نقد و بررسی کارت گرافیک Zotac GT710 2GD3

راهنمای خرید 17 بهمن 1401 مدیر سامانه

نقد و بررسی کارت گرافیک Zotac GT710 2GD3

کارت گرافیک Zotac GT710 2GD3، از جمله کارت گرافیک‌هایی است که بیشتر در سیستم‌های اقتصادی شاهد آن هستیم. نام برند زوتاک با کارت گرافیک‌های خوش قیمت و با عملکرد مناسب گره خورده است. به نوعی می‌توان این برند را در بازار کارت گرافیک، با شرکت شیائومی در بازار موبایل مقایسه کرد. کارت گرافیک زوتاک GT710 2GDE یکی از بهترین کارت گرافیک‌های این شرکت است که بر پایه تراشه Nvidia GT 710 طراحی و تولید شده است. پشتیبانی از رزولوشن 4K، بهره مندی از پورت HDMI و نهایتا پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 از برترین ویژگی‌های این محصول Zotac می‌باشد.
امروز در فروشگاه اینترنتی هدف با نقد و بررسی یکی از کارت گرافیک‌های باصرفه و خوش قیمت از برند زوتاک در خدمت شما هستیم. کارت گرافیک Zotac GT710 2GD3 ZT-71302-20L از سری کارت‌های اقتصادی زوتاک بوده و برای ارائه تجربه خوبی از یک کارت گرافیک اداری و خانگی ارائه شده است. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با این کارت گرافیکِ زوتاک هستید؛ در ادامه این نقد و بررسی با ما همراه باشید.

 

معرفی اجمالی

کارت گرافیک زوتاک GT710 2GD3 از جمله محصولات میان رده ی این شرکت می‌باشد که برای کاربران خانگی و اداری تولید شده و برای استفاده ی روزمره مناسب می‌باشد.
این کارت که بر پایه تراشه GeForce GT 710 انویدیا (Nvidia) با فرکانس 954 مگاهرتز تولید شده، مجهز به 2 گیگابایت حافظه از نوع GDDR3 است که باس(Bus) رابط 64 بیتی و فرکانس موثر 1600 مگاهرتزی دارد. وجود چنین حافظه‌ای برای یک کارت گرافیک اقتصادی یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و موجب می شود که عملکرد قابل قبولی برای کاربران سیستم های خانگی و اداری ارائه دهد.
اجرای بازی‌های سنگین و فرایندهای پیچیده ی گرافیکی و رندرگیری‌های معماری توقع بیجایی از این کارت گرافیک محسوب میشود. مصرف انرژی کارت گرافیک زوتاک GT710، توسط این شرکت به صورت بهینه تنظیم شده است و در تست های صورت گرفته نتایج قابل قبولی ارائه داده، به شکلی که حتی یک پاور 300 واتی هم در صورتی که سایر سخت افزارهای قرار گرفته در کیس میان رده باشند برای تامین نیروی سیستم نهایی کافی است.
زوتاک قیمت کارت گرافیک GT710 2GD3 ZT-71302-20L را در مقایسه با قیمت کارت گرافیک های هم رده در بازار به شکلی کاملا رقابتی در نظر گرفته و همین مسئله یکی از دلایل فروش بالای این کارت گرافیک در بازار است.

 

معماری، طراحی و سیستم خنک کننده

 

بررسی مشخصات کارت گرافیک زوتاک gt 710


همان طور که از ظاهر کارت گرافیک Zotac GT710 2GD3، نیز مشخص است، این کارت گرافیک برای قرارگیری درون کیس‌های شیشه‌ای طراحی نشده است. در این کارت گرافیک از هیچ سیستم نورپردازی RGB استفاده نشده و اولین چیزی که در زمان مشاهده آن به چشم می‌آید، لوگوی Zotac بر روی هیت سینک کارت گرافیک است.
متاسفانه برای خنک سازی کارت گرافیک زوتاک GT710 2GD3 ZT-71302-20L، از هیچ خنک کننده بادی (فن) استفاده نشده است. زوتاک برای خنک سازی این کارت گرافیک تنها به استفاده از یک هیت سینک آلومینیومی بسنده کرده که همین مسئله در فشار پردازشی بالا، موجب بالارفتن سریع دمای کارت گرافیک GT710 2GD3 می‌شود.

 

چیپ پردازش گرافیک

 

بررسی مشخصات کارت گرافیک زوتاک gt 710


واحد پردازش گرافیکی (GPU: Graphic Processing Unit) همان طور که از نامش مشخص است؛ عهده دار پردازش‌های گرافیکی سیستم بوده و قسمتی از کارت گرافیک را تشکیل می دهد. هسته پردازنده گرافیک، مهم ترین فاکتور به هنگام خرید کارت گرافیک به شمار می‌آید که مشخص کننده‌ی سرعت، قدرت، توان پردازشی و در نهایت قیمت کارت گرافیک می‌باشد. سری چیپست‌های GT 710 انودیا از جمله محبوب ترین چیپست‌های اقتصادی این شرکت به شماره می‌آیند که توانستند فروش فوق العاده‌ای را برای انودیا رقم بزنند. در این چیپست از 192 هسته CUDA استفاده شده است که توان پردازشی نسبتا مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با توجه به مشخصات و قیمت کارت گرافیک GT710 2GD3 ZT-71302-20L، این کارت، از بهترین کارت گرافیک های موجود در بازه‌ی قیمتی خود می‌باشد و اگر شما به دنبال خرید یک کارت گرافیک اقتصادی با عملکرد پردازشی مناسب هستید، این کارت گرافیک می‌تواند یکی از بهترین موارد برای قرارگیری در سبد خرید شما باشد.

 

پورت‌های خروجی تصویر

 

بررسی مشخصات کارت گرافیک زوتاک gt 710

پورت های خروجی تصویر، از مهم ترین نکاتی هستند که به هنگام خرید کارت گرافیک، باید مدنظر داشته باشید؛ چرا که باید پورت های خروجی کارت گرافیک باید با مانیتور شما مطابقت داشته باشد و گرنه شما قادر نخواهید بود از کارت گرافیک خود خروجی مناسبی دریافت کنید و باید یا مانیتور و یا کارت گرافیک خود را تعویض نمایید. شرکت زوتاک مجموعا سه عدد پورت در پنل خروجی کارت گرافیک GT710 2GD3 قرار داده است، که شامل یک عدد پورت VGA، یک عدد پورت HDMI و یک پورت DVI-D می‌باشد. با استفاده از خروجی HDMI قادر خواهید بود که کیفیت های بالا تا نرخ 4K را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که پورت HDMI به کار رفته در این کارت گرافیک از تکنولوژی HDCP بهره می‌برد. به دلیل بهره مندی این کارت گرافیک از پورت VGA و HDMI به صورت همزمان، می‌توان گفت که کارت گرافیک GT710 2GD3 با بیش‌از 90 درصد مانیتورهای موجود در بازار مطابقت دارد.

 

نکات تکمیلی

بررسی مشخصات کارت گرافیک زوتاک gt 710

کارت گرافیک زوتاک GT710 2GD3، می‌تواند به صورت همزمان خروجی تصویر را بر روی 3 مانیتور مجزا به نمایش درآورد. توان مصرفی این کارت گرافیک بر اساس گفته‌های شرکت زوتک برابر با 25 وات می‌باشد. این کارت گرافیک از Open GL 4.5 پشتیبانی می‌کند و با تمامی نسخه‌های ویندوز سازگار است.
اجزای قرارگرفته در جعبه این کارت گرافیک عبارتند از: براکت پوشش پنل درگاه‌ها، دیسک درایور کارت گرافیک و نهایتا دفترچه راهنمای این محصول، که اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

سخن پایانی

قیمت کارت گرافیک زوتاک GT710 2GD3، در بازه قیمت گرافیک‌های اقتصادی قرار می‌گیرد؛ اما این کارت پتانسیل بسیار بالاتری از خود نشان داده و توانسته به خوبی جای خود را در بازار پیدا کند. توان پردازشی مناسب، دو گیگابایت حافظه اجرایی، استفاده از قطعات باکیفیت و... تنها بخشی از امتیازات این کارت گرافیک زوتاک است. اگر تصمیم به خرید یک کارت گرافیک باصرفه دارید، که می‌تواند به خوبی نیازهای روزانه شما را برطرف سازد، نسخه‌های پیش از فتوشاپ 2018 را به راحتی اجرا نماید و بدون صدا باشد، قطعا خرید کارت گرافیک Zotac GT710 2GD3 ZT-71302-20L، یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست.
چنانچه برای خرید کارت گرافیک، همچنان سوالات پیشتری در ذهن خود دارید، تنها کافیست که با ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف در ارتباط باشید.

نقاط قوت :

  • قیمت مناسب
  • سیستم خنک کننده کارآمد
  • کم حجم بودن این کارت گرافیک در هنگام اسمبلینگ سیستم
  • بدون صدا بودن سیستم خنک کننده


نقاط ضعف:

  • عدم بهره مندی از تکنولوژی Anti Analaising
  • استفاده از کلاس حافظه DDR3