نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A12 | گوشی اقتصادی و مدرن سامسونگ

نقد و بررسی 11 مرداد 1400 علی مظفری

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A12 | گوشی اقتصادی و مدرن سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A12 جدیدترین محصول اقتصادی شرکت سامسونگ است که در 24 نوامبر 2020 معرفی و عرضه شد. به طور کلی سیاست سامسونگ این‌گونه است که ابتدا گوشی را وارد بازار می‌کند و در سال‌های بعد آن را بازنشسته می‌کند و وارث آن را وارد بازار می‌کند.

سامسونگ در راستای سیاست خود، گوشی گلکسی A11 را بازنشست کرد و گوشی خوش قیمت گلکسی A12 را جایگزین آن کرد. این گوشی به لطف دوربین چهارگانه، طراحی بهتر، سخت افزار قوی‌تر و به طور کلی عملکرد بهتر، توانسته نظر بسیاری از کاربران را جلب کند.

اگر شما هم به دنبال خرید گوشی هوشمند اقتصادی هستید، نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A12 را از دست ندهید و تا انتهای مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A12

 

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی a12

 

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A12 را می‌توانیم یکی از نقاط قوت آن در نظر بگیریم. بدنه گوشی گلکسی A12 از جنس پلاستیک است که البته برای یک گوشی اقتصادی کاملا مناسب است و همین مورد باعث شده است تا گوشی سبک باشد.

البته تکسچرهای خاصی هم برای محصول جدید سامسونگ در نظر گرفته شده است که باعث زیبایی بیشتر آن شده است. بدنه این دستگاه پوشش مات دارد و اثر انگشت بر روی بدنه آن باقی نمی‌ماند و همین مورد باعث شده است تا نظر کاربران بیشتر جلب شود. همچنین به لطف خطوط مورب پنل پشتی گوشی، گلکسی A12 به خوبی در دست جای می‌گیرد و سر نمی‌خورد.

در پایین گوشی، شاهد حضور درگاه شارژ Type – C ، اسپیکر، میکروفن و جک 3.5 میلی‌متری هستیم. در لبه سمت راست گوشی هم شاهد دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه‌ی پاور هستیم که البته این بار سامسونگ حسگر اثرانگشت را هم روی دکمه‌ی پاور قرار داده است. در نهایت در لبه سمت چپ گوشی شاهد خشابی هستیم که از دو سیم کارت و حافظه Micro – SD پشتیبانی می‌کند.

در پنل جلویی هم شاهد صفحه نمایش 6.2 اینچی هستیم که البته حاشیه دور آن کمی زیاد است و حس خیلی خوبی به کاربران منتقل نمی‌کند. در بالای صفحه نمایش هم دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای قرار گرفته است.

به طور کلی طراحی گوشی گلکسی A12 بسیار خوب و مدرن است و یک سر و گردن نسبت به گوشی‌های دیگر این کمپانی بالاتر است. البته طراحی این گوشی نسبت به رقبای خود از برند‌های دیگر، خیلی خاص نیست و شاید بتوانیم بگوییم که رقبای سامسونگ طراحی بهتری برای گوشی‌های اقتصادی خود داشته‌اند.

 

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A12

 

صفحه نمایش گوشی گلکسی a12

 

سامسونگ برای گوشی گلکسی A12 از یک نمایشگر 6.2 اینچی از نوع IPS – LCD استفاده کرده است. کیفیت این صفحه نمایش 720P با تراکم 264 پیکسل است که البته در این بازه‌ی قیمتی مناسب است. البته رقیب این محصول یعنی گوشی شیائومی Redmi note 9 از صفحه نمایش 1080P استفاده می‌کند که کاملا نسبت به آ 12 برتری دارد.

نمایشگر A12 می‌تواند رنگ‌ها را به خوبی به شما نشان دهد و اغراقی در رنگ‌ها وجود ندارد البته کمی گرمی رنگ‌ها کم است. روشنایی این دستگاه مناسب است اما به دلیل رزولوشن و نوع صفحه نمایش، کار کردن با این گوشی در روز و زیر نور آفتاب کمی دشوار است. همچنین سنسور Auto Brightness این گوشی خیلی دقیق کار نمی‌کند و گاهی اوقات در تنظیم خودکار روشنایی دیر عمل می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گوشی شیائومی Mi 11 Lite | میان رده ای با ضخامت و وزن کم!

به طور کلی نمایشگر گوشی گلکسی A12 را در این بازه قیمتی می‌توانیم قابل قبول بدانیم اما نباید انتظار کیفیت صفحه نمایش FHD را از این گوشی داشته باشید.  

 

دوربین گوشی سامسونگ A12

 

دوربین گلکسی a12

 

در ادامه نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A12 به دوربین این گوشی می‌رسیم جایی که نسبت به گلکسی A11 ارتقای مناسبی داشته است و با اضافه کردن یک دوربین توانسته ارزش خرید این گوشی را بالاتر ببرد.

سنسور دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسل است که در کنار آن یک سنسور 5 مگاپیکسلی اولترا واید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته است.

این دوربین در شرایط نوری مناسب و خصوصا در روز می‌تواند عکس‌های قابل قبولی ثبت کند. البته شارپنس تصاویر خیلی خوب نیست و اگر بر روی عکس‌ها زوم کنید، نویز و از دست رفتن جزئیات وجود دارد. دوربین گوشی گلکسی A12 می‌تواند تصاویر پورتره با کیفیتی را ثبت کند و به خوبی می‌تواند سوژه را از بک گراند آن جدا کند.

سنسور اولترا واید این گوشی هم کیفیت بالایی ندارد و شارپنس عکس‌ها چندان بالا نیست و نویز هم وجود دارد اما باز هم در نور مناسب می‌تواند عکس‌های قابل قبولی را ثبت کند. سنسور 2 مگاپیکسلی مایکرو این گوشی هم کیفیت بالایی ندارد و نمی‌تواند جزئیات را به خوبی نشان دهد و بیشتر جنبه‌ی تزئینی دارد.

متاسفانه این گوشی مجهز به حالت Night mode برای ثبت تصاویر در شب نیست و هنگام عکس برداری با فلش نیز کیفیت عکس‌ها چندان بالا نیست و نویز بسیار زیادی در عکس‌ها وجود دارد.

دوربین گوشی گلکسی A12 می‌تواند با کیفیت 1080 و با نرخ 30 فریم برای شما فیلمبرداری کند که در این رنج قیمتی بسیار مناسب است.

در قسمت بالای صفحه نمایشگر و در ناچ قطره‌ای شاهد یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هستیم. این دوربین در شرایط نوری مناسب می‌تواند تصاویر با کیفیتی را ثبت کند. شارپنس و رنگ تصاویر قابل قبول است اما بازهم نباید انتظار کیفیت خاصی را از یک گوشی اقتصادی داشته باشید. به صورت کلی کیفیت دوربین این گوشی قابل قبول است و با توجه به قیمتی که دارد می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را ثبت کند.  

 

سخت افزار گوشی گلکسی A12

 

مشخصات سخت افزاری سامسونگ گلکسی a12

 

سامسونگ برای گوشی گلکسی A12 از پردازنده مدیاتک Helio P35 استفاده کرده است. این پردازنده هشت هسته‌ای که بیشتر در گوشی‌های اقتصادی استفاده می‌شود؛ قدرت پردازش بالایی ندارد و به هنگام اجرای بازی‌ها و یا کارهایی که نیاز به پردازش زیادی دارند، می‌تواند برای شما مشکلاتی را بوجود بیاورد.

به هنگام اجرای بازی‌ها، این پردازنده کمی لگ دارد که البته امیدواریم سامسونگ با ارائه‌ی آپدیت بتواند مشکلات آن را حل کند. به صورت کلی اگر به دنبال کارهای پردازشی و یا بازی کردن با گوشی خود هستید؛ گلکسی A12 انتخاب خوبی برای شما نیست زیرا پردازنده‌ی قدرتمندی ندارد.

در کنار این پردازنده، سامسونگ از 4 گیگابایت رم برای محصول جدید خود استفاده کرده است که برای یک گوشی اقتصادی کاملا مناسب است.

همچنین سامسونگ این گوشی را در دو نسخه متفاوت وارد بازار کرده است. یک نسخه آن 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد ( گوشی سامسونگ گلکسی A12 مدل 64 گیگابایتی) و نسخه‌ی دیگر 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد ( گوشی سامسونگ گلکسی A12 مدل 128 گیگابایتی ) که شما می‌توانید بنا به بودجه و کاربرد خود دست به انتخاب بزنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

همچنین این گوشی مجهز به اندروید 10 و رابط کاربری ONE UI 2.5 است که بسیار روان و جذاب طراحی شده است و احتمال دارد که آپدیت ONE UI 3.0 را هم دریافت کند.  

 

امنیت گوشی سامسونگ گلکسی A12

محصول جدید سامسونگ مجهز به حسگر اثر انگشت ( Finger print ) و سیستم تشخیص چهره است. حسگر اثر انگشت گوشی A12 بر روی دکمه‌ی پاور قرار گرفته است که سرعت قابل قبولی دارد و می‌تواند ظرف مدت کوتاهی، اثر انگشت شما را تشخیص دهد و قفل صفحه را باز کند. همچنین سیستم تشخیص چهره این دستگاه هم عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند چهره‌ی شما را به سرعت تشخیص دهد. البته اگر نور محیط کم باشد، ممکن است دچار اختلال شود و نتواند چهره‌ی شما را به درستی تشخیص دهد.

 

باتری و اسپیکر گوشی سامسونگ گلکسی A12

 

باتری سامسونگ گلکسی a21

 

بخش آخر نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A12 را به باتری و اسپیکر آن اختصاص داده‌ایم. سامسونگ برای گوشی جدید خود از باتری 5000 میلی آمپری استفاده کرده است که قدرت بسیار خوبی دارد. این باتری می‌تواند تا یک روز برای کارهای روزانه و سنگین مورد استفاده قرار بگیرد و شارژدهی مناسبی دارد. همچنین در جعبه‌ی این گوشی یک شارژر 15 واتی فست شارژ قرار گرفته است که می‌تواند ظرف مدت یک ساعت و چهل دقیقه باتری شما را فول شارژ کند که البته مدت زمانی زیادی است و ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

اسپیکر گوشی A12 هم کیفیت خوبی دارد و تفکیک صدای قابل قبولی دارد اما بلندی صدای آن چندان رضایت بخش نیست.

 

جمع بندی

 

به طور کلی گوشی Samsung Galaxy A12 را می‌توانیم یک گوشی خوش قیمت بدانیم که طراحی بسیار زیبا و مدرنی دارد و کیفیت دوربین قابل قبولی دارد. همچنین باتری بسیار قدرتمندی دارد و می‌تواند شما را راضی کند. اما این گوشی در بخش سخت افزار خیلی عملکرد مطلوبی ندارد. اما به هر حال اگر به دنبال خرید یک گوشی اقتصادی و مدرن هستید و به دنبال بازی کردن و یا کارهای پردازشی سنگین نیستید، گوشی گلکسی A12 می‌تواند یک انتخاب ایده آل و به صرفه برای شما باشد.  

 

نقاط قدرت نقاط ضعف
قیمت مناسب پایین بودن رزولوشن صفحه نمایش
طراحی زیبا و مدرن کیفیت پایین اسپیکر
باتری قدرتمند  
مجهز به دوربین چهارگانه 48 مگاپیکسلی