نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE | شیائومی می 11 لایت 5G NE

نقد و بررسی 27 دی 1400 علی مظفری

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE | شیائومی می 11 لایت 5G NE

شرکت شیائومی و موبایل‌هایش بدون شک فوق‌العاده هستند چون هم قیمت خوبی دارند و هم کیفیت مناسبی را ارائه می‌کنند. یکی از جدیدترین گوشی‌های میان رده و خوش قیمت این شرکت تحت عنوان شیائومی 11 لایت 5G NE معرفی شده و می‌تواند گزینه خرید خوبی برای خیلی از کاربران باشد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی این اسمارتفون را برایتان مشخص خواهیم کرد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

تنوع گوشی های اندرویدی بسیار بالاست و به همین دلیل کسانی که قصد خرید یک موبایل اندرویدی جدید را دارند ممکن است با گزینه های خرید متنوع و متعددی رو به رو شوند. برای مثال اگر بخواهید با بودجه‌ای مشخص یک گوشی اندرویدی جدید بخرید، احتمال دارد چندین موبایل به عنوان بهترین گزینه های خرید موجود پیش رویتان قرار بگیرند و شما مجبور شوید از بین آن ها بهترین مورد را انتخاب کنید. با توجه به تنوع بالای محصولات شیائومی و همچنین کیفیت عالی موبایل های این شرکت، بدون شک تعدادی از اسمارتفون های این برند چینی هم در بین گزینه های خریدتان قرار می‌گیرند!

یکی از جدیدترین گوشی‌هایی که این شرکت چینی در سپتامبر سال 2021 رونمایی کرد با نام Xiaomi 11 Lite 5G NE شناخته می‌شود که در واقع ورژنی متفاوت و به روزتر از گوشی می 11 لایت محسوب می‌شود. قیمتی که برای این موبایل با کیفیت و زیبا در نظر گرفته شده بسیار مناسب است، اما آیا واقعا این اسمارتفون ارزش خرید دارد و می‌تواند بدون مشکل نیازهای کاربر را برطرف سازد؟در این مقاله ما می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده شخصی خودمان از این موبایل جذاب را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. در نهایت هم اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص خواهیم کرد.

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

وقتی برای اولین بار به گوشی می 11 لایت 5G NE نگاه کنید به خوبی متوجه می‌شوید که شیائومی سعی کرده یک سبک طراحی نسبتا متفاوت را در آن پیاده سازی کند. به همین سبب ظاهر گوشی بسیار جذاب شده و نسبت به موبایل های میان رده دیگر تفاوت دارد. ابعاد بدنه این اسمارتفون 6.8 در 75.7 در 160.5 میلی‌متر است و وزن آن به چیزی در حدود 158 گرم می‌رسد! بنابراین این گوشی سبک و بسیار باریک طراحی شده و در دست گرفتن آن حس فوق‌العاده راحت و جالبی را به کاربر منتقل می‌کند. جنس بدنه و فریم شیائومی 11 Lite 5G NE از ترکیب شیشه و پلاستیک فشرده ساخته شده که ظاهری جذاب را برای این موبایل خوش ساخت به ارمغان می‌آورد. در لبه‌های قاب گوشی یک قسمت نوار شکل تعبیه شده و قاب پشت گوشی هم حالتی کاملا صاف و یک دست دارد. شاید در نگاه اول تصور کنید که جنس نوار لبه‌های قاب گوشی فلزی است اما اینگونه نیست و بخش نوار مانند از نوعی پلاستیک خاص ساخته شده و قاب پشت گوشی هم شیشه‌ای خواهد بود.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE | شیائومی می 11 لایت 5G NE

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت این اسمارتفون لنزهای دوربین اصلی آن تعبیه شده‌اند. این لنزها که تعدادشان 3 عدد است به همراه چراغ فلش LED دوربین اصلی در یک قسمت مربع شکل و برآمده تعبیه شده‌اند. حاشیه های بسیار باریک صفحه نمایش دستگاه از نمای رو به رو هم جذابیت هایش را دو چندان می‌کنند. ضمن اینکه در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش این اسمارتفون، لنز دوربین سلفی آن قابل رویت است. روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا خط و خش به سادگی بر روی نمایشگر دستگاه ایجاد نشود!

همانطور که گفتیم جنس بدنه و قاب گوشی از ترکیب شیشه و پلاستیک فشرده ساخته می‌شود. انتظار داشتیم که این ترکیب منجر به حساس شدن بدنه موبایل مذکور در برابر تماس با اشیای نوک تیز شود و بدین ترتیب خیلی زود روی قاب گوشی و لبه های آن خط و خش به وجود آید. اما خوشبختانه در نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE و تجربه یک هفته‌ای استفاده ما از آن مشخص شد که قاب این موبایل در کل مقاومت خوبی از نظر خراش برداشتن دارد و به راحتی روی آن خط و خش ایجاد نمی‌شود. اما با این حال توصیه می‌کنیم برای حفظ طولانی مدت ظاهر زیبا و جذاب این موبایل حتما از گارد موبایل استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی موبایل سامسونگ Galaxy A52 و Galaxy A52s

 

گوشی نام برده شده از استاندارد ضد گرد و غبار و پاشش قطرات آب IP53 پشتیبانی می‌کند و به شیار سیم کارت هیبریدی مجهز است. متاسفانه سوکت 3.5 میلیمتری هدفون در آن تعبیه نشده و فقط یک پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C) در بخش زیرین قاب این موبایل قابل رویت خواهد بود. اسپیکرهای گوشی استریو هستند اما کیفیت و قدرت صدای خروجی از آن ها زیاد نیست و به عقیده ما اسپیکرهای آن می‌توانستند وضعیت بهتری داشته باشند. گوشی یک اسکنر انگشت هم دارد که در لبه سمت راست قاب آن تعبیه شده و از سرعت و دقت عمل بسیار خوبی برخوردار است. ضمنا قابلیت تشخیص چهره و آنلاک نمایشگر هم از طریق دوربین سلفی گوشی پشتیبانی می‌شود اما طبیعتا کیفیت و امنیت بالایی نخواهد داشت و استفاده از آن خیلی توصیه نمی‌شود، اگرچه ما به طور همزمان از هر دو قابلیت در گوشی استفاده کرده ایم.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE | شیائومی می 11 لایت 5G NE

 

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی شیائومی می 11 لایت 5G NE از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و ظاهر شیک، جذاب و متفاوتی را ارائه می‌کند. تنوع رنگی این اسمارتفون هم زیاد است و بدین سبب می‌تواند پاسخگوی هر سلیقه‌ای باشد. وقتی این موبایل را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود و به ویژه از سبک بودن و باریک بودن ضخامت بدنه آن واقعا لذت خواهید برد. پس گوشی از این بخش نقد و بررسی ما کاملا سربلند خارج می‌شود و از نظر طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE: صفحه نمایش

شیائومی گوشی 11 Lite 5G NE را به یک صفحه نمایش 6.55 اینچی نوع آمولد (AMOLED) مجهز کرده که از تکنولوژی هایی همچون دالبی ویژن (Dolby Vision)، تکنولوژی HDR10+ و گسترده رنگی 1B پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که نمی‌خواهیم مقاله خیلی طولانی شود و از حالت کاربردی فاصله بگیرد از شرح جزئیات تکنولوژی‌های مذکور صرف نظر خواهیم کرد و فقط می‌گوییم که تمام این تکنولوژی‌ها به افزایش شارپنس و شادابی تصور کمک می‌کنند. رزولوشن صفحه نمایش 6.55 اینچی این اسمارتفون 2400 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

همانطور که قبلا گفتیم شیائومی حاشیه های بسیار باریکی را برای نمایشگر گوشی می 11 لایت 5G NE در نظر گرفته و نمایشگر آن ظاهری فوق‌العاده جذاب دارد. طبق آمار، نمایشگر این گوشی تقریبا 85.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا روی صفحه نمایش این اسمارتفون یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده تا ا آن در برابر خراش برداشتن محافظت کند. در بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE مشخص شد که روی نمایشگر آن به سادگی خط و خش به وجود نمی‌آید اما با این حال توصیه می‌کنیم که حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را بر روی نمایشگر این گوشی نصب کنید.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE | شیائومی می 11 لایت 5G NE

 

اما کیفیت نمایش محتوا روی صفحه موبایل نام برده شده چگونه است؟ تصاویر روی صفحه موبایل شیائومی می 11 5G NE کاملا شارپ و شاداب هستند و جزئیات عالی را ارائه می‌کنند. کنتراست خوب و شارپنس بالای صفحه نمایش به خوبی در حین مشاهده محتوای با رزولوشن بالاتر بر روی نمایشگر این گوشی قابل درک خواهد بود و این می‌تواند نقطه قوتی برای موبایل مورد نظر باشد. اگر اهل تماشای فیلم و سریال در گوشی باشید، شیائومی 11 Lite 5G NE گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود و می‌تواند با کیفیت نمایشگر مطلوبش به خوبی شما را راضی نگه دارد. اما آیا می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم هم محتوای روی صفحه این اسمارتفون را بدون مشکل دید؟

طبق ادعای شیائومی، پنل نمایشگر گوشی مورد نظر این پتانسیل را دارد تا 800 نیت روشنایی را تولید نماید. بدین سبب اگر شدت روشنایی نمایشگر آن را روی 100 درصد تنظیم کنید نباید هیچ مشکلی در دیدن صفحه گوشی و محتوای آن در محیط های باز و تحت تابش نور آفتاب داشته باشید. در بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که در شرایطی که نور آفتاب مستقیما به صفحه گوشی می‌تابد می‌توان با افزایش روشنایی نمایشگر موبایل محتوای روی آن را دید و مشکل نامفهوم بودن محتوای نمایشگر را رفع کرد. البته در برخی شرایط که شدت نور اطراف زیاد باشد، احتمال دارد محتوای روی صفحه گوشی حتی با روشنایی 100 درصد هم کمی نامفهوم به نظر برسد که با تغییر زاویه صفحه این مشکل تا حدی برطرف می‌شود. در مجموع کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی شیائومی می 11 لایت NE 5G خوب است.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

گوشی می 11 لایت 5G NE از موبایل‌های جدید شرکت شیائومی است، بنابراین بدون شک از جدیدترین ورژن اندروید و رابط کاربری اختصاصی این شرکت بهره‌مند خواهد بود. اندروید 11 به طور پیش فرض روی این اسمارتفون نصب است و رابط کاربری MIUI 12.5 هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده که جدیدترین ورژن رابط اختصاصی شیائومی محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم شیائومی حداقل تا 2 الی 3 سال آینده پشتیبانی نرم افزاری خوبی را از موبایل مذکور به عمل آورد و آپدیت های اندروید و رابط MIUI را به صورت OTA برای دستگاه منتشر سازد. بنابراین اگر به بروز بودن سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید، شیائومی 11 Lite 5G NE گزینه خرید خوبی برای شماست.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE | شیائومی می 11 لایت 5G NE

 

اما بستر نرم افزاری این اسمارتفون چگونه عمل می‌کند و آیا در حین استفاده از آن با لگ و تاخیر مواجه خواهید شد؟ خوشبختانه در نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE و طی یک هفته‌ای که ما از این اسمارتفون استفاده کردیم در بستر نرم افزاری آن و در حین انجام کارهای روزمره هیچ لگ و تاخیری رویت نشد. بستر نرم افزاری گوشی به خوبی امکان انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، تماشای فیلم در نتفلیکس، استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و غیره را میسر می‌سازد و با هیچ لگ و تاخیری هم رو به رو نمی‌شود. همچنین قابلیت‌های متعددی هم در رابط MIUI این اسمارتفون ارائه شده‌اند که برخی از آن ها می‌توانند بسیار کاربردی باشند!

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

 

به عنوان مثال قابلیت نصب همزمان دو نسخه از یک برنامه (Dual Apps) به طور پیش فرض در رابط MIUI 12.5 ارائه شده و شما می‌توانید در این گوشی دو نسخه از هر اپلیکیشنی که مد نظرتان است را به طور مجزا نصب و اجرا کنید. تعامل با گوشی از طریق دستورات اشاره‌ای، حالت گیمینگ اختصاصی (Game Mode) و خیلی ویژگی‌های دیگر هم در بستر نرم افزاری این گوشی ارائه شده‌اند که کاربردی هستند. متاسفانه تعداد اپلیکیشن‌های پیش فرض نصب شده روی دستگاه زیاد است و ارائه قابلیت‌های متعدد در آن هم منجر به سنگین شدن بستر نرم افزاری اولیه دستگاه می‌شوند اما با این حال بستر نرم افزاری این موبایل به خوبی از پس انجام کارهای روزمره و رفع نیازهای کاربر بدون لگ و تاخیر بر می‌آید.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE: پردازنده، رم و حافظه داخلی

در قلب گوشی می 11 لایت 5G NE از تراشه اسنپدراگون 778 شرکت کوالکام استفاده شده که از تکنولوژی 5G پشتیبانی می‌کند و منجر شده که موبایل مورد نظر با قیمتی مناسب از جدیدترین تکنولوژی ارتباطی LTE پشتیبانی به عمل آورد. این تراشه طی فرآیند 6 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 670 هستند اما از نظر فرکانس کاری در دو دسته مختلف طبقه‌بندی می‌شوند. دسته اول که شامل چهار هسته مرکزی است فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند و دسته دوم از چهار هسته با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی تشکیل می‌شود. پردازنده گرافیکی Adreno 642L هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

به طور کلی تراشه اسنپدراگون 778 یک تراشه میان رده محسوب می‌شود که از تکنولوژی 5G پشتیبانی می‌کند. گوشی شیائومی می 11 لایت NE 5G از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 128 و 256 گیگابایتی خواهد بود. ضمن اینکه امکان اتصال حافظه جانبی هم به این گوشی وجود دارد که در این حالت دیگر نمی‌توان از سیم کارت دوم در دستگاه استفاده کرد! چون شیار سیم کارت گوشی هیبریدی است می‌توانید به جای محل قرار دادن سیم کارت دوم گوشی، رم میکرو اس دی را مورد استفاده قرار دهید. لازم به ذکر است که ما در بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE از نسخه مجهز به رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی آن استفاده کردیم که بهترین نسخه محصول خواهد بود. همانطور که قبلا هم گفتیم گوشی به خوبی از پس انجام تسک‌های عادی و روزمره بر می‌آید، اما آیا می‌توان گیم‌هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را هم بدون مشکل روی آن نصب کرد؟

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE | شیائومی می 11 لایت 5G NE

 

برای پاسخگویی به این سوال ما بازی مذکور را روی گوشی نصب و برای مدت زمان 20 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی از پس اجرای بازی بر می‌آید و بدون لگ و تاخیر می‌توان تا 15 دقیقه تقریبا هر بازی سنگینی را روی آن اجرا کرد. اما بعد از 15 دقیقه به تدریج لگ هایی در بازی نمایان می‌شود که شدت آن ها در مواقعی که جلوه های ویژه تصویر زیاد شوند افزایش می‌یابد! بنابراین مشخص است که پردازنده گرافیکی دستگاه در این شرایط تحت فشار قرار می‌گیرد و منجر به نمایان شدن لگ و تاخیرهای ریزی در گوشی می‌شود.

بنابراین می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی شیائومی 11 Lite 5G NE برای بازی کردن طراحی نشده اما می‌توانید روزانه چند دقیقه هر بازی که مد نظرتان است را بر روی آن بدون مشکل انجام دهید، اما نباید برای مدت زمان طولانی به انجام بازی در این اسمارتفون بپردازید. فراموش نکنید که ما در این بررسی از نسخه مجهز به رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی گوشی (نسخه برتر آن) استفاده می‌کردیم و احتمال اینکه شما با خرید نسخه های ضعیف تر دستگاه، لگ و تاخیرهای مذکور را با شدت بیشتری حس کنید وجود دارد.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE: دوربین اصلی و سلفی

کیفیت عملکرد دوربین گوشی برای خیلی از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد! بنابراین اگر قصد خرید گوشی شیائومی می 1 لایت 5G NE را دارید، بدن شک این بخش بررسی این اسمارتفون برایتان خلی مهم خواهد بود. دوربین اصلی گوشی نام برده شده از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 64 مگاپیکسلی، 8 مگایپکسلی و 5 مگاپیکسلی هستند. این سه لنز به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و تله‌فتو ماکرو (Telephoto Macro) خواهند بود. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی این اسمارتفون در نظر گرفته شده است. از جمله قابلیت های مهمی که توسط دوربین اصلی این اسمارتفون پشتیبانی می‌شوند هم می‌توان به مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، قابلیت HDR و قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن k$ و نرخ 30 فریم در ثانیه یا رزولوشن 1080p و نرخ های 30،60 و 120 فریم در ثانیه اشاره کرد. قابلیت ضبط ویدیو های 720p با نرخ 960 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE | شیائومی می 11 لایت 5G NE

 

در نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE مشخص شد که دوربین اصلی آن کیفیت عملکرد قابل قبولی دارد اما خیلی عالی هم نیست! در محیط های با نور مناسب می‌توانید عکس‌ های خوبی با دوربین اصلی گوشی در حالت های مختلف ضبط کنید. عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی موبایل مذکور ثبت می‌شوند جزئیات مطلوبی دارند و از نظر کنتراست هم بسیار خوب هستند. اما در محیط های با نور کم کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت می‌کند و عکس های دارای نویز می‌شوند. در شب و محیط های کاملا تاریک هم عکس های معمولی با دوربین اصلی گوشی قابل ضبط خواهند بود. کیفیت ضبط عکس های پرتره و اولتراواید دوربین اصلی گوشی هم وضعیت مناسبی دارد. پس در مجموع دوربین اصلی گوشی شیائومی 11 Lite 5G NE کیفیت قابل قبولی دارد اما خیلی عالی هم نیست!

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

 

در سمت مقابل دوربین سلفی این اسمارتفون از یک لنز 20 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت هایی همچون عکسبرداری پرتره، پانوراما و قابلیت HDR و همچنین ضبط ویدیو های 1080p با نرخ های 30 و 60 فریم در ثانیه یا 720p و نرخ 120 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. نکته جالبی که در بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE وجود داشت این بود که دوربین سلفی این اسمارتفون عملکرد خیلی خوبی را ارائه می‌کرد و به عقیده ما کیفیت آن نسبت به دوربین اصلی گوشی بهتر است! با دوربین سلفی و 20 مگاپیکسلی گوشی مذکور می‌توانید عکس های سلفی خیلی خوب و شارپی را بگیرید که دارای جزئیات زیاد هستند.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE | شیائومی می 11 لایت 5G NE

 

اگر حالت پیش فرض Beauty دوربین سلفی را غیرفعال کنید، عکس های ضبط شده طبیعی تر و بهتر هم می‌شوند. دقت ضبط عکس های پرتره با دوربین سلفی گوشی نام برده شده هم بسیار خوب است، البته در محیط های تاریک و کم نور افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین سلفی گوشی نمایان می‌شود که قابل چشم‌پوشی خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که از نظر دوربین گوشی شیائومی می 11 لایت NR 5G یک موبایل خوب است اما انتظار خیلی بالایی از آن نداشته باشید. ضمنا دوربین سلفی این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و می‌تواند برای علاقمندان به عکسبرداری سلفی بسیار مناسب باشد.

 

نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE: باتری، شارژدهی و سرعت شارژ مجدد

شیائومی یک باتری 4250 میلی آمپر ساعتی را برای گوشی می 11 لایت 5G NE در نظر گرفته که از نوع لیتیوم پلیمری است. این باتری در حالتی که کاربر خیلی زیاد از گوشی استفاده نکند و تسک های سنگین را روی آن اجرا ننماید، تقریبا می‌تواند 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را بدون مشکل تامین کند. طبیعتا اگر تسک های سنگین مثل بازی های پرگرافیک روی گوشی اجرا شوند یا برای مدت زمان های خیلی طولانی صفحه گوشی روشن بماند، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم بیشتر می‌شود اما در هر حال شارژدهی خوبی را از باتری این محصول دریافت خواهید کرد.

برای اینکه شارژ مجدد باتری گوشی هم با سرعت مطلوبی انجام شود، شیائومی یک شارژر فابریک 33 واتی را برای دستگاه در نظر گرفته است. بنابراین گوشی از قابلیت شارژ سریع و 33 واتی پشتیبانی می‌کند. در بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE مشخص شد که با استفاده از شارژر فابریک این اسمارتفون تقریبا می‌توان ظرف 65 دقیقه باتری آن را از 0 تا 100 درصد شارژ کرد. ضمنا ظرف 30 دقیقه هم باتری گوشی تقریبا تا 45 درصد شارژ می‌شود. پس سرعت شارژ باتری گوشی و قدرت نگهداری شارژ آن خوب است.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE (شیائومی می 11 لایت NE 5G) پرداختیم. این اسمارتفون با قیمت مناسب و ویژگی های خوب برای کسانی که به دنبال خرید یک موبایل میان رده هستند گزینه خرید عالی خواهد بود. ضمنا فراموش نکنید که این گوشی ظاهر بسیار شیک و جذابی هم دارد و این مسئله هم می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف موبایل شیائومی 11 Lite 5G NE در بخش زیر و طی دو دسته‌بندی مجزا خدمتتان عنوان شده‌اند.

نقاط قوت

  • طراحی و ظاهر زیبا
  • اسکنر انگشت سریع و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری روان و به روز
  • دوربین سلفی خیلی خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مجدد مناسب
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • گوشی در رده قیمتی خود نقطه ضعف محسوسی ندارد