محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F: قدرتمند و با صلابت

نقد و بررسی 08 آبان 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F: قدرتمند و با صلابت

وقتی برای خرید یک دستگاه الکترونیکی مخصوصا لپ تاپی که سال‌ها قرار است همدم شما باشد، بخواهید میلیون‌ها تومان پول بدهید، قطعا با وسواس بیشتری تصمیم می‌گیرید تا خرید ارزشمندی داشته باشید. اگر دنبال محصولی با ارزش می‌گردید که در ازای هزینه پرداختی به خرید خود افتخار کنید، با نقد و بررسی سری لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی اچ پی (HP) یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. لپ‌تاپ‌های مختلف این برند را با زیرمجموعه‌هایی چون پاویلیون (Pavilion)، وُرک استیشن (Workstation)، اُمِن (Omen)، الایت‌بوک (Elitebook) و اسپکتره (Spectre) می‌شناسیم.

رده HP EliteBook 840 G3  یکی از سری های جذاب و قدرتمند این کمپانی آمریکایی است که از پردازنده نسل ششم اینتل موسوم به اسکای لیک (Skylake)، طراحی زیبا و باکیفیت،  رم DDR3 و فضای ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد تا با یک غول پرسرعت مواجه باشیم.

 EliteBook 840 G3 رده می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. با توجه به افزایش قیمت لپ تاپ، HP EliteBook 840 G3 در کلاس خود و در بین رقبا گزینه ارزشمندی به شمار می‌رود.

 

طراحی لپ تاپ HP EliteBook 840 G3

 

طراحی لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

اگر محصولات پایین‌رده و ارزان‌ قیمت را کنار بگذاریم، بی‌تردید طراحی دیگر نوت‌بوک‌های اچ‌پی همان اول نظر شما را جلب می‌کند و کاملا متوجه می‌شوید با محصولی زیبا و با کیفیت روبه‌رو هستید. لپ تاپ اچ پی الایت بوک 840 جی 3  نیز از این قاعده مستثنی نیست و طراحی ظاهری آن دست رد به سینه شما نمی‌زند.

اچ پی همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند.سری لپ تاپ های HP EliteBook 840 G3 نیز کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند، رنگ‌بندی جذاب و طراحی نقره‌ای و فلز مانند آنان کاملا حس یک محصول رده بالا را منتقل می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

طراحی درِ این سری کاملا ساده، یکدست و زیباست. در وسط آن می‌توانید لوگوی مشهور و جدید hp را به صورت براق و فلزی رنگ مشاهده ‌کنید. درِ دستگاه لولاهای بسیار خوبی دارد و به راحتی باز و بسته می‌شود تا از این نظر مشکلی نداشته باشید.

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده به رنگ نقره‌ای و سیاه از کمپانی اچ پی که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید.

با توجه به قیمت لپ تاپ HP EliteBook 840 G3 تنها چیزی که در این بخش جالب به نظر نمی رسد، حاشیه زیاد نمایشگر است که کمپانی سازنده می‌توانست با کمتر کردن آن زیبایی های دستگاه را دو چندان کند.

اسپیکر لپ تاپ  EliteBook 840 G3 مانند بیشتر مدل‌های امروزی، در بالای صفحه کلید تعبیه شده است. این نوت بوک با توجه به ابعاد خود از صفحه کلید عددی بی‌بهره است که این موضوعی طبیعی به نظر می‌رسد. زیر صفحه کلید در قسمت سمت راست یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که در تست‌های ما عملکرد بسیار خوبی داشت.

ابعاد این لپ تاپ 18.9 * 237 * 338 میلی‌متر و وزن آن 2.1 کیلوگرم است و در رنگ نقره‌ای به فروش می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

سری لپ تاپ HP EliteBook 840 G3 با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های کاملی دارند که به خوبی کار شما را راه می‌اندازند. در قسمت سمت راست آن ها می‌توانید کارتخوان، قفل امنیتی، پورت USB 3.0 و پورت VGA را مشاهده کنید.

اما در سمت چپ این نوت بوکها علاوه بر پورت شارژر، پورت HDMI، پورت USB 3.0، جک 3.5 میلی‌متر صوتی، کانکتور داک، USB Type C، پورت Display خروجی شبکه به چشم می‌خورد. این دستگاه ها فاقد درایو نوری هستند.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

یکی از ویژگی‌های جذاب لپ‌ تاپ های اچ پی الایت بوک 840 جی 3 این است که از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برند. اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. همانطور که اشاره کردیم در این لپ تاپ های  14 اینچی خبری از صفحه کلیدی عددی نیست که با توجه به ابعاد جمع و جورشان قابل توجه است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

قسمت تاچ‌ پد (TouchPad) این لپ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته نشده است، ولی عملکرد بسیار خوبی دارد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و هیچ با مشکلی با آن نخواهید داشت. در وسط دستگاه نیز یک استیک پد (StickPad) در نظر گرفته شده است که نقش ماوس را بازی می کند.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

لپ تاپ HP EliteBook 840 G3 از یک نمایشگر 14.1 اینچی مات با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت خوبی دارد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می‌توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید. گرچه بهتر بود اچ پی سراغ یک پنل Full HD می‌رفت تا نمایشگر دستگاه کاملا بی‌نقص باشد.

نمایشگر لمسی این سری لپ تاپ HP EliteBook 840 G3 رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نخواهید شد.

 

سخت‌افزار

 

سخت افزار لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

مدلی که ما از HP EliteBook 840 G3 بررسی کردیم مدلF-HP EliteBook 840 G3   است که از یک پردازنده‌ کم‌مصرفCore i7 6600U با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز، حافظه‌ کش 4 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل ششم اینتل موسوم به اسکای لیک است. فرکانس کاری این پردازنده در حالت توربو به 2.8 گیگاهرتز می‌رسد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ

علاوه بر این لپ‌تاپ اچ پی به یک نمایشگر 14.1 اینچی با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل، 16 گیگابایت رم DDR3 ، فضای ذخیره‌سازی پرسرعت 512 گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی Nvidia GeForce GT 520M با یک گیگابایت حافظه اختصاصی و یک باتری سه سلولی مجهز شده است.

مدل‌های دیگر این سری که تفاوت آنها در پردازنده، حافظه رم و حافظه SSD است را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 

حافظه داخلی حافظه رم پردازنده نام مدل
256GB 16GB DDR3 Intel  i7-6600U HP EliteBook 840 G3-E
512GB 8GB DDR3 Intel  i7-6600U HP EliteBook 840 G3-D
256GB 8GB DDR3 Intel  i7-6600U HP EliteBook 840 G3-C
256GB 16GB DDR3 Intel i5-6200U HP EliteBook 840 G3-B
500GB HDD 8GB DDR3 Intel i5-6200U HP EliteBook 840 G3-A

 

دستگاهی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف مختلف و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ نوت‌بوک HP EliteBook 840 G3-F به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید. گرچه به نظر می‌رسد نباید از پردازنده گرافیکی دستگاه توقع زیادی داشته باشید.

 

باتری

لپ‌ تاپ اچ پی الایت بوک 840 جی 3  از یک باتری سه سلولی لیتیوم یون بهره می‌برد که می‌توانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار این دستگاه گزینه مناسبی است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 6 ساعت و 10 دقیقه شارژدهی مداوم داشته باشد.

 

اسپیکر

 

اسپیکر لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ‌تاپ HP EliteBook 840 G3 سیستم صوتی و اسپیکرهای استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد و توسط کمپانی سرشناس Bang and Olufsen ساخته شده است. میزان بلندی و کیفیت صدای بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

لپ‌تاپ اچ پی مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌ کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

لپ‌تاپ اچ پی از سیستم عامل ویندوز بی‌‌بهره است و خودتان باید زحمت نصب آن را بکشید. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که این کمپانی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است، با خرید یکی از لپ تاپ های HP EliteBook 840 G3 به راحتی می‌توانید کارهای روزانه و مختلفی چون وب‌گردی، اجرای نرم افزاهای ویرایش تصویر، بازی های معمولی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم افزارهای طراحی، مالی و حسابداری و بسته‌ آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی HP یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ تاپ های این برند از سال های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ تاپ های اچ پی در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری لپ تاپهای HP EliteBook 840 G3 نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برند، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر بر اساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد قابل قبول
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا

 

نقاط ضعف:

  • نمایشگر می‌توانست بهتر باشد
  • عملکرد متوسط پردازنده گرافیکی