نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Strix GL702ZC: فقط بازی کنید!

نقد و بررسی 02 مرداد 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Strix GL702ZC: فقط بازی کنید!

لپ تاپ های گیمینگ تا حدی جذاب، زیبا و قدرتمند شده‌اند که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهنده به جای سیستم کامپیوتری، یک لپ تاپ گیمینگ بخرند که هرجایی بتوانند از بازی کردن لذت ببرند. اگر قصد خرید یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار را دارید با نقد و بررسی لپ تاپ Asus ROG Strix GL702ZC همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های متفاوتی وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ی نوت‌بوک‌های پرطرفدار و قدرتمندی چون سری ROG به عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ این کمپانی هستیم.

ایسوس برای محصولات مختلف خود برندی را به عنوان زیرمجموعه در نظر گرفته است و نام ROG که به عنوان مخفف Republic of Gamers (قلمرو یا جمهوری گیمرها) شناخته می‌شود، برای محصولات سری گیمینگ در نظر گرفته شده است.

STRIX نیز برای سخت‌افزارهای نورانی و دارای نورپردازی ایسوس به کار می‌رود که نشان می‌دهد نوت‌بوک فوق از این ویژگی بهره می‌برد. اما نمی‌توانید این سیستم نورپردازی را مطابق سلیقه‌ی خود سفارشی‌سازی کنید.

لپ‌تاپ‌ 17.3 اینچی ایسوس راگ استریکس جی اِل 702 زد سی یکی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ این کمپانی تایوانی است که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برد و با خیال راحت می‌توانید جدیدترین بازی‌های کامپیوتری را روی آن اجرا کنید. در ادامه به بررسی دقیق این دستگاه خواهیم پرداخت.

با خرید لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار را خواهید داشت. قیمت لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC نسبت به قیمت لپ تاپ های مشابه مناسب‌تر است و ارزش خرید خوبی دارد.

 

طراحی لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

طراحی لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

در همان نگاه اول به لپ تاپ ایسوس راگ استریس جی ال 702 زد سی متوجه می‌شوید که با یک محصول رده‌بالا، حرفه‌ای، خوش‌ساخت، با کیفیت و زیبا مواجه هستید که در عین سادگی، به خوبی جزئیات در آن رعایت شده است.

کیفیت ساخت دستگاه بسیار خوب است و آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در بدنه‌ی ASUS ROG Strix GL702ZC کیفیت و استحکام بسیار خوبی دارد. این لپ‌تاپ به خوبی شناسنامه سری ROG را حفظ کرده است. ترکیب رنگی سیاه، نقره‌ای و بعضا نارنجی رنگ به کار رفته در این دستگاه بر جذابیت‌های آن افزوده است.

روی درِ نوت‌بوک Asus ROG Strix GL702ZC لوگوی معروف سری ROG به چشم می‌خورد و که در کنار بدنه‌ی فلزی با ترکیب دو نوار نوریِ رنگی، جذابیت دستگاه را دوچندان کرده است. در قسمت پایین و بالای خروجی هوا نیز شاهد عبارت Republic of Gamers هستیم. قسمت بیرونی لپ تاپ سادگی و زیبایی خاصی دارد که در کنار خطوط شکسته زیبایی آن کامل‌تر شده است.

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده و در عین حال هماهنگ از کمپانی ایسوس که در قالب یک بدنه‌ی فلزی خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید. ترکیب سیاه و نارنجی رنگ این لپ‌تاپ در همان لحظه اول توجه شما را جلب خواهد کرد.

در قسمت جلو می‌توانید نمایشگر 17.3 اینچی لپ تاپ ایسوس راگ استریکس جی ال 702 زد سی را مشاهده کنید که متاسفانه حاشیه زیادی دارد. زیر این قسمت نیز یک بار دیگر تایپوگرافی مشهور REPUBLIC OF GAMERS را می‌بینیم. در قسمت زیر این نوشته و بالای صفحه کلید لوگوی نارنجی رنگ ROG به چشم می‌خورد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ

نکته‌ی قابل توجه در این بخش وجود صفحه کلید عددی است که کمک زیادی به شما می‌کند و هنگام پردازش‌های محاسباتی به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. در زیر قسمت کیبورد عددی عبارت STRIX و در سمت مقابل لوگوی مشهور ASUS زیر صفحه کلید به چشم می‌خورد.

ابعاد این لپ‌تاپ 34 * 280 * 415 میلی‌متر و وزن آن 3 کیلوگرم است که گزینه سنگینی به شمار می‌رود ولی برای یک لپ تاپ گیمینگ خیلی هم عجیب نیست.

 

خروجی‌های لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

پورت لپ تاپ asus rog strix gl702cz

 

این لپ تاپ با توجه به نوع کاربری و ضخامت خود پورت‌ های کاملی دارد و از این بابت خیال کاربران را راحت خواهد کرد. در سمت چپ لپ‌تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC علاوه بر خروجی شارژر، پورت‌های HDMI، USB 3.0، پورت شبکه، USB 3.1 Type C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری در نظر گرفته شده است. در سمت راست نیز می‌توانید کارتخوان microSD، پورت USB 3.0 و یک خروجی USB 2.0 را مشاهده کنید.

 

لپ تاپ ایسوس راگ استریکس جی ال 702 زد سی

 

ضمن اینکه لپ‌تاپ Asus ROG Strix GL702ZC، فاقد درایو نوری است و برای انتقال اطلاعات فقط باید از حافظه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل استفاده کنید. در این لپ تاپ از بلوتوث 4.1 و شبکه بی‌سیم 802.11 b/g/a/n برای ارتباطات بی‌سیم استفاده شده است.

 

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

صفحه کلید لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

لپ‌تاپ ROG Strix GL702ZC ایسوس از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برد که اندازه‌ی کلیدها خوب در نظر گرفته و شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ی خوبی از بازی ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ی طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. نورپردازی نارنجی رنگ در نظر گرفته شده برای این نوت بوک باعث شده تا با محصولی زیبا روبه‌رو باشیم.

در کنار صفحه کلید اصلی، شاهد این هستیم که ایسوس یک کیبورد عددی (NumPad) کامل نیز در نظر گرفته است تا خیال کاربران راحت باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت

تاچ‌پد (TouchPad) این لپ‌تاپ از یک طراحی یکپارچه و زیبا بهره می‌برد و از ژست‌های حرکتی و لمس چندگانه نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت تاچ‌پد ASUS ROG Strix GL702ZC خیلی خوب است و هنگام کار کردن با آن هیچ‌گونه احساس کندی یا لگ نخواهید داشت. سطح تاچ‌پد نسبت به بدنه لپ‌تاپ پایین‌تر در نظر گرفته شده است و دور آن نوار نارنجی رنگ به چشم می‌خورد.

 

نمایشگر لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

نمایشگر لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

مدل Asus ROG Strix GL702ZC از یک صفحه نمایش 17.3 اینچی IPS مات با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر یک نمونه 60 هرتزی با کیفیت بسیار خوب است.

نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس راگ استریکس جی ال 702 زد سی رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، هنگام کار کردن با آن دچار مشکل جدی نمی‌شوید و از نظر روشنایی و زاویه‌ی دید می‌تواند شما را راضی کند. اما بهتر بود از یک صفحه نمایش با رزولوشن بیشتر استفاده می‌شد.

 

سخت‌افزار لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

سخت افزار لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ی خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت خواهد بود.

مدلی که ما از لپ تاپ گیمینگ ایسوس بررسی کردیم از یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای AMD Ryzen7 1700 با فرکانس کاری 3 گیگاهرتز، حافظه‌ی کش 6 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. فرکانس کاری پردازنده این لپ تاپ در حالت توربو به 3.7 گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده لپ‌ تاپ Asus ROG Strix GL702ZC در واقع یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود. لپ‌تاپ‌های زیادی با پردازنده هشت هسته‌ای وجود ندارند و مدل‌های مجهز به پردازنده‌های هشت‌ هسته‌ای اینتل نیز قیمت بسیار بالایی دارند.

اینجاست که ارزش به‌کارگیری تراشه قدرتمند AMD Ryzen7 1700 بیش از پیش مشخص می‌شود. از یک سو خیال‌تان از عملکرد و قدرت پردازنده راحت است و از سوی دیگر می‌دانید که قیمت مناسبی دارد.

علاوه بر این لپ‌تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC به یک نمایشگر 17.3 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 16 گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت، فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت و 256 گیگابایت SSD، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon Pro 580X DDR5 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و یک باتری چهار سلولی مجهز شده بود. ایسوس تلاش کرده با به‌کارگیری یک SSD پرسرعت و قدرتمند ۲۵۶ گیگابایتی، عملکردی خیره‌کننده را برای لپ‌ تاپ گیمینگ خود به ارمغان بیاورد.

همان طور که می‌بینید سخت‌افزار این دستگاه بدون هرگونه مشکلی از بازی‌های جدید، پردازش‌های سنگین و کارهای سخت بر می‌آید.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ لنوو Thinkpad E580: قدرتمند و مقرون به صرفه

دستگاهی که ما بررسی کردیم جز هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شود. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ی این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید. این لپ تاپ از یک سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای با دو فن بهره می‌برد.

در مورد پردازش‌های گرافیکی باید بگوییم ایسوس سراغ پردازنده گرافیکی AMD Radeon 580X چهار گیگابایت حافظه اختصاصی VRAM با فناوری پولاریس رفته است تا خیال شما از اجرای بازی‌های مختلف با گرافیک بالا راحت باشد. پردازنده AMD Radeon 580X جزو مدل‌های قدرتمند بازار قرار می‌گیرد که سرعت عملکرد و توانمندی بسیار خوبی دارد.

 

باتری

 

باتری لپ تاپ Asus rog strix gl702zc

 

لپ‌تاپ ایسوس راگ استریکس جی ال 702 زد سی از یک باتری چهار سلولی لیتیوم پلیمر بهره می‌برد که شاید بتوانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار کم‌مصرف این نوت‌بوک، می‌تواند مناسب باشد.

 

اسپیکر

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ تاپ ASUS ROG Strix Gl702ZC که می‌تواند یکی از نقاط قوت آن در برابر رقبا باشد، سیستم صوتی و اسپیکر های استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد. میزان بلندی و کیفیت صدای خروجی بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

لپ‌تاپ ایسوس مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم لپ‌تاپ ROG Strix GL702ZC و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

لپ‌تاپ گیمینگ GL702ZC ایسوس از ویندوز 10 اورجینال نسخه Home بهره می‌برد. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که ایسوس برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های ایسوس در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ی خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید. سری ROG جزو مدل‌های جدید کمپانی ایسوس و ویژه گیمرهایی است که می‌خواهند از بازی کردن با لپ تاپ لذت ببرند.

لپ‌تاپ Asus ROG Strix GL702ZC نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ی فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار قدرتمند
  • سیستم خنک کننده قوی
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا

 

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش می‌توانست بهتر باشد