نقد و بررسی دوربین دیجیتال Polaroid Pop: عکاسی کن، چاپ کن، خاص باش

نقد و بررسی 03 اردیبهشت 1398 علی مظفری

نقد و بررسی دوربین دیجیتال Polaroid Pop: عکاسی کن، چاپ کن، خاص باش

اگر می‌خواهید دوربین چاپ سریع بخرید و از سوی دیگر خاص بودن نیز برای‌تان خیلی مهم است، شاید دوربین دیجیتال Polaroid Pop می تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. با نقد و بررسی این دوربین دیجیتال همراه ما باشید.

ثبت لحظات جذاب و به یاد ماندنی، همیشه جزو خاطره‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای مردم بوده است. چرا که ممکن است این لحظات هیچ‌گاه دیگر تکرار نشوند. اگر تا چند سال پیش عکاسی کردن و فیلمبرداری کاری سخت و پیچیده بود و نیاز به تخصص یا دوربین‌های حرفه‌ای داشتید، اما حالا به لطف گوشی‌های هوشمند قدرتمند و انواع دوربین دیجیتال، این فرایند کاملا ساده شده است.

البته هنوز خیلی‌ها معتقدند برای هر کاری باید ابزار تخصصی خودش را داشته باشید و به همین دلیل برای عکاسی و فیلمبرداری سراغ دوربین دیجیتال می‌روند. کمپانی‌های کوچک و بزرگ مختلفی در دنیا هستند که در زمینه تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال فعالیت می‌کنند.

پولاروید (Polaroid) یکی از سرشناس‌ترین و قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده دوربین در دنیاست که تقریبا خیلی‌ها آن را می‌شناسند. این شرکت در تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال فعالیت می‌کند و از سال‌ها قبل با دوربین‌های آنالوگ خود در جهان مطرح بوده است.

با اینکه ممکن است محصولات این برند به اندازه‌ی کمپانی‌های سرشناس دیگری چون کانن (Canonنیکون (Nikon) و سونی (Sony) حرفه‌ای و قدرتمند نباشند، اما بی‌تردید همیشه محصولات پولاروید حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

دوربین دیجیتال Polaroid Pop جزو دوربین‌های چاپ سریع این شرکت برای خریدارانی است که می‌خواهند بلافاصله بعد از عکاسی، تصویر خود را چاپ کنند. اما جذابیت‌های این دوربین به همین جا ختم نمی‌شود و سبک طراحی خاص آن می‌تواند مشکل‌پسندان را نیز راضی کند. گرچه باید آماده باشید که بهای آن را نیز بپردازید.

دوربین دیجیتال پولاروید پاپ طراحی ساده ولی جذاب و خاصی دارد و از یک لنز 20 مگاپیکسلی CMOS، نمایشگر 4 اینچی، قابلیت چاپ سریع عکس، قابلیت ساخت تصاویر متحرک GIF، فلاش، بلوتوث و WiFi داخلی و فوکوس خودکار بهره می‌برد. در واقع ارزش این دوربین به چاپ سریع آن است.

اگر قصد خرید دوربین Polaroid Pop را دارید می‌توانید قیمت دوربین دیجیتال Polaroid Pop و را با قیمت دوربین های هم‌رده‌ی خود مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

طراحی دوربین دیجیتال Polaroid Pop

 

طراحی دوربین دیجیتال Polaroid Pop

 

دوربین پولاروید پاپ کاملا از یک طراحی ساده و مینیمال ولی جذاب و خاص بهره می‌برد که باعث می‌شود زیبایی‌های آن دو چندان شود. در نگاه اول با یک محصول مربعی‌شکل سیاه‌رنگ و ساده روبه‌رو هستید، اما این دستگاه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این دوربین پلاستیکی کیفیت ساخت خوبی دارد و از بدنه براق بهره می‌برد. بدنه‌ی آن کاملا سیاه‌رنگ است و تنها قسمت زیر دوربین در رنگ‌بندی‌های مختلف چون صورتی، سبز، زرد، آبی، سفید و... در نظر گرفته شده است. ممکن است در نگاه اول دوربین Polaroid Pop بیشتر شبیه یک اسباب بازی باشد، ولی کم‌کم عادت می‌کنید که با یک دوربین دیجیتال جدی مواجه هستید.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنما و مفاهیم پایه ای عکاسی برای تازه کاران

در جلوی دوربین می‌توان فقط لنز دستگاه و فلاش کنار آن را در قسمت گوشه‌ی راست بالا مشاهده کرد. در این بخش نکته‌ی دیگری وجود ندارد و نام مدل Pop نیز در گوشه راست پایین به چشم می‌خورد. در گوشه‌ی سمت چپ نیز محل اتصال بند دوربین تعبیه شده است.

 

دوربین دیجیتال پولاروید پاپ

 

اما در قسمت پشت دستگاه می‌توان صفحه نمایش 4 اینچی LCD و لمسی دوربین پولاروید پاپ را مشاهده کرد. علاوه بر این در قسمت راست و روی خط اتصال قسمت بالا و پایین بدنه کلید قرمز رنگ شاتر دیده می‌شود و روی بدنه‌ی مات پایین نیز لوگوی مشهور Polaroid به چشم می‌خورد.

تمامی کارها روی این دوربین به صورت نرم‌افزاری و از طریق صفحه نمایش لمسی آن انجام می‌شود و خبری از دکمه‌های فیزیکی اضافه نیست. در واقع کمپانی سازنده تلاش کرده تا به شما کمک کند در سریع‌ترین زمان ممکن و به ساده‌ترین شکل بتوانید عکاسی کنید.

قسمت پلاستیکی زیر دوربین که در رنگ‌‌بندی مختلف طراحی شده است، به سادگی از بدنه‌ی دستگاه جدا می‌شود و می‌تواند کاغذهای مخصوص پرینت را داخل دوربین قرار دهید.

هنگام کار کردن باتوجه به ابعاد دوربین دیجیتال Polaroid Pop شاید کمی اذیت شوید ولی رفته‌رفته عادت خواهید کرد. اما یکی از نقاط ضعف این دوربین بدنه‌ی براق و جنس به کار رفته در آن است که به سرعت روی آن خط و خش می‌افتد و دائما باید در حال تمیز کردن آن باشید.

ابعاد این دوربین 12 * 14.5 * 28 میلی‌متر و وزن آن 320 گرم است کمی بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های دوربین دیجیتال Polaroid Pop

 

مشخصات دوربین دیجیتال polaroid pop

 

اگر فکر می‌کنید در ازای هزینه‌ی نسبتا سنگینی که برای دوربین دیجیتال پولاروید پاپ می‌پردازید، قرار است امکانات عجیب و غریب و دور از انتظاری نصیبتان شود، باید همین اول بگوییم تصور اشتباهی دارید. دوربین Polaroid Pop را باید در واقع یک محصول کار راه‌انداز بدانیم که علت قیمت نسبتا بالای آن، سبک طراحی، برخی ویژگی‌های فنی و قابلیت چاپ سریع عکس است.

دوربین پولاروید Pop از یک لنز 20 مگاپیکسلی CMOS بهره می‌برد که اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، کیفیت تصاویر خروجی خوب است و نمی‌توان آن را عالی دانست. نسبت عکس‌های این دوربین 8 در 10 سانتی‌متر است و توانایی ساخت تصاویر متحرک GIF را نیز داراست.

پولاروید برای دوربین پاپ از لرزش‌گیر دیجیتال و زمان سنج خودکار استفاده کرده است. علاوه بر این می‌توان از بلوتوث و WiFi داخلی، فلاش، میکروفون و اسپیکر داخلی و کارت حافظه‌ خارجی تا 128 گیگابایت نیز استفاده کرد.

 

دوربین چاپ سریع پولاروید پاپ

 

از جمله ویژگی‌های دوربین دیجیتال Polaroid Pop می‌توان به محفظه کاغذ 10 تایی، زمان چاپ عکس کمتر از یک دقیقه، آینه‌ی سلفی و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش اسنپ چت (Snapchat) و استفاده از این برنامه

اما اگر به دنبال ثبت تصاویر جذاب یا خاص هستید، می‌توانید از قابلیت چاپ پولاروید کلاسیک با قاب مخصوص این شرکت پیرامون عکس‌ها، حالت‌های عکاسی سیاه و سفید، رنگی و سپیا (Sepia) نیز استفاده کنید. ضمن اینکه امکان اضافه کردن فیلترهای محتلف، کادرهای رنگی، استیکر و نوشته روی عکس‌ها نیز وجود دارد.

دوربین دیجیتال پاپ پولاروید از یک باتری لیتیوم یون داخلی با قابلیت شارژ بهره می‌برد که برای چنین دوربینی عملکرد قابل قبولی دارد.

 

سخن پایانی

بی‌شک یک با توجه به رشد روزافزون دوربین گوشی‌های هوشمند، کاربرانی هستند که به همان‌ها اکتفا می‌کنند. اما هنوز بسیاری از کارشناسان و کاربران اعتقاد دارند برای هر کاری باید دستگاه تخصصی همان موضوع را داشت. دوربین دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پولاروید یکی از برترین برندهای تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی و دیجتالی مصرفی در دنیاست که بخشی از فعالیت‌های خود را روی عرضه‌ی دوربین دیجیتال معطوف کرده است. البته بیشتر دوربین‌های این شرکت جزو محصولات پایین و میان‌رده به شمار می‌رود.

بسیاری از کاربران با توجه به نیاز و علاقه‌ی خود به دنبال دوربین چاپ سریع هستند تا بلافاصله بعد از عکاسی بتوانند آن را چاپ کنند. دوربین Polaroid Pop طراحی متفاوت و امکانات جذابی دارد، اما عملکرد آن ممکن است کمی شما را در خرید یک دوربین دیجیتال بی‌نقص با شک و تردید روبه‌رو کند.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و متفاوت
  • کیفیت ساخت خوب
  • امکان چاپ سریع
  • لنز 20 مگاپیکسلی
  • بلوتوث و WiFi داخلی
  • نمایشگر 4 اینچی

 

نقاط ضعف

  • بدنه براق و مستعد خط و خش و به جاماندن لک و اثرانگشت
  • کیفیت متوسط تصاویر خروجی
  • نبود لرزش‌گیر اپتیکال
  • نبود فوکوس دستی
  • خرید کاغذ چاپ به صورت جداگانه
  • امکانات فنی و تنظیمات کم