نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245 | مانیتور میان‌رده با کیفیت!

نقد و بررسی 29 تیر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245 | مانیتور میان‌رده با کیفیت!

اگر به‌دنبال مانیتورهای با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، سری به محصولات شرکت مستر تک (Master Tech) بزنید. تولیدات این شرکت همواره از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قیمت‌های به‌مراتب پایین‌تری نسبت به سایر رقبا دارند. مستر تک برای انجام کارهای خانگی تا بازی‌های ویدیویی، مانیتورهایی را روانه بازار کرده است. در این مقاله قصد بررسی مانیتور مدل Master Tech VX245 را داریم. این مانیتور 24 اینچی با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 عرضه شده و از پنل IPS استفاده می‌کند. نور پس‌زمینه مانیتور LED بوده و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. مانیتور VX245 ظاهر بسیار ساده و زیبایی دارد. حاشیه دور صفحه‌نمایش مدل بدون قاب (Frameless) طراحی شده و باعث می‌شود که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به‌نظر برسد. پایه نگه دارنده مانیتور هم بیضی‌شکل است و طراحی زیبایی دارد. مانیتور Master Tech VX245 با ابعاد مناسب و کیفیت فنی خوب، گزینه مناسبی برای استفاده خانگی و اداری است.

مانیتور 24 اینچی Master Tech VX245 از پنل IPS استفاده که به‌واسطه آن دقت رنگ تصاویر در مانیتور بسیار بالا است. دقت، شفافیت و زنده بودن رنگ‌ها از ویژگی‌های این پنل صفحه‌نمایش است. از همین رو علاقه‌مندان به طراحی گرافیک، عکاسان و نقاشان دیجیتال همواره به‌دنبال مانیتورهایی با پنل صفحه‌نمایش IPS هستند. قیمت مانیتور Master Tech VX245 در مقایشه با سایر مانیتورهای هم‌رده بسیار مناسب بوده و می‌توانید با خرید Master Tech VX245 به یک مانیتور با کیفیت و اقتصادی دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245

 

طراحی و کیفیت ساخت مانیتور Master Tech VX245

همانند سایر تولیدات این شرکت، مستر تک در ساخت مانیتور VX245 از پلاستیک فشرده استفاده کرده است. پنل جلویی مانیتور همان‌طور که اشاره شد، طراحی بدون قاب یا Frameless دارد که باعث شده مانیتور جلو‌‌ه‌ای زیبا به خود بگیرد و همچنین بزرگ‌تر به‌نظر برسد. تنها در قسمت انتهایی پنل جلویی مانیتور شاهد حاشیه‌ای هستیم که در مرکز آن لوگو شرکت Master Tech به‌چشم می‌خورد. پایه نگه‌دارنده مانیتور هم ساختاری بیضی‌شکل داشته و علاوه بر ظاهر زیبا، استحکام خوبی را هم به‌همراه دارد. مانیتور Master Tech VX245 یک صفحه‌نمایش 24 اینچی داشته و ابعاد کلی آن همراه با پایه 197 × 401 × 534 میلی‌متر است. همچنین وزن این مانیتور هم 3.1 کیلوگرم است که برای یک مانیتور با صفحه‌نمایش 24 اینچ بسیار مناسب است. در مجموع با خرید مانیتور Master Tech VX245 با قیمت مناسب، می‌توانید به یک مانیتور زیبا و متناسب دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245

 

صفحه‌نمایش

مانیتور Master Tech VX245 صفحه‌نمایش بزرگ 24 اینچی دارد. نور پس زمینه مانیتور LED بوده و توان نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارد. این مانیتور با کیفیت تصویر Full HD و رزولوشن 1920x1080 پیکسل عرضه شده است. نسبت تصویر (Aspect Ratio) مانیتور هم استاندارد بوده و 16 به 9 است. یعنی به‌ازای 16 پیکسل افقی، بر روی صفحه‌نمایش، 9 پیکسل عمودی وجود دارد. پنل صفحه‌نمایش یکی از ویژگی‌های مثبت این مانیتور است. مستر تک از پنل IPS برای این مانیتور استفاده کرده است. پنل IPS را می‌توان یک پنل صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت معرفی کرد. دقت رنگ‌ها در این مانیتور بسیار بالا بوده و می‌توانید زنده‌ترین رنگ‌ها را در آن مشاهده کنید. همچنین زاویه دید بسیار خوبی داشته و از هر موقعیتی که به نمایشگر نگاه کنید، ثبات رنگ‌ها را شاهد هستید. مانیتور از زاویه دید 178 درجه عمودی و افقی پشتیبانی کرده و می‌توانید با خیال راحت از زوایای مختلف به تصویر مانیتور Master Tech VX245 نگاه کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور BenQ ZOWIE XL2735 | یک گزینه ایده‌آل برای بازی!

مانیتور مستر تک VX245 شدت روشنایی بسیار خوبی داشته و میزان درخشندگی آن 250 کاندلا بر متر مربع (250 cd/m2) است. از دیگر ویژگی‌های فنی این مانیتور می‌توان به نسبت کنتراست (Contrast Ratio) خوب 1000:1 اشاره کرد. زمان پاسخ‌گویی (Response Time) مانیتور هم 5 میلی‌ثانیه است. این عدد به این معناست که برای تغییر رنگ یک پیکسل به رنگ دیگر (عموما خاکستری به خاکستری – GTG) تنها 5 میلی‌ثانیه زمان لازم است. طبیعتا هر چه این مقدار کمتر باشد، سرعت تغییر رنگ و در نهایت روان بودن تصاویر بیشتر است. برای یک مانیتور در رده کاربری عمومی و برای استفاده خانگی و اداری، زمان پاسخ‌گویی مانیتور مناسب است. کیفیت تصویر مانیتور در مجموع برای کاربری عمومی ایده‌آل بوده و می‌توانید با خرید Master Tech VX245 به یک مانیتور با کیفیت با قیمت مناسب دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245

 

پورت‌ها و بلندگو

مانیتور Master Tech VX245 از پورت‌های کمی استفاده می‌کند اما برای مانیتوری در این رده کاربری انتظار بیشتری هم نمی‌توان داشت. بر روی قاب پشتی مانیتور یک پورت VGA، یک پورت HDMI و جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون و اسپیکر قرار داده شده است. این مانیتور به بلندگو داخلی مجهز نشده و برای شنیدن صدا باید از اسپیکر جداگانه استفاده کنید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245

 

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال یک مانیتور با کیفیت برای انجام کلیه امور روازنه خود هستید، مانیتور Master Tech VX245 را حتما در لیست بررسی خود قرار دهید. صفحه‌نمایش مانیتور 24 اینچی بوده و از پنل IPS استفاده می‌کند که به‌واسطه آن می‌توانید شفاف‌ترین و زنده‌ترین تصاویر را مشاهده کنید. کیفیت تصویر مانیتور هم Full HD با رزولوشن 1920x1080 است. کیفیت تصویر Full HD با پنل IPS و طراحی بدون قاب نمایشگر، مانیتور Master Tech VX245 را به یک گزینه ایده‌آل برای تماشا فیلم نیز تبدیل می‌کند. قیمت مانیتور Master Tech VX245 یکی از ویژگی‌های آن بوده و می‌توانید با خرید Master Tech VX245 به یک مانیتور با کیفیت و اقتصادی برای انجام کارهای خود دسترسی داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور ASUS VC239H: خوش‌ قیمت با پنل IPS

 

نکات مثبت

  • طراحی ساده و زیبا
  • کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1920x1080
  • استفاده از پنل IPS

 

نکات منفی

  • عدم استفاده از بلندگو داخلی

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245