بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)

نقد و بررسی 10 آبان 1397 علی مظفری

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)

اگر می‌خواهید یکی از قدرتمندترین، زیباترین و با کیفیت‌ترین گوشی‌های اندرویدی فعلی بازار را تهیه کنید، شک نداشته باشید گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان است. این محصول تقریباً هر انتظاری که از یک گوشی اندرویدی داشته باشید را برآورده می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را عنوان کنیم.

 

معرفی Samsung Galaxy S9 Plus (گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ)

در ماه فوریه (February) سال 2018 شرکت سامسونگ به طور رسمی از پرچمداران جدیدش یعنی دو گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس رونمایی کرد. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9)" به طور جامع در رابطه با گلکسی اس 9 صحبت کردیم و از نقاط قوت و ضعف این گوشی گفتیم. اما حالا نوبت به گلکسی S9 پلاس می‌رسد. گوشی که بنا به عقیده خیلی افراد هم اکنون بهترین گوشی اندرویدی بازار است!

در میان قیمت گوشی‌های موجود در بازار قیمت گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ ارزان نیست و برای خرید آن باید هزینه گزافی صرف شود. شاید گوشی‌هایی مثل آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون X و برخی گوشی‌های دیگر بتوانند رقیب‌های جدی برای Galaxy S9 Plus باشند. اگر قصد خرید این گوشی را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر بشناسیم.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus): طراحی و ظاهر

گلکسی S9 پلاس از آن گوشی‌هایی است که با یک نگاه کوتاه شما را مجذوب خودش می‌کند. گوشی ظاهری بسیار شیک، زیبا و منحصر به فرد دارد و این مسئله به ویژه زمانی مشخص می‌شود که از نمای رو به رو به آن نگاه کنید. صفحه نمایش گوشی تا حد ممکن بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن پوشانده می‌شود. بنابراین زمانی که به پنل جلوی دستگاه نگاه می‌کنید یک صفحه نمایش بزرگ و دو حاشیه بسیار باریک در لبه فوقانی و زیرین آن مشاهده خواهید کرد. این سبک طراحی سبب شده که ظاهر گلکسی اس 9 پلاس بسیار شیک و مدرن به نظر آید. بدنه دستگاه ابعاد 8.5 در 73.8 در 158.1 میلیمتر را ارائه می‌کند و وزن آن چیزی در حدود 189 گرم است. وقتی گوشی را در دست می‌گیرید متوجه خواهید شد که سامسونگ بدنه آن را بلند و باریک طراحی کرده است.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)

 

فریم اصلی Galaxy S9 Plus سامسونگ از آلومینیوم ساخته شده و دو پنل پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. این امر سبب شده که ظاهری براق و چشم نواز برای دستگاه ایجاد شود و مقاومت آن هم در برابر خراشیدگی افزایش یابد. اما از سمت مقابل بدنه گوشی در برابر ضربه و جذب چربی دست کاربر بسیار حساس خواهد بود. بنابراین اگر از افرادی باشید که دستتان عرق می‌کند، احتمالاً با مشکل لک شدن قاب پشت گوشی مواجه می‌شوید و حتی امکان سر خوردن دستگاه از دستتان هم بیشتر از حالت عادی خواهد شد. پس بهتر است برای جلوگیری از این مسئله یک قاب محافظ را در گوشی استفاده نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 8 | Redmi Note 8

دو لبه سمت راست و چپ قاب گلکسی S9 پلاس خمیده طراحی شده‌اند و بدین ترتیب ظاهری زیبا و خوش دست برای دستگاه به وجود آمده است. در قاب پشت گوشی لنز دوربین دوگانه و اصلی آن، چراغ فلش LED و اسکنر انگشت گوشی نصب است. دو لنز دوربین اصلی گوشی و اسکنر انگشت آن به صورت عمودی در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه نصب هستند. در بررسی گلکسی اس 9 پلاس مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر انگشت گوشی بسیار عالی و با کیفیت است.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)

 

گلکسی S9 Plus سامسونگ از اسکنر عنبیه چشم هم بهره می‌برد و امکان قفل گشایی از نمایشگر دستگاه با این روش هم وجود دارد. این ویژگی یکی از ویژگی‌های خاص و جالب گلکسی S9 پلاس است، اما در مجموع استفاده از آن خیلی ساده نیست چون برای عملکرد صحیح اسکنر عنبیه چشم باید حتماً گوشی جلوی چشمان کاربر گرفته شود که این موضوع در برخی شرایط یک مقدار شرایط را سخت‌تر از حالتی می‌کند که با قرار دادن انگشت روی اسکنر انگشت دستگاه قفل نمایشگر باز می‌شود! گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ از طراحی ضد آب هم بهره می‌برد و از استاندارد IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورد. به موجب این استاندارد دستگاه می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد.

ضد آب بودن گوشی گلکسی S9 Plus فقط در حد یک شعار نیست و بارها و بارها در بررسی‌های عملی شاهد این بودیم که دستگاه از غوطه‌ور شدن در آب و باقی ماندن در این شرایط جان سالم به در برده و هیچ مشکلی در عملکرد آن به وجود نیامده است. گلکسی S9 Plus قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد. بنابراین به طور کلی باید گفت که این گوشی از نظر طراحی و ظاهر تقریبا هر آنچه که از یک گوشی موبایل انتظار می‌رود را ارائه کرده است و هیچ نقطه ضعف یا کم و کاستی ندارد. مطمئن باشید با خرید گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ از ظاهر و طراحی آن لذت خواهید برد.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus): صفحه نمایش

در این مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایش این گوشی 6.2 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و نسبت 18.5 به 9 را ارائه می‌کند. بنابراین طول صفحه نمایش بلند است و نمایشگر دستگاه به نوعی کشیده به نظر می‌رسد. رزولوشن نمایشگر گوشی 2960 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 529 پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. ضمناً همانطور که در بخش قبل گفتیم، نمایشگر دستگاه بدون حاشیه بوده و تقریبا چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. این مسئله سبب شده ظاهر صفحه نمایش گوشی خاص، زیبا و چشم‌نواز باشد.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)

 

سامسونگ روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. اگرچه شیشه گوریلاگلس 5 به شدت در برابر خراشیدگی مقاوم است، اما با این حال توصیه می‌کنیم حتماً روی صفحه نمایش Galaxy S9 Plus یک گلس محافظ ال سی دی نصب کنید تا محکم‌کاری لازم را برای محافظت از آن به عمل آورده باشید. صفحه نمایش گوشی مذکور را قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند که به موجب آن برخی اطلاعات نظیر تاریخ و ساعت دائماً بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن صفحه نمایش) ارائه می‌شوند. همچنین در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه عملکرد دکمه هوم آن به صورت سه بعدی (3D Touch) شبیه‌سازی شده است. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ چطور است؟

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS): آیفونی قدرتمند با ظاهری آشنا!

زمانی که به محتوای صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس نگاه کنید به خوبی کیفیت عالی و وضوح مطلوب آن را درک خواهید کرد. تفکیک‌پذیری رنگ‌ها، شارپنس خوب، شادابی تصویر و کنتراست مناسب از ویژگی‌های مثبت صفحه نمایش این گوشی محسوب می‌شوند. بزرگ بودن نمایشگر دستگاه هم سبب شده که گوشی گزینه مناسبی برای تماشای ویدئو و فیلم باشد و علاقمندان به انجام این کار از بکارگیری Galaxy S9 Plus لذت ببرند. به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد، شدت روشنایی که توسط نمایشگر این گوشی تولید می‌شود هم بسیار عالی است. این امر سبب می‌شود تا بتوانید در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از گوشی استفاده کنید و محتوای نمایشگر آن را مشاهده نمایید. برای مشاهده کامل محتوای صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس در محیط‌های باز و تحت تابش نور کافیست شدت روشنایی نمایشگر را بر روی 60 الی 70 درصد تنظیم نمایید. بنابراین به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی Galaxy S9 Plus کیفیت عالی دارد و این مسئله یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus): سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل پیش فرضی که در گلکسی S9 Plus نصب شده اندروید 8 اوریو است و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ اکسپرینس هم در کنار آن نصب است. رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس اگرچه نسبت به گذشته بهبود زیادی یافته اما همچنان نقاط ضعفی در آن دیده می‌شود. برای مثال تعداد اپلیکیشن‌های پیش فرضی که به واسطه این رابط کاربری در گلکسی S9 پلاس نصب است زیاد بوده و این مسئله اصلاً جالب نخواهد بود. تصور کنید گوشی را برای اولین بار روشن می‌کنید با دو اپلیکیشن ایمیل، دو اپلیکیشن گالری، دو اپلیکیشن پیامک و غیره رو به رو می‌شوید و اپلیکیشن‌هایی را در گوشی می‌بینید که اصلا کارایی ندارند! مطمئناً این مسئله اصلاً جالب نخواهد بود.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)

 

اما رابط کاربری وب ستر نرم افزاری گلکسی S9 پلاس ویژگی‌های مثبت زیادی هم دارد. برای مثال امکان ساخت پوشه‌های رمزگذاری شده یکی از این ویژگی‌هاست. ضمناً گلکسی اس 9 پلاس از بیکسبی (Bixby) پشتیبانی می‌کند که دستیار هوشمند و صوتی اختصاصی سامسونگ محسوب می‌شود. البته این ویژگی شاید برای ما ایرانی‌ها خیلی کاربردی نباشد، چون بیکسبی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) هم از دیگر ویژگی‌های خوب گلکسی اس 9 پلاس است که به موجب آن می‌توانید با متصل کردن گوشی خود به یک مانیتور تجربه‌ای دسکتاپ مانند را داشته باشید. قابلیت AR Emoji هم از دیگر ویژگی‌های نرم افزاری جالب گوشی است که به موجب آن کاربر می‌تواند حالات چهره خود را به صورت انیمیشنی شبیه‌سازی کند حتی تغییراتی در آن ایجاد کرده و انیمیشن به وجود آمده را به صورت فایل گیف (GIF) ذخیره و برای دوستان خود ارسال نماید.

اما از نظر سرعت عملکرد بستر نرم افزاری باید بگوییم که گلکسی S9 Plus به قدری سخت افزار قدرتمندی دارد که هرچقدر هم رابط کاربری آن سنگین باشد، باز هم مشکلی در عملکردش ایجاد نشود. البته رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس مثل گذشته باگی نیست، اما همچنان یک رابط کاربری سنگین محسوب می‌شود. با این حال زمانی که در حال استفاده از گوشی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ هستید و در بخش‌ها و منوهای مختلف آن پرسه می‌زنید، هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد. رابط کاربری گوشی حتی پس از نصب و اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین همچنان روان عمل خواهد کرد و این مسئله هم از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ باید به آن پرداخته شود مربوط به قدرت پردازشی و عملکرد دستگاه می‌شود. سامسونگ مثل گذشته گوشی Galaxy S9 Plus را از نظر تراشه در دو نسخه مختلف روانه بازار کرده است. نسخه‌ای از این گوشی که در بازار آمریکا و برخی کشورهای دیگر عرضه شده از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌برد و نسخه دیگر آن که در سایر بازارهای جهانی از جمله ایران شاهد عرضه آن هستیم از تراشه اگزینوس 9810 بهره‌مند است. با توجه به اینکه نسخه مجهز به تراشه اگزینوس 9810 این گوشی در ایران عرضه شده، بنابراین ما هم به بررسی همین نسخه پرداخته‌ایم.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)

 

تراشه اگزینوس9810 سامسونگ یک تراشه بسیار قدرتمند است که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده . یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هسته‌های پردازشگر آن در دو مجموعه یا اصطلاحاً کلاستر (Cluster) دسته‌بندی شده‌اند که هر یک چهار هسته پردازشگر را شامل می‌شوند. چهار هسته پردازشگر مجموعه نخست از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته پردازشگر مجموعه دوم آن از نوع Mongoose M3 بوده و فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی مجموعه هم پردازنده Mali-G72 MP18 است که پردازنده گرافیکی قدرتمندی به شمار می‌رود. رم گلکسی S9 Plus ظرفیت عالی 6 گیگابایتی دارد و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل نسخه‌های 64، 128 و 258 گیگابایتی می‌شود که تمام آن‌ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند، یعنی با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توانید فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف اسمی 512 گیگابایت افزایش دهید.

اما قدرت عملکرد گوشی چگونه است؟ در بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ مشخص شد که این گوشی قدرت عملکرد عالی دارد و به راحتی از پس اجرای سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی برخواهد آمد. حتی با نصب چندین اپلیکیشن و بازی سنگین و اجرای همزمان آن‌ها و جهش مابین این بازی‌ها هم تاخیر و لگ محسوسی در دستگاه ایجاد نمی‌شود. این مسئله به لطف بهره‌مندی گوشی از رم 6 گیگابایتی ایجاد شده که به خوبی می‌تواند مولتی‌تسکینگ را در گوشی مدیریت کند. بنابراین با خرید گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خیالتان از بابت قدرت پردازش و عملکرد دستگاه راحت خواهد بود. این گوشی بدون تردید حداقل تا 2 یا 3 سال آینده تمام نیازهای پردازشی هر کاربری را برطرف خواهد کرد.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus): دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی Galaxy S9 Plus از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که این موضوع یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های مابین این گوشی و گلکسی S9 به شمار می‌رود. لنز اول این مجموعه دیافراگم متغیر دارد یعنی اندازه دیافراگم آن در حین عکسبرداری با توجه به شدت نور محیط به صورت خودکار تغییر می‌کند و بدین صورت بهترین کیفیت را از نظر نوردهی ایجاد خواهد کرد. دیافراگم این لنز دوربین می‌تواند مابین F/1.5 تا F/2.2 تغییر خودکار داشته باشد. شاید قابلیت "دیافراگم متغیر" بر روی کاغذ خیلی برای شما جالب به نظر نرسد، اما در عمل یک قابلیت فوق‌العاده کاربردی است که به شدت در کیفیت ضبط عکس تاثیرگذار خواهد بود. لنز دوربین اصلی و 12 مگاپیکسلی این گوشی از قابلیت‌های دیگری همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF) و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) هم پشتیبانی می‌کند. اما لنز دوربین دوم دوربین اصلی گوشی از دیافراگم ثابت F/2.4 بهر می‌برد و از قابلیت‌های فوکوس خودکار، تثبیت اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال 2x پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی همچون HDR خودکار، ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه و عکسبرداری با پس زمینه تار هم توسط دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته است.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)

 

کیفیت ضبط عکس با دوربین اصلی و دوگانه گوشی گلکسی S9 پلاس بسیار بالا خواهد بود و با دوربین اصلی این گوشی تقریباً در هر شرایطی می‌توانید عکس‌های زیبا و با کیفیت ضبط کنید. قابلیت "دیافراگم متغیر" به بهتر شدن کیفیت عکسبرداری در محیط‌های پرنور و کم نور کمک به سزایی خواهد کرد. عکس‌هایی که به صورت پرتره و با پس زمینه تار هم توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند کیفیت عالی دارند. به طور کلی باید بگوییم که گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ بدون شک از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

دوربین سلفی گوشی هم از لنزی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم ثابت F/1.7 تشکیل شده و از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. با دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید عکس‌های با پس زمینه تار ضبط کنید. از اشتراک گذاری این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی لذت ببرید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس هم بسیار مطلوب است و به واقع کیفیتی فراتر از یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی توسط آن ارائه می‌شود. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری Galaxy S9 Plus ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود. در بررسی ما مشخص شد که باتری این گوشی در صورتی که از دستگاه استفاده نرمالی به عمل آید تقریبا تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. اگر از گوشی برای انجام بازی استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به طور کلی کیفیت شارژدهی باتری گلکسی S9 Plus معمولی است.

خوشبختانه گلکسی S9 پلاس هم از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و هم از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند است. سرعت شارژ باتری گوشی در حالتی که از پدهای اختصاصی شارژ بیسیم استفاده شود، خیلی زیاد نیست و برای فول شارژ شدن باتری در این حالت باید ساعت‌ها زمان صرف شود. اما در حالتی که از سیم شارژر اورجینال و اصلی گوشی که قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند استفاده شود، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی دستگاه ظرف چیزی در حدود 115 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ مجدد باتری گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خوب بوده و از نقاط قوت آن به شمار می‌رود اما شارژدهی باتری آن معمولی است.

 

بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus) پرداختیم. این گوشی از همه نظر می‌تواند یک گوشی عالی برای خرید باشد و بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های اندروید فعلی بازار است. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گلکسی S9 پلاس سامسونگ در بخش زیر ارائه شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند
  • رم 6 گیگابایتی
  • دوربین عالی
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • شارژدهی معمولی باتری
  • قیمت گران