نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

نقد و بررسی 21 دی 1400 علی مظفری

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

اگر به دنبال خرید گوشی هستید که در قبال قابلیت ها و ویژگی های سخت افزاری قدرتمند قیمت مناسبی هم داشته باشد، شک نکنید که گوشی شیائومی 11T Pro یکی از بهترین گزینه های قابل انتخاب خواهد بود. چنانچه تمایل دارید که دقیق تر با پتانسیل و نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون خوش ساخت و زیبا آشنا شوید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید چون در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro) بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خودمان از این موبایل را با شما به اشتراک بگذاریم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

شرکت شیائومی خودش را در حوزه موبایل و گوشی های اندرویدی کاملا ثابت کرده و هم اکنون همه می‌دانند که اسمارتفون های این برند چینی می‌توانند تا چه اندازه با کیفیت باشند! علاوه بر بحث کیفیت، بحث هزینه و قیمت هم عامل مهم دیگری است که همواره شیائومی روی آن تمرکز داشته و سعی کرده که با کیفیت ترین موبایل ها را با ارزان ترین قیمت ممکن روانه بازار سازد. بی‌شک یکی از اصلی ترین مسائلی که سبب شده این برند چینی بتواند در بازارهای جهانی موفق عمل کند مربوط به همین موضوع و استراتژی فوق‌العاده‌ای است که پیاده‌سازی می‌کند.

یکی از جدیدترین موبایل های شیائومی که در سپتامبر سال 2021 شاهد رونمایی از آن بودیم، شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro) نام دارد. این گوشی زیبا و خوش ساخت از سخت افزاری قدرتمند بهره می‌برد و در عین حال قیمت مناسبی هم در قبال آن سخت افزار ارائه کرده است. به همین جهت توانسته مورد استقبال و توجه خیلی از علاقمندان به دنیای تکنولوژی و موبایل های اندرویدی قرار گیرد. اگر می‌خواهید با صرف هزینه معقولانه یک گوشی با کیفیت، زیبا و قدرتمند داشته باشید، مطمئنا شیائومی 11T Pro می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد.

اما برای خرید موبایل جدید نباید عجله کرد و صرفا به مشخصاتی که روی کاغذ ارائه شده اطمینان داشت! برای شناخت بهتر یک موبایل و نقاط قوت و ضعف آن بهتر است آن را در عمل مورد ارزیابی قرار دهید و چند روزی با آن کار کنید. در همین راستا ما می‌خواهیم به واسطه نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو تجربه یک هفته‌ای استفاده خودمان از این موبایل خوش قیمت را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. سعی می‌کنیم در طول بررسی به تمام ویژگی های مثبت و منفی گوشی اشاره کنیم تا شما بهتر با این اسمارتفون آشنا شوید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

شک نداشته باشید که یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی 11 تی پرو شیائومی مربوط به ظاهر زیبا و جذابش می‌شود! وقتی این گوشی را در دست بگیرید و به آن نگاه کنید، واقعا حس عالی به شما منتقل خواهد شد و پوشی بسیار جذاب، زیبا و خوش دست به نظر می‌آید. به ویژه رنگ سفید آن واقعا از نظر ما جذابیت بالایی دارد و زیباست. فریم اصلی این اسمارتفون آلومینیومی بوده و قاب پشت آن از شیشه مقاومی ساخته شده که براق به نظر می‌آید. روی پنل جلوی گوشی هم با شیشه گوریلاگلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus) پوشانده شده که مقاومت خوبی در برابر خراشیده شدن دارد.

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

 

با توجه به اینکه جنس قاب پشت گوشی از شیشه است، شاید خیلی از کاربران نگران به وجود آمدن خط و خش بر روی آن باشند. در بررسی شیائومی 11 تی پرو متوجه شدیم که قاب پشت گوشی و همچنین پنل جلوی آن مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراش برداشتن دارند اما با این حال به مرور مکان به وجود آمدن خط و خش روی بدنه این اسمارتفون وجود دارد. بنابراین از خیلی حساس هستید بهتر است حتما از گلس محافظ ال سی دی و قاب گوشی برای محافظت از بدنه آن استفاده کنید. شیائومی یک قاب ژله‌ای را به طور پیش فرض در باکس محصول ارائه کرده که می‌توانید از آن برای محافظت از بخش پشت بدنه دستگاه استفاده نمایید. 

این گوشی ابعادی معادل 8.8 در 76.9 در 164.1 میلیمتری دارد و وزنی در حدود 207 گرم را ارائه می‌کند. بنابراین بدنه گوشی بزرگ بوده و ضخامت آن مناسب است که این امر جذابیت دستگاه را افزایش می‌دهد. لبه های قاب گوشی هم حالتی خمیده دارند تا دستگاه بهتر در دست کاربر جفت و جور شود. شیائومی اشاره کرده که گوشی از استاندارد IP53 هم پشتیبانی می‌کند که در واقع استاندارد ضد گرد و غبار و ضد پاشش آب است. دقت کنید که این استاندارد به معنای ضد آب بودن کامل گوشی نیست، بنابراین به هیچ عنوان ریسک در تماس قرار دادن شیائومی 11 تی پرو با اب را نپذیرید.

حالا وقتشه! اینو بخون گواهینامه IP یا درجه حفاظت آی پی چیست؟ | راهنمای کامل + معرفی موبایل های ضد آب

گوشی قابلیت اتصال همزمان دو سیم کارت را دارد و از اسپیکرهای استریوی خوبی بهره می‌برد که کیفیت و قدرت صدای مطلوبی دارند. ضمنا گوشی سوکت 3.5 میلیمتری هدفون ندارد و صرفا به یک پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C 2.0) مجهز خواهد بود. شیائومی گوشی مورد نظر را به یک اسکنر انگشت هم مجهز کرده که در لبه سمت راست قاب دستگاه تعبیه شده و امکان قفل‌گشایی از صفحه موبایل یا تایید هویت در پروسه های مختلف برای ورود به اپلیکیشن ها و غیره را به سرعت و با کیفیت مطلوب انجام می‌دهد. در بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو مشخص بود که کیفیت، دقت و سرعت عمل این اسکنر انگشت خوب است.

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

 

گوشی از نمای رو به رو جذابیت بالایی دارد چون حاشیه های صفحه نمایش آن بسیار باریک هستند. طبق آمار چیزی در حدود 85.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. در بخش فوقانی صفحه نمایش هم لنز دوربین سلفی آن دیده می‌شود. قاب پشت گوشی هم همانطور که قبلا گفتیم زیبا، براق و جذاب است. در بخش فوقانی و سمت چپ قاب پشت گوشی یک برآمدگی مشکی رنو نسبتا بزرگ ایجاد شده که متعلقات دوربین اصلی دستگاه در آن جای داده شده‌اند. این بخش مشکی رنگ حالتی برآمده دارد که شاید از دید برخی کاربران جالب نباشد.

نکته مهم بعدی که باید در مورد محل نصب لنز های دوربین اصلی گوشی به آن اشاره کنیم و به عقیده ما ویژگی جالبی در طراحی گوشی Xiaomi 11T pro نیست مربوط به برآمدگی مجددی می‌شود که در محل نصب سه لنز دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است! با نگاه کردن دقیق به عکس فوق می‌توانید متوجه منظورمان شوید. شیائومی علاوه بر اینکه متعلقات دوربین اصلی گوشی از قبیل چراغ فلش و غیره را در یک قسمت مشکی و رنگ و برآمده تعبیه کرده، سه لنز دوربین دستگاه را در هم در یگ برآمدگی مجزا تعبیه کرده است که به عقیده ما ظاهر خیلی جالبی ندارد و احتمال به وجود آمدن خط و خش روی لنز های دوربین اصلی موبایل را افزایش می‌دهد. ضمنا با این سبک طراحی قرار دادن گوشی به پشت روی میز هم به صورت پایدار امکانپذیر نخواهد بود و گوشی لق می‌زند.

بنابراین می‌توان تنها نقطه ضعف طراحی گوشی مورد نظر را در محل نصب لنزهای دوربین اصلی آن خلاصه کرد که البته ممکن است همین سبک طراحی از دید برخی کاربران خیلی هم جذاب به نظر برسد چون سلیقه شخصی افراد نسبت به هم متفاوت خواهد بود. با صرف نظر از این موضوع باید گفت که گوشی شیائومی 11 تی پرو واقعا از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت یک موبایل فوق‌العاده بوده و کم و کسری ندارد. با در دست گرفتن این گوشی واقعا حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود و در حین استفاده از آن هم حس بکارگیری یک موبایل پریمیوم را خواهید داشت. بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی شیک، زیبا، جذاب و با کیفیت ساخت بالا هستید، شک نداشته باشید که Xiaomi 11T Pro می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد.

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

 

نقد و بررسی شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro): صفحه نمایش

اگر علاقمند گوشی هایی هستید که صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی داشته باشند، مطمئنا شیائومی 11T Pro یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. نمایشگر این اسمارتفون 6.67 اینچی و از نوع آمولد (AMOLED) بوده و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر آن به چیزی در حدود 395 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم خوبی برای یک نمایشگر 6.67 اینچی است. قابلیت هایی همچون دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10+، گسترده رنگی 1B و رفرش ریت 120 هرتزی هم توسط نمایشگر این اسمارتفون مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی انواع صفحه نمایش گوشی

همانطور که قبلا گفته بودیم صفحه نمایش گوشی شیائومی 11T Pro حاشیه های خیلی باریکی دارد و بدین ترتیب چیزی در حدود 85.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و ظاهری شیک و جذاب را برایش به ارمغان می‌آورد. ضمنا برای محافظت از نمایشگر دستگاه یک لایه شیشه گوریلاگلس ویکتوس هم روی آن نصب شده، اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما روی صفحه نمایش گوشی یک لایه گلس محافظ ال سی دی هم نصب کنید تا مطمئن باشید خط و خشی روی آن ایجاد نمی‌شود. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی چطور است؟

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

 

در بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو مشخص شد که محتوا روی نمایشگر این اسمارتفون واقعا با وضوح و شارپنس عالی به تصویر کشیده می‌شود و جذابیت بالایی دارد! شارپنس خوب، کنتراست مناسب و تفکیک‌پذیری عالی رنگ ها به وضوح در صفحه نمایش گوشی قابل درک خواهد بود. این موضوع به ویژه زمانی بهتر قابل درک می‌شود که تصاویری با تنوع رنگی بالا را روی نمایشگر دستگاه مشاهده کنید. بنابراین کیفیت نمایش محتوا روی صفحه گوشی بالاست و این امر در کنار بزرگ بودن نمایشگر منجر می‌شود که تماشای فیلم، سریال، کلیپ های ویدیویی یوتیوب و غیره در آن لذت بخش شود.

اما قدرت تولید روشنایی نمایشگر گوشی چطور است و آیا می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی صفحه آن را مشاهده کرد؟ خوشبختانه باید بگوییم که شیائومی 11T Pro از این نظر عملکرد عالی دارد! طبق ادعای شیائومی پنل آمولد این موبایل قادر به تولید ماکسیمم روشنایی در حدود 1000 نیت است که شاید باور آن بدون تست عملی گوشی کمی سخت باشد، اما ما پس از بررسی عملکرد گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور مطمئن شدیم که شیائومی در این مورد بلوف نمی‌زند! گوشی حتی در بدترین شرایطی که نور خورشید مستقیما روی نمایشگر آن می‌تابید هم ضمن تنظیم شدت روشنایی بر روی 100 درصد کاملا قابل استفاده بود.

بنابراین اگر به کیفیت عملکرد صفحه نمایش موبایلی که قرار است از آن استفاده کنید اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید که گوشی شیائومی 11 تی پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش بزرگ، رزولوشن عالی، کیفیت بالای محتوای روی صفحه و روشنایی فوق‌العاده خوب از اصلی ترین ویژگی های مثبت پنل نمایشگر 6.67 اینچی این اسمارتفون به شمار می‌روند. این ویژگی ها سبب شده‌اند که استفاده از گوشی برای تماشای فیلم و کلیپ های ویدیویی واقعا لذت بخش شود.

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

با توجه به اینکه گوشی Xiaomi 11T Pro به تازگی توسط این شرکت چینی روانه بازار شده، انتظار می‌رود که جدیدترین نسخه اندروید هم روی آن نصب باشد. این گوشی به طور پیش فرض از اندروید 11 بهره می‌برد و رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 12.5 هم روی آن نصب و راه اندازی شده است. انتظار داریم که شیائومی حداقل تا 2 یا 3 سال آتی پشتیبانی نرم افزاری سریعی از این اسمارتفون به عمل آورد و آپدیت های اندروید و رابط MIUI را برای آن منتشر سازد. پس اگر به بروز بودن بستر نرم افزاری اسمارتفون اهمیت می‌دهید، گوشی Xiaomi 11T pro می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

اما بستر نرم افزاری این اسمارتفون تا چه اندازه عملکرد روان و پایداری دارد؟ آیا در حین استفاده از آن با لگ و تاخیر رو به رو می‌شوید؟ خوشبختانه در بررسی شیائومی 11 تی پرو مشخص شد که بستر نرم افزاری این اسمارتفون عملکرد بسیار روان و پایداری دارد. علیرغم اینکه رابط MIUI 12.5 از نظر حجم اطلاعات یک رابط سنگین است، اما عملکرد آن در گوشی مورد نظر مطلوب بوده و بدون لگ و تاخیر تمام اقدامات اصلی از قبیل وبگردی، مشاهده فیلم در یوتیوب، استفاده از اینستاگرام، تلگرام و غیره در آن قابل انجام هستند. قابلیت های زیادی هم در رابط MIUI ارائه شده‌اند که همین امر منجر به سنگین شدن حجم آن می‌شود اما اگر علاقمند ویژگی های مختلف در گوشی و امکانات شخصی سازی متنوع هستید، رابط MIUI گزینه خوبی برای شماست. به عنوان مثال در این رابط قابلیت هایی مثل ایجاد دو نسخه از یک برنامه (Dual Apps) به طور پیش فرض ارائه شده‌اند یا امکان شخصی سازی کامل هوم اسکرین (Home Screen) به واسطه یک آپشن مجزا در منوی تنظیمات (Settings) در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

بنابراین اگر اهل شخصی سازی موبایل باشید و بخواهید که قابلیت های زیادی در تنظیمات گوشی در این راستا ارائه شود، رابط کاربری MIUI 12.5 گوشی 11T Pro شیائومی گزینه خرید مناسبی برای شماست. این گوشی به بستر سخت افزاری قدرتمندی مجهز شده که به راحتی مشکل سنگین بودن رابط دستگاه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و محو می‌سازد. بدین ترتیب در حین استفاده از دستگاه هیچ لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری آن ایجاد نمی‌شود. با این حال اگر می‌خواهید بهترین بازده و سرعت عمل را از بستر نرم افزاری گوشی خودتان دریافت کنید، توصیه داریم که تا حد ممکن از پر شدن حافظه داخلی دستگاه جلوگیری به عمل آورید چون وقوع این حالت می‌تواند هر گوشی را تحت فشار قرار داده و در عملکردش لگ و تاخیر ایجاد کند.

 

نقد و بررسی شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro): پردازنده، رم و حافظه داخلی

قبلا اشاره کرده بودیم که گوشی Xiaomi 11T Pro از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد که در مقایسه با قیمت گوشی کیفیت عالی را ارائه می‌کند. تا به اینجای بررسی شیائومی 11 تی پرو هم به خوبی این امر قابل درک بود اما شاید بخش اصلی بررسی سخت افزاری دستگاه مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی شود! تراشه‌ای که شیائومی در گوشی نام برده شده بکار برده، تراشه اسنپدراگون 888 5جی است که طی فرآیند 5 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هست هشته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 680 هستند اما از نظر فرکانس کاری در سه کلاستر مختلف طبقه‌بندی می‌شوند.

کلاستر اول شامل چهار هسته‌ پردازشگری خواهد بود که فرکانس نرمال 1.8 گیگاهرتزی دارند. کلاستر دوم شامل سه هسته پردازشگر با فرکانس کاری بالاتر 2.42 گیگاهرتزی می‌شود و در کلاستر سوم هم یک هسته پردازشگر با فرکانس کاری 2.84 گیگاهرتزی بکار رفته است! این سبک طراحی سبب می‌شود که پردازنده گوشی در شرایط خاص از کلاسترهای متفاوتی استفاده کند و بدین ترتیب تعادل مابین بازده و مصرف انرژی باتری را به شکل بهتری برقرار سازد. پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه مذکور هم پردازنده آدرنو 660 است. گوشی از نظر رم شامل نسخه های 8 و 12 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم نسخه های 128 و 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند. امکان نصب حافظه جانبی هم در گوشی وجود ندارد. لازم به ذکر است که ما در نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو از نسخه برتر دستگاه و مجهز به رم 12 و حافظه 256 گیگابایتی آن استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

 

اما قدرت عملکرد پوشی و پتانسیل پردازشی آن چطور است؟ همانگونه که قبلا گفتیم انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، استفاده از اینستاگرام، تلگرام و غیره در موبایل 11T Pro شیائومی بدون مشکل صورت می‌پذیرد. برای تست بهتر گوشی ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را روی آن نصب و هر کدام را 15 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی بدون کوچک ترین مشکل و لگ از پس اجرای بازی های نام برده شده بر می‌آید، شما حتی می‌توانید تنظیمات گرافیکی بازی هایی مثل پابجی موبایل در بالاترین حالت قرار دهید و بدون مشکل آن ها را در گوشی شیائومی 11 تی پرو اجرا کنید! بدنه گوشی هم گرمای خیلی زیادی در حین اجرای بازی ها تولید نمی‌کند مگر اینکه بیش از 20 دقیقه به انجام بازی بپردازید.

حالا وقتشه! اینو بخون 30 بازی پرطرفدار اندروید و iOS | با بهترین بازی های موبایل آشنا هستید؟

بنابراین اگر به دنبال گوشی هستید که قدرت پردازشی و بازده عالی داشته باشد، مطمئنا شیائومی 11T Pro می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان محسوب شود. به عقیده ما هیچ کاری وجود ندارد که شما انتظار انجام آن با یک اسمارتفون را داشته باشید و گوشی Xiaomi 11T Pro پتانسیل انجام آن را نداشته باشد. فراموش نکنید که ما در بررسی شیائومی 11 تی پرو نسخه برتر آن که از رم 12 و حافظه 256 گیگابایتی بهره می‌برد را مورد ارزیابی قرار دادیم و احتمال دارد که نسخه ضعیف تر این اسمارتفون که به رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی مجهز است، کمی در مقایسه با نسخه برتر دستگاه بازده ضعیف تری داشته باشد، اما مطمئن باشید اختلاف مابین قدرت عملکرد دو نسخه نام برده شده موبایل مورد نظر خیلی زیاد نخواهد بود.

 

نقد و بررسی شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro): دوربین اصلی و سلفی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که این روزها در انتخاب و خرید گوشی برای کاربران اهمیت دارد مسئله دوربین و کیفیت عملکرد آن است. بنابراین باید به طور دقیق مشخص شود که دوربین های اصلی و سلفی گوشی Xiaomi 11T Pro چه کیفیتی دارند؟ بیایید ابتدا مروری بر ویژگی های روی کاغذ و سخت افزاری دوربین های این اسمارتفون داشته باشیم. دوربین اصلی این موبایل خوش قیمت از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 5 مگاپیکسلی تله‌فتو ماکرو (Telephoto Macro) هستند. قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری ماکرو، قابلیت HDR و امکان ضبط ویدیوهای 8K با نرخ 30 فریم در ثانیه و 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در ثانیه و 1080p با نرخ های 30، 60، 120، 240 و 960 فریم در ثانیه و همچنین قابلیت gyro-EIS هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا دوربین اصلی این موبایل به چراغ فلش LED دوگانه هم مجهز است.

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

 

در بررسی شیائومی 11 تی پرو مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه در محیط های با نور مناسب واقعا عملکرد عالی دارد. عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند واقعا جذاب، با جزئیات بالا و دقیق هستند. عکسبرداری پرتره هم در این حالت با کیفیت بسیار خوبی قابل انجام خواهد بو. در محیط های با نور کمتر کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کمی تحت تاثیر قرار گرفته و افت می‌کند اما باز هم می‌توان عکس های خوبی را با دوربین اصلی گوشی 11T Pro ضبط کرد. در محیط های خیلی تاریک مثل شب می‌توانید حالت Night Mode گوشی را فعال کنید و عکس های خیلی خوبی ضبط کنید. طبیعتا کیفیت این عکس ها به اندازه عکس هایی که در محیط های با نور مناسب قابل ضبط هستند نخواهد بود اما نسبت به خیلی از گوشی های گران تر وضعیت بهتری خواهند داشت.

فیلمبرداری با دوربین اصلی گوشی هم تجربه‌ای عالی خواهد بود و پشتیبانی آن از ضبط ویدیو های 8K می‌تواند بسیار جذاب باشد، البته فراموش نکنید که این نوع ویدیوها حجم بسیار بالایی دارند و می‌توانند خیلی زود منجر به پر شدن حافظه گوشی شوند. ضمنا ضبط ویدیوهای طولانی مدت در حالت 8K منجر به داغ شدن بدنه گوشی و مصرف بیش از اندازه شارژ باتری می‌شود. بنابراین در مجموع عملکرد دوربین اصلی گوشی Xiaomi 11T Pro خیلی خوب است. اما دوربین سلفی آن چگونه عمل می‌کند؟

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو | Xiaomi 11T Pro

 

دوربین سلفی گوشی نام برده شده از یک لنز 16 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از عکسبرداری پرتره و همچنین ضبط ویدیوهای 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی شیائومی 11 تی پرو مشخص شد که دوربین سلفی این اسمارتفون درست مثل دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب عملکرد بسیار مطلوبی دارد و کیفیت عکس های پرتره‌ ضبط شده با دوربین سلفی گوشی هم در این شرایط خیلی خوب است اما در محیط های با نور کم کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت می‌کند و عکس های ضبط شده در این شرایط جزئیات خیلی خوبی نخواهد داشت و نویز آن ها تقریبا زیاد می‌شود. با این حال به عقیده ما در رنج قیمتی گوشی Xiaomi 11T Pro کمتر گوشی می‌تواند از نظر کیفیت عملکرد دوربین با آن رقابت کند یا بهتر از این اسمارتفون باشد. پس مطمئن باشید در قبال هزینه‌ای که برای خرید شیائومی 11 تی پرو پرداخت می‌کنید، کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی موبایلتان عالی خواهند بود.

 

نقد و بررسی شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro): باتری و شارژدهی

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی 11T Pro شیائومی از یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. با توجه به سایر ویژگی های سخت افزاری که این اسمارتفون دارد و می‌توانند روی مصرف شارژ باتری تاثیرگذار باشند، انتظار می‌رود که شارژدهی گوشی وضعیت معمولی و نرمالی را ارائه کند. در بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از اسمارتفونش می‌تواند ضمن یک مرتبه فول شارژ باتری گوشی مذکور برای مدت زمان 1.5 روز از آن استفاده کند. اگر مقدار استفاده از دستگاه کمتر از حد نرمال باشد، احتمال باقی ماندن شارژ باتری گوشی تا 2 روز هم وجود دارد و از سمت دیگر اگر خیلی زیاد از گوشی استفاده کنید، شارژدهی دستگاه به یک روز یا حتی کمتر تقلیل می‌یابد اما قدرت شارژدهی نرمال دستگاه در حالت عادی چیزی در حدود 1.5 روز است.

بنابراین گوشی از قدرت شارژدهی خوب برخوردار است. اما چقدر زمان برای فول شارژ شدن باتری 5000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi 11T Pro لازم خواهد بود؟ این اسمارتفون از قابلیت Quick Charge 3+ پشتیبانی می‌کند و بدین سبب شارژر فابریک گوشی 120 واتی است! در بررسی ما مشخص شد که با استفاده از این شارژر می‌تواند ظرف 20 دقیقه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را از 0 تا 100 درصد شارژ کرد! بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی فوق‌العاده بالاست! ضمن با 10 دقیقه اتصال شارژر فابریک دستگاه به آن می‌توانید تا 70 درصد باتری موبایلتان را شارژ نمایید! بنابراین سرعت شارژ مجدد عالی یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی 11T Pro شیائومی محسوب می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

 

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو پرداختیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خودمان از این اسمارتفون جذاب و زیبا را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم. اگر بخواهیم واقعیت امر را بگوییم باید اعتراف کنیم که این موبایل واقعا فوق‌العاده است و در رده قیمتی خودش می‌تواند بهترین انتخاب باشد. ما تقریبا هیچ نقطه ضعف قطعی در این اسمارتفون مشاهده نکردیم و از همه نظر با بررسی آن شگفت زده شدیم. بنابراین اگر قصد خرید یک موبایل جدید در رده قیمتی گوشی Xiaomi 11T Pro را دارید، مطمئن باشید که این اسمارتفون می‌تواند بهترین گزینه خرید باشد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این موبایل را در بخش زیر می‌توانید مشاهده کنید.

 

نقاط قوت

  • ظاهر شیک و جذاب
  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری روان و به روز
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • گوشی نقطه ضعف محسوسی ندارد