مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی: رقابت میان رده‌ها!

مقایسه محصولات 28 اسفند 1397 علی مظفری

مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی: رقابت میان رده‌ها!

اگر قصد خرید یک گوشی میان رده، خوش قیمت و با کیفیت را داشته باشید، بدون تردید دو گوشی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus) و میت 10 لایت (Huawei Mate 10 Lite) شرکت هوآوی می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی بپردازیم و برتری های هر یک از آن ها را نسبت به هم تشخیص دهیم.

 

مقدمه

خیلی از افراد تمایل ندارند هزینه های گزافی برای خرید گوشی موبایل پرداخت کنند و همیشه به دنبال خرید گوشی هایی هستند که قیمتی مناسب‌تر و مقرون به صرفه داشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد باشید و بخواهید با بودجه‌ای در حدود 3.5 میلیون تومان یک اسمارتفون جدید بخرید، بدون تردید دو گوشی هوآوی میت 10 لایت و نوا 2 پلاس از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهند بود. اگر به خاطر بیاورید ما پیش از این در دو مقاله "بررسی هوآوی نوا 2 پلاس (Nova 2 Plus): دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی" و "بررسی Mate 10 Lite هوآوی : دوربین اصلی و سلفی دوگانه و قدرتمند!" هر دو گوشی نام برده شده را مورد بررسی قرار دادیم اما حالا می‌خواهیم مقایسه‌ای مابین آن ها داشته باشیم.

بنابراین در این مطلب به مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی می‌پردازیم و سعی خواهیم داشت که برتری های هر یک از این اسمارتفون ها را نسبت به دیگری برایتان بیان کنیم. بدین ترتیب شما می‌توانید دید آگاهانه‌تر و بهتری تصمیم قطعی خود مبنی بر خرید هر یک از دو گوشی نام برده شده را بگیرید. فراموش نکنید که این دو گوشی با توجه به قیمتی که دارند در رده خودشان از بهترین گزینه های خرید موجود هستند. سعی می‌کنیم در این مقایسه خیلی وارد جزئیات نشوید و به مهمترین مسائلی که وجود دارند اشاره مستقیمی داشته باشیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی: طراحی و ظاهر

دو گوشی نام برده شده از نظر سبک طراحی و ظاهر نسبت به هم تفاوت های آشکاری دارند. اگرچه فریم اصلی هر دو گوشی و بدنه آن ها از آلومینیوم ساخته شده اما سبک طراحی آن ها متفاوت است. وقتی دو گوشی Mate 10 Lite و Nova 2 Plus هوآوی را در دست می‌گیرید، متوجه خواهید شد که میت 10 لایت کمی ابعاد و اندازه بزرگ‌تری نسبت به نوا 2 پلاس دارد، اما با این حال وزن این گوشی حدود 4 گرم از وزن Nova 2 Plus کمتر است که البته این اختلاف وزن توسط کاربر قابل تشخیص نخواهد بود. هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و به اسکنر انگشتی مجهز هستند که به صورت دایره‌ای شکل در قاب پشت آن ها نصب است. کیفیت عملکرد اسکنر انگشت هر دو گوشی مطلوب و قابل قبول است و تقریبا یک سطح کیفی را ارائه می‌کند.

 

مقایسه نوا 2 پلاس

 

وقتی از نمای رو به رو دو گوشی مذکور را نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تقریبا از یک زبان طراحی مشابه در پنل جلوی آن ها استفاده شده با این تفاوت که حاشیه های دو لبه فوقانی و زیرین گوشی نوا 2 پلاس کمی ضخیم‌تر از حاشیه های Mate 10 Lite در این بخش از قاب گوشی هستند. دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش هر دو گوشی مذکور هم حاشیه های باریکی دارد. ضمن اینکه نام هوآوی در لبه زیرین پنل جلوی هر دو گوشی حک شده و به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. اگر در این حالت کمی دقت کنید به خوبی عریض‌تر بودن نمایشگر و بدنه هوآوی میت 10 لایت را هم درک خواهید کرد. ضمنا چهار گوشه قاب این گوشی زاویه‌دارتر از چهار گوشه قاب نوا 2 پلاس خواهند بود و این موضوع هم با کمی دقت قابل درک است. تفاوت بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد مربوط به نحوه نصب سنسورهای جلو و دوربین سلفی دو گوشی می‌شود. مکان نصب این لنز و سنسورها در دو گوشی مذکور متفاوت خواهد بود.

وقتی از نمای پشت به دو گوشی میت 10 لای و نوا 2 پلاس نگاه کنید بیشتر تفاوت های مابین ظاهر آن ها را درک خواهید کرد. اگرچه قاب پشت هر دو گوشی آلومینیومی و مات است اما محل نصب لنز دوربین اصلی و چراغ فلش در دو گوشی نام برده شده متفاوت خواهد بود. دو لنز دوربین اصلی هوآوی Nova 2 Plus به صورت افقی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب هستند و چراغ فلش LED آن هم کنار این دو لنز نصب شده است. اما در گوشی mate 10 Lite دو لنز دوربین اصلی دستگاه به شکل عمودی در وسط و لبه فوقانی قاب پشت دستگاه نصب هستند. چراغ فلش این گوشی هم در بالای دو لنز دوربین اصلی آن نصب شده است. همچنین وجود دو نوار در لبه فوقانی و زیرین قاب پشت میت 10 لایت هم از دیگر تفاوت های ظاهری قاب پشت آن در مقایسه با قاب پشت Nova 2 Plus محسوب می‌شود.

 

مقایسه نوا 2 پلاس

 

بنابراین شاید دو گوشی میت 10 لایت و نوا 2 پلاس از نظر کیفیت ساخت در یک رده مشابه قرار گیرند اما از نظر سبک طراحی و ظاهر نسبتا متفاوت هستند. تفاوت مابین ظاهر این دو گوشی بیشتر وقتی نمایان می‌شود که به قاب پشت آن ها نگاه کنید. میت 10 لایت نسبت به نوا 2 پلاس ابعاد بزرگ‌تری دارد، حاشیه های نمایشگر آن باریک‌تر هستند و محل و سبک نصب لنز دوربین اصلی دو گوشی هم متفاوت خواهد بود. تصمیم‌گیری مبنی بر اینکه کدام گوشی از نظر ظاهر زیباتر است را بر عهده شما قرار می‌دهیم چون این مسئله بیشتر به سلیقه شخصی کاربر بستگی دارد.

 

مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی: صفحه نمایش

در این بخش از مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی در رابطه با صفحه نمایش این دو گوشی صحبت می‌کنیم. نمایشگری که در گوشی Mate 10 Lite بکار رفته از نمایشگر نوا 2 پلاس بزرگ‌تر است. این گوشی از صفحه نمایشی 5.9 اینچی و نوع IPS LCD بهره می‌برد اما صفحه نمایش گوشی Nova 2 Plus ابعاد 5.5 اینچی دارد. پنل آن هم از نوع LTPS IPS LCD خواهد بود که خیلی تفاوتی با پنل نمایشگر میت 10 لایت نخواهد داشت. از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی هم برتری از آن هوآوی Mate 10 Lite است. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 2240 در 1080 پیکسل بوده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل رزولوشن صفحه نمایش نوا 2 پلاس رزولوشن فول اچ دی یا 1920 در 1080 پیکسل دارد و بدین ترتیب تراکمی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر آن ایجاد می‌شود. اگرچه تفاوت تراکم پیکسلی صفحه نمایش دو گوشی خیلی زیاد نیست اما به هر حال باید گفت حداقل بر روی کاغذ نمایشگر میت 10 لایت کمی وضعیت بهتری دارد.

 

مقایسه نوا 2 پلاس

 

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم، صفحه نمایش گوشی میت 10 لایت نسبت به نمایشگر Nova 2 Plus حاشیه های باریک تری دارد. به همین سبب نسبت تصویر به بدنه آن وضعیت بهتری در مقایسه با گوشی نوا 2 پلاس دارد. طبق آمار نسبت تصویر به بدنه این گوشی حدود 76.5 درصد از اما نسبت تصویر به بدنه نوا 2 پلاس به چیزی در حدود 72.3 درصد می‌رسد. این موضوع بدان معناست که فضای بیشتری از پنل جلوی گوشی هوآوی میت 10 لایت در مقایسه با پنل جلوی Nova 2 Plus توسط صفحه نمایش دستگاه احاطه می‌شود که این امر منجر به زیباتر به نظر رسیدن دستگاه می‌شود. هوآوی اشاره داشته که روی صفحه نمایش هر دو گوشی نام برده شده با شیشه پوشانده می‌شود اما اشاره‌ای ضد خش بودن این شیشه ها نداشته بنابراین در صورت خرید نوا 2 پلاس و یا هوآوی میت 10 لایت حتما روی صفحه نمایش آن ها یک گلس ال سی دی نصب کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین گوشی ها تا ۵ میلیون تومان | لیست 8 تایی

اما کیفیت صفحه نمایش دو گوشی و محتوایی که توسط آن ها ارائه می‌شود چگونه خواهد بود؟ در مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت مشخص شد که صفحه نماش هر دو گوشی از نظر کیفیت عملکرد وضعیت نسبتا مشابهی دارند. محتوایی که روی نمایشگر دو گوشی به تصویر کشیده می‌شود وضوح قابلی قبولی را ارائه کرده و شادابی مطلوبی دارد اما واقعا نمی‌توان گفت که نمایشگر یکی از این دو گوشی مطلقا بهتر از صفحه نمایش گوشی دیگر است. از نظر توان تولید روشنایی هم نمایشگر آن ها وضعیت مشابهی دارند و با تنظیم شدت روشنایی نوا 2 پلاس و میت 10 لایت بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای آن ها را بینید. پس در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که اگر دوست دارید صفحه نمایش گوشی شما بزرگ‌تر از حالت عادی باشد، خرید میت 10 لایت گزینه بهتری برایتان محسوب می‌شود چون از صفحه نمایشی 5.8 اینچی بهره می‌برد، اما اگر به بزرگ بودن نمایشگر دستگاه علاقه‌ای ندارید، نوا 2 پلاس هم می‌تواند گزینه خرید مناسبی به شمار آید. فراموش نکنید صفحه نمایش دو گوشی نام برده شده از نظر کیفیت عملکرد تقریبا وضعیت مشابهی دارند.

 

مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هر دو Nova 2 Plus و Mate 10 Lite هوآوی محصول سال 2017 هستند و به ترتیب در ماه های می (May) و اکتبر (October) همان سال معرفی شدند. بنابراین سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا به طور پیش فرض روی هر دوی آن ها نصب و راه‌اندازی شده است. رابط کاربری EMUI 5.1 هم در هر دو گوشی ارائه می‌شود. پس سیستم عامل پیش فرضی که روی دو گوشی نصب است یکسان خواهد بود اما در مورد آپدیت های اندروید نکته بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. هم اکنون آپدیت اندروید 8 اوریو به صورت OTA و رسمی برای هوآوی Mate 10 Lite منتشر شده، بنابراین کاربران این اسمارتفون (smartphone) می‌توانند با اتصال دستگاه به اینترنت، آپدیت اندروید 8 اوریو را روی آن نصب کنند. این موضوع در حالیست که هنوز این آپدیت برای نوا 2 پلاس هوآوی منتشر نشده و مشخص نیست که آیا در آینده شاهد انتظار این آپدیت خواهیم بود یا خیر! پیش‌بینی ما این است که با توجه به تاخیر به وجود آمده، دیگر آپدیت اندروید 8 برای Nova 2 Plus منتشر نخواهد شد.

 

مقایسه نوا 2 پلاس

 

پس امکان آپدیت سیستم عامل گوشی میت 10 پلاس به اندروید 8 و عدم وجود این امکان در گوشی نوا 2 پلاس یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی Mate 10 Lite به شمار می‌رود. اما ما همیشه در مقایسه گوشی ها سعی می‌کنیم آن ها را با سیستم عامل پیش فرض خودشان مورد ارزیابی قرار دهیم. همین امر در مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هم انجام شد و دو گوشی در حالت مشابه مورد مقایسه قرار گرفتند. نکته جالب اینجاست که نتیجه مقایسه بستر نرم افزاری دو گوشی مورد نظر هم نشان می‌داد که هر آن ها کیفیت عملکرد مشابهی دارند. در حالت عادی در عملکرد دو گوشی مذکور لگ و تاخیری نمایان نمی‌شود و هر دو گوشی از نظر نرم افزاری بازده کاملا مشابهی دارند. طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که افزایش بیش از حد حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه هر د گوشی نام برده شده می‌تواند منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکردشان شود که در مورد این موضوع در ادامه بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی آن ها می‌شود. تا به اینجای کار دیدیم که این دو گوشی ویژگی های مشابه زیادی داشتند و ظاهرا این ویژگی های مشابه همچنان ادامه دارند، چون هر دو گوشی مذکور از تراشه و رم مشابهی هم بهره می‌برند و حتی نسخه پایه هر دوی آن ها ظرفیت یکسانی دارد. تراشه‌ای که در قلب هر دو گوشی نام برده شده بکار رفته، تراشه کرین 659 است که فرآیند 16 نانومتری تولید شده و یک تراشه میان رده به شمار می‌رود. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای است و هر هشت هسته‌ آن از نوع Cortex-A53 هستند. فرکانس کاری چهار هسته این تراشه 1.7 گیگاهرتزی و فرکانس چهار هسته دیگر آن 2.36 گیگاهرتزی است. پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2 هم در این گوشی وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. پس هر دو گوشی میت 10 لایت و نوا 2 پلاس هوآوی از تراشه مشابه کرین 659 بهره می‌برند.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

دو گوشی مذکور از نظر رم هم وضعیت یکسانی دارند و هر دوی آن ها به رم 4 گیگابایتی مجهز هستند. از نظر حافظه داخلی هم گوشی نوا 2 پلاس در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده و میت 10 لایت یک نسخه دارد که ظرفیت 64 گیگابایتی خواهد داشت. هر دو گوشی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل می‌آورند و بدین ترتیب می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات هر دوی آن ها را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. با توجه به مشابه بودن تراشه، ظرفیت رم و حافظه داخلی دو گوشی میت 10 لایت و نوا 2 پلاس هوآوی انتظار داریم تفاوت چندانی مابین قدرت عملکرد آن ها وجود نداشته باشد. در بررسی که صورت گرفت هم همین موضوع به وضوح قابل رویت بود.

 

مقایسه نوا 2 پلاس

 

مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت نشان داد که دو گوشی مورد نظر قدرت عملکرد و بازده یکسانی دارند. با هر دوی آن ها به راحتی می‌توانید کارهای روزمره خود مثل وبگردی، استفاده از اپلیکیشن هایی همچون تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک و غیره را انجام دهید و با هیچ مشکلی هم رو به رو نشوید. هر دو گوشی به لطف رم 4 گیگابایتی پتانسیل خوبی در برابر مولتی‌تسکینگ دارند و عملکردشان قابل قبول است اما واقعا هیچ تفاوت محسوسی مابین قدرت پردازشی آن ها دیده نمی‌شود و هر دوی آن ها بازده یکسانی را ارائه می‌کنند. دقت داشته باشید که با توجه به بکارگیری تراشه میان رده کرین 659 در این دو گوشی نباید انتظار داشته باشید که آن ها بدون مشکل، لگ و تاخیر از پس انجام کارهایی مثل نصب و اجرای اپلیکیشن ها و بازی های سنگین اندرویدی بر آیند. پس اگر می‌خواهید یکی از دو گوشی میت 10 لایت یا نوا 2 پلاس را خریداری کنید و نگران قدرت عملکردشان هستید باید بدانید که هر دوی آن قدرت و بازده یکسانی را ارائه می‌کنند و از این نظر تفاوت چندانی با هم ندارند.

 

مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی: دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی هر دو گوشی Nova 2 Plus و Mate 10 Lite از دو لنز تشکیل می‌شود و اصطلاحا دوگانه است. دو لنز دوربین اصلی گوشی نوا 2 پلاس به ترتیب 12 و 8 مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی این گوشی از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، پانوراما، پرتره (Portrait)، قابلیت HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل دو لنز دوربین میت 10 لایت هوآوی به ترتیب 16 و 2 مگاپیکسلی هستند و قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، پانوراما، پرتره، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط آن ها پشتیبانی می‌شود. دوربین اصلی هر دو گوشی مذکور از یک چراغ فلش LED تشکیل شده که در محیط های تاریک می‌توانید از آن برای بهبود شرایط نوری استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

با توجه به اینکه هر دو گوشی نام برده شده گوشی های مقرون به صرفه و میان رده‌ای هستند، اما دوربین آن ها عملکرد خیلی خوبی دارد و این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت هر دو گوشی مورد نظر به شمار می‌رود. در حالتی که شرایط نوری مناسب باشد، دوربین هر دو گوشی عکس های خوبی ضبط می‌کنند و واقعا مشخص کردن عکس بهتر در این شرایط کار دشواری خواهد بود. شاید بتوان مدعی شد که در برخی شرایط محدود دوربین میت 10 لایت عملکرد بهتری در مقایسه با دوربین Nova 2 Plus دارد. در محیط های کم نور کیفیت ضبط عکس با دوربین هر دو گوشی افت خواهد کرد اما در اغلب مواقع به نظر می‌رسد که افت کیفیت دوربین اصلی Mate 10 Lite نسبت به Nova 2 Plus کمتر است. بنابراین شاید بتوان مدعی شد که عملکرد دوربین اصلی هوآوی میت 10 لایت در 80 درصد مواقع به اندازه ناچیزی نسبت به دوربین اصلی نوا 2 پلاس عملکرد بهتری دارد. البته تفاوت کیفیت مابین دوربین دو گوشی مذکور اصلا زیاد نیست و حتی در برخی شرایط دیدم که دوربین Nova 2 Plus عکس های بهتری نسبت به میت 10 لایت ضبط کرده، بنابراین برتری دوربین اصلی Mate 10 Lite در مقایسه با دوربین نوا 2 پلاس یک برتری مطلق نیست.

 

مقایسه نوا 2 پلاس

 

دوربین سلفی هر دو گوشی میت 10 لایت و نوا 2 پلاس از بارزترین ویژگی های آن ها محسوب می‌شود. دوربین سلفی هوآوی Nova 2 Plus از یک لنز 20 مگاپیکسلی تشکیل شده و بدین ترتیب جلب توجه می‌کند. در سمت مقابل دوربین سلفی میت 10 لایت دوگانه است و از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و به این شکل جلب توجه خواهد کرد. در مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت مشخص شد که می‌توان با دوربین سلفی هر دو گوشی عکس های بسیار خوبی ضبط کرد و در اغلب مواقع کیفیت عملکرد دوربین سلفی نوا 2 پلاس بهتر از میت 10 لایت خواهد بود. اما دوربین سلفی میت 10 لایت به لطف بهره‌مندی از لنز ثانویه و عمقی 2 مگاپیکسلی از قابلیت محبوبی پشتیبانی می‌کند که دوربین سلفی نوا 2 پلاس از آن بی‌بهره است! این قابلیت مربوط به امکان ضبط عکس های سلفی پرتره می‌شود. پس به صورت کلی باید گفت که دوربین اصلی و سلفی هر دو گوشی مورد نظر کیفیت مطلوبی دارند و شاید بارزترین تفاوت مابین آن ها مربوط به پشتیبانی دوربین سلفی میت 10 لایت از عکسبرداری پرتره سلفی و عدم پشتیبانی این ویژگی توسط دوربین سلفی Nova 2 Plus خلاصه شود.

 

مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی: باتری و شارژدهی

در این بخش از مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت در رابطه با باتری این دو گوشی و توان شارژدهی آن ها صحبت می‌کنیم. ظرفیت باتری دو گوشی مذکور هم مثل خیلی از ویژگی های دیگر آن ها یکسان خواهد بود! باتری هر دو گوشی مورد نظر ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعتی دارند و از نوع جدانشدنی هستند. طبق بررسی که داشتیم مشخص شد باتری گوشی نوا 2 پلاس با یک بار شارژ و در حالت عادی می‌تواند تقریبا تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند. این موضوع در حالیست که باتری هوآوی Mate 10 Lite در شرایط مشابه تقریبا تا 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. این نتیجه مشخص می‌کند که میت 10 لایت به دلیل بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ‌تر، انرژی بیشتری هم از باتری مصرف خواهد کرد.

از نظر سرعت شارژ مجدد تفاوت محسوسی مابین دو گوشی میت 10 لایت و نوا 2 پلاس وجود دارد. از آنجایی که Nova 2 Plus هوآوی از قابلیت شارژ سریع خاصی پشتیبانی به عمل می‌آورد، باتری 3340 میلی آمپر ساعتی آن ظرف مدت زمانی در حدود 120 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ خواهد شد اما باتری 3340 میلی آمپر ساعتی میت 10 لایت به دلیل عدم پشتیبانی دستگاه از قابلیت شارژ سریع، برای اینکه از 0 تا 100 درصد شارژ شود به زمانی در حدود 150 الی 160 دقیقه نیاز دارد. بنابراین اگر به سرعت شارژ مجدد باتری اهمیت می‌دهید، شک نداشته باشید نوا 2 پلاس هوآوی وضعیت بهتری در مقایسه با گوشی میت 10 لایت این شرکت دارد.

 

مقایسه نوا 2 پلاس

 

مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی: قیمت و ارزش خرید

هر دو گوشی هوآوی Mate 10 Lite و Nova 2 Plus از بهترین گوشی هایی هستند که هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در رنج قیمتی 3 تا 3.5 میلیون تومان قادر به خرید آن ها خواهید بود. در واقع مقرون به صرفه بودن این دو گوشی و کیفیت خوبی که در قبال قیمتشان ارائه شده از اصلی ترین ویژگی های هر دو محصول به شمار می‌رود. بنابراین چه نوا 2 پلاس را بخرید و چه گوشی میت 10 لایت هوآوی را خریداری کنید، اسمارتفون شما ارزش خرید بالایی داشته چون در قبال قیمتی که دارد کیفیت و مشخصات فنی عالی را ارائه خواهد کرد. بنابراین هر دو گوشی مورد نظر از ارزش خرید بالایی برخوردارند و مطمئن باشید از خرید آن ها پشیمان نخواهید شد. انتخاب اینکه کدام گوشی گزینه خرید مناسب‌تری برای شماست بر عهده خودتان قرار دارد و به سلیقه شخصی شما باز می‌گردد.

 

جدول مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی

 

میت 10 لایت

نوا 2 پلاس

 

5.9 اینچ

IPS LCD

5.5 اینچ

LTPS IPS LCD

طراحی و ظاهر
2240 در 1080 پیکسل 1920 در 1080 پیکسل صفحه نمایش

رابط کاربری EMUI 5.1

اندروید 7.0 نوقا

رابط کاربری EMUI 5.1

اندروید 7.0 نوقا

سیستم عامل و رابط کاربری

تراشه کرین 659

پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای

Cortex-A53

پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2

رم 4 گیگابایت

حافظه داخلی 64 گیگابایت

تراشه کرین 659

پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای

Cortex-A53

پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2

رم 4 گیگابایت
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت

پردازنده، رم و حافظه داخلی

دو لنز 16 و 2 مگاپیکسل

دوربین سلفی 13 و 2 مگاپیکسل

دو لنز 12 و 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی 20 مگاپیکسل

دوربین اصلی  و سلفی
3340 میلی آمپر ساعت 3340 میلی آمپر ساعت باتری و شارژ دهی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه نوا 2 پلاس با میت 10 لایت هوآوی پرداختیم. هر دو گوشی مذکور از محصولات مقرون به صرفه، خوش قیمت و با کیفیت شرکت هوآوی هستند که ارزش خرید بالایی دارند. این دو گوشی همانطور که از نظر قیمت تقریب وضعیت مشابهی دارند، خیلی از ویژگی های سخت افزاری آن ها هم مشابه است. تفاوت های اصلی مابین آن ها در بزرگ‌تر بودن اندازه و صفحه نمایش میت 10 لایت، پشتیبانی دوربین سلفی میت 10 لایت از حالت پرتره، سرعت شارژ بالاتر نوا 2 پلاس و قدرت شارژدهی بهتر آن خلاصه می‌شود. این دو گوشی از نظر ظاهری هم تفاوت هایی نسبت به هم دارند که ترجیح دادن هر یک از آن ها نسبت به محصول دیگر به سلیقه شخصی کاربر باز می‌گردد. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید تصمیم‌گیری بهتری برای خرید یکی از دو گوشی نام برده شده به عمل آورید.