گوشی نوکیا XR20 با قیمت 550 دلار معرفی شد؛ برورزسانی نرم افزاری تا 4 سال آینده

اخبار روز تکنولوژی 05 مرداد 1400 علی مظفری

گوشی نوکیا XR20 با قیمت 550 دلار معرفی شد؛ برورزسانی نرم افزاری تا 4 سال آینده

نوکیا به تازگی از گوشی جدید خود تحت نام نوکیا XR20 رونمایی کرده است که مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجهی دارد.

گوشی نوکیا XR20 قرار است تا 4 سال آینده به طور منظم بروزرسانی نرم افزاری دریافت کند. علاوه بر آن، این گوشی از استاندراد MIL – STD810H بهره می‌برد که نشان می‌دهد این گوشی مقاومت بسیار بالایی دارد و اگر از ارتفاع 1.8 متری هم بیفتد، دچار مشکل و یا شکستگی نمی‌شود. در کنار این استاندارد، از IP68 هم بهره می‌برد که نشان می‌دهد این گوشی در برار آب کاملا مقاوم است.

 

گوشی نوکیا xr20

 

مشخصات گوشی نوکیا XR20

 

گوشی Nokia XR20 مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع IPS LCD است که از رزولوشن FHD+ پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن به 550 نیت می‌رسد. نوکیا برای محافظت بیشتر از صفحه نمایش خود از محافظ گوریلا گلس استفاده کرده است. همچنین نوکیا ادعا کرده است که صفحه نمایش XR20 حتی با دست خیس و یا دست‌کش هم قابل استفاده است و تاچ آن هیچ‌گونه‌ خطایی در این شرایط هم نخواهد داشت که البته این مورد می‌تواند بسیار جذاب باشد.

گوشی جدید نوکیا قرار است از پردازنده اسنپدراگون 480 استفاده کند. همچنین این گوشی به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و شبکه 5G مجهز شده است. البته نوکیا XR20 از Micro-SD هم پشتیبانی می‌کند و اگر حافظه داخلی آن برای شما کافی نباشد، می‌توانید به وسیله حافظه جانبی آن را افزایش دهید.

گوشی نوکیا XR20 از اسپیکرهای استریو با حداکثر توان 96 دسی‌بل و فناوری پخش OZO برای بهبود کیفیت صدا استفاده می‌کند. همچنین حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در لبه‌ی بدنه قرار گرفته است.

همچنین این گوشی از باتری 4630 میلی آمپری استفاده می‌کند که به گفته نوکیا می‌تواند تا دو روز شارژ را نگه دارد و برای استفاده روزمره مورد استفاده قرار گیرد. همچنین کاربران می‌توانند این باتری را با شارژر 18 واتی و یا 15 واتی بی‌سیم شارژ کنند.

محصول جدید نوکیا از اندروید 11 پشتیبانی می‌کند که به گفته نوکیا تا 4 سال بروزرسانی امنیتی و تا 3 سال آینده آپدیت سیستم عامل اندروید برای این گوشی منتشر می‌شود.

 

مشخصات گوشی نوکیا xr20

 

مشخصات دوربین گوشی Nokia XR20

 

در پنل پشتی این محصول شاهد دوربین دوگانه هستیم. دوربین اصلی این گوشی از لنز 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.8 استفاده می‌کند و دوربین دوم این گوشی مجهز به یک لنز 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 اولترا واید است. دوربین سلفی این گوشی نیز در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است.

گوشی نوکیا XR20 قرار است در رنگ‌های خاکستری و آبی در تاریخ 24 آگوست ( 2 شهریور ) راهی بازار شود. این گوشی قرار است تنها در یک نسخه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 550 دلار به دست کاربران برسد.

منبع : Gsmarena