HP از کامپیوتر All in ONE جدید خود رونمایی کرد | خط و نشان Envy برای imac

اخبار روز تکنولوژی 17 دی 1398 علی مظفری

HP از کامپیوتر All in ONE جدید خود رونمایی کرد | خط و نشان Envy برای imac

کمپانی HP در مراسم CES 2020 کامپیوتر All in One) AiO) اِنوی 32 که از یک نمایشگر HDR 600 با رزولوشن 4k و کارت گرافیک‌های قدرتمند سری RTX بهره می‌برد را معرفی کرد.

اگر به دنبال خرید یک کامپیوتر یکپارچه (AiO) هستید؛ بهتر است صبر کنید!

 

قابلیت‌های چشم گیر Envy 32 AiO از کمپانی HP

شرکت HP که از کمپانی‌های با سابقه در زمینه تکنولوژی محسوب می‌شود در نمایشگاه CES 2020 هم با دست پر حاضر شد. در میانه کنفرانس HP بود که سخن از کامپیوترهای آل این وان به میان آمد و این شرکت از کامپیوتر چند منظوره HP Envy 32 رونمایی کرد. کامپیوتر چند منظوره HP Envy 32 ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند که برای اولین بار در کامپیوترهای AiO دیده می‌شود.

کامپیوتر HP Envy 32 اولین کامپیوتر AiO مجهز به نمایشگر HDR600 با رزولوشن 4K می‌باشد. علاوه بر نمایشگر فوق العاده با کیفیت 4K، کمپانی اچ پی در HP Envy 32 از کارت گرافیک‌های سری RTX استفاده کرده که این موضوع نیز برای اولین بار در میان کامپیوترهای چند منظوره دیده می‌شود. اما این همه ماجرا نیست؛ HP به این دو نوآوری بسنده نکرده و در HP Envy 32 از اسپیکرهایی استفاده کرده که بیشترین حجم صدا را در جهان دارند.

برخلاف سایر کامپیوترهای چند منظوره، کار کردن با HP Envy 32 بسیار جذاب است. کیفیت تصویر فوق العاده در کنار قدرت اجرایی بالا موجب می‌شود تا جدا شدن از این AiO برای هر کاربری سخت باشد. موارد ذکر شده باعث شد تا HP از عنوان «استودیوی خلاق شخصی» برای معرفی HP Envy 32 استفاده کند؛ نامی که واقعا شایسته محصول جدید این شرکت است.

در آخر نیز HP اشاره کرد که در طراحی آل این وان HP Envy 32 از مانیتور لمسی استفاده نشده، چرا که بر اساس تحقیقات این شرکت کاربران علاقه‌ای به نمایشگر لمسی در کامپیوترهای رومیزی ندارند و ترجیح می دهند از یک لپتاپ با نمایشگر لمسی استفاده کنند.

 

کارت گرافیک استفاده شده در HP Envy 32 مناسب گیمینگ نیست

 

hp envy 32 AiO

 

کمپانی HP، کامپیوتر رومیزی Envy 32 را با 3 مدل کارت گرافیک مختلف با نسخه‌های GTX1650، RTX 2060 و RTX 2080 عرضه خواهد کرد. با اینکه کارت‌های استفاده شده در این All in One فوق‌ العاده قوی هستند؛ ولی با این حال اچ پی اعلام کرده است که HP Envy 32 مناسب بازی نیست بلکه این کامپیوتر چند منظوره برای خلق ایده‌های بزرگی که نیاز به یک گرافیک قدرتمند دارند تهیه شده است. کارت‌های مورد استفاده در HP Envy 32 از جدیدترین طراحی‌های انویدیا برخوردار هستند و مجهز به پشتیبانی لحظه‌ای (Ray tracing) انویدیا می‌باشند. جالب است بدانید که کامپیوتر آل این وان HP Envy 32 پروژه‌ای مشترک میان دو کمپانی بزرگ HP و Nvidia می‌باشد که طراحی آن در Nvidia's RTX Studio صورت گرفته است.

 

کامپیوتر آل این وان HP Envy 32 از پردازنده i7 برخوردار است

 

hp envy 32 AiO

 

شاید پس از شنیدن این‌ که HP Envy 32 از کارت گرافیک RTX برخوردار است با خود گفته باشید حتما HP سنگ تمام گذاشته و از پردازنده‌های سری i9 استفاده کرده است؛ اما این طور نیست!

کمپانی HP ترجیح داده تا بر روی HP Envy 32 از پردازنده نسل 9 سری Core i7 استفاده کند. این شرکت هیچ دلیلی برای این انتخاب بیان نکرده اما حدسی که زده می‌شود مصرف انرژی کمتر این پردازنده سبب شده تا HP دست به چنین انتخاب عجیبی بزند. کامپیوتر چند منظوره HP Envy 32 توانایی پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه RAM را دارد و به 1 ترابایت حافظه SSD مجهز شده است.

سخت افزار به کار رفته در این AiO بسیار پیشرفته و قدرتمند بوده و می‌تواند بهترین انتخاب برای فعالان حوزه گرافیک، موسیقی و سینما باشد.

 

با قوی ترین اسپیکر دنیا، سر و صدا به پا کنید!

 

hp envy 32 AiO

 

تا قبل از معرفی HP Envy 32 همه کاربران، کامپیوترهای آل این وان را به دلیل صدای ضعیف سرزنش می کردند اما HP با استفاده از یک ساند بار (Soundbar) در سیستم جدید خود ثابت کرد که این صدای ضعیف همیشگی نیست.

با توجه به توضیحات شرکت اچ پی، کامپیوتر Envy 32 قادر است تا به راحتی فضای یک خانه و یا دفتر کار را با صدای گیرای خود بپوشاند؛ به شکلی که در هر نقطه از این اماکن بتوانید صدای محتوای در حال پخش را بشنوید. شاید الان می گویید صدای بلند به معنای صدای خوب و با کیفیت نیست! اما باید بانید که HP Envy 32 به یک نویزگیر، دو تنظیم کننده صدا، دو درایور نرم افزاری کنترل صدا و دو لرزش گیر صدا مجهز شده است که صدایی فوق العاده رسا و بدون نقص ارائه خواهد کرد.

 

زمان انتشار و قیمت افتتاحیه HP Envy 32

 

hp envy 32 AiO

 

بر اساس گفته اچ پی، انتظار می‌رود که کامپیوتر آل این وان HP Envy 32 در ماه ژانویه سال 2020 با قیمت پایه 1,600 دلار مورد عرضه عمومی قرار گیرد. نسخه 1600 دلاری از پردازنده i5-9400 در کنار 16 گیگابایت رم بهره می‌برد.

این کمپانی درباره نسخه‌های پرقدرت تری که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم اخباری مبنی بر زمان و قیمت پایه اعلام نکرده اما مسلما قیمت سایر نسخه‌ها به مراتب بالاتر بوده و انتظار می‌رود قوی ترین نسخه HP Envy 32 که از کارت گرافیک RTX 2080 و 32 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه SSD برخودار است؛ قیمتی نزدیک به 2,900 دلار داشته باشد.

 

منبع: PCWorld