نوکیا تبلت هایی را با سیستم عامل اندروید، به بازار رقابت وارد می کند

اخبار روز تکنولوژی 04 آذر 1393 علی مظفری

نوکیا تبلت هایی را با سیستم عامل اندروید، به بازار رقابت وارد می کند

ماه ها پس از اینکه کمپانی مایکروسافت سهام نوکیا را خرید، نوکیا تصمیم به برگشت به بازار سخت افزار کرد، البته با این تفاوت که سیستم عامل محصولات خود را با اندروید به بازار عرضه می کند.
روز سه شنبه، در کنفرانس Slush ، نوکیا از تبلت های N1 با سیستم عامل اندروید 5 رونمایی کرد.

این تبلت با صفحه نمایش 7.9 اینچی دارای رزولوشن فوق العاده بالا می باشد. همچنین از مشخصات برجسته ی دیگر این تبلت، مچهز شدن آن به دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی است.

N1 با قیمت 249 دلار از ماه February (بهمن ماه) در کشورچین به فروش می رسد.

جنس بدنه ی این محصول از آلومینیوم یک پارچه ساخته شده که این موضوع شما رابه یاد ظاهر اپل آیپد مینی می اندازد. همچنین این تبلت با دو رنگ آلومینیوم خالص و خاکستری پر رنگ وارد بازار خواهد شد.


از مشخصات دیگر N1 می توان به پردازنده ی قدرتمند و 64 بیتی  Atom Z358،  حافظه ی ذخیره سازی 32 گیگابایت ، 2 گیگابایت رم، رزولوشن 2048*1536 ، وزن 318 گرم و ضخامت 6.9 میلیمتر(این تبلت، باریک 

.و سبک تر از آیپد مینی 3 می باشد) اشاره کرد
نوکیا امیدوار است که به کمک برنامه ی منحصر به فرد خود به نام Z، جدیدترین نسخه ی سیستم عامل اندروید را اجرا کند. این برنامه به کاربر این امکان را می دهد که برای پیدا کردن سریع تر برنامه ها، روی صفحه نمایش نام برنامه را بنویسد و در همین حین برنامه ی مورد نیاز اجرا می شود. همچنین به طور خودکار برنامه هایی که شما بیشتر از آن ها استفاده می کنید، روی صفحه ی اول نمایشگر ایجاد می شوند.

بر اساس گزارشات IDC، این تبلت زمانی به بازار وارد می شود که بعضی تبلت ها ارزش خود را از دست داده اند، اما باز هم برای نوکیا بسیار سخت است که مانند گذشته در بازار رقابت پیروز شود.