آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

آموزش و ترفندها 18 اسفند 1398 علی مظفری

آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

تصور کنید به جای اینکه گوشی خود را برداشته و وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید بتوانید آن را مستقیما در اپل واچ (Apple Watch) خود اجرا نمایید و از طریق ساعت مچی خودتان به بررسی اکانت اینستای خویش بپردازید. اما آیا انجام این کار امکانپذیر است؟ خوشبختانه همینگونه بوده و می‌تواند Instagram را روی اپل واچ اجرا کرد. در این مقاله به آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

مقدمه

ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ یکی از پرفروش ترین اسمارت واچ های فعلی بازار است. اگرچه اپل واچ ها در مقایسه با خیلی از ساعت های هوشمند مشابه قیمت گران تری دارند اما چون محصول شرکت اپل هستند و از نظر کیفیت تضمین شده محسوب می‌شوند، آمار فروش آن ها چشمگیر است. اگر شما هم Apple Watch دارید و از کاربران این گجت هستید توصیه می‌کنیم این مقاله اختصاصی را از دست ندهید چون در این مطلب می‌خواهیم به آموزش ترفند جالبی بپردازیم که سبب می‌شود بتوانید برنامه اینستاگرام را مستقیما در ساعت مچی خودتان اجرا کنید!

البته طبیعتا استفاده از اینستا بر روی ساعت مچی محدودیت هایی خواهد داشت و اینطور نیست که دقیقا تجربه‌ای مشابه با تجربه بکارگیری برنامه در گوشی را به شما منتقل کند. اما با این حال نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ می‌تواند جذاب و در برخی مواقع کاربردی باشد. در ادامه این مطلب به طور دقیق و مرحله‌ به مرحله چگونگی انجام این کار را برایتان شرح خواهیم داد. دقت داشته باشید از آنجایی که Apple Watch فقط قابلیت همگام سازی و اتصال به آیفون و آیپد های اپل را دارد، طبیعتا استفاده از این ترفند هم فقط با در اختیار داشتن محصولات اپل امکانپذیر خواهد بود. با فروشگاه ادبازار همراه شوید.

نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

مراحلی که به منظور نصب کردن اینستاگرام و اجرای آن بر روی Apple Watch باید طی شوند به هیچ عنوان سخت و دشوار نیستند. در ابتدا مطمئن شوید که اتصال ساعت و گوشی برقرار است و دو گجت با هم در تعامل هستند. سپس از طریق آیفون خود برنامه اپ استور (App Store) را اجرا کنید. برنامه Lens for Watch را جستجو کرده و به صفحه آن بروید. آیکون دانلود را انتخاب کنید تا برنامه Lens For Watch روی آیفون یا آیپد شما نصب شود. دقت داشته باشید که این برنامه به طور رایگان از اپ استور قابل دانلود و نصب خواهد بود. اگر برای دانلود برنامه از App Store با مشکل رو به رو شدید از روش هایی که در مقاله  "رفع مشکل دانلود برنامه از اپ استور (App Store)"  ارائه شده‌اند برای رفع مشکل استفاده کنید.

 نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

پس از دانلود برنامه Lens for Watch آن را اجرا کنید. گزینه Login to Instagram را انتخاب نمایید. در این مرحله با یک پیغام خطا با مضمون "Lens is not installed on the watch" رو به رو می‌شوید. گزینه OK را انتخاب کنید به اپلیکیشن اپل واچ (Apple Watch) که در آیفون نصب است مراجعه نمایید.

نکته: اگر با انتخاب گزینه Login to Instagram پیغام خطایی مشاهده نکردید، از این مرحله گذر کنید و مشخصات اکانت اینستاگرام خودتان را وارد و لاگین نمایید.

 نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Lens را انتخاب نمایید. اسلایدر کنار گزینه How App on Apple Watch را لمس کنید تا به حالت فعال (سبز رنگ) تغییر حالت دهد. حالا دوباره به برنامه Lens for Watch مراجعه کنید و گزینه Login to Instagram را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ای نمایان می‌شود و از شما می‌خواهد که مشخصات اکانت اینستای خود را وارد کنید. یوزرنیم و پسورد اکانت را وارد کرده و گزینه Log in را انتخاب کنید.

 نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

حالا وقتشه! اینو بخون محدودیت های اینستاگرام (Instagram) را بهتر و کامل تر بشناسید !

حالا نوبت به بخش اصلی نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ می‌رسد! صفحه ساعت هوشمند خودتان را روشن کنید و برنامه Lens را از بین اپلیکیشن های قابل انتخاب، اجرا نمایید. مشاهده خواهید کرد که گزینه هایی تحت عنوان Home، Stories، Activity، Explore و غیره روی صفحه ساعت نمایان می‌شود. این گزینه ها در واقع آپشن های مربوط به برنامه اینستاگرام هستند و با انتخاب هر یک از آن ها بخش خاصی از برنامه اینستا در ساعت شما نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال با انتخاب گزینه Stories کل استوری های فالوورهایتان نمایان خواهد شد و شما با انتخاب استوری هر کاربر می‌توانید آن را مستقیما در صفحه ساعت خودتان مشاهده کنید.

 نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

به همین صورت هر یک از گزینه های Home، Activity، Explore و غیره شما را به یکی از تب ها یا بخش های اصلی برنامه اینستا هدایت می‌کند. با مراجعه به صفحه Home پست های اخیر دوستان و فالوورهایتان را مشاهده خواهید کرد. شما حتی می‌توانید مستقیما و از طریق ساعت اپل خودتان هر یک از پست های مورد نظر را لایک کنید یا برای آن ها کامنت ثبت نمایید. البته تایپ کامنت کار از طریق ساعت کار آسانی نیست و شاید کمی دشوار باشد، ولی به هر صورت امکانپذیر خواهد بود.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ پرداختیم. با انجام این کار قادر خواهید بود که مستقیما از طریق Apple Watch اکانت اینستاگرام خودتان را بررسی کنید و حتی کارهایی مثل ثبت کامنت و غیره را هم بدون مشکل و محدودیت انجام دهید. استفاده از اینستا با اپل واچ شاید کمی دشوار به نظر برسد اما روش جالبی برای تعامل با این اپلیکیشن پرطرفدار است. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.