ورود لپ تاپ Lenovo U530 به بازار الکترونیک و دیجیتال

اخبار روز تکنولوژی 11 شهریور 1399 علی مظفری

ورود لپ تاپ Lenovo U530 به بازار الکترونیک و دیجیتال

باز هم کمپانی لنوو لپ تاپ هایی را ساخت که از نظر عملکرد بی نظیر هستند و خریداران را از کارایی این سیستم پشیمان نخواهد کرد. علاوه بر این ، یکی از نکات مثبت این سیستم بازدهی بیشتر از 10 ساعت باتری بدون استفاده از شارژر است.

این لپ تاپ با وزن 2.3 کیلوگرم و ضخامت 2.2 سانتی متر در بازار موجود است.

صفحه نمایش 15.6 اینچی، کیفیت خوب با رزولوشن1366x768  را ارائه می دهد و همچنین از قابلیت استفاده از 10 انگشت به طور همزمان پشتیبانی می کند.


در مورد کیبورد باید بگوییم که، دور کلیدهای کیبورد به نور سفید رنگی  مجهز شده است و فواصل بین آنها به رنگ مشکی براق است .این نور پس زمینه در محیط نور کم، منظره‌ای بسیار زیبا خلق می‌کند.

مثل همیشه، کمپانی لنوو طراحی صفحه کلید را به طور ویژه انجام داده است. این صفحه کلید دارای کلید عددی جداگانه است، کلید های انحنا دار که باعث میشود انگشت به طور کامل روی آن قرار بگیرد  و فاصله ی بین دکمه های کیبورد که اصطلاحا به آن مدل جزیره ای میگویند ، همه ی این ها باعث میشود تایپ کردن از دقت و صحت زیادی برخوردار شود .


قسمت فیزیکی U530 با  2 پورت USB2، یک پورت USB3، خروجیHDMI  و کارت خوان چند کاره پوشیده شده است. این سیستم مجهز به  Wireless-N 7260 و بلوتوث نسخه ی 4 برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.  

نكته قابل توجه در مورد اين نوت بوك آن است كه اين دستگاه فاقد درايو نوری می باشد كه وي‍ژگی وزن كمتر و در نتيجه حمل آسانتر را برای نوت بوك فراهم می كند.


از ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازنده ی چهار هسته ای Core i7-4510U  ( این پردازنده باعث می شود که مصرف باتری کمتر باشد و بین پردازنده و باتری تعامل برقرار شود.)
  • 8 گیگابایت رم
  • Nvidia Geforce GT 730M  همراه با 2 گیگابایت حافظه، قابلیت اجرای بازی های رایانه ای را برای شما فراهم می کند.
  • 1 ترابایت حافظه از نوع HDD