نگاهی به بازی های معرفی شده در نمایشگاه E3-2017

آموزش و ترفندها 25 خرداد 1396 علی مظفری

نگاهی به بازی های معرفی شده در نمایشگاه E3-2017

نمایشگاه E3 در واقع یک همایش بزرگ سالانه برای معرفی محصولات سرگرمی در دنیای الکترونیک میباشد و تمام گیمرها و علاقه مندان به دنیای بازی هر سال در تاریخ 20 خرداد ساعت 9 صبح به وقت محلی که به مدت سه روز در لس آنجلس برگزارمیشود نگاه ویژه ای به این نمایشگاه دارند.امسال برای اولین بار این نمایشگاه درب های خود را برای عموم و علاقه مندان به این صنعت با تهیه بلیط بازکرد تا صنعت بازی با درآمد میلیاردها دلار در دنیا به عنوان یکی از منابع مهم درآمد،باعث شود سرمایه گذاران مختلف در سراسر دنیا روی به این صنعت آورند.

نام E3 مخفف سه کلمه Electronic Entertainment Expo است که به معنی “نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک” می‌باشد.امسال 68400 نفراز این نمایشگاه بازدید کردند.از این تعداد بازدید کننده 15 هزار نفر با تهیه کردن بلیط در این رویداد شرکت کردند همچنین قیمت بلیط E3 برای عموم 200 دلار در نظر گرفته شده بود.نمایشگاه امسال رشد چشمگیری نسبت به سال های پیش داشته است هرچند خبرهای داغ یا اتفاقات پرسروصدایی در آن رخ نداد ولی بیش از 15 میلیون پست در شبکه های اجتماعی در رابطه با این رویداد منتشر شده است.

یکی از نکات منفی نمایشگاه امسال صف های طولانی برای تست بازی دمو در حد 10 دقیقه بود که تا 3 ساعت انتظار را برای علاقه مندان در پی داشت.برای بازی های مطرح و معروف این میزان انتظار نیز افزایش پیدا میکرد علت اصلی میتواند آزادی ورود عموم با تهیه بلیط باشد که برای اولین بار صورت پذیرفت در صورتی که سالهای پیش برای تست دمو بازی نهایت 1 ساعت انتظار کافی بود.

در اینجا نگاهی مختصر به بازی های معرفی شده در این رویداد داریم تا ببینیم کدام شرکت بیشتر توانسته مخاطبان را بسمت خود جلب نماید.

Call of Duty: WWII

در کنفرانس سونی لحظه به لحظه شاهد سورپرایزهای مختلف این غول صنعت بازی های ویدیویی بودیم.یکی از بازی هایی هم که انتظار می رفت در جریان این کنفرانس مهم حضور داشته باشد Call of Duty: WW2 بود. کال آو دیوتی جدید به دلیل وعده های جذاب اکتیویژن بسیار مورد توجه قرار گرفت.

کال آو دیوتی جدید درس های بسیاری از رقیب دیرینه خود یا همان سری بتلفیلد گرفته است. چرا که گیم پلی به نمایش در آمده از کال آو دیوتی شباهت های زیادی به عنوان تحسین شده بتلفیلد ۱ دارد. با این حال باید تا ۱۲ آبان ماه منتظر ماند و دید که استودیو اسلج همر قول داده که با رفتن به جنگ جهانی دوم، این بازی را به ریشه‌های خود بازگرداند و چه سورپرایزهایی را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

Beyond Good and Evil 2

سورپرایز شرکت یوبی سافت در نمایشگاه E3 2017 را میتوان انتشار تریلر بازی Beyond Good and Evil 2 دانست.انتشار این بازی برای شرکت یوبی سافت پایان طوفانی را در نمایشگاه E3 رقم زد.میشل انسل، خالق اولین نسخه این بازی که سال 2003 عرضه شد، قبل از نمایشگاه E3 اعلام کرده بود که خبری از نسخه دوم این سری در کنفرانس یوبی سافت نیست. اما روی سن آمد و بعد از ریختن اشک شوق، حس خود را نسبت به اثر خود ابراز کرد.

داستان بازی قبل از نسخه اول روایت می شود؛ زمانی که هنوز جید، قهرمان اصلی نسخه اول، به دنیا نیامده بود. در دنیای Beyond Good and Evil مفهوم فرهنگ های متفاوت دیگر معنا ندارد و همه انسان ها از انواع نژادها، در کنار حیوانات زندگی خود را می گذرانند. مجسمه های بودا با تصاویر هولوگرامی روی آن درکنار آسمانخراش های بلند و بازار سنتی چین؛ همه و همه نوید یک تجربه جذاب از طرف میشل انسل و تیمش را می دهند. گفته شده که بخش آنلاین بازی به شدت غنی و پر از محتواهای مختلف خواهد بود. هنوز تاریخ انتشاری برای بازی و همچنین پلتفرم ها درنظر گرفته نشده است.

God of War

شرکت سونی با انتشار تریلر بازی God of War توجهات زیادی را به خود جلب نمود.در نسخه جدید این بازی که در اوایل سال 2018 عرضه میشود بر خلاف نسخه های قبلی God of War که در آن‌ها شاهد نبرد کریتوس با خدایان یونانی بودیم، در نسخه جدید این بازی باید به سراغ دشمنان و خدایان نورث برویم. همچنین فرزند کریتوس نیز در این نسخه حضور داشته و قرار است در طول بازی شما را یاری کند.

Far Cry 5

Far Cry 5 مانند نسخه‌های قبلی این مجموعه، یک شوتر اول‌شخص دنیای باز است، اما این بار در غرب وحشی مدرن جریان دارد. بازیکن‌ها می‌توانند بازی را به تنهایی و یا با همراهی یکی از دوستان‌شان به صورت Co-Op به پایان برسانند. وظیفه اصلی آنها در بازی این است که با ایجاد یک گروه مقاومت، مانع از تصرف یک منطقه توسط نیروهای دشمن شوند. رهبری نیروهای دشمن نیز مثل شماره‌های قبلی بر عهده یک فرد دیوانه است که از انجام هیچ کاری بیم ندارد. بازیکن‌ها همچنین می‌توانند در بازی از وسایل نقلیه مختلف مثل اتومبیل، قایق و حتی هواپیما استفاده کنند. بازی Far Cry 5 در تاریخ ۸ اسفند ۹۶ (۲۷ فوریه ۲۰۱۸) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی توسط یوبی سافت Ubisoft عرضه می‌شود.

The Evil Within 2

بازی سبک سوم‌ شخص و در ژانر ترسناک خواهد بود که برای ایکس‌ باکس‌ وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در تاریخ ۱۳ اُکتبر سال جاری (معادل سه‌شنبه، ۲۵ مهر امسال) عرضه می‌شود.همانند نسخه‌ی اولین بازی، The Evil Within 2 نیز توسط Tango Gameworks  استدیویی که خالق سری بازی محبوب Resident Evil است عرضه میگردد که شینجی میکامی آن را تاسیس نمود. علاوه‌ بر این مشخص شد شخصیت اصلی بازی، Sebastion Castellanos در این نسخه نیز حضور خواهد داشت.

The Crew 2

سبک سری بازی‌های The Crew مسابقه‌ای جهان‌باز بوده و قابلیت گشت و گذار در آن وجود دارد. نسخه اول این سری یعنی بازی The Crew در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان، اکس‌باکس 360 و پی‌سی عرضه شد. تعداد بازیکنان این بازی به ۱۲ میلیون نفر رسید و هم‌اکنون، نوبت این موفقیت به The Crew 2 رسیده است.

در بازی The Crew 2، عناصر جدیدتری نسبت به نسخه قبلی خود اضافه شده است. از این عناصر می‌توان به وجود قایق و موتور کراس اضافه کرد. محیط این بازی بسیار از نسخه قبلی خود وسیع‌تر شده است. همچنین قابلیت ماشین‌سواری در محیط Off-Road فراهم شده است و بازیکنان می‌توانند با استفاده از ماشین‌های مختص به این نوع رانندگی، در این محیط‌ها به رانندگی و مسابقه با دیگر بازیکنان بپردازند. علاوه بر آن، یکی از جدیدترین و جالب‌ترین قابلیت‌هایی که به این بازی اضافه شده، قابلیت کنترل هواپیما و هلیکوپتر است.