پلی استیشن ۶ کی میاد؟ تاریخ انتشار PS6 قیمت و بازی‌ها

اخبار روز تکنولوژی 25 مهر 1402 فرشته بهروزی نیک

پلی استیشن ۶ کی میاد؟ تاریخ انتشار PS6 قیمت و بازی‌ها

زمان عرضه PS6

کنسول بازی PS6 احتمالا تا اواخر سال 2027 یا 2028 ساخته شده و به بازار خواهد آمد. اما چرا انقدر دیر؟ زمان خیلی زیادی از عرضه پلی استیشن PS5 گذشته است و علاقمندان به دنبال سری جدید از این کنسول‌های بازی سونی هستند. 

چرا سونی ساخت کنسول بازی پی اس 6 را به تعویق انداخته؟

به نقل از وب‌سایت notebookcheck.net گفته می‌شود، سونی قصد دارد یک PS5 Pro را در اواخر سال 2024 به بازار عرضه کند. از طرفی به تازگی PS5 اسلیم را رونمایی کرده است. بنابراین زمان ساخت و عرضه ps6 باز هم به عقب افتاده.

برای مشاهده و خرید انواع پلی استیشن سونی کلیک نمایید:

PS5 اسلیم چه زمانی وارد بازار می‌شود؟ 

PS5 Slim به صورت رسمی در ماه نوامبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) رونمایی شد و تاریخ عرضه آن از ۱۰ آبان تا ۱۰ آذر اعلام شده است. قیمت پلی استیشن ۵ اسلیم مدل استاندارد  ۴۴۹ دلار و قیمت نسخه دیجیتال پلی استیشن ۵ اسلیم،  ۴۹۹ دلار خواهد بود. 

عکس پلی استیشن ۵ اسلیم
عکس پلی استیشن ۵ اسلیم

طراح پلی استیشن ۶ چه کسی است؟

خبرها حاکی از آن دارد که کمپانی سونی برای تولید و عرضه‌ی  PS6  باز هم به سراغ مارک سرنی (Mark Cerny) رفته است! او که طراح PS5 بود تحقیقی منتشر کرده و درباره اختراع جدید خود در مورد تسریع ردیابی پرتو یا همان Ray Tracing در کنسول بازی  ارائه کرده است. بعد از این تحقیق شایعاتی پخش شد که احتمالا مارک سرنی مسئول طراحی PS6 نیز است چون آنچه در تحقیقش بیان نموده نمی‌توانست در PS5 اجرا شود؛ چرا که سری PS5 اصلا داری واحد RT یا Ray Tracing نیست.

بنابراین این شایعه است که او بر روی سخت افزار جدیدی کار می‌کند که قرار است در یک کنسول جدید (احتمالا پلی استیشن 6) پیاده‌سازی شود.

مارک سرنی (Mark Cerny) طراح ps4  و ps5 و احتمالا ps6
مارک سرنی (Mark Cerny) طراح ps4  و ps5 و احتمالا ps6

 

آپشن‌های پی اس ۶ و تکنولوژی آن چه خواهد بود؟ 

سونی برای ساخت پلی استیشن 6، در درجه اول روی مواردی از جمله بهبودهای اساسی در RT یا همان Ray tracing و شبیه‌سازی‌های فیزیکیِ پیشرفته تمرکز دارد. در واقع با استناد به برخی گمانه‌زنی‌ها، می‌توان  انتظار مواردی مانند بهبود محیط‌های تخریب پذیر، تعامل بیشتر بین بازیکنان و دنیای بازی را داشت.

اصلا رهگیری پرتو چیست که انقدر در کنسول بازی مهم است؟

رهگیری نور یا پرتو (Ray Tracing) روشی برای تولید تصاویر واقعی و جلوه‌های محیطی به کمک اجسام مجازی است. مثلا طبق الگوریتم‌های این تکنولوژی، بازتاب نور از روی چمن با آسفالت فرق خواهد کرد و محیط بسیار واقعی‌تر نشان داده خواهد شد.

قیمت PS6 چقدر است؟

وب‌سایت lifewire.com در بخشی از گزارش خود نوشته: احتمالا خرید PS6 تا 600 دلار هزینه داشته باشد. چون قیمت چند کنسولی که اخیر به بازار عرضه شده تقریبا بین 400 تا 500 دلار بوده است. 

البته این عدد صرفا یک حدس و گمان است و شاید قیمت حتی بالاتر نیز برود چون طبق شنیده‌ها، هیچ یک از کنسول‎‌های قبلی ویژگی سخت افزاری یا آپشن‌هایی که پلی استیشن PS6 می‌تواند داشته باشد را ندارند. 

در ضمن کاربران هم انتظار دارند که کنسول‌های نسل جدید Play Station  همواره قوی‌تری از نسل قبلی باشند. این موضوع نیز باعث می‌شود دستگاه‌ها قوی‌تر و البته گرانتر شوند. 

خرید پلی استیشن 6

شما می‌توانید برای خرید انواع کنسول بازی سونی و ایکس باکس با گارانتی اصلی و ضمانت اصالت کالا از فروشگاه اینترنتی EDbazar اقدام نمایید.

برخی از مزایای خرید از ادبازار EDbazar:

  •  مهلت تست ۷ روزه
  •  مشاوره تخصصی رایگان
  • ارسال فوری (بین ۱ تا ۳ روز)
  •  شرایط خرید قسطی آسان تمام محصولات
شماره‌ تماس جهت دریافت مشاوره رایگان: ۰۲۱۴۵۳۲۴