نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ

نقد و بررسی 04 مرداد 1398 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ

تبلت گلکسی Tab A 8.0 2017 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A 8.0 2017) اگرچه محصول سال 2017 است اما همچنان استقبال پرشوری از آن به عمل می‌آید و به دلیل قیمت و سخت افزار نسبتا خوبی که دارد از گجت های پرفروش سامسونگ محسوب می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه سپتامبر (September) سال 2017 شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از تبلت های با کیفیت و خوش قیمت خودش را معرفی کرد. این تبلت با نام Galaxy Tab A 8 2017 T385 رونمایی شد و یکی از تبلت های خوش ساخت و خوش قیمت سامسونگ بود. قیمت گلکسی Tab A 8 2017 T385 شاید در زمان معرفی محصول خیلی مقرون به صرفه محسوب نمی‌شد اما هم اکنون این تبلت یکی از مقرون به صرفه ترین تبلت های اندرویدی شرکت سامسونگ است. در بر داشتن سخت افزار مناسب و ارائه بازده خوب از سوی این محصول سبب شده که دستگاه به گزینه خرید عالی برای خیلی از کاربران تبدیل شود و آمار فروش آن هم افزایش یابد.

اگر قصد خرید تبلت اندرویدی میان رده و خوش قیمت را داشته باشید که به راحتی نیازهای روزمره شما را برطرف کند، مطمئنا گلکسی تب ای 8 اینچی مدل T385 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. اما طبیعتا این تبلت هم نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد و بهتر است قبل اقدام برای خرید دستگاه، این نقاط قوت و ضعف را بشناسید. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی دستگاه را برایتان مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: طراحی و ظاهر

علیرغم قیمت نه چندان گرانی که تبلت Galaxy Tab A 8 2017 دارد، در ساخت دستگاه دقت بالایی صرف شده و کیفیت ساخت آن مناسب است. بدنه اصلی تبلت از آلومینیوم ساخته شده و سامسونگ سعی کرده از این نظر دستگاه را با کیفیت خوبی تولید کند تا مشکلاتی مثل به وجود آمدن خط و خش روی بدنه که در تبلت های با بدنه پلاستیکی بسیار شایع است، به راحتی در گلکسی تب ای 8 2017 ایجاد نشود. بنابراین قاب گوشی مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد، اما با این حال توصیه می‌کنیم برای اطمینان خاطر بیشتر حتما تبلت مذکور را به همراه یک کیف تبلت مناسب مورد استفاده قرار دهید. لبه های قاب پشت دستگاه نوارهای خاصی را ارائه کرده‌اند که مربوط به فریم تبلت و رابط های آنتن دستگاه می‌شوند. اگر دست خود را بر روی لبه های قاب پشت تبلت بکشید، متوجه این فریم ها خواهید شد. در بخش فوقانی قاب پشت تبلت هم لنز دوربین اصلی و چراغ فلش LED اختصاصی آن دیده می‌شود که کیفیت عملکرد آن را در مراحل بعدی بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

 

بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385

 

بدنه سامسونگ گلکسی تب A 8 2017 مدل T385 حدود 8.9 میلیمتر ضخامت دارد و طول و عرض آن هم به ترتیب 212.1 در 124.1 میلیمتری هستند. بنابراین تبلت خیلی بدنه باریکی ندارد و ظاهری نسبتا بلند را ارائه می‌کند. وزن تبلت به چیزی در حدود 364 گرم می‌رسد و دستگاه به سوکت یو اس بی تایپ سی (USB Type C) مجهز است و با این حال از جک 3.5 میلیمتری هدفون هم بهره می‌برد. تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8.0 T385 از نظر قابلیت های اتصال در دو نسخه مختلف عرضه شده است. یکی از این دو نسخه فقط از اتصال وای فای (Wi-Fi) پشتیبانی می‌کند اما نسخه دیگر قابلیت نصب سیم کارت پشتیبانی از اتصال LTE را دارد. جالب است بدانید نسخه پشتیبانی کننده از سیم کارت تبلت از قابلیت مکالمه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی 10 تا از بهترین تبلت های بازار

گلکسی تب ای 8 مدل T385 سامسونگ از یک اسپیکر واحد بهره‌مند است که کیفیت صدای خروجی از آن چندان تعریفی ندارد و کاملا معمولی خواهد بود. وقتی از نمای رو به رو به تبلت مذکور نگاه کنید، ویژگی خاصی توجهتان را جلب نمی‌کند و ظاهر تبلت مشابه با دیگر تبلت های سامسونگ به نظر می‌رسد. حاشیه های صفحه نمایش تبلت خیلی باریک نیستند و وضعیت معمولی دارند و در لبه زیرین صفحه نمایش (در حالت عمودی) دکمه فیزیکی هوم (Home) نصب است که متاسفانه از قابلیت اسکن انگشت پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 8 2017 T385 از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست و برای آنلاک نمایشگر آن ملزم به استفاده از پین و رمز عبور خواهید بود.

 

نقد Galaxy Tab A T385

 

امکان اتصال کیبورد تبلت به سامسونگ گلکسی تب A 8 2017 وجود دارد اما نصب کیبورد نمی‌تواند خیلی تجربه‌ خاص و متفاوتی را برایتان به ارمغان آورد. به طور کلی می‌توان اینطور گفت که تبلت مذکور از نظر سبک طراحی، کیفیت ساخت و ظاهر وضعیت قابل قبولی دارد و با توجه به قیمت دستگاه از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است. شاید ویژگی خیلی خاصی در طراحی و ظاهر این تبلت وجود نداشته باشد اما به هر حال با در نظر گرفتن قیمت دستگاه، کیفیت ساخت و طراحی آن کاملا قابل قبول ست.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 2017 8 T385 سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. از آنجایی که سامسونگ در حوزه تولید صفحه نمایش به عنوان یک شرکت پیشتاز شناخته می‌شود، سطح انتظاراتی که از گجت های این شرکت داریم هم به مراتب بالاتر خواهد بود. سامسونگ یک نمایشگر 8 اینچی و نوع IPS LCD را در تبلت گلکسی Tab A 8 2017 مدل T385 بکار برده که نسبت تصویر 16 به 10 را ارائه کرده است. همانطور که در بخش قبل گفتیم صفحه نمایش این تبلت حاشیه های باریکی ندارد و بدین سبب چیزی در حدود 70.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. رزولوشن صفحه نمایش تبلت 1280 در 800 پیکسل در نظر گرفته شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 189 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8 2017 خیلی عالی نیست و می‌تواند از ویژگی های نه چندان مطلوب آن باشد.

در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد که صفحه نمایش تبلت به طور کامل لمینیت نشده است! لمینیت صفحه نمایش پروسه‌ای است که در آن شکاف یا اختلال سطح مابین پنل نمایشگر و تاچ اسکرین از بین می‌رود. از آنجا که نمایشگر تبلت مذکور فول لمینیت نشده، وقتی انگشت خود را روی آیتم های آن قرار می‌دهید و از نمای کناری با دقت به نحوه حرکت آیتم ها نگاه می‌کنید، فاصله نسبتا محسوسی مابین محل قرار داشتن انگشت خود و محتوای انتخاب شده مشاهده خواهید کرد. کاملا مشخص است که سامسونگ سعی کرده با پیاده سازی این روش هزینه ساخت و تولید صفحه نمایش تبلت را کاهش داده و در نتیجه قیمت نهایی گلکسی Tab A 8 2017 T385 را هم کاهش دهد. پس رزولوشن، تراکم پیکسلی و فول لمینیت نبودن صفحه نمایش تبلت می‌توانند از نقاط ضعف آن باشند.

 

گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ

 

اما کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش تبلت گلکسی Tab A 8 2017 مطلوب است. محتوایی که روی صفحه نمایش این تبلت به تصویر کشیده می‌شود شادابی و شارپنس قابل قبولی دارد و کنتراست مطلوبی را هم ارائه می‌کند. بدین سبب تماشای فیلم و سریال روی نمایشگر 8 اینچی تبلت لذت بخش می‌شود. اما از نظر روشنایی باز هم صفحه نمایش تبلت عملکرد خیلی عالی ندارد و کیفیت کاملا متوسطی را ارائه کرده است. در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 100 درصد در محیط های و باز و تحت تابش نور همچنان ممکن است مشکلاتی برای تفکیک محتوای روی صفحه و دیدن واضح آن ها به وجود آید. مطمئنا اگر سامسونگ از یک پنل آمولد (AMOLED) در گلکسی Ta A 8 2017 T385 استفاده می‌کرد ضعف روشنایی نمایشگر آن از بین می‌رفت اما مسلما هزینه تولید دستگاه افزایش پیدا می‌کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab 4 10 X304X (لنوو تب 4 مدل X304X)

نکته بعدی که در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد مربوط به حساسیت بالای صفحه نمایش تبلت در قبال تماس با اشیای نوک تیز می‌شود. روی نمایشگر تبلت یک لایه شیشه نصب شده اما این شیشه مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی ندارد. به همین دلیل توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش تبلت یک لایه گلس ال سی دی محافظ نصب کنید تا خط و خشی بر روی ال سی دی تبلت ایجاد نشود. پس در یک نتیجه‌گیری کلی از این بخش بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش تبلت کیفیت ساخت متوسطی دارد و به نوعی کیفیت آن با قیمت دستگاه منطبق است. روشنایی نه چندان بالا، وضوح و تراکم نه چندان زیاد و فول لمینیت نبودن نمایشگر از ویژگی های نه چندان مناسب آن هستند، اما از سمت دیگر شادابی و شارپنس خوب تصویر می‌تواند از ویژگی های مثبت آن باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

با توجه به اینکه تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8 2017 T385 محصول سال 2017 است، جای تعجبی ندارد که نسخه قدیمی تری از سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض روی آن نصب باشد. اندروید 7.1.1 نوقا به طور پیش فرض روی این تبلت نصب شده و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience 8.5) هم در آن نصب و راه اندازی شده است. لازم به ذکر ست که هم اکنون آپدیت اندروید 8 اوریو هم برای تبلت مورد نظر منتشر شده و به طور OTA قابل دانلود و نصب است، اما ما تبلت را در حالت پیش فرض و با سیستم عامل اصلی که روی آن نصب است بررسی می‌کنیم. رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس نسبت به نسخه های قبلی رابط های سامسونگ بهبود زیادی یافته اما همچنان یک رابط سنگین است که تعداد زیادی اپلیکیشن پیش فرض روی آن نصب هستند. بخش اپ دراور (App Drawer) در حالت اولیه در تبلت غیر فعال است و برای مشاهده نمایی از اپلیکیشن های نصب روی تبلت باید به هوم اسکرین بروید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید. با کشیدن انگشت خود به سمت چپ هم می‌توانید به بخش مربوط به دستیار هوشمند سامسونگ یعنی بیکسبی (Bixby) مراجعه کنید که استفاده از آن خیلی برای ما ایرانی ها کاربرد ندارد.

 

قیمت Galaxy Tab A 8.0

 

یکی از جالب ترین ویژگی هایی که توسط رابط کاربری تبلت گلکسی Tab A 8 2017 T385 ارائه شده مربوط به قابلیت اسپلیت اسکرین (Split Screen) می‌شود که به موجب آن نمایشگر تبلت به دو نیم تقسیم می‌شود و می‌توانید در هر یک از دو نیمه نمایشگر هر اپلیکیشنی که تمایل دارید را اجرا کرده یا هر تسکی که مد نظرتان است را به طور همزمان یا یک تسک دیگر انجام دهید. اما سرعت عملکرد بستر نرم افزاری تبلت چطور است؟ در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد که بستر نرم افزاری تبلت عملکرد روانی دارد و در حین انجام کارهای روزمره با تبلت به هیچ مشکلی بر نمی‌خورید. انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب، نصب و استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و غیره در تبلت بدون مشکل انجام می‌شوند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که بستر نرم افزاری تبلت شاید در حالت پیش فرض کمی قدیمی باشد اما کیفیت عملکرد رضایت بخشی را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

با توجه به قیمتی که تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 8 2017 مدل T385 و همچنین سال تولید دستگاه نباید انتظار داشت که پردازنده خیلی قدرتمندی در آن بکار رفته باشد. تراشه‌ای که در قلب این تبلت بکار رفته تراشه اسنپدراگون 425 کوالکام است که طی فرآیند 28 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمنا پردازنده گرافیکی Adreno 308 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم تبلت ظرفی 2 گیگابایتی داشته و حافظه داخلی آن هم در حالت پیش فرض 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد که مقدار زیادی نیست و بخشی از آن هم توسط سیستم عامل و رابط پیش فرض دستگاه اشغال می‌شود. تبلت سامسونگ گلکسی تب A 8 2017 قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌تواند فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی 256 گیگابایت افزایش داد. اما قدرت عملکرد تبلت چطور است و آیا می‌توان از آن برای اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی استفاده کرد؟

 

قیمت Galaxy Tab A T385

 

برای بررسی این مسئله ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را به طور جداگانه روی تبلت نصب و هر یک را 10 دقیقه در آن اجرا کردیم. متاسفانه نتیجه بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 نشان داد که تبلت مذکور برای گیم و بازی کردن مناسب نیست. در حین اجرای هر دو بازی افت فریم های چشمگیری نمایان شدند و با لگ و تاخیرهای محسوسی رو به رو شدیم. البته تبلت 5 دقیقه ابتدایی هر دو بازی را بدون مشکل پشت سر گذاشت اما به تدریج شدت لگ و تاخیرهای آن بیشتر و بیشتر شدند و بدنه تبلت هم داغ تر از حد نرمال شد. با خروج از بازی های مذکور هم حداقل تا 5 ثانیه در عملکرد تبلت تاخیرهایی به وجود آمد که نشان می‌دهند رم آن به شدت تحت فشار بوده است. پر شدن حافظه داخلی تبلت هم می‌تواند منجر به افزایش شدت لگ و تاخیرهای آن شود. متاسفانه چون حافظه تبلت 16 گیگابایتی است و چیزی در حدود 11 گیگابایت آن در حالت عادی قابل استفاده خواهد بود، مشکل پر شدن حافظه تبلت خیلی زود نمایان می‌شود و در نتیجه لگ و تاخیرهای عملکردی تبلت هم خیلی زود قابل درک خواهند شد.

حالا وقتشه! اینو بخون تعمیرات تخصصی تبلت با کمترین قیمت و هزینه

البته تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 8 2017 از پس اجرای بازی های نه چندان سنگین اندرویدی بر می‌آید و حتی بازی هایی مثل آسفالت 8 را بدون مشکل اجرا می‌کند، اما اجرای بازی های خیلی سنگین و به ویژه آنلاین با مشکل و محدودیت هایی رو به رو خواهد شد. پس به طور کلی باید بگوییم که قدرت پردازشی تبلت گلکسی Tab A 8 2017 T385 برای انجام کارهای روزمره و اجرای گیم های معمولی مناسب است اما این تبلت پتانسیل لازم برای نصب و اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی را ندارد. فراموش نکنید که سامسونگ گلکسی تب ای T385 یک تبلت ارزان قیمت و محصول سال 2017 است و نباید انتظارات خیلی زیادی از آن داشته باشیم.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

همانطور که می‌دانید عموما در ساخت تبلت ها به کیفیت عملکرد دوربین خیلی اهمیتی داده نمی‌شود و این محصولات به دوربین هایی مجهز می‌شوند که اصطلاحا کار راه انداز باشند، اما به نظر می‌رسد رویکرد سامسونگ در طراحی تبلت Galaxy Tab A T385 نسبت به دیگر تبلت ها کمی متفاوت است. دوربین اصلی این تبلت از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی تبلت در نظر گرفته شده است. در سمت مقابل دوربین سلفی آن هم از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

 

Samsung Galaxy Tab A 8.0 2017

 

در بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 مشخص شد که دوربین اصلی این تبلت در محیط های با نور مناسب عکس های خوبی ضبط خواهد کرد. کیفیت عملکرد دوربین اصلی تبلت از انتظاری که ما داشتیم فراتر بوده و واقعا می‌توان گفت دوربین اصلی تبلت مورد نظر از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. شرایط مشابه برای دوربین سلفی تبلت هم برقرار است اما کیفیت عکسبرداری با دوربین سلفی آن به اندازه دوربین اصلی خوب نیست. همچنین کیفیت عملکرد هر دو لنز دوربین اصلی و سلفی دستگاه در محیط های کم و نور و تاریک نسبتا افت محسوسی خواهد داشت. پس در مجموع می‌توان گفت که دوربین های اصلی و سلفی تبلت Galaxy Ta A T385 عملکرد مطلوبی دارند و این مسئله یکی از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود. البته منظور ما از خوب بودن کیفیت عملکرد دوربین های تبلت گلکسی Tab A 8 2017 T385 این نیست که می‌توان کیفیت آن ها را با کیفیت دوربین گوشی های هم رده مقایسه کرد! بلکه منظور این چنین است که دستگاه در مقایسه با تبلت های هم رده خودش و با توجه به قیمت تبلت و ماهیتی که دارد از دوربین خوب و با کیفیتی بهره می‌برد. پس مقایسه کیفیت عملکرد دوربین گوشی ها و تبلت ها اصلا اقدام درستی نیست.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در آخرین بخش نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در تبلت مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به اینکه پردازنده، رم، صفحه نمایش و دیگر بخش های سخت افزاری تبلت خیلی قدرت بالایی ندارند، پیش‌بینی می‌کنیم باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. نتیجه بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 هم بیانگر همین موضوع بود. در این بررسی مشخص شد که باتری تبلت با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند که قدرت شارژدهی بسیار خوبی برای یک تبلت 8 اینچی محسوب می‌شود. بنابراین شارژدهی خوب باتری یکی از نقاط قوت تبلت Galaxy Tab A 8 T385 است. اما سرعت شارژ مجدد باتری تبلت چندان زیاد نیست و برای فول شارژ باتری دستگاه حداقل باید 2 ساعت و 40 دقیقه تا 3 ساعت صبر کنید. بنابراین شاید بهتر باشد با حمل شارژر تبلت یا یک پاوربانک از هر فرصتی برای شارژ باتری تبلت استفاده کنید تا مجبور نشوید 3 ساعت منتظر شارژ شدن باتری آن باشید.

 

مشخصات گلکسی Tab A 8 2017 T385

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی گلکسی Tab A 8 2017 T385 سامسونگ پرداختیم. این تبلت با قیمت خوبی که دارد برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک تبلت اندرویدی خوش ساخت و مجهز به باتری مناسب و دوربین خوب را تهیه کنند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف تبلت سامسونگ Galaxy Tab A T385 در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • بدنه فلزی و با کیفیت
  • دوربین اصلی و سلفی خوب
  • شارژدهی عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • سیستم عامل پیش فرض قدیمی
  • قدرت پردازشی معمولی
  • ظرفیت پایین رم و حافظه داخلی
  • سرعت شارژ پایین باتری