19 مورد از جالب‌ترین ویژگی‌های iOS 12

آموزش و ترفندها 06 دی 1397 علی مظفری

19 مورد از جالب‌ترین ویژگی‌های iOS 12

پس از انتشار آپدیت iOS 12، قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی جدیدی به آیفون و آیپدهای اپل اضافه شد. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی 19 مورد از جالب‌ترین ویژگی‌های iOS 12 بپردازیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با ویژگی‌های iOS 12

چندی پیش کمپانی اپل در طی رویداد WWDC از سیستم عامل iOS 12 رونمایی کرد. بر طبق گفته‌های این کمپانی، تمام دستگاه‌هایی که از iOS 11 پشتیبانی می‌کنند، قادر به دریافت آپدیت iOS 12 هم هستند. سیستم عامل iOS 12 شامل قابلیت‌ها و ویژگی‌های جالب متعددی می‌شود که در ادامه این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

قابلیت صبح بخیر!

یکی از ویژگی‌های جالب iOS 12 مربوط به زنگ هشدار و یا آلارم (Alarm) می‌شود. پس از خاموش کردن آلارم گوشی، یک صفحه صبح بخیر به همراه پیش بینی وضعیت آب و هوای روز جاری برایتان نمایان خواهد شد. بدین ترتیب شما می‌توانید به راحتی از وضعیت آب و هوای روز مطلع شوید.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

دسترسی آسان به قابلیت ترک پد

پیش از انتشار iOS 12، کاربران دستگاه‌های اپل با استفاده از قابلیت 3D Touch قادر به تبدیل کیبورد دستگاه خود به ترک پد بودند. با این حال پس از انتشار جدیدترین نسخه از این سیستم عامل، کاربران می‌توانند به راحتی و تنها با لمس و نگه داشتن کلید اسپیس، حالت ترک پد کیبورد خود را فعال نمایند. بدین ترتیب پس از فعال شدن حالت ترک پد، می‌توانید با حرکت دادن انگشت خود روی آن، مکان نما را جهت ویرایش سریع و آسان متن حرکت دهید.

 

دسترسی سریع به اسکنر کد QR

سال گذشته کمپانی اپل با انتشار iOS 11، اسکنر کد QR را هم به اپلیکیشن دوربین دستگاه‌های آی او اسی (iOS) اضافه نمود. در حال حاضر در iOS 12 کاربران می‌توانند از طریق میانبر موجود در Control Center، به راحتی به این اسکنر داشته باشید. به منظور اضافه کردن میانبر اسکنر کد QR به Control Center ابتدا به بخش Settings مراجعه نموده و وارد قسمت Control Center شوید. سپس در بخش Customize Controls گزینه Scan QR Code را انتخاب نمایید. بدین ترتیب می‌توانید به راحتی و سریعاً از طریق Control Center به اسکنر کد QR دسترسی داشته باشید.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

ساخت مموجی (Memoji)

اگر به خاطر داشته باشید شرکت اپل (Apple) برای اولین بار قابلیت انیموجی را در آیفون X معرفی کرد. در واقع انیموجی‌ها‌، شخصیت‌های کارتونی هستند که با استفاده از سیستم تشخیص چهره دوربین سلفی آیفون X می‌توانند حالت چهره کاربران را تقلید کنند. حال در نسخه iOS 12 قابلیتی تحت عنوان مموجی ارائه شده که کاربران می‌توانند با استفاده از آن انیموجی‌های دقیقاً مشابه با چهره خود و یا چهره دلخواه ایجاد نمایند. به منظور ساخت مموجی به اپلیکیشن Messages مراجعه کرده سپس آیکون Animoji را لمس کنید. پس از آن جهت ساخت مموجی دلخواه خود آیکون به شکل + را لمس نمایید.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

اضافه شدن افکت‌های جدید به دوربین اپلیکیشن Messages

زمانی که از دوربین اپلیکیشن Messages استفاده می‌کنید، یک آیکون جدید در سمت چپ دکمه شاتر قابل مشاهده خواهد بود که با استفاده از آن افکت‌های مختلف برایتان نمایان می‌شود و می‌توانید افکت مورد نظر را روی عکس یا ویدیو خود اعمال کنید. همچنین در iOS 12 امکان استفاده از انیموجی و مموجی، نوشتن متن و یا کشیدن نقاشی روی عکس برایتان فراهم آمده است.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

قابلیت تماس ویدیویی گروهی در فیس تایم (FaceTime)

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های iOS 12 مربوط به امکان برقراری تماس ویدیویی گروهی در فیس تایم می‌شود. بنابراین با استفاده از این قابلیت می‌توانید با حداکثر 32 نفر به صورت همزمان تماس ویدیویی گروهی برقرار کنید. از دیگر ویژگی‌های iOS 12 می‌توان به امکان افزودن افکت روی چهره هنگام تماس ویدیویی در فیس تایم اشاره کرد.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

آپدیت خودکار سیستم عامل

آپدیت خودکار سیستم عامل از دیگر ویژگی‌های iOS 12 به شمار می‌رود. با فعال سازی این قابلیت در صورت ارائه آپدیت، سیستم عامل دستگاه شما به طور خودکار به روز رسانی خواهد شد. در صورتی که دستگاه خود را به iOS 12 آپدیت کرده باشید، از شما خواسته می‌شود تا این قابلیت را فعال کنید. به منظور بررسی فعال سازی قابلیت مذکور به بخش General در Settings مراجعه کرده و گزینه Software Update را انتخاب کنید. در صورت وصل بودن گوشی به شارژر و شبکه وای فای و همچنین فعال بودن قابلیت Automatic Updates، دستگاه شما به طور خودکار هر گونه به روز رسانی ارائه شده برای سیستم عامل را دانلود و نصب خواهد کرد.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

قابلیت BedTime

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های ارائه شده در iOS 12 قابلیت BedTime است. با فعال سازی این قابلیت هیچ گونه نوتیفیکیشنی (Notification) روی صفحه نمایش گوشی شما نمایان نخواهد شد. فعال سازی چنین قابلیتی در هنگام خواب کاربردی خواهد بود. بدین منظور به بخش Do Not Disturb در Settings مراجعه و قابلیت BedTime را در حالت فعال قرار دهید.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

غیر فعال سازی خودکار قابلیت Do Not Disturb

از ویژگی‌های iOS 12 می‌توان به امکان تنظیم غیر فعال سازی خودکار قابلیت Do Not Disturb در Control Center اشاره کرد. با لمس طولانی آیکون Do Not Disturb گزینه‌های جدیدی برایتان نمایان خواهد شد. به عنوان مثال شما می‌توانید این قابلیت را به گونه‌ای تنظیم کنید که در یک ساعت آینده، ترک کردن مکان فعلی و یا در بازه زمانی مورد نظر شما به طور خودکار غیر فعال شود.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

نمایش گروهی اعلان‌ها

یکی از ویژگی‌های iOS 12 نمایش نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ها به صورت گروهی است. به منظور خارج کردن نوتیفیکشن‌ها از این حالت تنها کافیست تا آن را لمس کنید. بدین ترتیب قادر به مشاهده اعلان‌های اپلیکیشن مورد نظر خود به صورت تکی خواهید بود.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

مدیریت بهتر نوتیفیکیشن‌ها

سیستم عامل iOS 12 امکان مدیریت نوتیفیکیشن‌ها از طریق لاک اسکرین را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بدین منظور انگشت خود را روی نوتیفیکیشن مورد نظر به سمت چپ کشیده و گزینه Manage را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Deliver Quietly اعلان‌های اپلیکیشن مورد نظر شما در لاک اسکرین نمایش داده نخواهد شد و صدای دریافت اعلان مورد نظر هم غیر فعال می‌شود. بدین ترتیب شما تنها در Notification Center آیفون خود به آن دسترسی خواهید داشت. از طرف دیگر با لمس گزینه Turn Off دریافت اعلان از سمت اپلیکیشن مورد نظر به طور کلی غیر فعال خواهد شد. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی و بدون نیاز به مراجعه به بخش Settings نسبت به مدیریت نوتیفیکیشن‌های خود اقدام کنید.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

قابلیت Screen Time

از دیگر ویژگی‌های iOS 12 می‌توان به قابلیت Screen Time اشاره کرد. با مراجعه به بخش Screen Time در Settings می‌توانید زمان صرف شده جهت استفاده از یک اپلیکیشن و یا وب گردی را مشاهده کنید. همچنین در این بخش زمان استفاده از گوشی، تعداد نوتیفیکیشن‌های دریافتی و تعداد دفعاتی که گوشی خود را آنلاک کرده‌اید، قابل مشاهده خواهد بود.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

تعیین محدودیت برای زمان استفاده از یک اپلیکیشن

قابلیت Screen Time امکان کنترل فرزندان در هنگام استفاده از آیفون و آیپدها را در اختیار والدین قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی، زمان صرف شده برای استفاده از آیفون و آیپدها توسط کودکان را مشاهده کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید یک محدودیت زمانی برای استفاده کودکان از اپلیکیشن‌های مورد نظر خود تعیین نمایید.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

قابلیت Downtime

قابلیت Downtime یکی دیگر از ویژگی‌های ارائه شده در iOS 12 است. با فعال سازی این قابلیت از شما خواسته می‌شود تا یک بازه زمانی انتخاب کنید. بدین ترتیب در آن بازه زمانی تنها به اپلیکیشن‌های مورد تایید خود دسترسی خواهید داشت و قادر به اجرای سایر اپلیکیشن‌ها نخواهید بود. با این وجود در صورت نیاز به اجرای اپلیکیشن‌های غیر قابل دسترسی، می‌توانید با وارد کردن پسورد به آن‌ها دسترسی داشته باشید. استفاده از این قابلیت برای از بین بردن عادت استفاده از گوشی پیش از خواب، بسیار کاربردی خواهد بود.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

بهینه سازی مصرف باتری

در iOS 12 جزییات کامل‌تری در رابطه با وضعیت مصرف باتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. به عنوان مثال با مراجعه به بخش Battery در Settings می‌توانید به صورت دقیق میزان مصرف باتری دستگاه خود را در 10 روز گذشته مشاهده نمایید. همچنین با لمس نمودار، مشاهده مصرف باتری به صورت ساعتی هم امکان پذیر خواهد بود.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

ارتقا سیری

با انتشار iOS 12 شاهد ارتقا و هوشمندتر شدن سیری (Siri) نیز هستیم. اکنون سیری از قابلیت ارائه پیشنهادات هم بهره می‌برد. همچنین امکان ایجاد میانبر اختصاصی برای سیری در اختیار کاربران قرار داده شده است. با ایجاد میانبر برای سیری می‌توانید کارهای مورد نظر خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

اپلیکیشن Shortcuts

اپلیکیشن Shortcuts از دیگر ویژگی‌های iOS 12 محسوب می‌شود. اپلیکیشن مذکور امکان تعامل و اتصال سیری به اپلیکیشن‌های جانبی را فراهم می‌آورد. بدین ترتیب توسط این اپلیکیشن قادر به ایجاد میانبرهای خاص برای سیری خواهید بود. به عنوان مثال با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید یک عبارت دستوری خاص جهت پخش پلی لیست مورد نظر خود ضبط کنید. سپس با بیان عبارت مورد نظر به سیری، پلی لیست مورد نظر شما پخش خواهد شد.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

اندازه گیری اشیا

امکان اندازه گیری اشیا توسط آیفون و یا آیپد از دیگر ویژگی‌های iOS 12 به حساب می‌آید. این قابلیت توسط اپلیکیشنی با نام Measure ارائه می‌شود. در واقع اپلیکیشن مذکور از واقعیت افزوده جهت اندازه گیری ابعاد و فاصله‌ها استفاده می‌کند.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

قابلیت Autofill

جهت مدیریت بهتر پسوردها و حساب‌های کاربری می‌توانید از قابلیت Autofill در iOS 12 استفاده کنید. قابلیت مذکور امکان ذخیره سازی و پر کردن خودکار پسوردها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به منظور فعال سازی قابلیت Autofill به بخش Passwords & Accounts در Settings مراجعه کرده سپس گزینه AutoFill Passwords را در حالت فعال قرار دهید.

 

19 مورد از جالب ترین ویژگی های iOS 12

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 19 مورد از جالب‌ترین ویژگی‌های iOS 12 پرداختیم. اگر شما هم به تازگی نسبت به آپدیت سیستم عامل آیفون خود به این نسخه اقدام کرده‌اید، می‌توانید با مطالعه این مقاله با ویژگی‌های جدید ارائه شده در iOS 12 آشنا شوید.