تبلت سال : مایکروسافت Surface Pro 4

اخبار روز تکنولوژی 02 دی 1394 علی مظفری

تبلت سال : مایکروسافت Surface Pro 4

   زمانی که قرار بود تبلت، نقش یک جایگزین را برای لپ تاپ هایمان ایفا کند، به یاد دارید؟ به آسانی می توان مشاهده کرد که به جای انجام این جایگزینی، تبلت ها رفته رفته شباهت زیادی به لپ تاپ ها پیدا کرده اند. نمونه ای از این روند، تبلت مایکروسافت  Surface Pro 4 بود که به عنوان تبلت برنده سال شناخته شد. 

   نسل های پیشین مایکروسافتSurface Pro ، هواداران زیادی نداشت. در این شرایط، چه عاملی سبب شدPro 4 ، محبوبیت بیشتری داشته باشد؟ این نسخه همراه با ویندوز 10 ارائه شده است. اما همراهی این سیستم عامل با تبلت Surface Pro 4، تنها دلیل برای قرار گرفتن آن در لیست تبلت های محبوب ما نیست.

   این تبلت علاوه بر صفحه نمایش12.3  اینچی به عنوان یکی از بهترین زاویه دید ها، قدرت پردازش بالایی برای رسیدگی به تقریبا تمام کارهای شما در یک مرحله دارد. با برداشتن گامی دیگر در جهت ارتقاء این تبلت، مایکروسافت سرانجام یک صفحه کلید و پد لمسی را به همراه این تبلت روانه بازار کرد. به دلیل ارائه این تبلت با ویندوز 10، شما می توانید آن را هم به عنوان یک تبلت و هم به عنوان یک لپ تاپ استفاده کنید که البته کاربرد آن وابسته به خلق و خوی شما است. 
Pro 4، زیاد ارزان نیست. نسخه پایه آن به مبلغ 900 دلار خواهد بود و البته با اضافه شدن صفحه کلید آپشن دار و قلم به آن، مبلغ اعلام شده به 1100 دلار افزایش خواهد یافت.  
   آی پد اپل، بازار تبلت را به شکل شگفت آوری، متحول ساخته است. اگرچه iPad Pro اپل (800 دلار) نسبت به آی پد، جنجال زیادی در بازار به راه نینداخت، یکی از بهترین ها در جهان است. با یک صفحه نمایش فوق العاده12.9  اینچی در کنار سیستم عامل iOS 9، Pro iPad، محصولی دلخواه برای کاربردهای چند وظیفه ای (Multitasking) است که به شما اجازه اجرای دو برنامه موازی را بطور همزمان می دهد. 

 

برندگان :   

همانند Surface Pro 4، iPad Pro نیز نوعی از لپ تاپ و تبلت هیبریدی (هم قابلیت استفاده در قالب یک لپ تاپ و هم در قالب یک تبلت) است که این ویژگی را در صورت افزودن لوازم جانبی همانند صفحه کلید (170 دلار) و قلم مدادی آپشن دار اپل (100 دلار) خواهد داشت. این آی پد، یک دستگاه شگفت آور بوده و قطعا برای افرادی ارائه شده که به دنبال دستگاهی در ابعاد بزرگ تر هستند یا افرادی که براساس حرفه خود نیاز به نکته برداری از متون دارند. هنوز هم iPad Pro به دلیل سیستم عامل iOS خود نمی تواند تمام برنامه های دسکتاپ را همانند Surface Pro 4 اجرا کند.  
   اگرچه سامسونگ گلکسی Tab S2 (نمی توانیم کاری در مورد نام آن انجام دهیم ؟) ممکن نیست قدرت پردازشSurface Pro 4 یا iPad Pro را داشته باشد اما این تبلت، یکی از بهترین تبلت های اندرویدی است که می توانید خریداری کنید. این تبلت در دو مدل 8 و 9.7 اینچ وارد بازار شد که دارای طراحی زیبا و صفحه نمایشی درخشان بوده و می توان تنها با یک دوره شارژ کامل، ساعت ها از آن برای کاربردهای مختلف استفاده نمود . 

همچنین : بر خلاف سایر نمونه های مورد بررسی در این لیست، گلکسی Tab S2 8 اینچی واقعا مقرون به صرفه است. مدل پایه آن فقط 350 دلار قیمت دارد. 
در سال 2016 چه محصولی روانه بازار خواهد شد؟
   تمایل به استفاده از تبلت هایی که قابلیت های لپ تاپ را هم فراهم می کنند به احتمال زیاد تا سال2016  ادامه خواهد داشت و  انتظار می رودGoogle  نیز تبلت Pixel C را با کاربردهای منحصر به فرد خود ارائه دهد.  هنوز هم تعداد زیادی از تبلت های اندرویدی عادی وiPad  های قدیمی برای جستجو در سراسرNetflix  ، فیسبوک و سرگرم شدن با خواندن کتاب های کمدی وجود خواهند داشت .