محصولات مرتبط
نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) | به روزترین ساعت هوشمند دنیا

نقد و بررسی 19 بهمن 1401 کارشناس سایت

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) | به روزترین ساعت هوشمند دنیا

شرکت اپل در ماه سپتامبر (September) سال 2019 از ساعت هوشمند جدید خود اپل واچ 5 رونمایی کرد و آن را به عنوان به روزترین ساعت هوشمند دنیا معرفی نمود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

کمپانی اپل (apple) هر ساله آپدیت جدیدی از ساعت های هوشمند را معرفی می کند و اخیرا در رویداد سپتامبر 2019 در کنار خانواده آیفون 11 از سری جدید اپل واچ یعنی Apple Watch 5 رونمایی نموده است. اپل واچ 5 تمام ویژگی های اپل واچ 4 را به اضافه ویژگی ها و بهبودهایی نسبت به نسخه قدیمی در خود دارد. در این نقد و بررسی قصد داریم به معرفی و بررسی ویژگی های Apple Watch Sreies 5 بپردازیم.

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : طراحی، جنس بدنه و صفحه نمایش

در طراحی ظاهری و بدنه اپل واچ 5 تغییراتی ایجاد نشده و شباهت زیادی به اپل واچ سری 4 دارد اما از لحاظ سخت افزاری تمام قطعات بهینه شده اند و ویژگی های جدید نرم افزاری به آن افزوده شده است . کمپانی اپل از موادی از جمله آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده، فولاد ضد زنگ، سرامیک و تیتانیوم در جنس بدنه Apple Watch Sreies 5 استفاده کرده است. قیمت اپل واچ 5 در نسخه های تیتانیوم و سرامیک نسبت به سایر مدل ها بالاتر است. 

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

اپل با رونمایی اولین نمایشگر همیشه روشن، رویکردی متفاوت از رقیبان خود داشته است. اپل صرفاً به جای خاموش کردن صفحه نمایش، از نمایشگر پلی سیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین LTPO برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده نموده است . با این مزیت صفحه نمایش در تمام مدت حتی زمانی که ساعت هوشمند روی مچ دست شما بسته نباشد با نوری کم روشن است. با این قابلت می توانید زمان و اعلان ها را بدون اینکه مرتبا آن را بالا بیاورید یا روی مچ دستتان باشد، ببینید. البته با وجود صفحه نمایش همیشه روشن در این ساعت هوشمند، عمر باتری همان 18 ساعت است. وجود یک درایور کم مصرف جدید و یک سنسور جدید سنجش نور محیط برای کاهش مصرف انرژی قطعات صفحه نمایش  در نسل 5 اپل واچ باعث شده تا با وجود صفحه نمایش همیشه روشن، طول مصرف باتری ساعت همانند سری های قبل باشد.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : برنامه های سلامتی 

حضور اپل واچ در همه مکان ها، حس زندگی سالم را به کاربران القا می کند. این ساعت هوشمند ضربان قلب شما را کنترل می کند و به شما این امکان را می دهد که متوجه بیماری ها و نامنظم بودن فعالیت قلبتان شوید. همچنین در صورت بالا رفتن میزان سر و صدا، بهترین مکانی که می تواند بر سلامت شنوایی شما تأثیر بگذارد معرفی می کند. حتی به شما کمک می کند تا چرخه قاعدگی خود را ردیابی کنید. می توانید حالت هایی مانند تنفس، ضربان قلب و حالت های مختلف را به واچ فیس خود اضافه کرده و آن ها را در طول روز استفاده کنید. اپل واچ 5 اولین ساعتی است که در همه حال از شما مراقبت می کند.

 

ECG روی مچ دست شما

در هر زمان در هر نقطه که باشید با برنامه ECG، اپل واچ سری 5 تنها در 30 ثانیه قادر به تولید یک ECG شبیه به یک الکتروکاردیوگرام خواهید بود. این یک دستاورد مهم برای یک گجت پوشیدنی است که می تواند داده های مهم را برای آرامش خاطرشما و اشتراک گذاری با پزشکان فراهم کند. ضربان قلب نامنظم می تواند نشانه ای از یک وضعیت جدی باشد، اما بسیاری از افراد در حالت عادی این گونه علائم را تشخیص نمی دهند. اپل واچ 5 با اعلان های برنامه Heart می تواند قلب شما را بررسی کرده و نسبت به این بی نظمی ها به شما هشدار دهد. بنابراین می توانید با جمع آوری این اطلاعات با پزشک خود مشورت کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ (Galaxy Watch Active2) : محبوبترین ساعت

پیگیری چرخه قاعدگی

وجود یک برنامه عالی و جدید مخصوص زنان به نام ردیابی چرخه (Cycle Tracking) به شما اطلاعاتی در مورد چرخه قاعدگی و باروری می دهد و می تواند به ارائه تصویری شفاف تر به سلامت کلی شما کمک کند. علاوه بر هشدار اطمینان از شروع سیکل قاعدگی، اطلاعات بیشتری برای کمک به شما در ردیابی بی نظمی ها و علائم کیست ها و فعالیت تخمدان ها برای صحبت با پزشک در اختیار شما قرار می دهد.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

محافظت از شنوایی

گاهی اوقات با حضور در یک محیط، سر و صدای زیاد بدون آنکه حتی متوجه شوید می تواند به حدی برسد که بر شنوایی شما تأثیر منفی بگذارد. به لطف سیستم عامل watchOS 6 برنامه جدید نویز Noise توسط میکروفن داخلی میزان نویز محیط را بر حسب دسی بل می سنجد. این برنامه هنگامی که احساس کند صدای جمعیت و محیط یا شلوغی ماشین آلات، خطری برای شنوایی شما ایجاد می کند به شما مکانی را برای سلامت شنوایی پیشنهاد می دهد.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

برنامه های دیگر سلامتی با App Store

استفاده از برنامه های صحیح می توانند نقش مهمی در یادآوری شما برای حفظ برنامه های سلامتی روزمره داشته باشند. این که آیا شما می خواهید شرایطی مانند دیابت را بهتر مدیریت کنید، غذای سالم تری انتخاب کنید یا استرس را کاهش دهید، برنامه ای وجود دارد که برای کمک به شما در اولویت بندی قرار دارند. زمانی که App Store درست روی مچ دست شما باشد، جستجو و نصب برنامه های بهداشتی عالی، بدون نیاز به آیفون بسیار ساده تر خواهد شد. نمونه ای از این برنامه ها برنامه Dexcom G6 است که اگر مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 هستید، می توانید توسط سطح مچ دست میزان قند خود را بررسی کنید. با برنامه YAZIO، به راحتی وعده های غذایی خود را ثبت کنید، کالری را محاسبه کرده و فعالیت خود را برای برنامه رژیم غذایی شخصی خود را پیگیری کنید. همچنین برنامه Meditopia (مدیتیشن) برای کاهش استرس، بهبود خواب و یافتن شادی بیشتر به شما کمک می کند تا مراقباتی را در حین حرکت انجام دهید.

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : شریک نهایی تمرینات با Workout 

این که آیا شما یک ورزشکار حرفه ای هستید یا فقط می خواهید فعالیت روزانه خود را پیگیری کنید، Apple Watch Sreies 5 به شما کمک می کند تا دقیق تر و سریع تر نتیجه بگیرید. اکنون با نمایشگر همیشه روشن، فعالیت های شما شامل تمریناتی از جمله دوچرخه سواری، یوگا، شنا و ... همیشه با برنامه Workout قابل مشاهده و ردیابی هستند. بنابراین هرگز مجبور نیستید بین فعالیت ها مچ دست خود را بالا بکشید و فعالیت ها را چک کنید. همچنین توسط Apple Music نزدیک 50 میلیون آهنگ برای پخش وجود دارد و انگیزه لازم برای ادامه حرکت را برای شما تامین می کند. اپل ادعا کرده است که می تواند فعالیت های یک دونده سرعتی را توسط برنامه Cadence بررسی کند. با این برنامه می توان مراحل خود را در هر دقیقه مشاهده کرد و کمک می کند تکنیک دویدن خود را در صورت نیاز اصلاح کنید.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

 اپل واچ حتی با تمریناتی خاص که با علامت ویلچر نشان داده می شود برای معلولان ویلچری تمریناتی در نظر گرفته است. با برنامه Activity Trends بررسی 90 روزه ای از وضعیت فعالیت بدن برای تناسب اندام و سلامتی در اختیار کاربر قرار داده می شود. از اپل واچ 5 حتی برای انجام ورزش های آبی مانند شنا کردن می توان استفاده نمود. این ساعت هوشمند تا عمق 50 متری ضدآب است و می تواند تمرینات و فعالیت های بدنی شما را حین انجام تمرینات آبی پیگیری و ثبت کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip : کمترین هزینه، بیشترین امکانات!

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : خرید آسان با اپل پی (Apple Pay)

برای همه ما گاهی پیش آمده است که برای خرید یک محصول کیف پول و کارت بانکی خود را همراه نداشته باشیم. کمپانی اپل قابلیت جدیدی را برای اسمارت واچ اپل در نظر گرفته است تا بدون همراه داشتن کارت بانکی و پول نقد امکان خرید و پرداخت آسان برای استفاده کنندگان راحت و آسان شود.  با اضافه شدن برنامه Apple Pay به اپل واچ 5 اطلاعات مالی شما کاملاً خصوصی و امن نگه داشته می شود. توسط این برنامه در صورتی که اطلاعات کارت بانکی خود را در گوشی آیفون خود وارد کرده باشید، از طریق درگاه امن اپل پی به راحتی حتی بدون همراه داشتن آیفون می توانید خرید خود را انجام دهید.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : تماس اضطراری بین المللی و تشخیص سقوط

یکی از قابلیت های جدید Apple Watch 5 امکان برقراری تماس اضطراری بین المللی است. توسط این قابلیت در کنار ویژگی تشخیص سقوط می توانید تقریباً در هر نقطه ای از جهان که هستید، تماس با خدمات اضطراری را انجام دهید. کافیست دکمه جانبی را در Apple Watch Series 5 با تلفن همراه فشار داده و نگه دارید تا مراکز اضطراری متوجه نیاز شما به کمک شوند. در صورتی که نسخه سلولار را استفاده می کنید حتی اگر جایی در نزدیکی iPhone خود نباشید این قابلیت برای شما کار می کند.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : قطب نما و برنامه Maps

اپل واچ سری 5 مجهز به قطب نمای داخلی است. برنامه جدیدی با نام قطب نما (Compass) جهت حرکت شما را به همراه ارتفاع، عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی و شیب نمایش می دهد. برنامه Maps به روز شده در این ساعت هوشمند، مسیری را که با آن روبرو هستید، با مشخصات کامل جغرافیایی نشان می دهد.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : میزان حافظه، باتری و تراشه

حافظه اختصاص یافته در اپل واچ 5، 32 گیگابایت در نظر گرفته شده است و این ارتقای حافظه اولین بار است که نسبت به نسل های قبلی اپل واچ صورت گرفته است. با وجود صفحه نمایش همیشه روشن به لطف وجود فناوری LPTO و تراشه جدید S5، باعث شده است باتری برای مصرف انرژی، عملکرد بهتری داشته باشد. همانطور که گفتیم طول عمر باتری اپل واچ 5 همان 18 ساعت است و در طول شبانه روز حتما به یک بار شارژ اپل واچ نیاز خواهید داشت. تراشه به کار رفته در اپل واچ سری 5، تراشه جدید S5 و مخصوص اپل واچ 5 طراحی شده است و سرعت پردازش اطلاعات در آن تقریبا مشابه نسخه قبلی است.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : ردیاب خواب

می دانیم یکی از معایب نسل 4 اپل واچ نداشتن ردیاب خواب بود. انتظار می رفت اپل دراین نسخه معایب نسل قبلی را برطرف نماید اما جالب است که قابلیت ردیاب خواب را، که یکی از فاکتورهای مهم سلامتی افراد است در طراحی Apple Watch Series 5 قرار نداده است. اپل دلیل نبود این قابلیت را به مصرف انرژی بیشتر باتری در مدت زمان خواب و طراحی آن عنوان کرده است. اگر چه با بستن این گجت هوشمند در شب برای تنگی نفس و مناسب نبودن تنفس توسط شتاب سنج و ضربان سنج قلب، هشداری برای آگاهی به کاربر داده می شود اما این ویژگی به تنهایی کافی نیست و جای ردیاب خواب برای پایش سلامتی افراد هنگام خواب در اپل واچ خالیست. 

 

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Apple watch series 5 یک محصول کامل مبتنی بر سلامتی و تناسب اندام پرداختیم. بهبودهای سخت افزاری و وجود نرم افزارهای جدید و کاربردی از تغییرات به وجود آمده در نسل 5 اپل واچ به شمار می روند. ساعت هوشمند اپل سری 5 از ظاهر و سبک طراحی عالی همانند اپل واچ سری 4 بهره می‌برد و سخت افزار قدرتمندی هم دارد. قیمت اپل واچ سری 5 در مقایسه با مشخصاتی که ارائه کرده مناسب به نظر می رسد اما ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. بنابراین اگر به دنبال یک ساعت کاملا شخصی و هوشمند در همه زمینه ها هستید، خرید اپل واچ 5 می تواند گزینه عالی برای افراد علاقمند به ساعت های حرفه ای و کارآمد باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Apple Watch 5 به شرح زیر هستند:

 

نقاط قوت

  • صفحه نمایش همیشه روشن
  • قطب نما
  • برنامه های متنوع در حوزه سلامتی
  • حافظه 32 گیگابایت
  • App Store فروشگاهی برای دانلود برنامه های سلامتی
  • تماس اضطراری بین المللی 

 

نقاط ضعف

  • نداشتن ردیاب خواب
  • نداشتن طول عمر باتری بالاتر
  • قیمت بالا