 سامسونگ

 

در بررسی سامسونگ Galaxy A90 5G مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم مثل دوربین اصلی آن می‌تواند در محیط های با نور مناسب عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. عکس هایی که در اینگونه مواقع با دوربین سلفی و 32 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند واقعا کیفیت مطلوبی دارند. در محیط های با نور کم و تاریک طبیعتا کیفیت عملکرد دوربین سلفی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تا حدی افت می‌کند، اما با این حال می‌توانید عکس های نسبتا خوبی با آن ضبط کنید. در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی سامسونگ Galaxy A90 5G از نظر دوربین کیفیت خوبی دارد و می‌تواند گزینه خرید مناسبی برای علاقمندان به عکسبرداری با موبایل باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ (Samsung Galaxy A90 5G): باتری و شارژدهی

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی A90 که از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته است. طبیعتا این باتری که از نوع لیتیوم پلیمری است قابلیت جداسازی از گوشی را نخواهد داشت، چون بدنه دستگاه به طور یکپارچه طراحی شده و برای دسترسی به باتری باید از تجهیزات خاص استفاده به عمل آید. اما باتری گوشی در تامین انرژی مورد نیاز آن چقدر موفق عمل می‌کند؟ در بررسی گلکسی A90 مشخص شد که باتری آن با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین نماید. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از دستگاه بیشتر از حد نرمال باشد، شارژ باتری هم زودتر خالی می‌شود.

پس توان شارژدهی باتری گوشی Galaxy A90 5G مطلوب است، اما چه مقدار زمان برای شارژ کردن باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این اسمارتفون نیاز خواهد بود؟ گوشی نام برده شده از یک شارژر 25 واتی بهره می‌برد که امکان شارژ سریع باتری موبایل را فراهم می‌سازد. در بررسی صورت گرفته مشخص که با شارژر اورجینال گوشی تقریبا ظرف 90 دقیقه می‌توان باتری گلکسی A90 را فول شارژ کرد. پس سرعت شارژ مجدد باتری گوشی به لطف بهره‌مندی از شارژر 25 واتی خوب است. ضمنا گوشی نام برده شده از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند.

 

 بررسی گلکسی A90 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A90 سامسونگ (Samsung Galaxy A90 5G) پرداختیم. این گوشی در حال حاضر ارزان قیمت ترین گوشی سامسونگی است که از اتصال 5G پشتیبانی به عمل می‌آورد و در عین حال کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. به عقیده ما گلکسی A90 می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند گوشی با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G داشته باشند که از قدرت عملکرد خوبی برخوردار بوده و تقریبا یک پکیج کامل را در ازای قیمتی مناسب ارائه کند، گزینه خرید عالی خواهد بود. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا ارائه شده‌ است.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و جذاب
  • کیفیت ساخت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت نسبتا خوب (نسبت به دیگر گوشی های با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G)

 

نقاط ضعف:

  • ندارد

 

 

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A90