همه چیز در مورد محصول جدید 4 اینچی کمپانی اپل : iPhone SE

اخبار روز تکنولوژی 08 فروردین 1395 علی مظفری

همه چیز در مورد محصول جدید 4 اینچی کمپانی اپل : iPhone SE

   با عرضه آیفون 6 و 6 Plus به بازار، برخی از کاربران به این نتیجه رسیدند که سایز بزرگ سری جدید آیفون نمی تواند همه جا و در هر شرایطی برای آن ها مناسب باشد. کم کم با گسترش این عقیده که افراد بسیاری نیز هستند که خواستار قابلیت های آیفون در ابعادی کوچکتر می باشند، کمپانی اپل به این نتیجه رسید که باز هم برای ماندن در بازار رقابتی تلفن های هوشمند، چاره ای جز برآورده کردن نیازهای کاربران نداشته و لذا محصول جدید اپل با نام iPhone SE به بازار معرفی شد.
   مدل جدید آیفون یعنی iPhone SE همانند 5s و 5c با سایز 4 اینچ معرفی گردید تا مجددا سایز جیبی آیفون را یادآوری کند. مژده آیفون برای طرفداران این محصول جدید، اعلام تاریخ 24 مارچ (5 فروردین ماه 95) برای آغاز ثبت سفارش و 31 مارچ (12 فروردین ماه 95) برای آغاز فروش بود.
   iPhone SE در دو نسخه و با دو قیمت متفاوت روانه بازار خواهد شد: نسخه unlocked با 16GB حافظه داخلی به قیمت 399 دلار و نسخه unlocked با حافظه داخلی 64GB به قیمت 499 دلار. این سری از آیفون در نسخه 32GB عرضه نشده و همچنین نسخه بالاتر از 64GB هم ندارد. برای افرادی که خواهان حافظه داخلی بالاتر از 64GB هستند، تنها توصیه ای که می توان داشت، آیفون 6s 128GB با قیمت 849 دلار یا 6s Plus 128GB با قیمت 949 دلار است !! 


آیا می توان خرید iPhone SE را در اقساط تسویه کرد؟

خبر بد : iPhone SE واجد شرایط برنامه "ارتقاء آیفون" کمپانی اپل که تنها از iPhone 6s و iPhone 6s Plus در صورت خرید از Apple Store پشتیبانی می کند، نیست. 
خبر خوب : iPhone SE واجد شرایط "پرداخت اقساطی" تحت برنامه اپل که در فوریه اعلام شد قرار می گیرد اما شرایط نیز تنها در صورتی است که دستگاه قدیمی تان را به Apple Store تحویل بدهید. با توجه به مدل آیفونی که تحویل می دهید، iPhone SE شما می تواند با کمتر از 10 دلار در ماه کاهش قیمت داشته باشد.


صفحه نمایش    

  صفحه نمایش iPhone SE همانند آیفون 5s، 5c و 5 (نماینده های قدیمی تر آیفون با سایز 3.5 اینچ بودند) با سایز 4 اینچ معرفی شده است. رزولوشن این محصول نیز 1136*640 در 326 پیکسل در هر اینچ است. این گوشی با همان تراکم ppi آیفون 6و 6s عرضه می شود که البته آیفون های بزرگتر (5.5 اینچ برای آیفون 6 plus و 6s Plus)، صفحه نمایش های 1920*1080 در 401ppi دارند. 

 

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی و معرفی اجمالی میان رده جدید اپل | iPhone SE 2020

آیا iPhone SE، قابلیت تاچ 3D دارد؟

   متأسفانه خیر. شما می توانید تصاویر زنده بگیرید و با انگشت برروی صفحه زده و تصویر را به میزان دلخواه بزرگ کنید اما iPhone SE، ویژگی تاچ کاملا 3D را ندارد. شما نمی توانید از قابلیت "فشار محکم" آیکون های صفحه اصلی برای عملیات میانبر و سریع یا قابلیت های Peek & Pop استفاده کنید. تاچ 3D اخیرا و بطور انحصاری به آیفون 6s و 6s Plus اضافه شده است.


iPhone SE چقدر از نظر فیزیکی شبیه به آیفون 5s است؟

  این شباهت، بسیار زیاد است. البته اپل به برخی از تفاوت های قابل توجه iPhone SE و 5s اشاره کرده که از آن جمله می توان بدنه آلومینیومی ظریف آیفون 5s را نام برد اما سایز و شکل هر دو مشابه است. هر دو آیفون دارای 4.87 اینچ طول، 2.31 اینچ عرض و 0.30 اینچ ضخامت بوده و حتی می توانید برای هر دو از یک کیف یا کاور استفاده کنید. وزن iPhone SE در حدود 3.99 انس و وزن آیفون 5s برابر با 3.95 انس است یعنی از نظر وزن نیز این دو گوشی تقریبا مشابه هستند. 


iPhone SE با چه رنگ هایی عرضه می شود؟ 

   4 رنگ برای آیفون SE در نظر گرفته شده که شبیه به رنگ های آیفون 6s و 6s Plus هستند : نقره ای؛ طلایی؛ طلایی صورتی؛ و خاکستری روشن. نسخه خاکستری روشن، یک قاب مشکی در اطراف صفحه نمایش خود دارد که سایر رنگ ها این قاب را نداشته و با قاب سفید عرضه می شوند. حلقه اطراف دکمه home نیز با رنگ مشکی و از جنس فلزی است. البته رنگ طلایی صورتی هم با نام "صورتی" شناخته شده و یک تن طلایی هم دیده می شود که کمی براق تر از صورتی آبنباتی-کتانی است.
دوربین ها
   دوربین اصلی این گوشی (iSight) با یک سنسور 12 مگاپیکسلی به همراه قابلیت Focus Pixels اپل و فلش True Tone ارائه شده است. این دوربین می تواند 4K ویدئو و تا 63 مگاپیکسل پانوراما ثبت کند. دوربین جلوی SE iPhone (Face Time HD) هنوز هم 1.2 مگاپیکسل بوده و 720p ویدئو ثبت می کند. این دوربین از قابلیت فلش Retina برخوردار بوده که صفحه نمایش گوشی را برای فلشی طبیعی تر و گرفتن سلفی های شفاف تر روشن می کند. دوربین جلو حتی مانند دوربین پشت دارای قابلیت عکاسی پشت سر هم است. آیفون 6s و 6s Plus هم این قابلیت ها را دارند با این تفاوت که دوربین جلوی این دو گوشی، 5 مگاپیکسل است نه 1.2 مگاپیکسل. 


iPhone SE از چه نوع چیپی استفاده می کند؟  

 این گوشی نیز سیستم A9 64 بیتی برروی چیپ را همانند 6s و 6s Plus پشتیبانی می کند. با تست A9 به همراه GeekBench در می یابیم که همه آیفون های قدیمی تر، پشت سر گذاشته شده به خصوص 5s که قرار است iPhone SE، جایگزینی برای آن باشد. 

عمر باطری
   یکی از مزایای اصلی استفاده از چیپ قدرتمند A9 با یک صفحه نمایش کوچکتر این است که کاربران iPhone SE، عمر باطری بهتری را نسبت به آیفون 6s و 6s Plus با سایز LCD بزرگتر خواهند دید. کمپانی اپل، عمر باطری iPhone SE را برابر با 50 ساعت پخش موزیک یا 13 ساعت پخش ویدئو تخمین زده است. همچنین عمر باطری با 13 ساعت استفاده از اینترنت LTE یا Wi-Fi و 12 ساعت اینترنت 3G برآورد شده است. اگر از آیفون برای مکالمه تلفنی استفاده می کنید، حتی می توانید تا 14 ساعت شبکه 3G داشته باشید. در  بهترین حالت اگر iPhone SE را در شرایط استندبای قرار دهید، این گوشی تا 10 روز روشن است. 

حالا وقتشه! اینو بخون 13 روش تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13


آیا iPhone SE از Apple Pay استفاده می کند؟

    خوشبختانه بله. در کنار قابلیت های Touch ID، NFC و Secure Enclave، آیفون SE با Apple Pay نیز سازگار بوده که قابلیت جدید اراده شده با آیفون 6 است و اخیرا در کشورهای بیشتری از جمله کانادا، انگلیس و چین گسترش یافته است. 

 

آیا iPhone SE، جک هدفون دارد؟

 خوشبختانه بله. اخیرا شایعاتی مبنی بر این منتشر شده که iPhone 7 با جک هدفون 3.5mm عرضه نشده و کاربران را محدود به هدفون های بلوتوثی یا نوری خواهد کرد. اما آیفون SE همانند سابق با جک 3.5mm وارد بازار خواهد شد.
در پایان می توان این گونه نتیجه گرفت که با صرف هزینه ای بسیار کمتر می توانید برند اپل را در جیب خود جای داده و تقریبا از تمامی قابلیت های جدید آیفون با ابعادی کمتر بهره مند شوید. 

منبع خبر: PCWorld.com