نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip : کمترین هزینه، بیشترین امکانات!

نقد و بررسی 08 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip : کمترین هزینه، بیشترین امکانات!

ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip محصول جدید شرکت شیائومی یکی از گزینه‌های خرید تمام افرادی می‌باشد که مایلند بیشترین امکانات را با کمترین هزینه به دست آورند. اگر به دنبال خرید یک ساعت زیبا با طول عمر فوق العاده مناسب هستید، با نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip در فروشگاه اینترنتی هدف، همراه ما باشید.

 

مقدمه :

ساعت‌ها از زمان‌های قدیم تا به امروز از اهمیت بالایی در زندگی انسان‌ها برخوردار بوده‌اند. با همه گیر شدن تلفن‌های همراه میتوان گفت از اهمیت این ابزار پوشیدنی کمی کاسته شد اما این وسیله کاربردی نیز از پیشرفت تکنولوژی عقب نماند و با آغاز نسل هوشمندسازی، ساعت‌ها نیز ارتقا یافتند و با ویژگی‌های جدید و جذاب، جایگاه سابق خود را باز یافتند. ساعت‌های جدید که با نام ساعت هوشمند (Smart Watch) شناخته می‌شوند زیرمجموعه ای از گجت‌های پوشیدنی می‌باشند که دیگر تنها برای مشاهده زمان کاربرد ندارند بلکه با استفاده از آن‌ها می‌توان وضعیت آب و هوا را چک کرد، به تماس‌ها و پیامک‌ها پاسخ داد، به شنیدن موسیقی پرداخت، و هزاران امکانات دیگر که شما با شناخت آن‌ها حتما شگفت زده خواهید شد. با رقابتی شدن کسب و کارها و نیاز به بررسی دائمی برخی موارد در کنار افزایش سایز مانیتورها و نمایشگر تلفن‌های همراه مسیری ایجاد شد که بازار آماده پذیرایی از محصولاتی کوچک با کارایی های محدود ولی با نیاز دائمی باشد. موارد ذکر شده سبب شد که شرکت‌های سازنده گجت‌های تکنولوژی (Gadgets) به فکر تولید دستبندها (Bands) و ساعت‌های هوشمند بیفتند. این محصولات جدید، برای کاهش نیاز فرد به استفاده دائم از تلفن همراه و ارائه خدماتی جزئی در قالبی جذاب و کلاسیک، تولید و روانه بازار شدند. امروزه شرکت‌های زیادی از جمله سامسونگ (Samsung)، هواوی (Huawei)، اپل (Apple) شیائومی (Xiaomi) و... اقدام به تولید دستبند و ساعت های هوشمند می کنند. قیمت ساعت های هوشمند اِمیزفیت (Amazfit) شرکت شیائومی با توجه به ظاهری زیبا در کنار همراهی امکانات فوق‌العاده و رابط کاربری ساده و روانی که در طراحی آن مد نظر قرار گرفته شده است، نسبت به ساعت های هوشمند سامسونگ و اپل بسیار کمتر و اقتصادی‌تر در نظر گرفته شده است. 

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip : معرفی اجمالی

 

Xiaomi Amazfit Bip

 

اگر شما نیز از دسته کاربرانی هستید که علاقه دارید با کمترین هزینه، بیشترین امکانات را به دست آورید لازم است که با برند شیائومی آشنا شوید. هدف کمپانی شیائومی در راستای ارائه بیشترین امکانات با کم ترین قیمت می‌باشد. این کمپانی چینی نه تنها در زمینه تلفن‌های هوشمند فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد، بلکه در سایر زمینه ها مانند دستبندهای سلامتی، ساعت های هوشمند، پاوربانک و بسیار قدرتمند عمل می‌کند. از این رو برند شیائومی با همکاری کمپانی Huami در زمینه مچبند سلامتی و ساعت های هوشمند فعالیت خود را آغاز نموده‌اند و در مدت زمان کوتاه توانسته‌اند محصولات ارزشمندی همچون ساعت هوشمند شیائومی Amazfit Bip را معرفی نمایند. ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip در نسخه‌های مختلفی تولید شده که ما در این نقد و بررسی از نسخه جهانی (Global) استفاده کرده‌ایم.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مچ بند هوشمند هوآوی HONOR Band 5 : همراه همیشگی شما

ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip با بدنه‌ی سرامیکی و بندهای سیلیکونی طراحی و ساخته شده است که استفاده از این متریال سبب شده تا وزن این ساعت بسیار کاهش یابد؛ به گونه‌ای که در هنگام بررسی شاهد وزن 32 گرمی ساعت Xiaomi Amazfit Bip بودیم. شیائومی در ساعت Xiaomi Amazfit Bip از نمایشگر LCD رنگی مربعی 1.2 اینچی با صفحه لمسی و رزولوشن 176x176px (پیکسل) بهره‌گیری کرده است که بسیار به ظاهر اپل واچ‌ های آمریکایی شباهت دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است. این ساعت از بلوتوث، GPS، شتاب سنج، قطب نما، شمارشگر ضربان قلب و ارتفاع سنج نیز پشتیبانی می‌کند. مهم ترین نکته درباره ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip باتری 190Mah (میلی آمپر ساعتی) آن است که کمپانی شیائومی ادعا می‌کند با یک بار شارژ و در صورت استفاده معمول تا 45 روز قادر به همراهی کاربر است. رکوردی که پیش از این در اختیار ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 با طول عمر هفت روز بود. شما می توانید نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 را در سایت فروشگاه اینترنتی هدف مطالعه کنید.

در انتها لازم است بدانید که ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip در چهار رنگ سبز تیره، نارنجی، سفید و مشکی، قابل خرید است. در ادامه با نگاهی دقیق به بررسی تمامی جوانب اسمارت واچ Xiaomi Amazfit Bip خواهیم پرداخت.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip : ساختار و طراحی ظاهری

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip

 

ظاهر ساعت هوشند Xiaomi Amazfit Bip شباهت غیر قابل انکاری با اسمارت واچ‌های کمپانی اپل دارد؛ به شکلی که در صورت خاموش بودن نمایشگر این ساعت، تنها افراد آشنا با دنیای ساعت‌های هوشمند متوجه تفاوت این دو ساعت خواهند شد. ساعت Xiaomi Amazfit Bip در ابعادی معادل 4.6x2.2 سانتی متر تولید شده و بدنه آن ترکیبی از پلی کربنات (polycarbonate) و سرامیک (Zirconia ceramics) می‌باشد. طراحی این ساعت بگونه‌ای است که برای آقایان و خانوم‌ها مناسب بوده و مختص دسته خاصی از افراد نمی‌باشد. جنس بند ساعت از جنس سیلیکون می‌باشد که از نرمی بسیار دلنشینی برخوردار است و مهم ترین نکته درباره بند ساعت Xiaomi Amazfit Bip این است که به صورت ضد حساسیت طراحی شده و برای افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با توجه به رنگ ساعت خریداری شده، رنگ بند ساعت متغیر خواهد بود ولی اگر شما از جمله افرادی هستید که علاقه زیادی به شخصی سازی ابزارتان دارید؛ نباید نگران باشید چرا که ساعت Xiaomi Amazfit Bip از بند جدا شدنی برخوردار است و می‌توانید از سایر بندهای موجود در بازار بر روی ساعت Xiaomi Amazfit Bip خود استفاده کنید. طریقه قفل ساعت به شکل سگکی ساده می‌باشد و طول بند به اندازه‌ای است که شاهد اضافی بند بسیاری نخواهید بود. پیچ چرخان موجود در سمت راست ساعت نیز در تعامل کاربر با ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip نقش مهمی ایفا می‌کند که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip : سخت افزار و نمایشگر

 

Smart Watch Xiaomi Amazfit Bip

 

متاسفانه کمپانی شیائومی اطلاعات دقیقی از سخت افزار به کار رفته در ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip منتشر نکرده و تنها به این جمله که «چیپست به کار رفته در ساعت تولید شرکت سونی بوده و دارای ساختار 28 نانومتری می‌باشد» بسنده کرده است. لازم به ذکر است که ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip فاقد حافظه داخلی می‌باشد اما با اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث قادر به پخش و کنترل اجرای موسیقی خواهید بود. ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip از بلوتوث نسخه 4.0 بهره می‌برد و با استفاده از چیپ GPS و نرم‌ افزار Glonass قادر به مسیریابی و نمایش مسیر طی شده می‌باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ (Galaxy Watch Active2) : محبوبترین ساعت

شیائومی در اسمارت واچ Amazfit Bip از نمایشگر LCD رنگی با ظاهر مربعی استفاده کرده که این نمایشگر رزولوشنی معادل 176x176 پیکسل ارائه می‌دهد. پس از این که برای اولین بار ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip را روشن کردیم؛ متوجه نسبت پایین نمایشگر به بدنه شدیم که این موضوع زیاد جذاب نبوده و از نقاط ضعف این ساعت به شمار می‌رود. حاشیه‌های بسیاری دور تا دور ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip را فرا گرفته که در قسمت پایینی آن شاهد لگوی AMAZFIT هستیم. البته نمایشگر Xiaomi Amazfit Bip دارای نکات قابل تقدیری همچون نور بسیار مناسب صفحه و همچنین پشتیبانی از حالت همیشه روشن می‌باشد. نمایشگر به کار رفته در ساعت هومشند Xiaomi Amazfit Bip دارای لبه‌های خمیده می‌باشد و با گوریلا گلس 3 تحت پوشش و محافظت قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip : رابط کاربری و سلامت

 

بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip

 

رابط کاربری ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip طراحی شده به وسیله شریک تجاری شیائومی در تولید این محصول یعنی هوآمی (Huami) می‌باشد. سیستم عامل به کار رفته در ساعت Xiaomi Amazfit Bip از نام به خصوصی برخوردار نیست؛ اما بر اساس تحقیقات ما بر پایه زبان جاوا نوشته شده و تعامل با آن از ترکیب نمایشگر لمسی و پیچ موجود در سمت راست ساعت Xiaomi Amazfit Bip صورت می‌گیرد. ارتباط ساعت با تلفن همراه از طریق نرم افزار My Fit برقرار می‌شود و شما قادر خواهید بود تا اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق این نرم افزار مشاهده و ذخیره نمایید؛ همچنین با اتصال تلفن همراه به ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip از تمامی اعلانات خود همچون پیام‌ها، هشدارها، نرم افزارهای پیام رسان و... که به زبان انگلیسی هستند مطلع خواهید شد. متاسفانه ساعت Xiaomi Amazfit Bip از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند ولی روشی در مورد فارسی سازی این ساعت منتشر شده که در ادامه آن را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

  • ابتدا برنامه Notify & Fitness for Amazfit رو از گوگل پلی نصب کرده و بعد از داخل خود برنامه به آخرین ورژن ( در حال حاضر آخرین ورژن 8.3.1 است) آپدیت کنید .
  • از نوار سمت چپ وارد setting و سپس وارد advance شوید .
  • گزینه دوم که باعث راست چین شدن حروف می‌شود را فعال کنید، تیک استفاده از زبان عربی (Arabic) رو هم بزنید و در نهایت بر روی Install Arabic custom font ضربه بزنید.
  • بعد از انجام مراحل بالا با زدن کلید back تلفن همراه، تنظیمات را با لمس گزینه (save setting) ذخیره کنید.

توجه: این روش تنها بر روی نسخه گلوبال ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip قابل اجراست و حتی در صورت موفقیت مراحل، حروف به صورت جدا از هم نشان داده خواهند شد.

در قسمت ورزش و سلامت نیز این ساعت هوشمند حرف‌هایی برای گفتن دارد که می‌تواند دلیلی برای خرید ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip باشد. ساعت هوشمند Amazfit Bip شیائومی مجهز به سنسور ضربان قلب بوده و تعداد گام‌ها و مسافت طی‌شده و میزان کالری مصرف‌شده را محاسبه می‌کند و اطلاعات دقیقی از ساعات و کیفیت خوابتان در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین این ساعت مجهز به چهار حالت ورزش می‌باشد که عبارتند از: فضای باز، محیط داخلی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری. اگر مدت زمان زیادی را بی حرکت نشسته باشید؛ ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip آن را به شما اطلاع خواهد داد و شما را تشویق به حرکت خواهد کرد. شیائومی قابلیت سنجش ارتفاع و به موجب آن سقوط از ارتفاع را به ساعت Xiaomi Amazfit Bip افزوده است؛ قابلیتی که بیشتر در ساعت‌های گران قیمت و لوکس دیده می‌شود. با استفاده از این ویژگی می‌توانید در هنگام کوه نوردی از ارتفاع خود از سطح زمین مطلع شوید و یا اگر زمین خوردید ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip این حادثه را از طریق اعلان (Notification) به دوستانتان اطلاع خواهد داد.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2: بهترین ساعت های هوشمند سلامتی و تناسب اندام

نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip : باتری

 

 

کمپانی شیائومی در ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip از باتری 190 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده و ادعا می‌کند که در صورت استفاده عادی، ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip تا 45 روز قادر به همراهی شما خواهد بود. البته این حرف مقداری دور از حقیقت بوده و بر اساس آزمایش‌های ما با استفاده معقولانه و بدون استفاده از بسیاری از امکانات، ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip به مدت 17 روز با یک بار شارژ دوام خواهد آورد که با این حال نیز مقدار بسیار مناسبی است؛ چرا که اکثر ساعت‌های هوشمند دارای دوام حداکثری هفتگی هستند. شارژر ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip از نوع بی‌سیم (Wireless) می‌باشد و برای شارژ Smart Watch Xiaomi Amazfit Bip نیاز به جداسازی بدنه ساعت از بندها خواهید داشت. در انتها لازم است بدانید که برای شارژ این ساعت از صفر تا صد درصد، به 2 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

 

نتیجه نهایی :

 

ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip محصولی با ظاهری زیبا و امکاناتی قابل قبول از کمپانی در حال رشد شیائومی می‌باشد. استفاده از نمایشگر رنگی، بدنه مقاوم، طول عمر بالای باتری در کنار پشتیبانی از Gps، بلوتوث 4.0، سیستم کنترل موسیقی، پردازش فعالیت‌های ورزشی و همراهی همه این‌ها با قیمت ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip که بسیار مناسب در نظر گرفته شده؛ سبب می‌شود تا ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip یکی از گزینه‌های خرید تمام افرادی باشد که مایلند بیشترین امکانات را با کمترین هزینه به دست آورند. در انتها به شما پیشنهاد میکنم که برای مقایسه ساعت هوشمند Xiaomi Amazfit Bip با سایر برندها و ساعت‌های موجود در بازار، سری به لیست ساعت‌های هوشمند در فروشگاه اینترنتی هدف بزنید.

 

نقاط قوت :

  • قیمت بسیار مناسب
  • باتری قدرتمند
  • ضد آب بودن
  • نمایشگر رنگی و با نور کافی

 

نقاط ضعف :

  • حاشیه زیاد نمایشگر
  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • عدم پشتیبانی از برقرای تماس
  • عدم دسترسی به لوازم جانبی در ایران