نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3)

نقد و بررسی 27 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3)

یکی از تبلت های پرفروش و موفق شرکت سامسونگ که می‌تواند با قیمت مناسب خوش رقیب جدی برای آیپد های اپل باشد، تبلت گلکسی تب اس 3 یا Samsung Galaxy Tab S3 خواهد بود. این تبلت از طراحی خوی، ظاهر مناسب، قدرت عملکرد عالی و قلم استایلوس بهره می‌برد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقدمه

مطمئنا فروش تبلت های اندرویدی به اندازه گوشی های موبایل نیست اما خب تنوع این محصولات هم به اندازه گوشی ها نخواهد بود. با وجود گرایش پیدا کردن کاربران به سمت خرید اسمارتفون های اندرویدی مجهز به نمایشگر بزرگ تر، همچنان برخی کمپانی ها از قبیل سامسونگ سالانه تبلت های جدیدی را روانه بازار می‌کنند. گلکسی Tab S3 سامسونگ یکی از موفق ترین تبلت های اندرویدی بوده که در ماه فوریه (February) سال 2017 شاهد رونمایی از آن بودیم. قیمت تبلت Galaxy Tab S3 در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده و پتانسیل خوبی که دارد رقابتی در نظر گرفته شده و این موضوع به افزایش استقبال از این محصول کمک می‌کند.

اما آیا خرید Galaxy Tab S3 اقدام مناسبی برای شماست؟ پاسخ این سوال را فقط خودتان با اولویت‌بندی انتظاراتی که از یک تبلت دارید و مقایسه آن ها با ویژگی های مثبت و منفی دستگاه می‌توانید ارائه کنید. ما در ادامه این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با مشخص شدن ویژگی های مثبت و منفی دستگاه شما می‌توانید به خوبی متوجه شویم که آیا خرید این تبلت گزینه و اقدام مناسبی برایتان خواهد بود یا خیر؟ پس اگر به فکر خرید تبلت نام برده شده هستید، تا انتهای این بررسی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

سامسونگ سعی کرده در ساخت تبلت گلکسی Tab S3 نهایت دقت را صرف کند و بدین ترتیب یک تبلت با کیفیت را تولید و با قیمتی مناسب روانه بازار کند. تبلت نام برده شده از نظر قابلیت های اتصال شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه‌ای از این محصول فقط از اتصال وای فای پشتیبانی می‌کند که اصطلاحا به آن لقب وای فای آنلی (Wi-Fi Only) داده می‌شود، اما نسخه دیگری از محصول قابلیت نصب سیم کارت و استفاده از اینترنت همراه 4G را هم دارد که به آن نسخه اصطلاحا نسخه LTE گفته می‌شود. متاسفانه هیچ یک از نسخه های این تبلت قابلیت برقراری تماس تلفنی مستقیم و مکالمه را ندارند. ضمنا ما در بررسی محصول از نسخه مجهز به قابلیت LTE آن استفاده کردیم و خرید این نسخه دستگاه را به نسخه وای فای آنلی پیشنهاد می‌کنیم.

 

بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ

 

با یک نگاه ساده به تبلت سامسونگ Galaxy Tab S3 متوجه می‌شوید که ظاهر آن خیلی جذابیت زیادی ندارد! البته شاید این مسئله ناشی از سلیقه شخصی ما باشد و تبلت از دید برخی کاربران بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد. به عقیده ما اگر تبلت بیشتر حالت مستطیل شکل داشت و اختلال طول و عرض آن بیشتر می‌شد، می‌توانست ظاهری جذاب تر را به همراه داشته باشد. ابعاد تبلت مذکور معادل 6 در 169 در 237.3 میلیمتر است و اختلال نه چندان زیاد طول و عرض آن سبب شده که دستگاه بدنه‌ای نسبتا عریض داشته باشد و بیشتر شکل هندسی یک مربع را به خود بگیرد که این حالت خیلی باب میل ما نبوده است، اما همانطور که گفتیم خوب یا بد بودن این سبک طراحی به سلیقه شخصی کاربر ارتباط دارد. لازم به ذکر است که وزن تبلت مورد نظر حدود 430 گرم خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Tab3 8 Plus لنوو: خوش قیمت و کارآمد

یکی از نکاتی که خیلی سریع در بررسی تبلت Galaxy Tab S3 متوجه آن شدیم و بدون تردید توجه شما را هم جلب می‌کند مربوط به ضخامت ناچیز بدنه دستگاه می‌شود. بدنه این تبلت با ضخامت 6 میلیمتر فوق‌العاده باریک بوده و جذابیت خاصی دارد و نشان می‌دهد که سامسونگ در طراحی دستگاه ظرافت بالایی را صرف کرده است. بنابراین اگر به تبلت های باریک علاقه دارید، گلکسی تب اس 3 این ویژگی را به شکل فوق‌العاده جالبی ارائه می‌کند. اما کیفیت ساخت محصول چطور است؟ فریم اصلی تبلت از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت تبلت هم از ترکیب شیشه و فلز ساخته می‌شود. این امر سبب شده مقاومت قاب پشت تبلت در برابر تماس با اشیای نوک تیز و برنده تقویت شود و در حد عالی قرار گیرد، اما طبیعتا حساسیت آن در برابر ضربه و فشار بیشتر خواهد شد.

 

بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ

 

روی پنل جلوی تبلت و ال سی دی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما اشاره دقیقی به مدل این شیشه و میزان مقاومت آن در برابر خراشیدگی نشده است، بنابراین توصیه داریم برای اطمینان هم که شده حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی صفحه نمایش تبلت نصب کنید. در پنل جلوی تبلت حاشیه های نه چندان ضخیم صفحه نمایش دیده می‌شوند و در بخش فوقانی ال سی دی تبلت هم لوگوی سامسونگ و لنز دوربین سلفی دستگاه نصب شده است. در لبه زیرین تبلت هم سه دکمه بازگشت به عقب (Back)، هوم (Home) و اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) قرار دارند که دکمه هوم دستگاه کاملا فیزیکی است. ضمن اینکه این دکمه از قابلیت اسکن انگشت کاربر هم پشتیبانی می‌کند.

اما کیفیت و دقت عملکرد اسکنر انگشت تبلت چطور است؟ در بررسی گلکسی تب اس 3 مشخص شد که اسکنر انگشت آن عملکرد بسیار خوبی دارد و برای مدت زمان طولانی می‌توانید بدون مشکل از این اسکنر استفاده کنید. سرعت و دقت عملکرد اسکنر مطلوب است و قفل‌گشایی از نمایشگر را به حالت سریعی امکانپذیر می‌سازد. اما در قاب پشت تبلت هیچ بخش خاص یا متفاوتی دیده نمی‌شود. بهره‌مندی از قاب پشت شیشه‌ای شاید تنها ویژگی خاصی باشد در این بخش قابل رویت خواهد بود. لنز دوربین اصلی تبلت در لبه فوقانی و وسط قاب پشت آن تعبیه شده و کمی پایین تر از آن هم لوگوی Samsung حک شده است. اما دو ویژگی دیگر هم در تبلت گلکسی Tab S3 وجود دارند که می‌بایست به آن ها اشاره کنیم.

 

بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ

 

ویژگی اول مربوط به بهره‌مندی دستگاه از اسپیکر های چهارگانه AKG می‌شود که لوگوی آن در لبه زیرین قاب پشت تبلت هم نصب شده است. این چهار اسپیکر سبب می‌شوند که صدای استریو با کیفیت خوبی توسط تبلت ارائه شود و دستگاه برای انجام کارهایی مثل تماشای فیلم و موزیک ویدیو گزینه مناسبی باشد. ویژگی دومی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی تبلت از قلب استایلوس اختصاصی (S Pen) می‌شود که خوشبختانه و برخلاف خیلی از محصولات مشابه به طور پیش فرض و در باکس دستگاه ارائه خواهد شد و در اختیار خریدار قرار داده می‌شود. با استفاده از این قلم می‌توانید اقدامات خاصی انجام دهید که لذت بخش هستند و در مراحل بعدی در مورد آن صحبت می‌کنیم. قلم S Pen اختصاصی این تبلت به صورت مغناطیسی به لبه فوقانی قاب آن متصل می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6)

نکته بعدی که باید در بررسی تبلت Galaxy Tab S3 به آن اشاره کنیم مربوط به کیبورد اختصاصی می‌شود که برای آن ارائه شده است. متاسفانه برخلاف قلم استایلوس تبلت، این کیبورد به طور پیش فرض و با باکس دستگاه ارائه نمی‌شود و در صورتی که کاربر تمایل به استفاده از آن داشته باشد می‌بایست هزینه مجزایی پرداخت کند. این کیبورد هم به صورت مغناطیسی به لبه سمت چپ تبلت نصب شده و امکان تایپ کردن را به شیوه‌ای دلپذیر فراهم می‌کند. ضمنا این کیبورد مثل یک کیف بدنه تبلت را به طور کامل در بر می‌گیرد و می‌تواند از قاب پشت آن هم محافظت کند و اجازه ندهد که به سادگی روی قاب پشت تبلت خط و خش به وجود آید. بهره‌مندی از جک 3.5 میلیمتری هندزفری و سوکت شارژر USB Type C هم از دیگر ویژگی های تبلت گلکسی تب اس 3 سامسونگ خواهد بود. بنابراین به عقیده ما این تبلت از نظر ظاهر، سبک طراحی و کیفیت ساخت یکی از بهترین ها در رده قیمتی خودش محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3): صفحه نمایش 

گلکسی تب اس 3 سامسونگ از صفحه نمایشی 9.7 اینچی با پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) بهره می‌برد که نسبت تصویر 4 به 3 را ارائه کرده و حالتی مربع شکل دارد. البته اینطور نیست که صفحه نمایش تبلت طول و عرض یکسانی ارائه کند و فقط چون اختلاف مابین ابعاد طول و عرض صفحه نمایش دستگاه چندان زیاد نیست، حالت هندسی شبیه به مربع برای آن ایجاد می‌شود. حاشیه های صفحه نمایش تبلت خیلی باریک در نظر گرفته نشده‌اند و بدین ترتیب چیزی در حدود 72.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل هم توسط نمایشگر تبلت ارائه شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 264 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم خوبی برای نمایشگر تبلتی با ابعاد 9.7 اینچ خواهد بود.

 

بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ

 

همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش تبلت یک لایه شیشه‌ای محافظ و مقاوم در برابر خط و خش نصب شده اما اشاره‌ای به جنس دقیق این شیشه نشده است، بنابراین اکیدا توصیه داریم روی ال سی دی تبلت یک لایه گلس محافظ نصب کنید. اما سوال اصلی که باید به آن پاسخ دهیم مربوط به کیفیت عملکرد صفحه نمایش تبلت می‌شود! آیا کیفیت نمایشگر تبلت مناسب است؟ از آنجایی که قابلیت HDR توسط پنل نمایشگر تبلت پشتیبانی می‌شود و عموما پنل های سوپر آمولد از کیفیت مطلوبی برخوردارند و توان تولید روشنایی و کنتراست مطلوبی را ارائه می‌کنند، عملکرد نمایشگر 9.7 اینچی تبلت Galaxy Tab S3 هم مطلوب است. محتوا روی صفحه نمایش این محصول با کیفیت خوبی ارائه می‌شود و شارپنس و شادابی مناسبی دارد. کنتراست خوب هم از دیگر ویژگی های مثبت صفحه نمایش تبلت خواهد بود.

نکته بعدی که در بررسی تبلت Galaxy Tab S3 متوجه آن شدیم مربوط به توان خوب نمایشگر آن در تولید روشنایی می‌شود. حتما می‌دانید هر چقدر ال سی دی یک تبلت یا گوشی قدرت تولید روشنایی بیشتری داشته باشد، در محیط های با نور زیاد و باز می‌توان بهتر محتوای روی آن را مشاهده کرد و با تبلت در تعامل بود. در بررسی که داشتیم مشخص شد با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر تبلت بر روی 90 درصد تقریبا در هر شرایطی می‌توان محتوای روی صفحه را مشاهده کرد. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که بهره‌مندی از صفحه نمایش با کیفیت یکی از نقاط قوت تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 محسوب می‌شود و بدون تردید این مسئله برای افرادی که علاقمند تماشای فیلم، سریال، پرسه زدن در یوتیوب و وبگردی هستند بسیار مناسب و مطبوع است.

 

 نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

با توجه به اینکه تبلت سامسونگ گلکسی تب S3 در ماه های ابتدایی سال 2017 رونمایی شده، طبیعتا نسخه قدیمی تری از سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض روی آن نصب است. سیستم عامل پیش فرض این تبلت اندروید 7 نوقاست (Android 7 Nougat) اما خوشبختانه آپدیت اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) و رابط کاربری MIUI 9 برای تبلت منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. بنابراین اگر به آپدیت بودن سیستم عامل تبلت و بستر نرم افزاری آن اهمیت می‌دهید، جای نگرانی وجود ندارد و امکان نصب جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید و رابط MIUI در گلکسی تب اس 3 وجود دارد. اما ما طبق روال همیشه تبلت را با همان سیستم عامل پیش فرض خودش یعنی اندروید 7 نوقا بررسی کردیم.

 

بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ

 

در بررسی تبلت Galaxy Tab S3 مشخص شد که بستر نرم افزاری تبلت عملکرد روان و بی‌نقصی دارد و مطمئنا سخت افزار خوب و به ویژه تراشه مرکزی مناسب دستگاه به عملکرد بهتر بستر نرم افزاری آن کمک می‌کند. انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب و تماشای فیلم و سریال بدون کوچک ترین مشکل در تبلت امکانپذیر خواهد بود و منجر به بروز هیچ لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری دستگاه نمی‌شوند. ما حتی اپلیکیشن های محبوبی مثل اینستاگرام، تلگرام و فیسبوک را هم روی تبلت نصب و در این بازه زمانی یک هفته‌ای از آن ها استفاده کردیم تا شاید به مرور لگ و تاخیرهای بستر نرم افزاری دستگاه نمایان و قابل رویت شوند، اما واقعیت این است که لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری تبلت مشاهده نشد. البته پیش‌بینی می‌کنیم با افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه و سوق پیدا کردن حافظه 32 گیگابایتی آن به سمت پر شدن، لگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه به وجود آیند که مطمئنا شدت آن ها زیاد نخواهد بود. اما بد نیست در این بخش بررسی تبلت Galaxy Tab S3 کمی هم در رابطه با قلم S Pen اختصاصی تبلت و برخی از کاربردهای آن که به نوعی مرتبط با بستر نرم افزاری دستگاه می‌شود هم اشاره داشته باشیم.

حالا وقتشه! اینو بخون تعمیر تبلت در اصفهان با کمترین قیمت و هزینه

قیل از هر چیز باید بگوییم که تعامل با رابط تبلت از طریق قلم استایلوس بسیار لذت بخش خواهد بود و تجربه‌ای متفاوت را برایتان به همراه می‌آورد. در تبلت بخش اختصاصی برای کشیدن طرح های گرافیکی و نقاشی کردن ارائه شده که برای طراحان می‌تواند عالی باشد و امکان ثبت آثار خلاقانه در هر محیط و شرایطی را فراهم کند. همچنین درست مثل سری فیلت های گلکسی نوت سامسونگ، امکان نوت‌برداری روی نمایشگر خاموش تبلت با استفاده از قلم استایلوس وجود دارد. به طور کلی عملکرد بستر نرم افزاری تبلت و رابط کاربری آن بسیار خوب است و این مسئله که آپدیت های جدید اندروید برای تبلت منتشر می‌شوند خبر خوبی برای علاقمندان به آپدیت بودن سیستم عامل تبلت ها محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

نوبت به یکی از مهمترین بخش های بررسی گلکسی تب اس 3 می‌رسد! در این بخش می‌خواهیم مروری بر ویژگی های پردازنده، رم و حافظه داخلی دستگاه داشته باشیم و قدرت عملکرد آن را زیر ذره‌بین قرار دهیم. تراشه‌ای که در قلب تبلت مورد نظر بکار رفته، تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام است که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. دو هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Kyro با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز هستند و دو هسته دیگر از نوع Kyro بوده و فرکانس کاری بالاتر 2.15 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 503 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

 

بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ

 

سامسونگ گلکسی Tab S3 از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارد. ضمن اینکه این تبلت از نصب حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش داد. اما قدرت عملکرد تبلت چطور است؟ اگر علاقمند گیم و انجام بازی های سنگین هستید، سامسونگ گلکسی تب اس 3 شما را نا امید نمی‌کند! ما در بررسی این محصول دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی دستگاه نصب هر یک را برای مدت زمان 15 دقیقه و در مجموع 30 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که تبلت بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای بازی های مذکور بر می‌آید.

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به عملکرد خوب رم تبلت می‌شود. جهش سریع مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) بعد از اجرای 30 دقیقه‌ای دو بازی سنگین پابجی موبایل و آسفالت 9 نشان داد که رم گوشی تسلط کاملی بر دستگاه و اپلیکیشن های فعال در پس زمینه آن دارد. تنها نکته‌ای که در حین استفاده از تبلت Galaxy Tab S3 و برای دستیابی به بهترین بازده باید به آن توجه کنید مربوط به جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی و عدم ذخیره سازی حجم بالای اطلاعات در آن می‌شود. در بررسی تبلت Galaxy Tab S3 مشخص شد که اگر حافظه داخلی و 32 گیگابایتی تبلت رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند، احتمال بروز لگ و تاخیرهای ریز در عملکرد دستگاه افزایش می‌یابد که به این موضوع در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم. در مجموع با توجه به قیمتی که گلکسی تب اس 3 دارد، قدرت پردازشی بسیار خوبی توسط آن ارائه شده و این تبلت برای علاقمندان به گیم گزینه خرید مناسبی است.

 

 نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3): دوربین  

طبیعتا نباید انتظار داشت که دوربین یک تبلت 9.7 اینچی خیلی فوق‌العاده باشد، چون عموما در طراحی تبلت ها به کیفیت دوربین اهمیت زیادی داده نمی‌شود چون ماهیت این محصولات به گونه‌ایست که تمرکز اصلی باید روی کیفیت صفحه نمایش، پردازنده، بستر نرم افزاری و شارژدهی باتری معطوف شود. دوربین اصلی سامسونگ گلکسی تب اس 3 از یک لنز 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/1.9 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. این لنز دوربین از نوع واید (Wide) بوده و یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای آن در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط آن پشتیبانی می‌شود. بدون شک پشتیبانی دوربین اصلی تبلت از امکان ضبط ویدیو های 4K یکی از جالب ترین ویژگی هایش خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت از یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که آن هم از نوع واید است. برای بررسی کیفیت عملکرد دوربین های تبلت ما در دو محیط با نور خوب و محیط تاریک آن ها را بررسی کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که در محیط های با نور مناسب، دوربین های اصلی و سلفی تبلت Galaxy Tab S3 عملکرد خوبی دارند و به ویژه دوربین اصلی تبلت می‌تواند عکس های با کیفیتی را ضبط کند. البته اینطور نیست که کیفیت عملکرد دوربین تبلت در حد گوشی هایی باشد که قیمتی مشابه با تبلت نام برده شده را ارائه می‌کنند، بلکه منظور ما از خوب بودن کیفیت عملکرد دوربین فقط در رده قیمتی خودش و در مقایسه با قیمت تبلت است.

 

بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ

 

دوربین سلفی تبلت سامسونگ گلکسی تب S3 هم در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های سلفی مطلوبی ضبط کنید، اما در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی تبلت به طرز قابل ملاحظه‌ای افت می‌کند و این مقدار افت کیفیت در عملکرد دوربین سلفی به شکل محسوس تری قابل رویت خواهد بود. افزایش نویز تصویر، از دست رفتن وضوح و شارپنس و تار به نظر رسیدن بخش هایی از عکس در محیط های با نور کم و بعد از ضبط تصویر با دوربین های تبلت رخ می‌دهند. با این وجود می‌تواند گفت در مجموع عملکرد دوربین های اصلی و سلفی تبلت گلکسی Tab S3 خوب و قابل قبول است.

 

 نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3): باتری و شارژدهی 

سامسونگ یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی را برای تامین انرژی مورد نیاز تبلت گلکسی Tab S3 در نظر گرفته است که انتظار داریم عملکرد معمولی داشته باشد و از نظر شارژدهی نه خیلی عالی باشد و نه عملکرد بدی را ارائه دهد. در بررسی تبلت Galaxy Tab S3 مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری 6000 میلی آمپر ساعتی این تبلت، یک کاربر معمولی تقریبا می‌تواند 1 روز از آن استفاده کند. اگر مقدار استفاده شما از تبلت بیشتر از حد میانگین مد نظر شما باشد یا از دستگاه برای انجام بازی های سنگین در بازه های زمانی طولانی استفاده کنید، مطمئنا شارژ باتری دستگاه خیلی زودتر از 1 روز تمام می‌شود و به شارژر نیاز پیدا خواهید کرد.

اما سرعت شارژ مجدد باتری تبلت گلکسی تب اس 3 چطور است؟ شارژر اورجینال تبلت نام برده شده 18 واتی است و خوشبختانه دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. به لطف این ویژگی تقریبا می‌توان ظرف 90 الی 110 دقیقه باتری 6000 میلی آمپر ساعتی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ را فول شارژ کرد. بنابراین اگرچه قدرت شارژدهی باتری تبلت خیلی تعریفی ندارد اما سرعت شارژ مجدد آن خوب است و با توجه به پشتیبانی تبلت از قابلیت شارژ سریع می‌توان از هر فرصتی برای شارژ کردن باتری آن استفاده کرد.

 

بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3) پرداختیم. این تبلت از ویژگی های خوب زیادی همچون طراحی مناسب و با کیفیت، صفحه نمایش خوب، بستر نرم افزاری مطلوب، قلم استایلوس و قدرت پردازشی مطلوب بهره می‌برد و می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک تبلت اندرویدی داشته باشند که حداقل تا 2 سال آینده نیازهایشان را برطرف کند، گزینه خرید مناسبی باشد. در بخش زیر برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف تبلت مذکور را طی دو دسته‌بندی مجزا خدمتتان ارائه کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و کیفیت ساخت مناسب
  • صفحه نمایش خوب
  • بستر نرم افزاری روان
  • قدرت پردازشی خوب
  • پشتیبانی دوربین اصلی از ضبط ویدیو های 4K
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • شارژدهی نه چندان قوی باتری

 

مشخصات کامل،، قیمت و خرید تبلت سامسونگ Galaxy Tab S3