30 بازی پرطرفدار اندروید و iOS | با بهترین بازی های موبایل آشنا هستید؟

آموزش و ترفندها 01 اسفند 1401 کارشناس سایت

30 بازی پرطرفدار اندروید و iOS | با بهترین بازی های موبایل آشنا هستید؟

در دورانی زندگی‌ می‌کنیم که برای سرگرم شدن نیاز نیست کار خاصی انجام دهیم. کافی است دست در جیب کنیم و موبایل خود را برداریم. به لطف پیشرفت سیستم‌ عامل‌ها و قدرت سخت‌ افزاری موبایل‌ها، می‌توانیم بازی‌های بسیار زیادی را روی موبایل خود تجربه کنیم.

سادگی ساخت بازی های موبایل به‌ نسبت کنسول‌های بازی باعث شده که بر روی این پلتفرم، شاهد ایده‌های بسیار جدید و خلاقانه باشیم. ایده‌هایی که هر کدام در مقطعی از زمان توانستند توجه بسیاری را به خود جلب کنند. برخی سریع آمدند و معروف شدند و فراموش شدند و برخی دیگر نه، همچنان هم جز محبوب‌ترین بازی‌های موبایل هستند.

 

پرطرفدارترین بازی های موبایل

 

در هر سبکی که به آن علاقه داشته‌ باشید، بازی‌‌ای برای بازی کردن پیدا می‌شود. از بازی موبایل رانندگی گرفته تا بازی های ماجراجویی، اکشن، روزمره، فکری و... در این مقاله قصد رتبه‌بندی و ارزش‌گذاری بازی‌های موبایل را نداریم و صرفا قرار است به معرفی پرطرفدارترین بازی‌های موبایل که برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده‌اند، بپردازیم. پس شماره‌گذاری بازی‌ها ارتباطی با امتیاز و ارزش آن‌ها ندارد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1- Candy Crush Saga

 

پرطرفدارترین بازی های موبایل

 

توسعه‌دهنده: King

دانلود (رایگان با پرداخت درون‌ برنامه‌ای): Android | iOS

بازی موبایل Candy Crush Saga یا افسانه کندی کراش یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل است که شما باید در آن با کنار هم قرار دادن شکلات و آب‌نبات‌های مختلف درون بازی، پازل‌های طراحی شده را حل کنید. طراحی بسیار زیاد مراحل، ایجاد چالش‌های مختلف و سیستم پاداش‌دهی هیجان‌انگیز بازی، Candy Crush Saga را تبدیل به یکی از اعتیادآور ترین بازی‌های موبایلی هم کرده است. اولین نسخه‌ی این بازی در سال 2012 توسط توسعه‌دهنده‌ی King برای اندروید و آی‌اواس منتشر شد ولی در طی سال‌های مختلف، بارها برای این بازی بروزرسانی هایی عرضه شده و همچنان هم به‌عنوان یکی از بازی‌های پرطرفدار موبایل از آن یاد می‌شود.

2- Subway Surfers

 

Subway Surfers

 

توسعه‌دهنده: Kiloo, SYBO Games

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

یکی از ایده‌های خلاقانه‌ی بازی‌های موبایل در ابتدای پیشرفت سیستم عامل اندروید، ساخت بازی‌های دوندگی بی‌پایان (Endless Running) بود. اولین بازی این سبک بر روی موبایل، بازی Temple Run بود که در سال 2011 منتشر شد. پس از انتشار این بازی، شرکت‌ها و توسعه‌دهنده‌های دیگر هم به فکر ساخت بازی‌های مشابه افتادند. یکی از موفق‌ترین بازی‌های این سبک یک سال بعد از عرضه Temple Ran، توسط Kiloo با نام Subway Surfers برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد. در این بازی باید از بین شخیصت‌های کارتونی مشخص شده یکی را انتخاب کنید و وارد یک مسیر بی‌پایان در ایستگاه مترو شوید. در واقع شما در این بازی نقش یک نقاش خیابانی را دارید که در ایستگاه مترو باید از دست ماموران فرار کند. هر چقدر که بیشتر بتوانید فرار کنید و موانع را پشت سر بگذارید، می‌توانید رکورد فرار خود را بهتر کنید و آن را با بقیه دوستانتان به‌ اشتراک بگذارید.

3- Minecraft

 

بازی موبایل Minecraft

 

توسعه‌دهنده: Mojang

دانلود (7 دلار): Android iOS

بازی ماینکرفت (Minecraft) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی بر روی همه پلتفرم‌ها است. شما در این بازی می‌توانید مشغول ساخت و ساز شده و جهانی منحصر به‌فرد را برای خود خلق کنید. ماموریت‌های جانبی درون بازی، پیدا کردن آیتم‌های خاص، امکان بازی آنلاین با دوستان از دیگر ویژگی‌های بازی Minecraft است. بازی موبایل ماینکرفت درست مانند نسخه‌ی کامپیوتری آن است. علاوه بر نسخه‌ی اصلی این بازی که 7 دلار قیمت دارد، نسخه‌ی دیگری تحت عنوان Minecraft: The Story Mode هم برای موبایل از این سری به صورت رایگان منتشر شده است.

4- Fruit Ninja

 

بازی اندروید Fruit Ninja

 

توسعه‌دهنده: Halfbrick

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

نصف کردن انواع میوه‌ها با شمشیر سامورایی در سال 2010 محبوبیت زیادی داشت 😊. بازی Fruit Ninja یک بازی قدیمی موبایل است که همچنان هم جز بازی‌های پرطرفدار موبایل محسوب می‌شود و مدام آپدیت‌ها، قابلیت‌ها و چالش‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. در این بازی باید سعی کنید با یک برش بیشترین تعداد میوه‌ها را با هم نصف کنید و بیشترین امتیاز را از آن خود کنید. بعد از موفقیت این بازی، بعد از 10 سال، نسخه‌ی دوم آن هم با عنوان Fruit Ninja 2 – Fun Action Games برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد. نسخه‌ی دوم تجربه‌ی آنلاین بازی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون برترین بازی‌ های سال 2021

5- Clash of Clans

 

بازی پرطرفدار موبایل Clash of Clans

 

توسعه‌دهنده: Supercell

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

بازی موبایل Clash of Clans یک بازی بسیار پرطرفدارموبایل در سبک استراتژیک است. اجرای دستورهای بازی‌های استراتژی بر روی صفحه‌ی کوچک موبایل بسیار سخت به‌نظر می‌رسید، اما Supercell در سال 2012 با یک گیم‌پلی بسیار ساده، بازی Clash of Clans را برای iOS و یک سال بعد برای اندروید منتشر کرد. در این بازی باید مدیریت یک قلمرو کوچک را بر عهده بگیرید و سعی کنید آن را توسعه دهید. خود را در برابر حملات سایر قبیله‌ها حفظ کنید و به جنگ قبیله ‌های دیگر بروید. این بازی در آستانه‌ی ده سالگی همچنان هم جز پرطرفدارترین بازی‌های موبایل بوده و با دریافت آپدیت‌های جدید، کامل‌تر از قبل می‌شود.

6- Clash Royale

 

Clash Royale

 

توسعه‌دهنده: Supercell

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

Clash Royale بازی دیگر شرکت Supercell است که 4 سال بعد موفقیت Clash of Clans منتشر شد و خیلی زود به محبوبیت زیادی دست یافت. در Clash of Clans حمله‌ها زمانی رخ می‌داد که صاحب یک قبیله آفلاین بود اما در بازی جدید، سوپرسل مبارزات را در لحظه (Real-Time) کرد. در این بازی استراتژیک باید شخصیت‌های بازی‌ را که در کلاس‌های مختلفی دسته‌بندی شده‌اند را در یک ترکیب بچینید و وارد نبرد مستقیم با بازیکن دیگر شوید. هیجان و لذت تجربه‌ی مبارزه در لحظه، باعث شد طرفداران Clash Royale حتی از بازی Clash of Clans هم بیشتر شود. سوپرسل بازی‌های دیگری را هم مانند Hay Day و Boom Beach را منتشر کرده و آن‌ها هم از محبوبیت خوبی برخوردارند.

7- Pokémon Go

 

Pokémon Go

 

توسعه‌دهنده: Niantic

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

Pokémon Go یک بازی پرطرفدار و جریان‌ساز در بین بازی‌های موبایل به‌حساب می‌آید. بازی موبایل Pokémon Go تجربه‌ی جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در این بازی قرار نیست روی مبل خانه‌تان دراز بکشید و مشغول بازی شوید، بلکه باید مدام در حرکت باشید. در واقع در این بازی واقعیت مجازی باید به‌دنبال Pokémon‌های مخفی شده در شهر بگردید. با توجه به موقعیت مکانی و نقشه‌ شما، شخصیت‌ها و المان‌های درون بازی در محیط‌های مختلف شهر شما قرار می‌گیرند و باید با پیدا کردن آن‌ها امتیاز جمع کنید. بازی Pokémon Go یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایل در سال 2017 بود.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 تا از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4

8- Fortnite

بازی موبایل آنلاین Fortnite

 

توسعه‌دهنده: Epic Games

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android

بازی موبایل Fortnite یک بازی اکشن اول شخص شوتر است که در دسته‌ بازی‌های سبک بتل رویال (Battle Royale) قرار می‌گیرد. در این بازی باید با ساخت شخصیت‌های فانتزی خود با ویژگی‌های منحصر به فرد وارد دنیای بازی شوید و با دیگر بازیکنان رقابت کنید. در این سبک از بازی شما باید با پیدا کردن لوازم و سلاح‌های مختلف خود را آماده نبرد با بازیکنان دیگر کنید. در این بازی آنلاین هم می‌توانید به صورت تک‌نفره و هم به صورت گروهی با دوستانتان وارد بازی شوید. یکی از ویژگی‌های Fortnite که آن را از سایر بازی‌های بتل رویال متمایز می‌کند، فضای فانتزی و همچنین حالت ساخت و ساز آن است.

9- PUBG

 

PUBG

 

توسعه‌دهنده: Tencent Games

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا به‌اختصار PUBG اولین بازی سبک بتل رویال بود که مورد استقبال بازیکنان سراسر جهان قرار گرفت. PUBG در ابتدا به صورت غیر رایگان برای رایانه‌های شخصی منتشر شد اما نسخه‌ی موبایل آن به صورت رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد. در این بازی بتل رویال هم به همراه بازیکنان دیگر باید وارد جزیره‌ی بازی شده و با مسلح کردن خود به رقابت با بازیکنان دیگر بپردازید. بازی موبایل PUBG بر خلاف Fortnite که حال و هوایی فانتزی داشت، یک اکشن واقع‌گرایانه‌ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

10- Call of Duty: Mobile

 

بازی اکشن موبایل Call of Duty: Mobile

 

توسعه‌دهنده: TiMi Studios

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

درآمدزایی فوق‌العاده بازی‌های موبایل از طریق سیستم پرداخت درون‌ برنامه‌ای باعث شده بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ به‌فکر ساخت نسخه‌ی موبایل آی‌پی‌های پرطرفدار خود باشند. Call of Duty: Mobile هم همان‌طور که از اسمش مشخص است، نسخه‌ی موبایل سری محبوب COD است که در سال 2019 به صورت رایگان منتشر شد. Call of Duty: Mobile به دلیل ارائه‌ی یک بازی اکشن چشم‌نواز با حالت‌های مختلف بازی از جمله Deathmatch و بتل رویال، توانست خیلی زود به محبوبیت در بین گیمرهای موبایل برسد. گرافیک بسیار خوب و همچنین سیستم کنترل راحت‌تر به نسبت سایر بازی‌های اکشن شوتر اول‌شخص، از دیگر ویژگی‌های COD: Mobile هستند.

11- Among Us

بازی موبایل پرطرفدار Among Us

 

توسعه‌دهنده: InnerSloth LLC

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

بازی موبایل Among Us یک بازی آنلاین چند نفره در سبک بازی‌های رول‌پلی (Role Play) است. در این بازی بسته به تعداد بازیکنان یک یا دو نفر به صورت تصادفی به‌عنوان Imposter به همراه سایر بازیکنان عادی وارد سفینه می‌شوند. همانند بازی مافیا، بازیکنان عادی باید به دنبال شناسایی و اخراج ایمپاسترها از سفینه باشند. ایمپاسترها هم برای پیروزی در یک دست بازی باید با خراب‌کاری و ایجاد شک میان بازیکنان عادی خود را به‌عنوان یکی از هم‌تیمی‌ها معرفی کنند. گیم‌پلی بازی به‌نوعی خارج از محیط خود بازی اتفاق می‌افتد. به دلیل اینکه خود بازی تنها قابلیت چت به صورت متنی را دارد، بازیکنان برای ارتباط سریع و راحت از سرویس‌هایی مانند دیسکورد (Discord) استفاده می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون 11 مورد از بهترین کارت گرافیک های گیمینگ | راهنمای خرید کارت گرافیک مخصوص بازی (سال 2021)

12- Angry Birds

 

Angry Birds

 

توسعه‌دهنده: Rovio Entertainment

دانلود (رایگان): Android iOS

سری بازی های Angry Birds که اولین نسخه‌ی آن در سال 2009 منتشر شد یکی از سری بازی‌های پرطرفدار موبایل در سبک پازل است. در این بازی خلاقانه شما باید با توجه انوع پرنده‌هایی که در اختیار دارید به جنگ خوک‌های سبز بازی بروید. با انتخاب دقیق موقیعت ضربه با کمان باید به‌شکل هدفمندی قلمرو چوبی و فلزی خوک‌ها را خراب کنید. پس از انتشار اولین نسخه این بازی، شرکت سازنده‌ی آن یعنی Rovio نسخه‌های متعدد دیگری را هم عرضه کرد که هر کدام حال و هوای مختلفی داشتند. نسخه‌هایی با نام‌هایی مثل Rio، Space و Star Wars نسخه‌های فرعی این سری بازی محبوب بودند. در نهایت در سال 2015 رویو نسخه‌ی جدید این سری را با عنوان Angry Birds 2 برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر کرد.

13- Monument Valley

 

بهترین بازی فکری موبایل Monument Valley

 

توسعه‌دهنده: ustwo studio Ltd

دانلود (4 دلار): Android iOS

بازی Monument Valley که تا کنون دو نسخه‌ از آن منتشر شده است، یکی از زیباترین بازی‌های موبایل از لحاظ طراحی هنری است. در این بازی پازل باید در بین سازه‌های بسیار زیبای بازی، راه را برای ادامه‌ی مسیر شخصیت اصلی بازی، با تکان دادن برخی المان‌های درون صفحه باز کنید. بازی موبایل Monument Valley رایگان نیست و نسخه‌ی اول 4 دلار و نسخه‌ی دوم آن هم 5 دلار قیمت دارد. اولین نسخه‌ی بازی Monument Valley در سال 2014 منتشر شد و به سرعت توانست خود را در بین بهترین بازی‌های موبایل جای دهد. اگر به‌دنبال یک تجربه‌ی خلاقانه در سبک بازی‌های پازل هستید، دو نسخه‌ی این بازی را حتما امتحان کنید.

14- 8 Ball Pool

 

8 Ball Pool

 

توسعه‌دهنده: Miniclip

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

بازی آنلاین بیلیارد 8 Ball Pool یکی از سری بازی‌های ورزشی استودیو Miniclip است که با بیش از 500 میلیون بازیکن ماهانه جز محبوب‌ترین بازی‌های ورزشی موبایل به‌حساب می‌آید. در بازی 8 Ball Pool در حالت‌ها و قوانین مختلف می‌توانید مشغول بیلیارد بازی کردن به صورت آنلاین با سایر بازیکنان شوید. لیگ‌ها و سطح‌های مختلف برای بازی، پاداش و سیستم امتیازدهی فصلی و آیتم‌های مختلف برای پیشرفت در بازی، از ویژگی‌های جذاب بازی 8 Ball Pool هستند. اولین نسخه‌ی این بازی در سال 2010 منتشر شد اما همچنان هم با دریافت بروزرسانی هر بار بازی کامل‌تری نسبت به قبل می‌شود.

15- Where's My Water

 

بازی پازل موبایل Where's My Water

 

توسعه‌دهنده: Creature Feep

دانلود (2 دلار): Android iOS

بازی موبایل Where's My Water هم یکی از بازی‌های پازلی موبایل است که در زمان انتشار، محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران موبایل پیدا کرد. اولین نسخه‌ی بازی در سال 2011 با قیمت 2 دلار منتشر شد اما دو سال بعد، نسخه‌ی دوم بازی به صورت رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای برای اندروید و آی‌اواس منتشر شد. در این بازی باید سعی مسیر آب را برای حمام کردن یک تمساح باز کنید. برای باز کردن مسیر آب نیاز به حل کردن پازل‌های مختلف بازی دارید. برای تکمیل سیستم امتیازدهی 3 ستاره‌ای، بازی چالش‌های زیادی را برای شما ایجاد می‌کند که جز ویژگی‌های جذاب Where's My Water به‌حساب می‌آید.

16- Asphalt

 

بهترین بازی رانندگی موبایل

 

توسعه‌دهنده: Gameloft

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

بازی موبایل Asphalt یکی از سری بازی‌های قدیمی موبایل است که زمان انتشار اولین نسخه‌ی آن به سال 2004 بر می‌گردد. شرکت بازی‌سازی گیم‌لافت (Gameloft) در طی این سال‌ها با ارائه‌ی نسخه‌های مختلفی از Asphalt توانسته این سری را به‌عنوان بهترین بازی سبک رانندگی (Racing) موبایل معرفی کند. Asphalt 9: Legends آخرین نسخه‌ی رسمی بازی است که در سال 2018 منتشر شد. به جز این نسخه، هشت نسخه‌ی اصلی دیگر و سه نسخه‌ی فرعی از بازی موبایل آسفالت منتشر شده‌‌اند. ارائه گیم‌پلی جذاب و روان، گرافیک و طراحی هنری بسیار بالا و همچنین استفاده از خودروهای لایسنس‌شده از ویژگی‌های اصلی سری بازی Asphalt روی موبایل هستند.

17- Alto's Adventure

 

Alto's Adventure

 

توسعه‌دهنده: Snowman

دانلود (5 دلار): Android iOS

بازی موبایل Alto's Adventure یکی از بازی‌های پرطرفدار و بسیار چشم‌نواز در سبک بازی‌های دوندگی بی‌انتها است. در این بازی باید اسکی‌بازی را در محیط‌های طبیعی کنترل کنید و آن را از موانع عبور دهید. ویژگی اصلی بازی Alto's Adventure طراحی هنری بسیار خوب آن است. استفاده از محیط‌های طبیعی با رنگ‌آمیزی جذاب و همچنین سیستم آب‌و‌هوایی پویا از نکات مثبت این بازی به‌حساب می‌آیند. این بازی توسط توسعه‌دهنده Snowman در سال 2015 منتشر شد و پس موفقیت و ارائه نظرات مثبت هم از سمت منتقدین و هم بازیکنان، نسخه‌ی دوم آن هم با عنوان Alto's Odyssey در سال 2018 منتشر شد.

18- Vector

 

Vector

 

توسعه‌دهنده: Nekki

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

در بازی موبایل Vector شما نقش کارمند یک اداره را بر عهده دارید که قصد دارد از دست گروهی از افراد فرار کند. در این بازی با حرکات پارکور باید موانع را پشت سر بگذارید و خود را به انتهای هر مرحله برسانید. بازی دارای مراحل مختلف با محیط‌های متفاوت بوده و سیستم امتیازدهی آن بر اساس تکنیک‌هایی که در بازی انجام می‌دهید، ارزش تکرار Vector را بالا برده است. این بازی برای اولین بار در سال 2012 منتشر شد ولی در سال 2016 نسخه‌ی دوم آن هم با عنوان Vector 2 برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش انتقال اطلاعات واتس آپ به گوشی جدید (اندروید به اندروید / اندروید به آیفون)

19- Hearthstone

 

بازی کارتی موبایل Hearthstone

 

توسعه‌دهنده: Blizzard Entertainment

دانلود (رایگان): Android iOS

بازی موبایل Hearthstone یک بازی کارتی الهام‌گرفته شده از دنیای سری بازی محبوب Warcraft است. در این بازی آنلاین دو نفره باید بتوانید با قدرت کارت‌هایی که در هر دست در اختیار دارید، کارت‌های بازیکن مقابل را از بازی خارج کنید تا برنده شوید. تنوع بسیار زیاد کارت‌ها و انواع کلاس‌های مختلف با ویژگی‌های منحصر به فرد جذابیت بازی را بالا برده است. Hearthstone توسط بیلیزارد در سال 2014 برای اندروید و آی‌او‌اس به صورت رایگان منتشر شد.

20- Lara Croft Go

 

Lara Croft Go

 

توسعه‌دهنده: Square Enix Montreal

دانلود (6 دلار): Android iOS

بازی موبایل Lara Croft Go یکی از سری بازی‌های Go ساخته‌ی اسکوئر انیکس است که در سال 2015 برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد. در این بازی پازل باید در مسیرهای تعیین شده شخصیت اصلی بازی محبوب Tomb Raider، یعنی لارا کرافت را از میان موانع عبور دهید تا به انتهای مسیر برسد. فصل‌های بازی در قالب یک صفحه‌ی تخت طراحی شده‌اند و تجربه‌ی آن به نسبت سایر بازی‌های پازل و ماجراجویی روی موبایل متفاوت است. از این سری بازی Hitman Go و Deus Ex Go هم که هر دو از فرنچایزهای شرکت اسکوئر انیکس هستند، بر روی موبایل منتشر شده است.

21- Ketchapp Games

 

پرطرفدارترین بازی های موبایل

 

توسعه‌دهنده: Ketchapp

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

استودیو بازی‌سازی Ketchapp به‌عنوان یکی از موفق‌ترین توسعه‌دهنده‌های مستقل بازی‌های موبایل بود که پس از موفقیت‌های زیاد توسط شرکت Ubisoft خریداری شد. بازی‌های Ketchapp پر از ایده‌های جدید و خلاقانه‌ است. بیش از 200 بازی توسط Ketchapp منتشر شده و مجموع آن‌ها بیش از 1.5 میلیارد بار دانلود شده‌اند. تنها کافی است وارد صفحه‌ی این توسعه‌دهنده شوید و بازی‌های مختلف آن را به صورت رایگان تجربه کنید. از بهترین بازی‌های Ketchapp می‌توان به BlueEdge، Jelly Jump، Circle the Dot، Donk Line و Hazy Race اشاره کرد.

22- Doodle Jump

 

بازی اندروید Doodle Jump

 

توسعه‌دهنده: Sky Lima

دانلود (رایگان | 1 دلار): Android iOS

بازی موبایل Doodle Jump یک بازی بی‌پایان و رکوردی در بین بازی‌های موبایلی است که برای اولین بار در سال 2009 برای سیستم عامل آی‌او‌اس و یک سال بعد برای اندروید منتشر شد. در این بازی باید شخصیت اصلی یعنی Doodle را به سمت بالا هدایت کنید. Doodle Jump جز اولین بازی‌هایی بود که می‌توانستید با حرکت دادن موبایل مسیر حرکت و فرود شخصیت بازی را تعیین کنید. سیستم رکورد زدن و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی خیلی زود این بازی را هم وارد گروه‌ پرطرفدارترین بازی‌های موبایل کرد.

23- Crossy Road

 

Crossy Road

 

توسعه‌دهنده: Hipster Whale

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android | iOS

بازی موبایل Crossy Road یکی از اعتیاد آور ترین بازی‌های موبایلی است. در این بازی شما باید کنترل یک مرغ را بر عهده بگیرد و آن را از عرض جاده و خیابان‌ عبور دهید. Crossy Road هم یک بازی بی‌پایان به‌حساب می‌آید و شما باید با تمرین و تمرکز سعی کنید هر بار رکورد خود را ارتقا دهید. دوربین بازی پس از اولین حرکت شما حرکت می‌کند و نباید از آن جا بمانید. در این بین باید مرغ را هم از مسیرهای سخت و خطرناک عبور دهید. این بازی پرطرفدار و اعتیادآور اواخر سال 2014 منتشر شد.

24- Cut the Rope

 

بازی فکری موبایل Cut the Rope

 

توسعه‌دهنده: ZeptoLab

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

بازی Cut the Rope هم یکی از بازی‌های قدیمی و محبوب سیستم عامل‌های موبایلی است که اولین نسخه‌ی آن در سال 2010 برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد. اما پس از آن در سال 2013 نسخه‌ی دوم آن هم توسط ZeptoLab عرضه شد. در این بازی باید با بریدن طناب‌ها، آب‌نبات را به دهان شخصیت دوست‌داشتنی بازی برسانید. سخت شدن تدریجی بازی، سیستم امتیازدهی 3 ستاره‌ای و تنوع زیاد مراحل از عوامل محبوبیت سری بازی Cut the Rope هستند. به‌جز دو نسخه‌ی اصلی، 5 نسخه‌ی فرعی هم از این سری بازی منتشر شده است.

25- Modern Combat

 

بهترین بازی اکشن شوتر موبایل Modern Combat

 

توسعه‌دهنده: Gameloft

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

شرکت گیم‌لافت وسواس خاصی در ارائه‌ی بازی‌های خود دارد. در سری بازی Modern Combat این شرکت هم شاهد بازی‌های بسیار با کیفیت و جذاب هستیم. تا کنون 5 نسخه‌ی اصلی از این سری بازی منتشر شده که اولین نسخه در سال 2009 با عنوان Sandstorm و آخرین نسخه در سال 2014 با نام Blackout برای اندروید و آی‌اواس منتشر شده‌اند. علاوه بر نسخه‌های اصلی نسخه‌ی Versus هم از این سری منتشر شده که تجربه‌ی بازی آنلاین را به دنیای Modern Combat می‌آورد. تقریبا همه‌ی نسخه‌های بازی کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند و گیم‌پلی جذاب و روانی را روی موبایل ارائه می‌دهند.

26- Fallout Shelter

 

بازی استراتژیک موبایل Fallout Shelter

 

توسعه‌دهنده: Bethesda Game Studios

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

بازی موبایل رایگان Fallout Shelter ساخته‌ی شرکت بزرگ بتسدا، یک بازی استراتژیک در دنیای پسا-آخرالزمانی Fallout است. در این بازی شما در نقش فرمانده کل پناهگاه‌های زیرزمینی باید حواستان به همه بخش‌ها باشد تا بتوانید زندگی زیر زمین را به‌خوبی کنترل کنید. مدیریت منابع، بروزرسانی و تعمیر بخش‌های مختلف از چالش‌های بازی Fallout Shelter هستند. این بازی جذاب برای اولین بار در سال 2015 برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است.

27- Plants vs. Zombie

 

Plants vs. Zombie

 

توسعه‌دهنده: PopCap Games

دانلود (رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای): Android iOS

بازی استراتژیک Plants vs. Zombie یکی از بازی‌های بسیار محبوب برای گیمرهای قدیمی است. در این بازی باید با چینش صحیح و هدفمند، گیاهان را در برابر هجوم زامبی‌ها قرار دهید. این بازی جز بازی‌های سبک Tower Defense قرار گرفته و یکی از بهترین‌های این سبک محسوب می‌شود. از این سری بازی تا کنون 3 نسخه بر روی موبایل برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است که بهترین آن را می‌توان نسخه‌ی دوم Plants vs. Zombie معرفی کرد که در سال 2013 به صورت رایگان عرضه شد.

28- Machinarium

 

بازی فکری ios  Machinarium

 

توسعه‌دهنده: Amanita Design

دانلود (5 دلار): Android iOS

بازی فکری Machinarium یک بازی در سبک اشاره و کلیک است که در آن باید با حل پازل‌های هر مرحله با شخصیت اصلی بازی که یک ربات کوچک است وارد ماجراجویی شوید. Machinarium در ابتدا برای سیستم عامل ویندوز عرضه شد ولی پس از استقبال بازیکنان و منتقدان برای آی‌اواس در سال 2011 و برای اندروید در سال 2012 منتشر شد. طراحی هنری بسیار زیاد و پازل‌های خلاقانه از دلایل پرطرفدار بودن بازی موبایل Machinarium است.

 

29- The Room

 

بازی پرطرفدار موبایل اندروید آی او اس

 

توسعه‌دهنده: Fireproof Games

دانلود (1 دلار): Android iOS

سری بازی فکری The Room که تا کنون 4 نسخه‌ از آن منتشر شده است، به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های موبایل از آن در سبک پازل یاد می‌شود. ارائه پازل‌های چندلایه و حل شدن یک معما بزرگ با حل کردن چندین معما کوچک‌تر مهم‌ترین ویژگی‌ سری بازی The Room است. در این بازی که فرمی کارآگاهی دارد باید در محیط سرد و تاریک بازی به دنبال شواهد مشکوک باشید تا راز هر سری از بازی را کشف کنید. اولین نسخه‌ی بازی در سال 2012 و آخرین نسخه‌ی آن با عنوان Old Sins در سال 2018 برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش مخفی کردن پیامک در آیفون و اندروید

30- Hidden Folks

 

Hidden Folks

 

توسعه‌دهنده: Adriaan de Jongh

دانلود (5 دلار): Android iOS

بازی موبایل Hidden Folks یکی دیگر از بازی‌های پرطرفدار موبایل برای اندروید و آی‌او‌اس است که باید در آن در بین انبوهی از شخصیت‌ها و المان‌های درون محیط به‌دنبال یک سری آیتم‌های خاص باشید. لیست آیتم‌هایی که در هر مرحله باید آن‌ها را پیدا کنید به شما داده می‌شود و حال باید در نقشه بسیار بزرگ بازی به‌دنبال آن‌ها بگردید. Hidden Folks در سال 2017 منتشر و مورد توجه منتقدان و بازیکنان قرار گرفت.

جمع‌بندی بهترین بازی‌ های اندروید و iOS

در این مقاله به معرفی 30 بازی پرطرفدار موبایل در سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس پرداختیم. بهترین بازی های موبایل را نمی‌توان در یک لیست کوتاه جمع‌آوری کرد زیرا تعداد بازی‌های برتر اندروید و iOS به‌قدری زیاد است که فرصت برای معرفی همه‌ی آن‌ها وجود ندارد. با گشت و گذار در مارکت‌های دانلود بازی و اپلیکیشین موبایل هر روز می‌توانید با بازی‌های جدید موبایل و بازی‌های پرطرفدار روز آشنا شوید و آن‌ها را تجربه کنید.

شما طرفدار کدام بازی‌ها هستید؟