13 روش تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

آموزش و ترفندها 08 مرداد 1402 علی مظفری

13 روش تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

آی او اس 13 هم اکنون به عنوان جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS برای آیفون های اپل (apple) منتشر شده و قابل دانلود و استفاده است. بنا به ادعای خیلی از کاربران با نصب این سیستم عامل قدرت شارژدهی باتری آیفون آن ها کاهش یافته است. خوشبختانه راه حل هایی برای رفع این مسئله وجود دارد. در ادامه این مطلب به 13 روش تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 اشاره می‌کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 : مقدمه

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به صورت رسمی از آیفون های جدید خود یعنی آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس رونمایی کرد. طبق روال سال های گذشته در کنار این آیفون های جدید، شاهد رونمایی از جدیدترین نسخه سیستم عامل آی او اس یعنی iOS 13 هم بودیم. هم اکنون آپدیت این سیستم عامل برای آیفون های اپل منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب است. بنابراین شاید شما هم از آن دسته کاربرانی باشد که هم اکنون آی او اس 13 در آیفونشان نصب شده و از آن استفاده می‌کنند. بنا به گزارش برخی کاربران با نصب آی او اس 13 کیفیت شارژدهی باتری آیفون آن ها افت کرده است!

این موضوع در شرایطی عنوان می‌شود که انتظار داریم iOS 13 منجر به بهبود قدرت شارژدهی باتری آیفون شود. با توجه به این مسئله پیش‌بینی می‌شود افرادی که با نصب آی او اس 13 شاهد کاهش قدرت شارژدهی باتری آیفون خود هستند بتوانند با ترفند های خاصی این مشکل را برطرف سازند. ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به 13 روش تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 اشاره داشته باشیم. با در نظر گرفتن این روش ها و بکارگیری آن ها می‌توانید شارژدهی باتری گوشی خودتان را تا حد زیادی بهبود ببخشید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

روش اول: فورس کلوز برنامه ها (Force Close)

سیستم عامل آی او اس 13 هم مثل دیگر سیستم عامل های موبایل به گونه‌ای طراحی شده که وقتی کاربر از یک برنامه خارج شود به طور کامل آن را متوقف نمی‌سازد و به نوعی اطلاعات برنامه را موقتا در رم (RAM) گوشی ذخیره باقی می‌گذارد تا اگر کاربر دوباره آن برنامه را اجرا کرد بتواند اقداماتی که قبلا انجام داده بود را مشاهده و دنبال نماید. در اندروید به لیست اپلیکیشن هایی که بدین ترتیب در رم گوشی باقی می‌مانند اصطلاحا لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) گفته می‌شود. قرارگیری اپلیکیشن هایی که ممکن است به زودی دوباره از آن ها استفاده کنید در این بخش قابلیت خوبی است اما اگر اپلیکیشنی که دیگر نمی‌خواهید به این زودی ها از آن استفاده کنید در این لیست قرار گیرد اصلا خوب نبوده و منجر به افزایش مصرف شارژ باتری و تحت فشار قرار گرفتن رم می‌شود.

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

بنابراین با بستن اپلیکیشن هایی که در رم گوشی فعال باقی مانده‌اند می‌توانید به بهبود قدرت شارژدهی باتری و افزایش توان آن در آیفون کمک کنید. به بستن برنامه هایی که در بخش Recent Apps یا همان حافظه موقت آیفون ذخیره شده‌اند اصطلاحا فورس کلوز (Force Close) گفته می‌شود. برای فورس کلوز اپلیکیشن های اضافه در آیفون های اپل کافیست دکمه هوم آیفون را دو بار پشت سر هم بفشارید تا لیست اپلیکیشن های ذخیره شده در رم نمایان شود. هر اپلیکیشنی که فکر می‌کنید فعال بودن آن لازم نیست را با کشیدن انگشت به سمت بالا از لیست حذف نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

اگر از نسخه های جدیدتر آیفون که دکمه هوم ندارند استفاده می‌کنید باید انگشت خود را از بخش زیرین صفحه به سمت بالا بکشید و در وسط صفحه نگه دارید تا لیست اپلیکیشن های اخیر نمایان شود. سپس با کشیدن انگشت به سمت بالا هر برنامه اضافه‌ای را از این لیست حذف کنید. هرچقدر اپلیکیشن های کمتری در این بخش از گوشی (رم آیفون) نیمه فعال باشند، مصرف شارژ باتری دستگاه کمتر می‌شود. خیلی از کاربران برای بهبود قدرت شارژدهی آیفون خود دائما و بازه های زمانی متفاوت تمام اپلیکیشن های موجود در این قسمت را به طور کامل فورس کلوز می‌کنند.

 

روش دوم: استفاده از حالت Dark Mode

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

این روش فقط در آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس می‌تواند به تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون کمک کند. از آنجایی که صفحه نمایش این دو گوشی از نوع OLED در نظر گرفته شده، هر یک از چراغ های LED نمایشگر آن برای نمایش رنگ ها روشن خواهند شد و در صورتی که رنگ مورد نیاز برای نمایش سیاه باشد، چراغ های LED نمایشگر روشن نمی‌شوند و در حالت خاموش رنگ سیاه را ارائه خواهند کرد. بدین ترتیب و با خاموش بودن چراغ های LED صفحه نمایش صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف شارژ باتری به عمل خواهد آمد. در iOS 13 قابلیتی تحت عنوان Dark Mode ارائه شده که رابط کاربری سیستم عامل iOS را سیاه رنگ و تیره می‌کند تا کاربر در محیط های تاریک و شب بتواند راحت تر از گوشی استفاده کند. با فعالسازی این قابلیت هم از آسیب دیدن چشم خود در محیط های تاریک جلوگیری خواهید کرد و هم به تقویت و افزایش قدرت شارژدهی باتری آیفون خود کمک می‌کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل

بنابراین یکی دیگر از بهترین روش های تقویت باتری iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max مربوط به فعالسازی حالت Dark Mode می‌شود. در منوی تنظیمات سیستم عامل iOS 13 حتی گزینه‌ای برای فعالسازی خودکار این حالت در محیط های تاریک هم ارائه شده است. بدین منظور کافیست وارد منوی تنظیمات (Settings) آیفون شوید و به بخش Display & Brightness بروید. با فعالسازی گزینه Automatic حالت فعالسازی خودکار Night Mode فعال می‌شود. شما حتی با استفاده از گزینه Night Shift می‌توانید زمانبندی را هم برای فعالسازی خودکار حالت Night Mode در آی او اس 13 تعریف کنید.

 

روش سوم: استفاده از قابلیت Low Power Mode

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

خیلی از کاربران از قابلیت یا حالت Low Power Mode آیفون استفاده نمی‌کنند اما بکارگیری درست این قابلیت می‌تواند منجر شود که قدرت شارژدهی باتری آیفون در مواقع خاص چند برابر تقویت گردد. به عنوان مثال مواقعی که شارژ گوشی بسیار کم شده است یا مواقعی که می‌خواهید برای مدت زمان خاصی از گوشی استفاده نکنید می‌توانید قابلیت Low Power Mode را فعال نمایید. در آی او اس 13 فعالسازی این حالت به شدت در افزایش شارژدهی باتری آیفون موثر واقع می‌شود. به منظور فعالسازی قابلیت مذکور کافیست به مسیر Settings > Battery بروید و گزینه Low Power Mode را فعال نمایید.

 

روش چهارم: غیر فعال کردن قابلیت Raise to Wake

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

آی او اس 13 هم مثل نسخه های قبلی سیستم عامل iOS از قابلیت Raise to Wake پشتیبانی می‌کند. به موجب این قابلیت می‌تواند شرایطی را به وجود آورد که صفحه نمایش آیفون به محض برداشتن گوشی از روی میز یا گرفتن گوشی جلوی صورت به طور خودکار روشن شود. با غیر فعال کردن این قابلیت می‌توانید به کاهش مصرف شارژ باتری آیفون کمک کنید چون فعال بودن این ویژگی در خیلی از مواقع منجر به روشن شدن بدون دلیل صفحه نمایش گوشی می‌شود و روشن شدن نمایشگر هم مستقیما بر روی مصرف شارژ باتری تاثیرگذار خواهد بود. به منظور غیر فعال کردن قابلیت نام برده شده کافیست وارد مسیر Settings > Display & Brightness شوید و گزینه Raise to Wake را غیر فعال نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون آیفون 12 جدیدترین موبایل اپل معرفی شد | معرفی سری iPhone 12

 

روش پنجم: غیر فعال کردن وای فای و بلوتوث

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

بدون تردید همگی با قابلیت های بلوتوث (Bluetooth) و وای فای (WiFi) آشنایی دارید. این دو ویژگی از قابلیت هایی هستند که مربوط به اتصالات آیفون می‌شوند. خیلی از افراد با بی‌توجهی به فعال بودن این دو قابلیت دائما آن ها را در آیفون خود فعال باقی می‌گذارند و انتظار دارند که این مسئله روی مصرف شارژ باتری دستگاه تاثیری نداشته باشد! اگر به فکر تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 هستید همیشه سعی کنید در مواقع غیر ضروری دو قابلیت بلوتوث و وای فای آیفون را غیر فعال کنید. به منظور غیر فعال کردن قابلیت بلوتوث کافیست به مسیر Settings > Bluetooth بروید و اسلایدر کنار این گزینه را غیر فعال کنید. به منظور غیر فعال کردن قابلیت وای فای هم به مسیر Settings > Wi-Fi بروید و اسلایدر کنار این گزینه را غیر فعال نمایید.

 

روش ششم: غیر فعال کردن دانلود و آپدیت های خودکار

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

تنظیمات سیستم عامل iOS 13 را می‌توان به گونه‌ای بهینه سازی کرد که از دانلود خودکار آپدیت ها توسط آن جلوگیری به عمل آید و انجام این کار به طرز قابل ملاحظه‌ای به تقویت و بهبود شارژدهی باتری آیفون کمک می‌کند. زمانی که قابلیت دانلود خودکار و آپدیت های خودکار در آیفون (iPhone) فعال باشد، دستگاه در شرایط های مختلف به طور خودکار از اتصال اینترنت برای دانلود آپدیت ها استفاده می‌کند و بدین ترتیب بخش قابل ملاحظه‌ای از شارژ باتری را مصرف خواهد کرد. پس سعی کنید قابلیت دانلود و آپدیت های خودکار را در iOS 13 غیر فعال نمایید. برای انجام این کار به مسیر Settings > iTunes & App Store بروید و در بخش Automatic Downloads اسلایدر کنار تمام گزینه های موجود را به حالت غیر فعال منتقل نمایید. انجام این کار منجر به جلوگیری از مصرف شدن شارژ باتری آیفون می‌شود.

 

روش هفتم: شخصی سازی نمایش اعلان ها

در iOS 13 این امکان فراهم شده تا کاربران بتوانند بنا به سلیقه شخصی خودشان نحوه و شرایط نمایش نوتیفیکیشن یا اعلان برنامه ها بر روی صفحه آیفون را مشخص کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید به کل از نمایش نوتیفیکیشن برخی اپلیکیشن ها بر روی آیفون خود جلوگیری کنید یا حالتی ایجاد نمایید که برخی اپلیکیشن ها روی لاک اسکرین گوشی نوتیفیکیشن ارائه نکنند و بدین ترتیب منجر به روشن شدن نمایشگر آیفون و مصرف شارژ باتری نشوند. بدین ترتیب با شخصی سازی نمایش اعلان ها در iOS 13 می‌توانید در مصرف شارژ باتری هم صرفه جویی داشته باشید.

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

به منظور بهینه سازی یا شخصی سازی نمایش اعلان ها در آیفون کافیست به مسیر Settings > Notifications بروید و از لیست اپلیکیشن های موجود برنامه هایی که مورد نظرتان است را انتخاب کرده و نحوه نمایش اعلان هر یک را مشخص نمایید. به عنوان مثال اگر نمی‌خواهید یک برنامه تحت هیچ شرایط نوتیفیکیشن ارائه کند، اسلایدر گزینه Allow Notifications را برای آن غیر فعال نمایید. هرچقدر نوتیفیکیشن اپلیکیشن های بیشتری غیر فعال باشد و هرچقدر از نمایش نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها بر روی لاک اسکرین آیفون جلوگیری به عمل آید، صرفه جویی بیشتری در شارژ باتری صورت می‌پذیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین روش ها برای خالی کردن حافظه آیفون

 

روش هشتم: غیر فعال کردن فعالیت برنامه های پس زمینه

تقریبا تمام اپلیکیشن هایی که روی آیفون شما نصب هستند به طور خودکار در پس زمینه آن فعالیت دارند و سیستم عامل iOS 13 به آن ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات خود را به روز رسانی کنند. به عنوان مثال دلیل اینکه به محض دریافت یک دایرکت در اینستاگرام برای شما نوتیفیکیشن ارسال می‌شود این است که اینستاگرام در پس زمینه دستگاه فعال بوده و اطلاعات خود را به روز رسانی می‌کند. انجام این کار منجر به مصرف شدن شارژ باتری می‌شود. شاید فعال باقی ماندن و برنامه هایی مثل اینستاگرام، واتساپ و غیره در پس زمینه آیفون مناسب باشد اما برخی دیگر از برنامه ها واقعا لزومی مبنی بر فعالیت در پس زمینه آیفون ندارند.

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

بنابراین یکی دیگر از بهترین روش های تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 مربوط به بهینه سازی عملکرد اپلیکیشن ها در پس زمینه می‌شود. خوشبختانه در آی او اس 13 این قابلیت و امکان فراهم شده تا کاربر بتواند مشخص کند کدام برنامه ها در پس زمینه آیفون فعال بمانند و کدام برنامه ها اجازه فعالیت در پس زمینه را نداشته باشند. برای دستیابی به منوی تنظیمات این بخش در iOS 13 کافیست مسیر Settings > General > Background App Refresh را طی کنید. در این بخش می‌توانید قابلیت مذکور را به طور کامل و برای تمام برنامه ها غیر فعال کنید یا فقط برای برخی برنامه های ضروری فعال بگذارید و برای برنامه های غیر ضروری غیر فعال نمایید.

 

روش نهم: کاهش روشنایی صفحه نمایش

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

مسئله بعدی که می‌تواند مستقیما روی میزان مصرف شارژ باتری در آیفون های اپل تاثیرگذار باشد و مختص سیستم عامل آی او اس 13 هم نمی‌شود مربوط به روشنایی صفحه نمایش (Brightness) است. هر چقدر شدت روشنایی صفحه نمایش یک آیفون بیشتر باشد، مصرف شارژ باتری هم بیشتر می‌شود بنابراین اگر می‌خواهید بستر مناسبی برای تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 فراهم کنید بهتر است شدت روشنایی صفحه نمایش آن را کاهش دهید و به حداقل برسانید. بدین منظور کافیست به مسیر Settings > Display & Brightness بروید و اسلایدر گزینه Brightness را روی کمترین مقدار تنظیم نمایید.

 

روش دهم: کاهش تاخیر لاک شدن نمایشگر

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

تا به حال چند بار اشاره داشتیم که صفحه نمایش آیفون یکی از قطعاتی است که تاثیر مستقیمی بر روی میزان مصرف شارژ باتری دارد و هر چقدر مدت زمان بیشتری روشن باشد یا شدت نور بیشتری را ارائه کند، مصرف شارژ کمتری هم خواهد داشت. اگر دقت کرده باشید زمانی که آیفون خود را بلااستفاده روی میز قرار دهید، بعد از چند ثانیه صفحه نمایش آن به صورت خودکار خاموش می‌شود. این تاخیر مابین لحظه بلااستفاده شدن گوشی و خاموش شدن نمایشگر آن مستقیما بر روی میزان مصرف شارژ باتری تاثیر می‌گذارد و هر چقدر تاخیر مابین خاموشی نمایشگر و بلااستفاده بودن آن بیشتر باشد، شارژ بیشتری هم از باتری دستگاه مصرف می‌گردد.

حالا وفتشه! اینو بخون صفر تا صد فست شارژ و شارژ سریع گوشی موبایل

پس همیشه باید مقدار این تاخیر خاموشی نمایشگر را کم کرد و از این روش به عنوان راهی برای افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 استفاده به عمل آورد. بدین منظور در iOS 13 وارد مسیر Settings > Display & Brightness > Auto-Lock شوید و گزینه 30 Seconds را انتخاب نمایید تا تاخیر خاموش شدن خودکار نمایشگر به حداقل مقدار ممکن برسد. برای بهتر شدن شرایط توصیه داریم همیشه به محض اینکه کارتان با آیفون تمام شد، دکمه پاور آن را به آرامی بفشارید تا صفحه گوشی خاموش شود. پس هرچقدر صفحه نمایش آیفون کمتر روشن باشد صرفه جویی بیشتری در مصرف شارژ باتری به عمل می‌آید.

 

روش یازدهم: غیر فعال کردن سرویس لوکیشن (Location Services)

سرویس لوکیشن سرویسی است که به موجب آن آیفونتان و اپلیکیشن های مختلف نصب شده بر روی آن می‌توانند موقعیت مکانی شما را ردیابی کنند. به عنوان مثال وقتی در اپلیکیشن واتساپ یا تلگرام لوکیشن خود را با دیگر کاربران به اشتراک قرار می‌دهید در واقع از سرویس لوکیشن گوشی استفاده کرده‌اید و تا زمانی که این قابلیت در گوشی فعال نباشد، امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. اما آیا می‌دانید که سرویس لوکیشن به شدت بر روی مصرف شارژ باتری تاثیرگذار خواهد بود؟ بنابراین با غیر فعال کردن این قابلیت می‌توان صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف شارژ باتری آیفون به عمل آورد. به منظور غیر فعال کردن قابلیت مذکور کافیست مسیر Settings > Privacy > Locations Services را دنبال کنید.

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

اگر اسلایدر کنار گزینه Location Services را غیر فعال نمایید به طور کامل سرویس لوکیشن آیفونتان غیر فعال می‌شود و بیشترین صرفه جویی را در مصرف شارژ باتری خواهید داشت اما می‌توانید شرایط خاصی را هم اعمال کنید که فقط برخی از برنامه ها قابلیت استفاده از سرویس لوکیشن را داشته باشند. بدین منظور اسلایدر کنار گزینه Locations Services را فعال باقی بگذارید و از لیست زیر صفحه اپلیکیشن هایی که نمی‌خواهید از سرویس لوکیشن استفاده کنند را انتخاب کرده و گزینه Never را برایشان برگزینید. اگر می‌خواهید اپلیکیشنی همیشه به این سرویس دسترسی داشته باشد گزینه Always را برای آن انتخاب کنید و اگر می‌خواهید اپلیکیشنی فقط زمانی که توسط شما اجرا شده بتواند از سرویس لوکیشن استفاده کند گزینه While Using را برایش انتخاب نمایید.

 

روش دوازدهم: غیر فعال کردن ویجت ها

ویجت هایی که در آیفون شما فعال هستند هم همواره منجر به مصرف شدن مقداری از شارژ باتری آیفون می‌شوند. طبیعتا هر چقدر ویجت های کمتری در آیفون شما فعال باشند، مصرف شارژ باتری هم کمتر می‌شود. بنابراین توصیه داریم به منظور تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 تعداد ویجت های فعال در آیفون خود را به حداقل برسانید. بدین منظور به هوم اسکرین آیفون بروید و به سمت راست سوایپ کنید (انگشت خود را از لبه سمت چپ صفحه به سمت راست بکشید). به سمت پایین صفحه بروید و گزینه Edit را انتخاب کنید. سپس ویجت های فعال و غیر ضروری را از این حالت خارج کنید. بدین ترتیب مصرف شارژ باتری بهینه تر می‌شود.

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

حالا وقتشه! اینو بخون 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

روش سیزدهم: حذف اپلیکیشن های پر مصرف

سیستم عامل iOS 13 این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا میزان مصرف شارژ باتری هر اپلیکیشن را به طور دقیق مشاهده و ردیابی کند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید خیلی راحت برنامه هایی که مصرف شارژ و انرژی بالایی دارند را شناسایی کنید و نسبت به حذف آن ها وارد عمل شوید. بدین ترتیب کمک قابل ملاحظه‌ای به افزایش توان شارژدهی باتری آیفون خواهید داشت. به منظور بررسی میزان مصرف اپلیکیشن های مختلف در آیفون های مجهز به آی او اس 13 کافیست به مسیر Settings > Battery بروید. در بالای صفحه گزینه Last 24 Hours را انتخاب کنید و در زیر صفحه لیست اپلیکیشن هایی که بیشترین مصرف باتری برای آن ها بوده را مشاهده نمایید.

 

افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13

 

دقت داشته باشید که اگر شما به میزان زیادی از یک اپلیکیشن استفاده می‌کنید، طبیعی خواهد بود که مصرف شارژ باتری آن نسبت به دیگر اپلیکیشن ها بیشتر باشد. به عنوان مثال اگر خیلی از فیسبوک یا اینستاگرام استفاده کنید، طبیعتا این اپلیکیشن بیشترین مصرف باتری را به خود اختصاص خواهد داد. در اینگونه مواقع این مسئله به معنای بهینه نبودن برنامه مذکور نیست. سعی کنید برنامه هایی را به عنوان اپلیکیشن غیر بهینه از گوشی حذف نمایید که از آن ها استفاده چندانی به عمل نمی‌آورید اما با این حال مصرف شارژ قابل ملاحظه‌ای دارند. پس شناسایی و حذف کردن برنامه های پر مصرف و غیر بهینه هم یکی دیگر از بهترین روش های تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 13 روش کارآمد برای تقویت و افزایش شارژدهی باتری آیفون در iOS 13 پرداختیم. بخشی قابل ملاحظه‌ای از این روش ها ممکن است در نسخه های قبلی سیستم عامل آی او اس هم بتوانند منجر به کاهش مصرف شارژ باتری شوند، اما ما صرفا این روش ها را برای استفاده در iOS 13 ارائه کردیم. امیدواریم با بکارگیری این ترفندها مشکل زود خالی شدن شارژ باتری آیفونتان برطرف شود.