نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H | ترکیب سادگی و کیفیت بالا

نقد و بررسی 18 بهمن 1401 مدیر سامانه

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H | ترکیب سادگی و کیفیت بالا

مانیتور ایسوس VZ239H مدل 23 اینچ یکی از مانیتورهای ساده با قیمت مناسب و در عین‌حال کارآمد است. مدل VZ279H مدل 27 اینچی مانیتور است. ایسوس به‌عنوان تولیدکننده محصولات دیجیتال که در ایران بیشتر به‌خاطر لپ‌تاپ‌هایش مطرح شده است، در حوزه‌ی تولید مانیتور هم محصولات با کیفیتی را تا کنون به بازار عرضه کرده است. از مانیتورهای ساده و اداری تا مانیتورهای حرفه‌ای مخصوص بازی و کارهای گرافیکی.

مانیتورهای ایسوس VZ239H و VZ279H با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 هستند. پنل صفحه نمایش استفاده شده در این مانیتورها از نوع IPS بوده که شفافیت، غلظت و دقت رنگ در آن به نسبت سایر پنل‌ها بیشتر است. ایسوس در این مانیتور از الگوی طراحی ساده و بسیار زیبایی استفاده کرده و حاشیه اطراف نمایشگر را به کمترین میزان رسانده است. به این نوع طراحی، طراحی Frameless می‌گویند. از مانیتورهایی که حاشیه اطراف صفحه‌نمایش آن‌ها بسیار کم است، می‌توان برای ترکیب کردن مانیتورها هم استفاده کرد. مانیتور Asus VZ239H و Asus VZ279H از این جهت گزینه‌ی ایده‌آلی برای افرادی به‌حساب می‌آیند که قصد دارند همزمان از دو یا سه مانیتور در کنار هم استفاده کنند.

پشتیبانی از زاویه دید 178 درجه‌ای، فناوری Eye Care برای مراقبت از چشم‌ها هنگام کار مانیتور، پشتیبانی از نمایش 16.7 میلیون رنگ، زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه و امکانات جانبی تقویت کیفیت تصویر از دیگر ویژگی‌های مانیتور 23 اینچی ایسوس VZ239H  و مانیتور 27 اینچی ایسوس VZ279H هستند که در ادامه قصد داریم دقیق‌تر به آ‌ن‌ها نگاه کنیم. در مجموع با خرید مانیتور ایسوس VZ239H می‌توانید یک مانیتور زیبا و با کیفیت را برای انجام کارهای خود در اختیار داشته باشید.

 

طراحی و کیفیت ساخت مانیتور Asus VZ239H

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H

 

مانیتور ایسوس VZ239H طراحی بسیار ساده و زیبایی دارد. پایه خود مانیتور در یک چارچوب بدون قاب (Frameless) قرار گرفته است و تنها در قسمت پایینی مانیتور شاهد یک حاشیه یک دست هستیم که وسط آن لوگو ایسوس به‌چشم می‌خورد. بدنه مانیتور طراحی باریکی داشته و تنها 7 میلی‌متر ضخامت دارد که این مورد هم به زیبایی بیشتر مانیتور کمک کرده است. پایه نگه‌دارنده مانیتور هم به شکل حلقه ای بوده و طراحی زیبایی دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون با پنل‌های صفحه‌نمایش TN ،IPS و VA آشنا شوید

ابعاد مانیتور با پایه 531x387x211 میلی‌میتر است و وزن آن هم تنها 2.7 کیلوگرم است. همان‌طور که مشخص است با یک مانیتور ظریف و سبکی طرف هستیم. پشت مانیتور هم طراحی ساده‌ای داشته و تنها لوگو ایسوس روی آن قرار گرفته است. در قسمت پایینی پشت نمایشگر، یک بخش کوچک برای قرارگیری پورت‌های مانیتور درنظر گرفته شده است. مانیتور Asus VZ239H در مجموع یک مانیتور ساده، زیبا و سبک است.

 

صفحه‌نمایش مانیتور ایسوس VZ239H/VZ279H

 

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H

 

طبیعتا مهم‌ترین قسمت یک مانیتور، صفحه‌نمایش آن است. ایسوس در مانیتور VZ239H از یک نمایشگر 23 اینچی و در مانیتور VZ279H از یک نمایشگر 27 اینچی با پنل IPS استفاده کرده است. غلظت بالای رنگ‌ها در این پنل صفحه‌نمایش باعث شده علاوه بر کارهای روزمره، تماشای فیلم و همچنین انجام کارهای گرافیکی با آن جذاب باشد. همچنین سبک طراحی بدون قاب و حاشیه‌های بسیار کم، باعث می‌شود نمایشگر کمی بزرگ‌تر به‌نظر برسد. علاوه بر این تجربه تماشای فیلم و بازی‌های ویدیویی با آن لذت‌بخش‌تر است.

کیفیت تصویر مانیتور Full HD با رزولوشن 1920x1080 است و از نمایش 16.7 میلیون‌ رنگ پشتیبانی می‌کند. زاویه دید بسیار خوب 178 درجه‌ای مانیتور هم باعث می‌شود که در زوایای مختلف، هنگام مشاهده تصویر دقت رنگ‌ها تا حد بالایی حفظ شوند. میزان روشنایی صفحه‌نمایش هم 250 کاندلا بر متر مربع است که یک میزان کاملا استاندارد برای مانیتورها به‌حساب می‌آید. نرخ کنتراست تصویر هم 1000:1 بوده که میزان غلظت تیره‌ترین و روشن‌ترین قسمت تصویر نشان می‌دهد که عدد مناسبی برای مانیتور است. گستره‌ی کنتراست داینامیک مانیتور هم که نشان‌دهنده نهایت غلظت رنگ در روشن‌ترین و تیره‌ترین حالت است، 80000000:1 است.

 

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H

 

از دیگر ویژگی‌های فنی مانیتور ایسوس VZ239H می‌توان به زمان پاسخ‌گویی (Response Time) خوب 5 میلی‌ثانیه آن اشاره کرد. در واقع هر چه این عدد کمتر باشد، یعنی تبدیل رنگ‌ها به یک دیگر در مانیتور سریع‌تر انجام می‌شوند. در حال کار و استفاده‌ی روزمره به‌دلیل اینکه سرعت در پردازش رنگ‌ها اهمیت زیادی ندارد، شما اصلا با کم بودن این عدد تغییری را احساس نمی‌کنید. سرعت پاسخ‌گویی مانیتور در هنگام تجربه بازی‌های ویدیویی عملکرد خود را نشان می‌دهد. نرخ نوسان تصویر و نهایت رفرش‌ریت (Refresh Rate) مانیتور هم 75 هرتز است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور BenQ RL2755HM | مانیتور گیمینگ ساده و کاربردی!

تمامی ویژگی‌های فنی Asus VZ239H برای یک استفاده‌ی عادی و همچنین نیمه‌حرفه‌ای مناسب است، اما عدم استفاده از روکش مات (Anti Glare) در مانیتور باعث شده کار با آن برای محیط‌های پرنور خیلی مناسب نباشد. زیرا صفحه‌نمایش می‌تواند نور تابیده به صفحه را منعکس کند. اما برعکس در هنگام تجربه کار در منزل و در یک شرایط نوری عادی، هیچ‌ مشکلی در هنگام کار وجود نداشته و اتفاقا نبود روکش مات در شفافیت بیشتر رنگ‌ها موثر است. در مجموع اگر به‌دنبال یک مانیتور با کیفیت در این رنج قیمت هستید، خرید مانیتور ایسوس VZ239H می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما باشد. اگر قصد انجام کارهای گرافیکی و یا تدوین ویدیو با مانیتور را دارید، خرید مانیتور VZ279H با صفحه‌نمایش بزرگ 27 اینچی می‌تواند نیازهای شما را مرتفع کند.

 

امکانات و ویژگی‌ها

 

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H

 

یکی از امکانات کلیدی مانیتور VZ239H و VZ279H مربوط به فناوری Eye Care می‌شود. ایسوس در مانیتورهای خود همواره به سلامت چشم کاربران اهمیت داده از امکانات ویژه‌ای برای آن استفاده کرده است. فناوری Eye Care در دو بخش به سلامتی چشم‌ها کمک می‌کند. در اولین مرحله ایسوس با کاهش نور آبی صفحه‌نمایش (Ultra-low Blue Light) در چهار سطح مختلف جلوی آسیب‌های احتمالی نور صفحه‌نمایش در درازمدت را می‌گیرد. این قابلیت برای وب‌گردی، تماشا فیلم و عکس، مطالعه متن و تصویر با نور محیطی کم به صورت اتوماتیک بهترین تنظیمات را اعمال می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون 

یکی از مواردی که می‌تواند زودتر کاربران را از تماشا صفحه‌نمایش خسته کند، مربوط به پرش‌های تصویر می‌شود. همه‌ صفحه‌های نمایش برای پردازش تصاویر باید رنگ‌ها و تنظیمات مربوط به آن‌ها در کم‌ترین زمان تغییر دهند. از همین رو به شکلی نامحسوس چشم‌ها از تماشا صفحه‌نمایش مخصوصا در هنگام تماشا فیلم یا یازی خسته‌ می‌شوند. اما ایسوس با فناوری Flicker-free کاملا جلوی این پرش‌های تصویر را گرفته و باعث شده چشم‌ها هنگام تماشا صفحه خسته نشوند. فناوری SPLENDID که برای تقویت رنگ‌های صفحه‌نمایش پیش‌تر در لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا ایسوس مورد استفاده قرار می‌گرفت، بر روی مانیتور VZ239H هم استفاده شده است. اگر اهل بازی‌های ویدویی باشید، با قابلیت GamePlus روی مانیتور، می‌توانید از مدت زمان بازی کردن خود و همچنین فریم‌ریت بازی در هنگام تجربه بازی آگاه شوید.

 

پورت‌ها و بلندگو

 

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H

 

همان‌طور که اشاره شد در پشت صفحه‌نمایش قسمت کوچکی برای قرار گیری پورت‌ها درنظر گرفته شده است. ایسوس در مانیتور VZ239H و VZ279H از پورت‌های مرسوم برای انتقال تصویر استفاده کرده است. یک ورودی تصویر HDMI،  و VGA و همچنین جک 3.5 میلی‌متری صدا برای اتصال اسپیکر، پورت‌ها و اتصالات این مانیتور را شامل می‌شوند. در بخش پورت‌ها می‌توان عدم استفاده از DisplayPort را به‌عنوان نقطه‌ی ضعف مانیتور درنظر گرفت.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Samsung LS19F355: نمایشگر ارزان ولی کاربردی

خود مانیتور به دو بلندگوی 1.5 وات مجهز شده که بلندی صدای مطلوبی برای استفاده در اتاق دارد. ولی برای کیفیت بهتر و میزان بلندی صدا می‌توانید اسپیکرهای جداگانه را به خود مانیتور متصل کنید.

 

جمع‌بندی مانیتور Asus VZ239H و VZ279H

 

نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H

مانیتورهای ایسوس VZ239H و VZ279H  به ترتیب مدل‌های 23 اینچی و 27 اینچی یک مانیتور با کیفیت و کارآمد در این رنج قیمت هستند. ایسوس در این مانیتور از صفحه‌نمایش Full HD با پنل IPS استفاده کرده که از زاویه دید 178 درجه‌ای پشتیبانی می‌کند. سادگی و سبک طراحی بدون قاب مانیتور هم زیبایی خاصی به آن بخشیده است. همچنین ایسوس با فناوری‌هایی مثل Eye Care، Flicker-free باعث شده چشم‌های شما هنگام کار با مانیتور آسیب نبیند و خسته نشود. امکانات خوب، کیفیت و غلظت‌ رنگ بالا، مانیتور VZ239H و VZ279H را تبدیل گزینه‌ای ایده‌آل برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان کرده است. با خرید مانیتور ایسوس VZ239H با قیمت مناسب می‌توانید برای انجام کلیه کارهای روزمره، کارهای اداری، طراحی و تدوین و حتی بازی‌های ویدیویی روی آن حساب کنید.

 

نکات مثبت:

  • طراحی ساده، زیبا و سبک
  • سبک طراحی بدون قاب (Frameless)
  • صفحه‌نمایش 23 اینچی با کیفیت Full HD و پنل IPS
  • فناوری Eye Care برای مراقبت از چشم
  • امکانات بهینه‌سازی تصویر برای حالت‌های مختلف
  • قیمت مناسب

نکات منفی:

  • عدم استفاده از روکش مات
  • عدم استفاده از DisplayPort