نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

نقد و بررسی 14 تیر 1399 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

اگر به دنبال تبلت اندرویدی هستید که پتانسیل جایگزین شدن با لپ تاپ شما را داشته باشد، شاید گلکسی تب اس 4 مدل 10.5 اینچی سامسونگ (Samsung Galaxy Tab S4 10.5) بتواند گزینه خرید عالی برای شما باشد. این تبلت اندرویدی با پشتیبانی از رابط اختصاصی سامسونگ دکس (Samsung DeX) می‌تواند نقشی شبیه به یک لپ تاپ ویندوزی را ایفاء کند. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

استقبال کاربران از تبلت های دو منظوره یا اصطلاحا هیبریدی که هم می‌توانستند نقش یک تبلت و هم لپ تاپ را ایفاء کنند بالا بود و این موضوع سبب می‌شد که استقبال از تبلت های اندرویدی روز به روز کم و کمتر شود چون تبلت های هیبریدی از سیستم عامل ویندوز بهره‌مند بودند. اما سامسونگ قصد داشته با ارائه و بهینه سازی رابط کاربری اختصاصی DeX حالتی ایجاد کند که تبلت و حتی گوشی های اندرویدی وی بتوانند مثل یک تبلت هیبریدی مبتنی بر ویندوز، تجربه‌ای دسکتاپ مانند را برای کاربران به ارمغان آورند. تبلت Galaxy Tab S 4 10.5inch سامسونگ یکی از این تبلت هاست!

این تبلت در ماه آگوست (August) سال 2018 رونمایی شد و خیلی زود توانست به یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین تبلت های شرکت سامسونگ تبدل شود. قیمت گلکسی Tab S4 10.5 شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد اما با این حال به دلیل سبک ساخت و کیفیت عملکرد این تبلت و همچنین ارائه یک کارایی دو منظوره ضمن بهره‌مندی از اندروید سبب شده استقبال خوبی از آن به عمل آید. اما آیا این تبلت واقعا می‌تواند هم یک تبلت اندرویدی باشد و هم نقش یک لپ تاپ را برای شما ایفاء کند؟ برای پاسخگویی به این سوال باید به نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ بپردازیم!

ما برای اینکه درک بهتری از کارایی و عملکرد تبلت مذکور داشته باشیم، حدود یک هفته آن را مورد استفاده قرار دادیم و حالا می‌خواهیم تجربه شخصی خود از بکارگیری تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4 10.5 را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. ما نسخه پایه این تبلت که از رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد را در بررسی خود مورد استفاده قرار داده‌ایم. بنابراین اگر قصد خرید این تبلت خوب و کارآمد را دارید و می‌خواهید دقیق تر با ویژگی های مثبت و منفی آن آشنا شوید، تا انتهای نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید. سعی می‌کنیم بررسی را به گونه‌ای کاربردی ارائه کنیم و خیلی وارد جزئیات و حواشی نشویم تا در عین کاربردی بودن از طولانی شدن مطلب هم جلوگیری به عمل آید.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

تبلت سامسونگ گلکسی تب S4 مدل 10.5 اینچی سامسونگ شاید از نظر ظاهر در نگاه اول جذابیتی در حد سری تبلت های سرفیس مایکروسافت (Microsoft Surface) نداشته باشد اما در نوع خودش یک تبلت زیبا، خوش ساخت و با کیفیت است. فریم اصلی تبلت آلومینیومی در نظر گرفته شده و قاب پشت آن شیشه‌ای و براق خواهد بود، البته به طور دقیق مشخص نیست که جنس شیشه قاب پشت این تبلت از چه ماده‌ای تشکیل شده اما ظاهرا این شیشه مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارد. در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که بهتر است برای مراقبت هرچه بیشتر از تبلت و جلوگیری از خراشیده شدن قاب پشت آن حتما از یک لایه گلس محافظ قاب پشت تبلت استفاده کنید یا کیف و کیبورد اختصاصی آن را مورد استفاده قرار دهید که قاب پشت دستگاه را هم می‌پوشاند!

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

بله، تبلت نام برده شده یک کیبورد و قلم استایلوس یا اصطلاحا S Pen اختصاصی دارد که ضمن اتصال به تبلت می‌توانند کارایی آن را افزایش داده و تجربه کاربری بهتری در وضعیت دسکتاپ مد را برای شما به ارمغان آورند. کیف کیبورد این تبلت به گونه‌ای طراحی شده که قاب پشت آن را هم در بر می‌گیرد و به طور مغناطیسی و گیره‌ای به بدنه دستگاه متصل می‌شود. قلم S pen اختصاصی آن هم می‌تواند در این حالت در لبه سمت چپ کیف کیبورد قرار گرفته و کیپ شود. در مورد تجربه کاربری که در این حالت می‌توانید از تبلت نام برده شده دریافت کنید در بخش های بعدی صحبت خواهیم کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی 10 تا از بهترین تبلت های بازار

بدنه سامسونگ گلکسی تب S4 مدل 10.5 اینچی ابعاد 7.1 در 164.3 در 249.3 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 483 گرم می‌رسد. بنابراین با یک تبلت نسبتا بزرگ و سنگین رو به رو خواهید بود که با این حال به عنوان یک تبلت هیبریدی وضعیت مناسبی دارد. در لبه سمت راست قاب تبلت دکمه های پاور (Power)، تنظیم صدا (Volume)، میکروفون تبلت و همچنین شیار میکرو اس دی (Micro SD) آن تعبیه شده‌اند و در لبه زیرین قاب تبلت سوکت شارژ یو اس بی تایپ سی (USB Type C) و سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری آن قرار گرفته‌اند. این تبلت از اسپیکرهای استریو و قدرتمند ARK بهره‌مند بوده و از تکنولوژی دالبی اتموس (Dolby Atmos) هم پشتیبانی می‌کند تا صدایی رسا را به گوش کاربر برساند. همچنین تبلت در دو نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE (اینترنت سیم کارت) و WiFi Only که فقط از اینترنت وای فای پشتیبانی می‌کند روانه بازار شده است.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب تبلت مربوط به پشتیبانی از قابلیت اسکن عنبیه چشم و تایید هویت از این طریق می‌شود. تبلت اسکنر انگشت ندارد اما اسکنر عنبیه آن واقعا عملکرد مطلوب و قابل قبولی را ارائه می‌دهد و در بررسی ما تقریبا ضریب خطای نزدیک به صفر داشته است. تبلت در دو رنگ مشکی و سفید روانه بازار شده می‌تواند برای هر سلیقه‌ای گزینه خرید مناسبی باشد. صفحه نمایش آن حاشیه های ضخیمی ندارد و این موضوع هم به افزایش جذابیت های تبلت کمک می‌کند. لنز دوربین سلفی دستگاه هم در لبه فوقانی پنل جلوی آن نصب است. بنابراین در مجموع کاملا مشخص است که تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4 10.5 یک تبلت خوش ساخت و با کیفیت خواهد بود.

از آنجایی که قیمت تبلت بالاست، انتظار هم نمی‌رود که کیفیت ساخت پایینی برای آن ارائه شود. اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم ما حتی انتظار داشتیم که استاندارد ضد آب (حداقل IP67) هم توسط این تبلت ارائه شد که متاسفانه اینطور نیست. اگر می‌خواهید بهترین بازده را از تبلت دریافت کنید و از هیبریدی بودن آن لذت ببرید، استفاده از کیبورد اختصاصی تبلت را به شدت توصیه می‌کنیم. در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که بکارگیری تبلت با کیبورد و قاب اختصاصی خودش و البته قلم S Pen تجربه‌ای عالی را به کاربر منتقل می‌کند. در مجموع تبلت مورد نظر از این بخش نقد و بررسی ما سربلند بیرون می‌آید.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: صفحه نمایش

مسلما تبلتی که قرار است نقش یک لپ تاپ را هم برای شما ایفاء کند باید صفحه نمایش بزرگی هم داشته باشد. صفحه نمایشی که برای تبلت Galaxy Tab S4 10.5 در نظر گرفته شده اندازه 10.5 اینچی دارد و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) خواهد بود. این نمایشگر طبق آمار چیزی در حدود 78.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. رزولوشن صفحه نمایش تبلت 2560 در 1600 پیکسل در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 287 پیکسل در هر اینچ برای آن به وجود آید. نسبت تصویر 16 به 10 هم توسط پنل نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود. متاسفانه هیچ اشاره‌ای به تجهیز صفحه نمایش تبلت به شیشه گوریلاگلس نشده و در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی هم مشخص شد که نمایشگر آن در حالت عادی حساس به خط و خش خواهد بود و برای محافظت از آن باید از گلس محافظ ال سی دی استفاده شود.

اما کیفیت صفحه نمایش تبلت چطور است؟ در بررسی صورت گرفته متوجه شدیم که مثل همیشه سامسونگ یک پنل نمایشگر خوب و با کیفیت را در محصول خویش بکار برده است. محتوا روی نمایشگر تبلت تب اس 4 سامسونگ با کیفیت مطلوبی نشان داده می‌شود و شادابی، شارپنس و کنتراست قابل قبولی دارد. البته مدعی نمی‌شویم که عملکرد صفحه نمایش تبلت از این نظر فوق‌العاده است، اما در نوع خود کیفیت مطلوبی دارد و بدین ترتیب انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و سریال، پرسه زدن در یوتیوب و غیره با این تبلت می‌تواند تجربه‌ای مناسب را برایتان به ارمغان آورد.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

یکی دیگر از ویژگی های خوب صفحه نمایش تبلت مربوط به توان آن در تولید روشنایی می‌شود. در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش آن بر روی 90 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی صفحه دستگاه ا کاملا مشاهده کرد و با آن در تعامل بود. بنابراین این تبلت می‌تواند برای استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور و خارج از منزل هم گزینه مناسبی باشد. در مجموع تبلت نام برده شده از نمایشگر خوبی بهره می‌برد که حداقل در مقایسه با صفحه نمایش لپ تاپ ها که وضوح و رزولوشن خیلی بالایی را ارائه نمی‌کند بازده بهتری خواهد داشت اما اندازه آن خیلی بزرگ نیست.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

این بخش نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی یکی از مهمترین بخش هایی است که باید در مورد آن صحبت کنیم. همانطور که گفتیم تبلت های هیبریدی یا دو منظوره که هم می‌توانند نقش یک تبلت و لپ تاپ را ایفاء کننده، اغلب از سیستم عامل ویندوز بهره می‌برند و این امر سبب شده که استقبال کاربران از تبلت های اندرویدی کاهش یابد. سامسونگ با ارائه رابط کاربری سامسونگ دکس (Samsung DeX) و پیاده سازی آن در Galaxy Tab S4 10.5 سعی دارد که این محدودیت را از میان برداشته و تبلت اندرویدی خودش را به یک تبلت هیبریدی کامل تبدیل نماید! اما آیا واقعا سامسونگ دکس تجربه‌ای مشابه با سیستم عامل ویندوز را ارائه خواهد کرد و گلکسی تب S4 10.5 می‌تواند نقش یک تبلت دو منظوره بی‌عیب و نقص را ایفاء کند و جایگزینی برای لپ تاپ شما باشد؟

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Mi Pad 4 شیائومی (می پد 4): زیبا، پرقدرت و خوش قیمت

قبل از هر چیز باید بگوییم که تبلت Galaxy Tab S4 در حالت پیش فرض از اندروید 8.1 اوریو (Oreo) بهره‌مند بوده و رابط One UI هم روی آن نصب است. ضمن اینکه آپدیت اندروید 10 و رابط One UI 2 هم برای آن منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. حالت دکس هم به عنوان یک حالت جانبی رابط تبلت ارائه شده و به طور دستی و بنا به نیاز کاربر از منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) قابل فعال کردن خواهد بود و بدین ترتیب می‌تواند حالتی دسکتاپ مانند را در تبلت ایجاد کند. حتما می‌دانید که قابلیت سامسونگ دکس قبلا در برخی از گوشی های جدید این شرکت پشتیبانی می‌شد و نحوه عملکرد آن بدین صورت بود که وقتی گوشی را به یک مانیتور وصل می‌کردید، تجربه‌ای دسکتاپ مانند از آن دریافت قابل دریافت بود. اما در برای فعالسازی حالت دسکتاپ مانند DeX در تبلت گلکسی Tab S4 الزامی مبنی بر اتصال آن به مانیتور مجزا وجود ندارد و این حالت از منوی تنظیمات سریع و بنا به نیاز کاربر هر زمان که تمایل داشته باشد قابل فعالسازی خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

وقتی حالت دکس را در تبلت فعال کنید، آیکون اپلیکیشن های آن مثل سیستم عامل ویندوز و دسکتاپ آن به لبه سمت چپ صفحه منتقل می‌شوند و یک منوی تسک بار (TaskBar) هم در لبه زیرین صفحه نمایش داده خواهد شد. برای اینکه بهترین استفاده را از این حالت به عمل آورید توصیه داریم حتما از یک ماوس بلوتوث در کنار کیبورد اختصاصی تبلت استفاده نمایید. شما در حالت دکس می‌توانید هر برنامه را در یک پنجره مستقل با قابلیت تغییر ابعاد و درست مثل کامپیوتر ویندوزی خود اجرا نمایید. استفاده از برنامه هایی مثل اکسل (Excel)، ورد (Word)، پاورپوینت (PowerPoint) و غیره هم در این حالت بسیار لذت بخش خواهد بود. در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که تقریبا تمام اپلیکیشن های خود سامسونگ با رابط دکس سازگار هستند!

اما متاسفانه باگ هایی در عملکرد دیگر اپلیکیشن ها قابل رویت بود! به عنوان مثال برنامه نتفلیکس (Netflix) دائما در حالت دکس کرش می‌شد یا گاها برای تغییر ابعاد پنجره برنامه مشکلاتی به وجود می‌آمد. برخی اپلیکیشن های دیگر از قبیل یوتیوب، اسکایپ و غیره هم مشکل و باگ هایی داشتند که می‌توانند آزاردهنده باشند. بنابراین در مجموع باید گفت که رابط دکس هنوز به قدری بهینه نیست که بتوانید تمام اپلیکیشن ها و برنامه های مورد نظرتان را بدون مشکل در آن اجرا کنید و گاها در اجرای آن ها باگ، لگ، تاخیر و فریز شدن هایی نمایان می‌شود که می‌توانند آزاردهنده باشند. این تنها دلیلی است که به عقیده ما منجر به کاهش توانایی تبلت گلکسی Tab S4 10.5 برای رقابت با دیگر تبلت های ویندوزی می‌شود. اما با این حال رابط سامسونگ دکس را باید یک ایده خلاقانه و عالی محسوب کرد که می‌تواند استارت یک آینده روشن تر را برای تبلت های اندرویدی و هیبریدی بزند.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

همانطور که در بخش های قبل هم گفته بودیم، تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4 10.5 از یک قلم S Pen اختصاصی هم بهره می‌برد. این قلم حساسیت بالایی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است و در برخی مواقع حس بسیار مطلوبی را در حین کار کردن به کاربر منتقل می‌کند. به خصوص اگر اهل نقاشی و طراحی های گرافیکی باشید، این قلم می‌تواند جذابیت و کارایی بیشتری برایتان داشته باشد. لازم به ذکر است که در حالت عادی و با غیر فعال بودن حالت دکس هم رابط عادی One UI 2 تبلت سامسونگ گلکسی تب S4 10.5 عملکرد خوبی دارد. اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، یوتیوب و غیره به راحتی در این حالت روی تبلت قابل نصب و استفاده خواهند بود و لگ و تاخیری در عملکرد آن ها دیده نمی‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Tab3 8 Plus لنوو: خوش قیمت و کارآمد

بنابراین در مجموع باید گفت که ایده خلاقانه و جالب سامسونگ در ارائه حالت دکس و ایجاد یک وضعیت دسکتاپ مانند برای استفاده از تبلت اندرویدی Galaxy Tab S4 10.5 بسیار خوب و جالب محسوب می‌شود. اما این حالت دکس خیلی پایدار و با ثبات نیست و هماهنگی لازم را با دیگر اپلیکیشن های اندرویدی ندارد که این مسئله در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی بارها مشهود بود. این امر می‌تواند سبب شود که نتوان خیلی روی تبلت به عنوان یک تبلت هیبریدی کامل و جایگزین برای لپ تاپ ویندوزی حساب باز کرد. با این حال اگر خیلی سخت‌گیر نباشید، سامسونگ گلکسی Tab S4 می‌تواند برای شما نقشی مشابه با یک لپ تاپ را هم ایفاء کند! ما در مجموع نمره کاملا قابل قبولی به بستر نرم افزاری Galaxy Tab S4 10.5 و عملکرد سامسونگ در این زمینه می‌دهیم.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

سامسونگ از سخت افزار نسبتا قدرتمند و خوبی هم در تبلت هیبریدی و اندرویدی Galaxy Tab S4 10.5 استفاده کرده که می‌تواند به خوبی نیازهای کاربر و دستگاه را برطرف سازد. تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام در این محصول بکار رفته که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Kyro هستند اما چهار مورد آن ها فرکانس 1.9 گیگاهرتزی داشته و چهار مورد دیگر فرکانس 2.35 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 540 هم در تراشه مذکور به عنوان واجد پردازشگر گرافیکی بکار رفته است. بنابراین تبلت تراشه قدرتمندی دارد اما وضعیت رم و حافظه داخلی آن چطور است؟

رم تبلت سامسونگ گلکسی تب S4 مدل 10.5 اینچی می‌تواند ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی داشته باشد و دستگاه از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی می‌شود! عجیب است که سامسونگ از این نظر تبلت را فقط در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی عرضه کرده و نسخه 128 گیگابایتی برای آن ارائه نمی‌کند. ضمنا این تبلت از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و با نصب رم میکرو اس دی می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش داد. لازم به ذکر است که ما در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی این تبلت یا همان نسخه پایه دستگاه استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

در این بررسی که هم در وضعیت عادی (فعال بودن رابط One UI 2) و هم در وضعیت دکس (فعال بودن حالت رابط سامسونگ دکس) مورد انجام قرار گرفت، ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی تبلت نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم تا قدرت عملکرد تبلت بهتر قابل درک شود. سپس مابین اپلیکیشن های باز و فعال در پس زمینه دستگاه جهش هایی داشتیم تا سرعت و ثبات عملکرد رم برایمان قابل درک تر شود. نتیجه بررسی نشان داد که تبلت به راحتی از پس اجرای بازی های نام برده شده بر می‌آید و هیچ مشکلی از این نظر ندارد.

بنابراین اگر اهل اجرای گیم های اندرویدی باشید، تبلت سامسونگ گلکسی Tab S4 10.5 می‌تواند تجربه مناسبی را برایتان به ارمغان آورد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر بعد از اجرای دو گیم مذکور با کمی تاخیر و گاها لگ همراه بود که البته شدت بالایی نداشتند و قبال چشم پوشی هستند. به عقیده ما رم 4 گیگابایتی برای این تبلت خیلی ظرفیت عالی نیست و اگر قصد خرید گلکسی Tab S4 10.5 را دارد بهتر است نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی دستگاه را تهیه کنید که البته قیمت آن در مقایسه با قمت نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی کمی بیشتر خواهد بود. اگر خیلی اهل انجام تسک های سنگین یا اجرای بازی های سنگین اندرویدی نیستید، نسخه مجهز به رم 3 گیگابایتی تبلت هم به راحتی می‌تواند نیازهایتان را برطرف سازد. در مجموع تبلت از قدرت عملکرد و بازده پردازشی خوبی برخوردار است و می‌تواند نیازهای یک کاربر معمولی را بدون مشکل و نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را به شکل مناسبی رفع کند.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

همانطور که می‌دانید هدف اصلی از تولید تبلت ها و به ویژه تبلت های هیبریدی این نیست که کاربر با آن ها به عکسبرداری و ضبط تصاویر خلاقانه بپردازد! هدف تولید تبلت ها کاملا با اسمارتفون ها متفاوت بوده و این دو سبک های ساحت و کارایی متفاوتی دارند. در ساخت تبلت ها خیلی به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت داده نمی‌شود و گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ هم از این قاعده مستثنا نیست. این تبلت به یک لنز دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی مجهز شده که از قابلیت فوکوس خودکار، HRD، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی آن در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت هم از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما دوربین های اصلی و سلفی تبلت چطور عمل می‌کنند و چه کیفیتی دارند؟ در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های باز نور خوب عملکرد کاملا معمولی دارد و عکس های خیلی ساده و معمولی ضبط می‌نماید و در محیط هایی که نور کاهش یابد، کیفیت عکس های ضبط شده با آن هم به شدت افت خواهد کرد. وضعیت کاملا مشابه برای دوربین سلفی گوشی هم برقرار است و عکس های ضبط شده با آن در محیط های با نور خوب معمولی هستند و در محیط های تاریک و کم نور کم کیفیت خواهند بود.

طبیعتا افرادی که به دنبال خرید تبلت هیبریدی با نمایشگر 10.5 اینچی و کیبورد اختصاصی هستند، اهمیت چندان زیادی به کیفیت دوربین های آن نمی‌دهند و شاید بیشترین استفاده آن ها از دوربین دستگاه مربوط به زمانی شود که می‌خواهند یک تماس تصویری در واتساپ یا اسکایپ و غیره برقرار کنند که یک لنز دوربین معمولی هم برای رفع این نیاز کفایت می‌کند. اگر خیلی به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید بهتر است به دنبال خرید گوشی باشید و از خرید تبلت و به ویژه تبلت های هیبریدی صرف نظر کنید، چون تقریبا تمام این تبلت ها دوربین معمولی دارند. فراموش نکنید لنز دوربین سلفی تبلت Galaxy Tab S4 سامسونگ از اسکن عنبیه چشم کاربر هم پشتیبانی می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: باتری و شارژدهی

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز تبلت گلکسی Tab S4 10.5 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7300 میلی آمپر ساعت استفاده کرده که انتظار می‌رود در تامین انرژی مورد نیاز تبلت عملکرد و بازده قابل قبولی داشته باشد. در بررسی ما مشخص شد که یک کاربر عادی با سطح استفاده نرمال از تبلت تقریبا می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری آن برای مدت زمان 1 الی 1.5 روز از دستگاه استفاده کند و نیازی به شارژر نداشته باشد، اما طبیعتا اگر سطح استفاده شما از تبلت بیش از حد نرمال باشد، شارژ باتری آن هم زودتر خالی می‌شود و شاید حتی در طول یک روز نیازمند اتصال شارژ به تبلت باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

اما سوال مهمی بعدی این است که برای شارژ کردن باتری 7300 میلی آمپر ساعتی تبلت باید چه مقدار زمان صرف شود؟ شارژر اورجینال تبلت مورد نظر توان 18 واتی دارد و بدین ترتیب تبلت از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه فول شارژ باتری تبلت آنقدرها هم سریع صورت نمی‌پذیرد! در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که شارژر اصلی آن تقریبا در مدت زمان 150 دقیقه می‌تواند فول شارژ باتری دستگاه را انجام دهد. بنابراین سرعت شارژ مجد باتری تبلت خیلی وضعیت جالبی ندارد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ پرداختیم. این تبلت یکی از پرفروش‌ترین تبلت های اندرویدی فعلی سامسونگ است که با ارائه قابلیت سامسونگ دکس و مکان فعالسازی این حالت تجربه‌ای دسکتاپ مانند را در رابط تبلت ارائه کرده و می‌تواند نقش یک تبلت هیبریدی یا دو منظوره مبتنی بر اندروید را ایفاء کند. اگرچه گاها در عملکرد برخی اپلیکیشن های تبلت در حالت دکس باگ هایی مشاهده می‌شود اما با این حال تبلت تجربه کاربری مطلوبی را برای استفاده در حالت دسکتاپ ارائه می‌کند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این تبلت خوب در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب و ظاهر زیبا
  • بهره‌مندی از کیبورد و قلم S Pen اختصاصی
  • امکان نصب سیم کارت و استفاده از اینترنت آن (مخصوص مدل LTE)
  • صفحه نمایش خوب
  • پشتیبانی از قابلیت اسکن عنبیه چشم
  • ارائه حالت دکس و امکان استفاده در وضعیت مشابه دسکتاپ

 

نقاط ضعف:

  • ناهماهنگی حالت دکس با برخی اپلیکیشن ها
  • قیمت گران

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4 T835