معرفی بهترین کنسول های بازی (۴ مدل پرفروش) + بررسی تخصصی

بهترین‌ها 18 مرداد 1403 کارشناس سایت

معرفی بهترین کنسول های بازی (۴ مدل پرفروش) + بررسی تخصصی

انواع کنسول بازی

انواع کنسول های بازی محبوب در ایران و جهان پلی استیشن ساخت سونی، ایکس باکس ساخت مایکروسافت و نینتندو سوییچ ساخت نینتندو هستند. از سال 1972 که اولین نسل کنسول‌های بازی تولید شد، تا به امروز 9 نسل از آن‌ها به بازار عرضه شده‌ است که انواع نسل‌های جدیدتر علاوه بر بازی برای تماشای فیلم و سریال، وب‌گردی و پخش موسیقی هم استفاده می‌شوند. 

مقایسه انواع کنسول بازی به همراه مشخصات کلیدی آن‌ها (پردازنده، حافظه و ...) در لینک زیر:

بهترین کنسول های بازی (۴ مدل پر فروش)

در ادامه به معرفی بهترین کنسول های بازی دنیا و ایران می‌پردازیم تا با بررسی و مقایسه فاکتورهای کلیدی آن‌ها نظیر دسته کنترلی، طراحی، سرویس آنلاین و بازی‌ها و در آخر مزایا و معایب هر کدام انتخاب آسان‌تری داشته باشید.  لیست بهترین کنسول‌های بازی معرفی شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  1. پلی استیشن 5 نسخه معمولی؛ بهترین کنسول بازی در حال حاضر
  2. پلی استیشن 5 نسخه دیجیتالی؛ بهترین کنسول مختص بازی‌های دیجیتالی
  3. ایکس باکس سری ایکس؛ قدرتمندترین کنسول بازی
  4. ایکس باکس سری اس؛ مقرون‌به‌صرفه ترین کنسول بازی
  5. نینتندو سوییچ اولد؛ بهترین کنسول بازی هیبریدی
  6. نینتندو سوییچ لایت؛ بهترین کنسول بازی برای کودکان
نسل نهم کنسول بازی از جدیدترین و بهترین انواع کنسول های بازی هستند.

1. پلی استیشن 5 معمولی (PS 5)؛ بهترین کنسول بازی در حال حاضر

پلی استیشن 5 (Play Station 5) ساخت شرکت سونی، بهترین پلی استیشن جهان است. از مشخصات فنی پلی استیشن 5 می‌توان به پردازنده مرکزی و گرافیکی قدرتمند و حافظه ذخیره‌سازی (SSD) بسیار پرسرعت 825 گیگا بایتی آن اشاره کرد که به پردازش سریع بازی‌های ویدیویی کمک می‌کند.

سیستم خنک‌کننده پلی استیشن 5 به طرز شگفت‌آوری بهبودیافته و دیگر خبری از صدای آزاردهنده فن نیست. همچنین کیفیت صدای 3 بُعدی و کیفیت تصویر 4K از ویژگی‌های بارز پلی استیشن 5 است، از قابلیت ردیابی اشعه در آن هم که به واقع گرایی محیط بازی (بازتاب سایه‌ها) کمک می‌کند نباید غافل شد.

پلی استیشن ۵ به عنوان بهترین پلی استیشن در جهان شناخته می‌شود.

دسته کنترلی پلی استیشن 5 معمولی

دسته جدید پلی استیشن 5 که همزمان با PS5 وارد بازار شد، دوال سنس (Dual Sense) نام دارد. این دسته دارای همه ویژگی‌های مهم و مورد نیاز یک گیمر از قبیل بازخورد لمسی، میکروفون داخلی و ... است، همچنین لرزش بسیار قوی و دقیقی دارد که می‌تواند حتی احساس لرزش روی سطح یخ و شن را به خوبی به گیمر منتقل کند. 

طراحی  پلی استیشن 5 استاندارد

پلی استیشن ۵ را می‌توان سنگین ترین پلی استیشن سونی دانست که وزن سنگین و ابعاد بزرگ آن نتیجه‌ی استفاده از فن حجیم است.  PS5 دارای ظاهر 2 رنگ و براق است که به راحتی می-توان اثر انگشت را از روی آن تمیز کرد. همچنین پلی استیشن 5 در 2 حالت افقی و عمودی استفاده می¬شود که در حالت عمودی و ایستاده بهتر است ولی برای حالت افقی به پایه نیاز دارد.

سرویس آنلاین و بازی های پلی استیشن 5

بازی های پلی استیشن 5 در 2 حالت آفلاین و آنلاین انجام می‌شود. برای بازی آنلاین در این کنسول، اشتراک‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید از Ps Plus (اشتراک بازی‌های آنلاین) بخرید. اولین و ارزان‌ترین اشتراک 60 دلار در سال است و امکاناتی که برای شما فراهم می‌کند عبارت‌اند از:

  • دسترسی به چندین بازی رایگان در ماه
  • بازی چندنفره رایگان
  • فضای ذخیره‌سازی ابری
  • بازی‌های انحصاری PS5
  • دسترسی به تخفیف‌ها

خرید اشتراک بازی‌های آنلاین در ایران از طریق سایت‌های قانونی و معتبر داخلی (حالا گیم و...) امکان‌ پذیر است.  همچنین اگر گیمری هستید که نمی‌خواهید اشتراک پرداخت کنید، بازی‌های رایگان زیادی وجود دارد که تنها با ایجاد اکانت کاربری در سایت، می‌توانید به بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

مزایا و معایب پلی استیشن پنج استاندارد

شما می‌توانید با خواندن جدول مزایا و معایب مهم پلی استیشن ۵ استاندارد، در مورد انتخاب یا عدم انتخاب این کنسول راحت‌تر تصمیم بگیرید.

مزایای پلی استیشن ۵ استاندارد معایب پلی استیشن ۵ استاندارد
  • تعداد زیاد بازی‌های انحصاری
  • سازگاری با بازی‌های پلی استیشن 4
  • سرعت بارگذاری بسیار سریع بازی‌ها
  • فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا
  • دارای دیسک درایور (HDD)
  • ابعاد بزرگ و جاگیر بودن
  • حافظه نه‌چندان زیاد (با داشتن قابلیت ارتقا این مشکل حل‌شدنی است)

2. پلی استیشن 5 دیجیتالی؛ بهترین کنسول مختص بازی‌های دیجیتالی

پلی استیشن 5 دیجیتال یک کنسول بازی مقرون‌به‌صرفه از شرکت سونی است که تنها از بازی‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. پلی استیشن 5 دیجیتالی از نظر پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافظه ذخیره‌سازی (SSD) و پشتیبانی از صدای 3 بُعدی مشابه پلی استیشن 5 استاندارد است. 

پلی استیشن ۵ دیجیتال که بهترین کنسول برای بازی انلاین است، مکانی برای قرار دادن CD و  DVD ندارد.

دسته کنترلی پلی استیشن 5 دیجیتالی

دسته کنترلی پلی استیشن 5 دیجیتال کاملاً شبیه به دسته‌های کنترلر پلی استیشن 5 استاندارد یعنی مدل دوال سنس است. دسته کنترلی دوال سنس بسیار خوش دست است و حتی پس از ساعت‌ها بازی کردن، احساس خستگی نمی‌کنید. 

طراحی پلی استیشن 5 دیجیتالی

پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال دارای ابعاد کوچک‌تری نسبت به پلی استیشن 5 استاندارد است که باعث شده فضای کمتری را اشغال کند؛ ولی همچنان دارای ابعاد بزرگ‌تر و حجیم‌تری نسبت به دیگر کنسول‌های بازی است.

سرویس آنلاین و بازی های پلی استیشن 5 دیجیتالی

تفاوت پلی استیشن 5 دیجیتال و معمولی این است که PS5 دیجیتالی درایور دیسک سخت (HDD) ندارد و تنها از بازی‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید به عنوان مثال با خرید اشتراک پرمیوم (ماهانه 18 دلار و سالانه 120 دلار) از Ps Plus (اشتراک آنلاین بازی‌های دیجیتالی) به امکانات زیر دسترسی داشته باشید:

  • بازی‌های چندنفره آنلاین
  • بازی‌های ماهانه
  • راهنمای بازی
  • فضای ذخیره‌سازی ابری
  • بازی‌های انحصاری
  • به اشتراک گذاری بازی با دوستانتان
  • دسترسی به بازی‌های نسل قبلی

البته همان‌طور که پیش‌تر گفته شد اگر داخل ایران هستید شما می‌توانید برای خرید اشتراک آنلاین بازی‌های دیجیتالی از سایت‌های قانونی و معتبر داخلی استفاده کنید. همچنین برخی بازی‌های رایگان در سایت وجود دارد که نیازی به خرید اشتراک ندارید.

مزایا و معایب پلی استیشن 5 دیجیتالی 

برای تصمیم‌گیری راحت‌تر جهت خرید بهترین کنسول بازی متناسب با نیازتان، خواندن جدول مزایا و معایب مهم پلی استیشن 5 نسخه دیجیتالی را از دست ندهید.

مزایا پلی استیشن 5 دیجیتالی معایب پلی استیشن 5 دیجیتالی
  • مقرون‌به‌صرفه
  • سخت‌افزار مشابه پلی استیشن 5 استاندارد
  • حافظه ذخیره‌سازی پر سرعت
  • نداشتن فضای دیسک سخت (HDD)
  • پشتیبانی فقط از بازی‌های دیجیتالی
اطلاع از مشخصات دقیق و خرید پلی استیشن 5 دیجیتال همراه با دسته‌های کنترلی در لینک زیر:

3. پلی استیشن 5 اسلیم دیجیتالی؛ مناسبترین کنسول برای بازی‌

پلی استیشن 5 اسلیم دیجیتال آسیا یک کنسول بازی با مشخصات فنی مشابه پلی استیشن 5 استاندارد اروپا است، به جز اینکه فاقد درایو دیسک است. این باعث می شود که ابعاد کوچک‌تر و قیمت ارزان‌تری داشته باشد. برخی از ویژگی های کلیدی PS5 Slim Digital Asia عبارتند از:

مزایای پلی استیشن 5 اسلیم معایب  پلی استیشن 5 اسلیم
  • کاهش اندازه نسبت به سری Standard Edition ریجن اروپا
  • وزن کمتر
  • 1 ترابایت حافظه داخلی
  • نداشتن پایه عمودی
  • نیاز به اینترنت برای راه اندازی
  • نداشتن دیسک بلوری Ultra HD

به طور خلاصه، پلی استیشن 5 اسلیم دیجیتال آسیا یک گزینه عالی برای گیمرهایی است که به دنبال یک کنسول قدرتمند و با قیمت مناسب هستند که از بازی های دیجیتال پشتیبانی می کند.

اطلاع از مشخصات دقیق و خرید پلی استیشن 5 اسلیم دیجیتال همراه با دسته‌ کنترلی در لینک زیر:

3. ایکس باکس سری ایکس؛ بهترین کنسول ایکس باکس

ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) بهترین مدل ایکس باکس ساخت شرکت مایکروسافت و رقیب سرسخت پلی استیشن 5 سونی است. از ویژگی‌های بارز ایکس باکس سری ایکس می‌توان به  قدرتمندترین پردازنده گرافیکی، پردازنده مرکزی قوی ساخت برند AMD، صدای دالبی، وضوح صفحه‌نمایش 4K، حافظه ذخیره‌سازی (SSD) یک ترابایتی پرسرعت برای پردازش بازی‌ها اشاره کرد. همچنین بی‌صدا بودن فن خنک کننده در این کنسول باعث می‌شود تا بدون اینکه صدای آزار دهنده‌ای بشنوید، ساعت‌ها غرق بازی شوید.

شما می‌توانید با استفاده از برنامه جدید Xbox ( متناسب با iOS و Android ) به راحتی کلیپ ها و اسکرین شات بازی‌هایتان در ایکس باکس سری ایکس را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

ایکس باکس سری ایکس به عنوان پرچمدار مایکروسافت و قدرتمندترین ایکس باکس شناخته می‌شود.

دسته ایکس باکس سری ایکس

در دسته کنترلی ایکس باکس جدید سری ایکس، قسمت جلویی دسته گردتر و کمی کوچک‌تر شده است که برای گیمرهایی با دستان کوچک مناسب است. به طور کلی دسته کنترلی بیسیم ایکس باکس سری ایکس نسبت به کنترلر ایکس باکس وان تفاوت ظاهری چندانی ندارد.

طراحی ایکس باکس سری ایکس

ایکس باکس سری ایکس یک کنسول مکعبی شکل مدرن به رنگ مشکی مات است که شما می‌توانید به 2 صورت عمودی و افقی از آن استفاده کنید. یک ویژگی جالب در پشت ایکس باکس این است که پورت‌های USB و برق دارای نشانگر لمسی (نقاط کوچک و برجسته) هستند که نشان می‌دهد کدام پورت را لمس می‌کنید؛ هدف از این طراحی کمک به دسترسی راحت افراد کم بینا برای کابل کشی است.  

سرویس آنلاین و بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس

ایکس باکس سری ایکس هم قابلیت بازی آنلاین و هم بازی آفلاین (خرید دیسک فیزیکی بازی‌های ویدیویی) را دارد. شما می‌توانید برای بازی‌های آنلاین با خرید اشتراک از Xbox Game Pass (ماهانه حداکثر 15 دلار) به صدها بازی از بازی‌های نسل قدیمی تا نسخه‎های جدید و حتی بازی های انحصاری دسترسی داشته باشید.

شما در ایران برای  استفاده از اشتراک بازی‌های آنلاین Xbox Game Pass باید از سایت‌های قانونی و معتبرداخلی (ایرانیکارت و ...) اقدام کنید.

مزایا و معایب ایکس باکس سری ایکس

بعد از معرفی کامل بهترین ایکس باکس موجود در بازار، بهتر است خلاصه‌ای از مزایا و معایب ایکس باکس سری ایکس را در جدول زیر بخوانید.

مزایا ایکس باکس سری ایکس معایب ایکس باکس سری ایکس
  • سازگاری با بازی‌های نسل قبل
  • ظاهر شیک و مدرن
  • فن بی‌صدا
  • حافظه ذخیره‌سازی قابل ارتقا
  • سازگاری با بازی‌های نسل قبلی
  • همان رابط کاربری نسل قبلی
  • همان ظاهر دسته کنترلی نسل قبلی
  • تعداد کم بازی‌های انحصاری

4. ایکس باکس سری اس؛ بهترین کنسول بازی از نظر قیمت

ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) به عنوان یک ایکس باکس جدید، نسبت به بهترین مدل ایکس باکس، کیفیت تصویر پایین‌تر و حافظه ذخیره‌سازی کمتری (500 گیگابایتی) دارد که با یک حافظه خارجی (Hard External) قابل‌جبران است. 

ایکس باکس سری اس در 2 حالت افقی و عمودی قابل استفاده است.

دسته کنترلی ایکس باکس سری اس

دسته کنترلر در ایکس باکس سری ایکس و اس کاملاً مشابه هم هستند و هر 2 از باتری استفاده می‌کنند. دسته‌های کنترلی جدید ایکس باکس نسبت به سری ایکس باکس وان، دارای طراحی ظریف‌تر و خوش‌دست‌تر هستند. 

طراحی ایکس باکس سری اس

کوچک‌ترین ایکس باکس ساخت مایکروسافت، ایکس باکس سری اس است که به صورت افقی و عمودی می‌توان از آن استفاده کرد. طراحی ظریف، رنگ سفید و وزن سبک از ویژگی‌های بارز ایکس باکس سری اس است.

سرویس آنلاین و بازی های ایکس باکس سری اس

در مقایسه انواع ایکس باکس بهتر است بگوییم ایکس باکس سری اس دیسک خور نیست و فقط از بازی‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. ایکس باکس سری اس یک انتخاب عالی برای گیمرهایی است که به دنبال بازی‌های دیجیتالی در Xbox Game Pass (اشتراک بازی‌های ویدیویی ایکس باکس) هستند. 

برای اجرای بازی‌هادر سری اس ایکس باکس شما می‌توانید هم از سایت Xbox دانلود کنید و هم اشتراک Xbox Game Pass (ماهانه 10 – 15 دلار) را بخرید. برخی از بازی های ایکس باکس نیازی به دانلود ندارند و شما می‌توانید در Xbox Cloud Gaming (حافظه ابری بازی‌ها در ایکس باکس) بازی کنید. 

مزایا و معایب ایکس باکس سری اس (ارزان ترین و بهترین کنسول بازی)

در جدول زیر به ذکر مهم‌ترین مزایا و معایب کنسول بازی ایکس باکس سری اس می‌پردازیم.

مزایا ایکس باکس سری اس معایب ایکس باکس سری اس
  • فن بی صدا
  • مقرون‌به‌صرفه
  • طراحی ظریف و کوچک
  • وزن سبک
  • وضوح تصویر 4k (فقط برای تماشای فیلم)
  • عدم پشتیبانی از دیسک Blu-Ray
  • حافظه ذخیره‌سازی کم 500 گیگا بایتی
  • کیفیت تصویر تقریبا پایین
خرید ایکس باکس سری اس (بهترین ایکس باکس 2022 اقتصادی) در لینک زیر:

5. نینتندو سوییچ اولد؛ بهترین مدل نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ اولد (Nintendo Switch OLED) جدیدترین کنسول بازی نینتندو و یک کنسول بازی هیبریدی (استفاده به صورت دستی و متصل به تلویزیون) است. به گفته نینتندو، مدل اولد به عنوان با دوام ترین نینتندو سوییچ تولید شده است.

وضوح صفحه‌نمایش یا رزولوشن نینتندو سوییچ اولد در حالت دستی 720 P و در حالت متصل به تلویزیون دارای حداکثر 1080 P است که نسبت به دیگر انواع کنسول بازی دارای رزولوشن کمتری است.

پایه رومیزی تاشو در نینتندو سوییچ اولد برای استفاده راحت‌تر حین بازی است.

دسته کنترلی نینتندو سوییچ اولد (جوی کان)

اصطلاحاً به دسته‌های کنترلی نینتندو سوییچ اولد، جوی کان (Joy-Con Controller) می‌گویند. شما می‌توانید زمانی‌که به صورت دستی با نینتندو سوییچ اولد بازی می‌کند جوی کان‌ها را در دو طرف آن قرار دهید و وقتی آن را به تلویزیون وصل می‌کنید، جوی کان‌ها را از آن جدا کرده و بازی کنید؛ به عبارتی دسته‌های آن طوری طراحی شده است که در 2 حالت چسبیده و جدا استفاده می‌شوند.

طراحی نینتندو سوییچ اولد

نینتندو سوییچ اولد به عنوان بهترین کنسول بازی حرکتی دارای نمایشگر 18 سانتی‌متری با لبه‌های نازک است که باعث بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش می‌شود. همچنین این کنسول طوری طراحی شده  است که می‌توان در 3 حالت دستی، رومیزی و متصل به تلویزیون از آن استفاده کرد.

سرویس آنلاین و بازی های نینتندو سوییچ اولد

برای انجام بازی‌های بهترین کنسول بازی قابل حمل یعنی نینتندو سوییچ OLED، می‌توانید بازی‌ها را از فروشگاه آنلاین نینتندو Nintendo  دانلود کنید، برای این کار ابتدا باید در قسمت Log in اکانت شخصی‌تان را بسازید. البته در ایران برای استفاده از بازی‌های این کنسول باید از سایت‌های قانونی و معتبر داخلی (گیف کارت 98 و ...) اقدام کنید.

برای بازی‌های فیزیکی نینتندو سوییچ باید کارتریج‌ را (فلش کوچک) که در شکافی در بالای آن قرار می‌گیرد، بخرید. این کنسول دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی برای دانلود بازی است. همچنین دارای یک اسلات کارت SD است که به شما امکان می‌دهد بازی‌های خود را روی کارت حافظه آپلود کنید. 

مزایا و معایب کنسول بازی نینتندو سوییچ اولد 

در ادامه جدولی از مزایا و معایب نینتندو سوییچ اولد را برای راحتی و دسترسی آسان شما به اطلاعات جامع این کنسول نوشته‌ایم.

مزایا نینتندو سوییچ اولد معایب نینتندو سوییچ اولد
  •  قابل حمل بودن
  • وصل شدن به تلویزیون
  • کیفیت صدا
  • تعداد زیاد بازی
  • مناسب برای بازی‌های چند نفره 
  • سخت‌افزار ضعیف‌تر نسبت به کنسول‌های بازی سونی و مایکروسافت
  • عمر باتری 4.5 الی 9 ساعته
مشخصات کامل و خرید نینتندو سوییچ OLED با قابلیت بازی چندنفره در لینک زیر:

6. نینتندو سوییچ لایت؛ بهترین کنسول بازی برای کودکان 

نینتندو سوییچ لایت (Nintendo Switch Lite) بهترین کنسول بازی برای کودکان با قابلیت حمل بالا است. در تفاوت نینتندو سوییچ لایت با نینتندو اصلی می‌توان به وضوح نمایش 720 P، ارزان‌تر و سبک‌تر بودن و عدم امکان اتصال آن به تلویزیون اشاره کرد. 

بازی‌های ویدئویی انواع کنسول بازی نینتندو مبتنی بر شخصیت‌های کارتونی ساخته شده است که تأثیر منفی بر سلامت روان کودکان ندارد، البته برخی از بازی‌های ویدئویی این کنسول خشونت‌آمیز است که برای کودکان زیر 12 سال توصیه نمی‌شود.

کنسول بازی نینتندو سوییچ لایت در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود.

دسته کنترلی نینتندو سوییچ لایت

نینتندو سوییچ لایت به عنوان بهترین کنسول دستی دارای دسته کنترلی مجزا نیست، بلکه در اطراف نمایشگر خود دکمه‌های مربوط به انجام بازی‌های ویدیویی را دارد.

طراحی نینتندو سوییچ لایت

نینتندو سوییچ لایت راحت‌ترین و جذاب‌ترین کنسول بازی دستی است که با روکش مات خود، چندان مستعد لک و اثر انگشت نیست. 

سرویس آنلاین و قیمت بازی های نینتندو سوییچ لایت

شما می‌توانید برای انجام بازی‌های نینتندو سوییچ لایت، یک کارتریج بازی بخرید یا بازی را از فروشگاه آنلاین نینتندو دانلود کنید. برای دسترسی به بازی‌های آنلاین نینتندو (اشتراک ماهانه 4 دلار و سالانه 20 دلار) باید بعد از واردشدن به سایت Nintendo، یک حساب کاربری ایجاد کنید تا وارد صفحه خرید بازی‌ها شوید. البته در ایران برای استفاده از اشتراک بازی‌های آنلاین نیاز به خرید از سایت قانونی و معتبر داخلی (گیف کارت 98 و...) دارید. 

 

مزایا و معایب نینتندو سوییچ لایت

برای بررسی راحت شما برخی از مزایا و معایب نینتندو سوییچ لایت را به طور خلاصه در جدول زیر آورده¬ایم.

مزایا نینتندو سوییچ لایت معایب نینتندو سوییچ لایت
  • قابل‌حمل بودن
  • اندازه کوچک برای استفاده کودکان
  • وزن سبک
  • تعداد زیاد بازی
  • نامناسب برای دست‌های بزرگ 
  • عدم اتصال به تلویزیون

مقایسه ایکس باکس و پلی استیشن و نینتندو

اکنون اگر علی‌رغم آشنایی با بهترین کنسول های بازی همچنان در انتخاب نهایی مردد هستید، بهتر است فرق پلی استیشن و ایکس باکس و نینتندو را در کنار هم و به صورت جدولی بببنید تا مسیر مقایسه و انتخاب راحت‌تر شود؛  بنابراین مطالعه جدول مقایسه‌ای زیر را از دست ندهید.

توجه: در این قسمت به دلیل ماهیت متفاوت کنسول نینتندو سوییچ لایت (کنسول بازی دستی)، به مقایسه آن با دیگر انواع کنسول بازی نپرداختیم.

مشخصات

نام

پلی استیشن 5 استاندارد

پلی استیشن 5 دیجیتالی

پلی استیشن 5 اسلیم

ایکس باکس سری ایکس

ایکس باکس سری اس

نینتندو سوییچ اولد

وضوح صفحه‌نمایش

4K - 8K

4K - 8K

4K - 8K

4K – 8K

1440 P

720 P

1080 P

تعداد بازی انحصاری

503

503

4000+

364

364

5000+

قابلیت بازی چندنفره

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

پشتیبانی از عینک واقعیت مجازی (VR)

 دارد

دارد

دارد 

دارد 

دارد 

دارد

بازی­های فیزیکی (دیسک خور)

  دارد

 ندارد

دارد

دارد

 ندارد  

کارتریج

 

(رام فلش)

حافظه ذخیره‌سازی (SSD)

825

گیگابایت

825

 گیگابایت

یک

 

ترابایت

یک

ترابایت

500 - 512

گیگابایت

64

گیگابایت

خرید قسطی کنسول بازی

اگر تا به این قسمت مقاله، بهترین کنسول بازی متناسب با سلیقه و نیازتان را انتخاب کرده‌اید ولی برای خرید آن محدودیت بودجه دارید نگران نباشید؛ چرا که شما می‌توانید کنسول بازی موردعلاقه‌تان را به‌صورت قسطی از فروشگاه ادبازار بخرید. همچنین دیگر مزایای خرید بهترین کنسول بازی از سایت ادبازار  (بهترین فروشگاه کنسول بازی در اصفهان) عبارت‌اند از:

  • تضمین اصالت کالا
  • امکان خرید اقساطی
  • بهترین قیمت کالا
  • پرداخت در محل ویژه شهر اصفهان
  • ضمانت بازگشت کالا به مدت 10 روز
  • ارسال سریع 24 تا 72 ساعته

جمع‌بندی

ما در این مقاله از فروشگاه ادبازار با 4 مدل از بهترین کنسول های بازی آشنا شدیم و آموختیم:

  • پلی استیشن 5 نسخه استاندارد، پر فروش ترین کنسول بازی 2022 ایران و دنیا است.
  • پلی استیشن 5 نسخه دیجیتال، فقط از بازی‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کند.
  • گرا‌ن‌ترین کنسول بازی در حال حاضر، پلی استیشن 5 استاندارد است.
  • کنسول بازی پرچمدار شرکت مایکروسافت، ایکس باکس سری ایکس با قدرتمندترین پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی است.
  • بیشترین حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی متعلق به ایکس باکس سری ایکس است.
  • مقرون‌به‌صرفه‌ترین ایکس باکس همراه با سخت‌افزار قدرتمند، ایکس باکس سری اس است.
  • بهترین کنسول بازی دستی برای کودکان، نینتندو سوییچ لایت است که در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود.
  • نینتندو سوییچ اولد یک کنسول بازی ترکیبی است که می‌توان هم به صورت دستی و هم متصل به تلویزیون از آن استفاده کرد.

ما در این مقاله سعی کردیم  کمک کنیم تا بهترین انتخاب را متناسب با سلیقه و سطح بودجه‌تان داشته باشید. در پایان اگر هنوز سوالی در ذهن دارید که ما به آن نپرداختیم یا پیشنهاد و انتقادی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات بنویسید تا متخصصان و مشاوران ادبازار در اسرع وقت پاسخ دهند.

برای اطلاع از مشخصات دقیق و قیمت روز انواع کنسول بازی به صفحه زیر سر بزنید.