نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: نمایشگر بزرگ و دوربین مناسب

نقد و بررسی 02 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: نمایشگر بزرگ و دوربین مناسب

یکی از گوشی های میان رده و خوش قیمت شرکت سامسونگ، گلکسی A70s نام دارد که در سپتامبر (September) سال 2019 معرفی شده بود و خیلی زود توانست به یکی از اسمارتفون های پرفروش این کمپانی تبدیل گردد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ (Samsung Galaxy A70s) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقدمه

این روزها گوشی های میان رده توانسته‌اند با ارائه مشخصات فنی و سخت افزار خوب، ظاهری زیبا و قیمتی مناسب به یکی از اصلی ترین رقیب های اسمارتفون های پرچمدار و گران قیمت تبدیل شوند. سامسونگ با درک این موضوع در سال 2019 سری محصولات Galaxy A خود را به مراتب متنوع تر از قبل کرد. یکی از گوشی های جدیدی که سامسونگ در این رده از محصولاتش معرفی و روانه بازار ساخت، گلکسی A70s نام دارد. قیمت گلکسی A70s در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده نسبتا خوب و مناسب در نظر گرفته شده و این گوشی برخلاف گوشی های سری Galaxy S قیمت خیلی بالایی ندارد.

اما همیشه کاهش قیمت و هزینه تولید یک گوشی باید دلیل منطقی را به همراه داشته باشد! به بیان دیگر وقتی قیمت گوشی ارزان و مقرون به صرفه در نظر گرفته می‌شوند، مطمئنا برخی جنبه های فنی یا مرتبط با ساخت محصول برای کاهش هزینه تولید تضعیف شده‌اند. ما در این مقاله می‌خواهیم نگاهی نزدیک تر به گوشی سامسونگ Galaxy A70s داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید و اسمارتفون مذکور هم یکی از گزینه های مد نظرتان است، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با نقد و بررسی گلکسی A70s در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

شاید کمتر کسی با نگاه اول به گوشی A70s متوجه شود که قاب پشت این گوشی از پلاستیک ساخته شده است! از آنجایی که سامسونگ قاب پشت گوشی را براق طراحی کرده، تصور بر این می‌رود که قاب پشت گوشی با یک لایه شیشه‌ای پوشانده می‌شود اما در واقع اینطور نیست و قاب پشت دستگاه از جنس پلاستیک خواهد بود. این موضوع سبب می‌شود که احتمال به وجود آمدن خط و خش روی قاب پشت گوشی به مراتب بیشتر شود. بنابراین اکیدا توصیه داریم در حین استفاده از گوشی Galaxy A70s حتما از کیف و کاور موبایل استفاده کنید. جالب است بدانید که فریم اصلی گوشی هم فلزی نیست و از پلاستیک تشکیل می‌شود. این دو عامل از اصلی ترین عواملی هستند که روی کاهش هزینه تولید گوشی در بخش طراحی تاثیرگذار خواهند بود. خوشبختانه سامسونگ روی پنل جلوی گوشی را با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده اما این شیشه از نوع گوریلاگلس 3 است و نسبت به نسخه های جدیدتر شیشه گوریلاگلس مقاومت معمولی در برابر تماس با اشیای نوک تیز ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

اما بدنه پلاستیکی سبب شده که وزن گوشی کاهش یابد. در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که وزن آن علیرغم بهره‌مندی از نمایشگری 6.7 اینچی فقط معادل 187 گرم است. بدنه دستگاه هم ابعاد 7.9 در 76.7 در 164.3 میلیمتری دارد و باریک و خوش دست به نظر می‌رسد. البته استفاده تک دست از گوشی شاید برای خیلی از افراد و به ویژه بانوان دشوار باشد. گلکسی A70s قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به پورت USB C مجهز است. وقتی از نمای رو به رو به گوشی نام برده شده نگاه کنید، جذابیت دستگاه کاملا برایتان ملموس خواهد شد. نمایشگر بزرگ این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن با ال سی دی احاطه می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A21s سامسونگ | Galaxy A21s

همانطور که در عکس های مشخص است در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده‌ کوچکی تحت عنوان ناچ (Notch) تعبیه شده که لنز دوربین سلفی و قدرتمند دستگاه را در بر می‌گیرد. گوشی سامسونگ Galaxy A70s از اسکنر انگشت داخل نمایشگر هم بهره‌مند است. بخش زیرین صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن انگشت را دارد و کاربر می‌تواند از آن برای احراز هویت و عبور از لایه های امنیتی استفاده به عمل آورد. متاسفانه در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که اسکنر داخل نمایشگر گوشی خیلی سرعت و دقت عملکرد بالایی ندارد و در خیلی از مواقع باگ هایی در عملکردش ایجاد می‌شود و کاربر مجبور خواهد بود که چند بار انگشت خود را از روی آن برداشته و دوباره روی نمایشگر قرار دهید تا پروسه شناسایی و تایید هویت انجام گیرد.

گوشی A70s سامسونگ از قابلیت تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند، اما قابلیت مذکور در گوشی مبتنی بر عملکرد لنز دوربین سلفی است و طبیعتا خیلی دقت بالایی نخواهد داشت و آن چنان هم قابل اعتماد نیست. اما وقتی از نمای پشت به گوشی نگاه کنید، قاب پشت براق آن توجهتان را جلب خواهد کرد و همچنین سه لنز دوربین اصلی آن که به صورت عمودی در لبه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند رخ نمایی می‌کنند. زیر این سه لنز هم یک چراغ فلش LED قابل رویت خواهد بود. قاب پشت گوشی براق و جذاب به نظر می‌رسد اما همانطور که قبلا گفتیم جنس آن از پلاستیک بوده و در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

وقتی گوشی سامسونگ Galaxy A70s را در دست می‌گیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود. صفحه نمایش بزرگ گوشی اصلی ترین مسئله‌ای است که در نگاه اول توجهتان را جلب می‌کند. فراموش نکنید این اسمارتفون ضد آب نیست و بدنه‌ای پلاستیکی دارد و این شرایط برای کاهش هزینه تولید محصول در نظر گرفته شده است. اگر به گوشی های بزرگ و مجهز به نمایشگر بدون حاشیه علاقه دارید و در حین حال نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف خرید گوشی کنید؛ گلکسی A70s می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد اما اینطور نیست که بگوییم گوشی در رده قیمتی خودش از بهترین کیفیت ساخت و طراحی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: صفحه نمایش 

یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی A70s مربوط به صفحه نمایش بزرگی می‌شود که به آن مجهز شده است. نمایشگر این گوشی 6.7 اینچی بوده و حاشیه های بسیار باریکی را ارائه می‌کند که بدین سبب چیزی در حدود 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه خواهد کرد. پنل نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب مصرف انرژی آن قابل کنترل باشد و چندان افزایش پیدا نکند. به ویژه اگر در نمایشگر های سوپر آمولد از تصاویر پس زمینه سیاه رنگ استفاده کنید، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف شارژ باتری خواهید داشت چون در این حالت عملا چراغ های LED پنل نمایشگر برای نشان دادن رنگ سیاه خاموش هستند.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی انواع صفحه نمایش گوشی

رزولوشن صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی نام برده شده 2400 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس در نظر گرفته شده است و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت تصویر 20 به 9 هم توسط صفحه نمایش گوشی ارائه می‌شود. همانگونه که در بخش قبل گفتیم قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه از قابلیت اسکن انگشت کاربر هم پشتیبانی می‌کند اما سرعت عملکرد آن خیلی بالا نیست و در برخی مواقع باگ هایی در عملکردش ایجاد می‌شود که کمی آزاردهنده هستند. ضمنا سامسونگ برای محافظت از نمایشگر گوشی روی آن را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌کند. در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که صرفا نباید به شیشه گوریلاگلس روی ال سی دی گوشی اعتماد کرد و حتما باید یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن نصب کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

بنابراین اگر به گوشی های مجهز به نمایشگر بزرگ علاقه داشته باشید، گلکسی A70s می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی آن مطلوب است و شارپنس، کنتراست و طراوت خوبی در صفحه نمایش گوشی قابل رویت خواهد بود. این امر در کنار بزرگی نمایشگر سبب می‌شود که بتوانید از تماشای فیلم و ویدیو در آن یا انجام وبگردی و مطالعه متن در دستگاه لذت بیشتری ببرید. خوشبختانه نمایشگر گوشی از نظر تولید روشنایی هم قدرت مطلوبی دارد و با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن استفاده کنید.

بنابراین یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ Galaxy A70s مربوط به صفحه نمایش بزرگ و نسبتا با کیفیتی می‌شود که از آن بهره می‌برد. تراکم پیکسلی خوب، شارپنس مناسب، کنتراست مطلوب و توان خوب در تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) مطلوب از اصلی ترین ویژگی های مثبت نمایشگر گوشی هستند. اگر اهل تماشای فیلم در گوشی باشید یا خیلی در یوتیوب، آپارات و غیره پرسه بزنید، بدون شک گوشی A70s تجربه‌ای مناسب را برایتان به ارمغان می‌آورد. تنها نقطه ضعف اصلی نمایشگر این گوشی را می‌توان به بهره‌مند نبودن از شیشه گوریلاگلس جدیدتر و مقاوم تر و همچنین اسکنر انگشت نه چندان با کیفیت آن نسبت داد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی سامسونگ Galaxy A70s از سیستم عامل اندروید 9.0 پای (Android 9.0 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری One UI هم به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. با توجه به اینکه گوشی از بهترین اسمارتفون های سری Galaxy A سامسونگ است، پیش‌بینی می‌کنیم آپدیت های اندروید را هم در آینده دریافت کند و حداقل از اندروید 10 بهره‌مند شود. همچنین بدون تردید سامسونگ آپدیت های رابط کاربری اختصاصی One UI خود را هم حداقل تا مدت زمان یک سال برای این گوشی منتشر خواهد کرد. اما وضعیت و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه چطور است و آیا در حین استفاده نرمال از آن با لگ و تاخیر رو به رو خواهید شد؟ خوشبختانه در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی در حالت عادی عملکرد کاملا خوب و قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

البته بدون شک نصب بودن اپلیکیشن های پیش فرض نسبتا زیاد در گوشی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد اما خوشبختانه سامسونگ این برنامه ها را در یک پوشه اختصاصی دسته‌بندی کرده تا کاربر دائما با آن ها رو به رو نشود. همچنین تعداد این برنامه ها در مقایسه با نسخه های قبلی رابط کاربری سامسونگ به ویژه تاچ ویز (TouchWiz) به مراتب کمتر شده است. در بررسی گوشی Galaxy A70s مشخص شد که بستر نرم افزاری آن عملکرد روان و خوبی دارد و حداقل در حین انجام کارهای روزمره با این گوشی مثل پرسه زدن در منوی تنظیمات، جهش مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps)، ارسال پیامک، برقراری تماس و غیره با لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A52

نصب و اجرای برنامه های پرطرفداری مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره هم در گوشی بدون مشکل و بدون بروز لگ و تاخیر قابل انجام خواهد بود. بنابراین بستر نرم افزاری گوشی A70s عملکرد کاملا روان و بی‌عیب و نقصی دارد و به عقیده ما در رده قیمتی خودش یکی از بهترین بستر های نرم افزاری را ارائه می‌کند. البته ممکن است در برخی مواقع خاص تاخیرهای بسیار ریز و ناچیزی هم در بستر نرم افزاری گوشی ایجاد شود اما عموما در حالتی که به صورت نرمال از دستگاه استفاده کنید و سخت افزار آن یا حافظه داخلی گوشی تحت فشار نباشند، هیچ تاخیر و لگی را در دستگاه مشاهده نخواهید کرد.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

یکی از جالب ترین ویژگی های بستر نرم افزاری گوشی سامسونگ گلکسی A70s که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به امکان فعالسازی حالت فول اسکرین می‌شود. در این حالت سه دکمه مجازی لبه زیرین صفحه نمایش گوشی حذف خواهند شد و شما باید از طریق دستورات اشاره‌ای که روی نمایشگر اعمال می کنید با گوشی در ارتباط مستقیم قرار گیرید. به عنوان مثال با کشیدن انگشت خود از لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایش به سمت مرکز دستور بازگشت به عقب صادر می‌شود یا با کشیدن انگشت از لبه زیرین نمایشگر به سمت وسط دستور بازگشت به صفحه هوم (Home) ارائه خواهد شد. استفاده از گوشی A70s با نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی در این حالت می‌تواند تجربه‌ای عالی را برایتان به ارمغان آورد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی 

با توجه به اینکه گوشی A70s یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت است، بنابراین باید به تراشه میان رده‌ای هم مجهز شده باشد. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته اسنپدراگون 675 کوالکام خواهد بود که طی فرآیند 11 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 460 Silver هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 460 Gold بوده و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Adreno 612 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی سامسونگ Galaxy A70s از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی روانه بازار شده و حافظه داخلی آن ظرفیت 128 گیگابایتی دارد.

ضمنا گوشی نام برده شده از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی 1 ترابایت افزایش داد. از آنجایی که گوشی به عنوان یک اسمارتفون میان رده رو به بالا و خوش قیمت روانه بازار شده انتظار داریم حداقل بتواند از پس 15 دقیقه اجرای بازی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) بر آید. برای بررسی بازی نام برده شده را روی گوشی نصب و 15 دقیقه اجرا کردیم و سپس از بازی خارج شدیم و از قسمت اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) مابین برنامه های موجود در این قسمت جهش هایی داشتیم تا کیفیت و ثبات عملکرد رم گوشی هم برایمان قابل درک شود. لازم به ذکر است که ما در بررسی گلکسی A70s از نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

نتیجه بررسی گوشی Galaxy A70s نشان دارد که دستگاه بدون مشکل از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آید و اگر دقت کیفیت بازی را روی حالت میانگین قرار دهید، بهترین بازده را از گوشی دریافت می‌کنید و حتی با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نخواهید شد. اما قرار دادن تنظیمات گرافیکی بازی روی حالت زیاد چندان توصیه نمی‌شود چون می‌تواند گاها لگ و تاخیرهای ریزی را در پی داشته باشد و همچنین پردازنده گوشی را بیشتر تحت فشار قرار داده و منجر به افزایش مصرف شارژ باطری هم شود. ضمنا جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بعد از 15 دقیقه اجرای بازی پابجی موبایل در گوشی A70s بدون مشکل قابل انجام بود.

حالا وقتشه! اینو بخون 30 بازی پرطرفدار اندروید و iOS | با بهترین بازی های موبایل آشنا هستید؟

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور نتیجه گرفت که گوشی سامسونگ Galaxy A70s پتانسیل پردازشی خوبی دارد و با آن می‌توانید بازی های سنگین و HD اندرویدی را برای مدت زمان های کوتاه و با تنظیمات گرافیکی متوسط انجام دهید، اما طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که گوشی بدون مشکل از پس اجرای طولانی مدت بازی های سنگین اندرویدی با تنظیمات گرافیکی بالا بر آید چون تراشه بکار رفته در آن خیلی قدرتمند نیست و یک تراشه میان رده محسوب می‌شود. در مجموع با توجه به هزینه‌ای که برای خرید سامسونگ گلکسی A70s پرداخت می‌شود، کیفیت عملکرد آن قابل قبول خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: دوربین 

یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی A70s مربوط به دوربین آن می‌شود. این گوشی از ترکیب دوربین اصلی و سلفی بسیار خوب و قدرتمندی بهره می‌برد و در رده قیمتی خودش می‌تواند یکی از بهترین های بازار باشد. مجموعه دوربین اصلی گوشی از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 64، 8 و 5 مگاپیکسلی هستند. لنز دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی از نوع واید (Wide) است و دیافراگم F/1.8 دارد و لنز دوربین 8 مگاپیکسلی آن از نوع اولتراواید (Ultrawide) بوده و دیافراگم F/2.2 را ارائه می‌کند. لنز دوربین سوم و 5 مگاپیکسلی آن هم از نوع عمقی (Depth Sensor) بوده و از دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد. قابلیت هایی همچون عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری اولتراواید، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، قابلیت HDR و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های زیبا و با جزئیات مطلوبی ضبط کنید. شادابی رنگ ها و همچنین جزئیات تصویر در عکس هایی که طی این شرایط با دوربین اصلی موبایل خود ضبط می‌کنید به مراتب بالاست عکسبرداری با زاویه گسترده و پرتره هم در این شرایط با کیفیت مطلوبی انجام می‌گیرد و در عکس های پرتره تفکیک سوژه اصلی عکس از پس زمینه با دقت عالی انجام می‌شود. اما در دوربین اصلی گوشی در محیط های کم نور و تاریک چگونه عمل می‌کند؟

در بررسی Galaxy A70s مشخص شد که در محیط های تاریک و با نور کم هم دوربین آن عملکرد خوبی دارد و افت کیفیت بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی در آن نمایان می‌شود. اگرچه نویزهای عکس در اینگونه مواقع کمی افزایش می‌یابد و تصویر شارپنس خود را تا حدی از دست می‌دهد اما با این حال عکس های ضبط شده کاملا شفاف و با کیفیت به نظر می‌رسند. به عقیده ما دوربین گلکسی A70s برخلاف اغلب گوشی های میان رده و هم قیمت خودش در محیط های با نور کم و تاریک هم عملکرد بسیار خوبی دارد و این موضوع از نقاط قوت آن خواهد بود. ضبط فیلم و ویدیو هم با دوربین اصلی گوشی با کیفیت بسیار خوبی قابل انجام بوده و دستگاه از این نظر هم عملکرد مطلوبی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

اما دوربین سلفی گوشی از چه لنزی تشکیل شده و چه کیفیتی را ارائه می‌کند؟ دوربین سلفی گلکسی A70s از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده است که دیافراگم F/2.0 دارد و از نوع واید (Wide) خواهد بود. این لنز دوربین از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و پتانسیل لازم برای ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را هم خواهد داشت. ضمن اینکه امکان ضبط عکس های سلفی پرتره هم با دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی گوشی وجود دارد. در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که دوربین سلفی آن هم مثل دوربین اصلی در محیط های با نور مناسب عملکرد مطلوبی دارد و در محیط های با نور کم و تاریک با افت کیفیت نسبتا محسوس تری در مقایسه با دوربین اصلی همراه می‌شود. به طور کلی گوشی Samsung Galaxy A70s از نظر دوربین یک گوشی با کیفیت است و عملکرد مطلوبی دارد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: باتری و شارژدهی 

با توجه به اینکه گوشی A70s سامسونگ از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی بهره می‌برد، طبیعتا مصرف انرژی آن هم بالا خواهد بود و برای تامین این انرژی باید از باتری قدرتمندی استفاده شود. باتری که در گوشی نام برده شده بکار رفته ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. در بررسی گوشی مشخص شد که یک کاربر معمولی با میزان استفاده عادی از دستگاه می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری گوشی تقریبا 1.5 الی 2 روز از آن استفاده کند. طبیعتا اگر میزان استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حالت نرمال باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش می‌یابد. فراموش نکنید چون نمایشگر دستگاه از نوع سوپر آمولد است می‌توانید با استفاده از تصویر پس زمینه تیره و سیاه رنگ میزان مصرف شارژ باطری را کاهش دهید.

اما باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گوشی برای شارژ شدن به چه مقدار زمان نیاز دارد؟ شارژر اورجینال گوشی سامسونگ Galaxy A70s یک شارژر 25 واتی است که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در بررسی گوشی مشخص شد که 30 دقیقه اتصال آن به شارژر فابریکش باتری آن را حدود 50 درصد شارژ می‌کند. برای فول شارژ باتری گوشی هم تقریبا باید 80 الی 90 دقیقه صبر کنید. پس سرعت شارژ باتری گوشی علیرغم ظرفیت بالای آن مطلوب خواهد بود و قدرت شارژدهی باتری گوشی هم وضعیت قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

حلا وقتشه! اینو بخون کالیبره کردن باتری موبایل | راهنمای جامع کالیبره کردن انواع گوشی اندروید و آیفون

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ (Samsung Galaxy A70s) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی که به دنبال خرید یک اسمارتفون مجهز به نمایشگر بزرگ و دوربین مناسب و خوش قیمت هستند گزینه بسیار عالی خواهد بود. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری مناسب و روان
  • دوربین خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • کیفیت نه چندان بالای اسکنر داخل نمایشگر

 

 

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A70s