نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: صفحه نمایش و دوربین خوب

نقد و بررسی 24 دی 1398 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: صفحه نمایش و دوربین خوب

یکی دیگر از گوشی های میان رده خوب و خوش قیمت شرکت سامسونگ گوشی Galaxy A50s است که در ماه آگوست (August) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

سری محصولات گلکسی A سامسونگ خیلی زود توانستند به محبوب ترین گوشی های این برند کره‌ای تبدیل شوند. هم اکنون تنوع گوشی هایی که در خانواده Galaxy A عرضه شده‌اند به مراتب زیاد است و اگر قصد خرید یکی از اسمارتفون های سری گلکسی A سامسونگ را داشته باشید با گزینه های خرید زیادی رو به رو خواهید شد. در این بین Samsung Galaxy A50s که در ماه آگوست سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم می‌تواند گزینه خرید عالی برایتان باشد چون علاوه بر قیمت مناسب از سخت افزار خوبی هم بهره می‌برد. ویژگی هایی مثل بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ، باتری با ظرفیت زیاد، رم خوب و دوربین سه‌گانه از ویژگی هایی هستند که در نگاه اول توجه هر فردی را به خوب جلب خواهند کرد.

اما آیا سامسونگ گلکسی A50s می‌تواند گزینه خرید خوبی برای شما باشد؟ برای پاسخگویی به این سوال باید بهتر گوشی نام برده شده را بشناسید و با نقاط قوت و ضعف اصلی آن آشنا شوید. اگر نقاط قوت گوشی با نیازها و انتظارات شما سازگار باشد، بنابراین دستگاه می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان به شمار آید و اگر اینگونه نباشد، طبیعتا خرید آن به شما توصیه نخواهد شد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین اگر قصد خرید یک اسمارتفون جدید را دارید و Galaxy A50s هم از گزینه های مد نظرتان است، این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

گوشی گلکسی A50s از سبک طراحی که در دیگر گوشی های جدید سری Galaxy A سامسونگ بکار گرفته شده پیروی نمی‌کند و بدنه‌ای براق و صفحه نمایشی بزرگ و با حاشیه های باریک دارد. ابعاد بدنه گوشی 7.7 در 74.5 در 158.5 میلیمتر خواهد بود و وقتی دستگاه را در دست می‌گیرید باریک بودن آن حس خوبی به شما منتقل خواهد کرد. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 169 گرم می‌رسد که وزن مناسبی برای یک اسمارتفون مجهز نمایشگر 6.4 اینچی است. اما طبیعتا عواملی وجود دارند که منجر به سبک تر شدن گوشی شده‌اند! یکی از مهم ترین این عوامل مربوط به بدنه پلاستیکی دستگاه می‌شود. در بررسی گلکسی A50s مشخص شد که قاب پشت این گوشی علیرغم اینکه براق است و شبیه به شیشه به نظر می‌رسد، کاملا از پلاستیک تشکیل می‌شود.

 

بررسی گلکسی A50s

 

بنابراین قاب پشت گوشی حساسیت بالایی در قبال خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز خواهد داشت و باید در مراقبت از آن دقت کافی را صرف کنید. توصیه داریم بدین منظور از کیف و کاور های اختصاصی استفاده نمایید که برای گوشی A50s طراحی و عرضه شده‌اند. لازم به ذکر است که فریم اصلی دستگاه از آلومینیوم تشکیل شده است و خوشبختانه این فریم پلاستیکی نیست. گوشی A50s سامسونگ قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به اسپیکر نسبتا خوب و قدرتمندی هم مجهز است که گوش دادن به موزیک با آن تجربه مطلوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 : ارزان قیمت و به روز!

در طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A50s سعی نشده که ضد آب بودن اهمیت خاصی داده شود و در نتیجه گوشی در برابر تماس با آب و مایعات حساس خواهد بود. البته نباید هم انتظار داشته باشیم که یک اسمارتفون میان رده با ویژگی ها و قیمت Galaxy A50s از طراحی ضد آب هم بهره ببرد! اگر به قاب پشت گوشی دقت کنید متوجه خواهید شد که طرح خاصی در آن بکار رفته و حالتی شبیه به چند مثلث کنار هم در قاب پشت آن ایجاد شده است. این سبک طراحی شاید از دید برخی کاربران جالب نباشد اما به هر صورت منجر می‌شود که گوشی ظاهر منحصر به فردتری داشته باشد.

 

بررسی گلکسی A50s

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه هم لنز های دوربین اصلی آن واقع شده‌اند که به طور عمودی در کنار هم قرار دارند و یک چراغ فلش LED هم زیر این لنزها دیده می‌شود. اما دستگاه از نمای رو به رو چطور است؟ وقتی از نمای رو به رو به گوشی Galaxy A50s نگاه کنید صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریکش توجهتان را جلب می‌کند. طبق آمار چیزی در حدود 85.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی این اسمارتفون با صفحه نمایش آن احاطه شده که نسبت تصویر به بدنه جالبی است. با یک نگاه دقیق تر به حاشیه های صفحه نمایش این گوشی می‌توان متوجه شد که حاشیه لبه زیرین نمایشگر گوشی نسبت به سه حاشیه دیگر آن ضخامت بیشتری دارد و با کاهش ضخامت این بخش سامسونگ می‌توانست نسبت تصویر به بدنه گوشی را بیشتر از این هم کند.

در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن در بخشی که با اصطلاح ناچ (Notch) مشخص می‌شود تعبیه شده است. ناچی که برای گوشی A50s در نظر گرفته شده کاملا U شکل بوده و ارتفاع نسبتا زیادتری نسبت به ناچ اغلب گوشی های سری Galaxy A این شرکت دارد. نکته بعدی که باید در بررسی گلکسی A50s به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت آن می‌شود که در داخل صفحه نمایش تعبیه شده است. بخش زیرین صفحه نمایش این اسمارتفون قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد و بدین ترتیب می‌توان با قرار دادن انگشت بر روی این بخش از لایه های امنیتی مثل قفل نمایشگر عبور کرد.

 

بررسی گلکسی A50s

 

متاسفانه در بررسی گوشی Galaxy A50s مشخص شد که اسکنر انگشت آن عملکرد خیلی سریع و روانی ندارد و نسبت به گوشی های میان رده دیگر به مراتب کندتر عمل می‌کند. ضمن اینکه به مرور زمان تاخیر و اختلال هایی هم در عملکرد اسکنر انگشت گوشی به وجود می‌آید که می‌توانند کمی آزاردهنده باشند. با این حال وقتی گوشی گلکسی A50s سامسونگ را در دست بگیرید، حس نسبتا خوبی به شما منتقل می‌شود اما این حس فراتر از حس در دست گرفتن یک اسمارتفون میان رده نخواهد بود. در مجموع می‌توان اینطور گفت که تعادل مابین قیمت و کیفیت ساخت این گوشی برقرار است و دستگاه از ظاهر و سبک طراحی مناسبی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: صفحه نمایش 

به عقیده ما یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ Galaxy A50s مربوط به صفحه نمایش آن می‌شود. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته 6.4 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که بدون تردید تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای نمایشگر گوشی است که اندازه 6.4 اینچی دارد. نسبت تصویر 18.5 به 9 توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و همانگونه که در بخش قبل گفتیم چیزی در حدود 85.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. ظاهرا روی صفحه نمایش گوشی A50s هیچ شیشه ضد خشی بکار نرفته و شیشه‌ای معمولی روی ال سی دی آن نصب شده است. بنابراین اکیدا توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش دستگاه یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن نصب کنید.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A50s دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت

اما کیفیت نمایش محتوا روی گوشی چطور است؟ در بررسی گلکسی A50s مشخص شد که صفحه نمایش آن از نظر وضوح تصویر و شارپنس عملکرد بسیار خوبی دارد. محتوایی که بر روی نمایشگر این گوشی به تصویر کشیده می‌شود شارپنس مطلوبی داشته و جزئیات قابل قبولی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه تفکیک پذیری رنگ ها هم در آن به خوبی انجام می‌گیرد تا در مجموع یک تصویر شارپ و جذاب توسط بیننده قابل رویت باشد. این ویژگی های خوب سبب می‌شوند که گوشی A50s با نمایشگر 6.4 اینچی برای انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و سریال و کلیپ های یوتیوب بسیار مناسب باشد. ضمن اینکه نمایشگر سوپر آمولد گوشی از قابلیت "Always On Display" هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به موجب این قابلیت برخی اطلاعات از قبیل تاریخ، زمان و نوتیفیکیشن ها دائما روی صفحه گوشی به تصویر کشیده می‌شوند.

 

بررسی گلکسی A50s

 

از دیگر ویژگی های مثبت صفحه نمایش گوشی Galaxy A50s می‌توان به روشنایی خوب آن اشاره کرد. این ویژگی همیشه در پنل های سوپر آمولد مشاهده شده و جای تعجبی ندارد که نمایشگر سوپر آمولد A50s هم از آن بهره ببرد. توان تولید روشنایی نمایشگر این گوشی به گونه‌ایست که با تنظیم شدت روشنایی آن بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور از گوشی استفاده کنید و با دستگاه در تعامل مستقیم قرار گیرید. ضمنا همانطور که در بخش قبل گفتیم قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد اما سرعت و دقت عملکرد اسکنر داخل نمایشگر گوشی آنقدرها که انتظار داشتیم خوب نبود و می‌توانست از این بهتر باشد. پس در مجموع صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی Galaxy A50s از نظر به تصویر کشیدن محتوا کیفیت مطلوبی دارد و این موضوع از ویژگی های مثبت آن به شمار می‌رود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی Galaxy A50s سامسونگ به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده است. همیشه یکی از اصلی ترین معایب گوشی های سامسونگ و به ویژه محصولات میان رده این شرکت مربوط به بستر نرم افزاری آن ها و باگ های می‌شده که در آن ها وجود داشته‌اند و شاید خیلی از کاربران تصور کنند در گوشی مثل A50s هم شاهد همین روال خواهند بود. خوشبختانه در بررسی گلکسی A50s مشخص شد که بستر نرم افزاری آن عملکرد روانی دارد و شاید به ندرت و فقط در موارد محدود لگ و تاخیرهایی در عملکرد عادی آن رویت شود. که شدت آن ها اصلا حاد نیست و شاید کاربر حتی متوجه بروزشان هم نشود.

پرسه زدن در منو های اصلی، اجرا و استفاده از برنامه هایی مثل اپلیکیشن پیامک، دوربین، دفترچه تلفن و غیره بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در گوشی A50s صورت می‌پذیرد. استفاده از اپلیکیشن های محبوبی همچون تلگرام، واتساپ و اینستاگرام هم در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود اما بهتر است در زمان نصب این برنامه ها از پر شدن حافظه داخلی دستگاه منجر به بروز لگ و تاخیرهایی در عملکرد دستگاه شود. پس برای دستیابی به بهترین بازده سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی Galaxy A50s جلوگیری به عمل آورید. اما بد نیست کمی هم در مورد قابلیت ها و ویژگی های نرم افزاری صحبت کنیم که در رابط گوشی A50s ارائه شده‌اند.

 

بررسی گلکسی A50s

 

این گوشی از بیکسبی (Bixby) یا همان دستیار هوشمند اختصاصی سامسونگ پشتیبانی می‌کند اما برخلاف سری گوشی های گلکسی S به دکمه فیزیکی اختصاصی برای فعالسازی بیکسبی مجهز نیست و برای فعال کردن این دستیار صوتی باید دکمه پاور را کمی نگه دارید. اپلیکیشن های پیش فرض نسبتا زیادی روی گوشی نصب شده‌اند و مطمئن هستیم برخی از آن ها هیچوقت توسط شما مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. البته سامسونگ این برنامه های پیش فرض را در پوشه خاصی ارائه کرده تا مزاحمتی برای کاربر ایجاد نکنند. همچنین سامسونگ این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا ناچ (Notch) یا همان زائده کوچک لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی را در صورت آزاردهنده به نظر آمدن مخفی کنند. برای انجام این کار باید از منوی تنظیمات گوشی استفاده شود.

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به امکان استفاده از گوشی در حالت فول اسکرین یا تمام صفحه می‌شود. در این حالت سه دکمه مجازی لبه زیرین نمایشگر حذف خواهند شد و کاربر می‌تواند با دستورات اشاره‌ای مستقیم با دستگاه در ارتباط باشد و از آن استفاده به عمل آورد. تعامل با گوشی در این حالت شاید در ابتدا کمی سخت و دشوار به نظر آید اما خیلی زود به آن عادت خواهید کرد و می‌توانید تجربه‌ای متفاوت نسبت به گوشی های قدیمی تر را داشته باشید. پس به طور کلی در بررسی گلکسی A50s سامسونگ مشخص شد که دستگاه بستر نرم افزاری و سیستم عامل خوبی دارد و احتمالا آپدیت اندروید 10 هم برای آن منتشر می‌شود. اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی دریافت کنید توصیه داریم از پر شدن حافظه داخلی دستگاه جلوگیری به عمل آورید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی 

تراشه‌ای که در قلب گوشی A50s سامسونگ بکار رفته یک تراشه میان رده است که اگزینوس 9611 نام دارد. این تراشه طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 در نظر گرفته شده‌اند و فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. از نظر رم گوشی A50s در دو نسخه عرضه شده که به ترتیب ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. دستگاه از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمنا گوشی از اتصال رم میکرو اس ادی (Micro SD) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر و لپ تاپ (اندروید و iOS)

پیش هر چیز باید مشخص کنیم که ما در بررسی گلکسی A50s سامسونگ از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم که در واقع نسخه پایه این محصول خواهد بود. اما کیفیت عملکرد آن چطور بوده است؟ برای بررسی دقیق تر دستگاه ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی آن نصب و هر یک را 10 دقیقه اجرا کردیم. سپس از بازی های مذکور خارج شدیم و از بخش "Recent Apps" مابین اپلیکیشن های اخیر گوشی و منوی تنظیمات دستگاه جهش هایی داشتیم. نتیجه بررسی Galaxy A50s نشان داد که این اسمارتفون بدون مشکل از پس اجرای بازی های نام برده شده بر می‌آید اما کاملا مشخص است که گوشی در حین اجرای این بازی ها کاملا تحت فشار قرار دارد.

 

بررسی گلکسی A50s

 

بدنه گوشی در زمانی که بازی مثل آسفالت 9 برای مدت زمان 7 دقیقه در آن اجرا می‌شود به شدت داغ خواهد شد و این مسئله روی کیفیت عملکرد باتری تاثیر می‌گذارد و خالی شدن زودتر شارژ باتری را به همراه خواهد داشت، اما با این حال لگ و تاخیر محسوسی در اجرای بازی به وجود نمی‌آید و اگر هم لگ و تاخیری در لحظات خاصی ایجاد شوند شدت آن ها بسیار محدود و ناچیز خواهد بود و قابل چشم پوشی هستند. جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه و منوی تنظیمات دستگاه هم بعد از 20 دقیقه اجرای دو باز مذکور با سرعت و کیفیت نسبتا مطلوبی انجام می‌شود. البته لگ های ریزی در چند ثانیه ابتدایی خروج از بازی های مذکور قابل رویت بود اما این لگ و تاخیرها خیلی زود برطرف شدند. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور نتیجه گرفت که گوشی Galaxy A50s به عنوان یک اسمارتفون میان رده و با توجه به قیمت گوشی از قدرت عملکرد مطلوبی برخوردار است.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی 

نوبت به یکی از مهم ترین بخش های نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A50s می‌رسد که مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی این اسمارتفون از سه لنز 48، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند و دیافراگم F/2.0، F/2.2 و F2.2 دارند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده و درست زیر لنز های آن نصب است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سه‌گانه گوشی Galaxy A50s چطور است؟

در بررسی گلکسی A50s مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب و باز عملکرد مطلوبی دارد و عکس های بسیار خوبی را ضبط می‌کند. جزئیات عکس در این شرایط بسیار مطلوب خواهد بود. در محیط های با نور کم و بسته کیفیت عکس هایی که با دوربین اصلی گوشی قابل ضبط هستند کمی افت خواهد کرد و جزئیات تصویر کمی کیفیت خود را از دست می‌دهند. در محیط های خیلی تاریک مثل شب هم نویزهای نسبتا زیادی در عکس نمایان خواهند شد و کیفیت تصویر نسبت به عکس هایی که در روز و با نور مناسب ضبط می‌شوند به مراتب کمتر خواهد بود.

 

بررسی گلکسی A50s

 

یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دوربین اصلی گوشی Galaxy A50s مربوط به کیفیت و قدت بسیار خوب عملکرد آن در ضبط عکس های پرتره می‌شود! در بررسی این گوشی متوجه شدیم که عکس های پرتره واقعا با دوربین اصلی این گوشی و لنز عمقی آن با دقت عالی قابل ضبط هستند. تفکیک سوژه اصلی تصویر و فضای پس زمینه حتی در دشوارترین شرایط هم با لنز دوربین عمقی گوشی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و این موضوع یکی از ویژگی های مثبت گوشی A50s خواهد بود. بنابراین اگر اهل عکسبرداری پرتره هستید، خرید گوشی گلکسی A50s می‌تواند گزینه عالی برایتان باشد.

در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده است. بهره‌مندی از لنز دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بدون تردید سطح انتظارات هر کاربری را افزایش می‌دهد. تصاویری که در حالت عادی با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند وضوح 32 مگاپیکسلی را ارائه نخواهند کرد اما شما با تغییر تنظیمات در اپلیکیشن دوربین گوشی می‌توانید حالت ضبط عکس های سلفی 32 مگاپیکسلی را فعال کنید. عکس های سلفی که با دوربین Galaxy A50s ضبط می‌شوند کیفیت بسیار خوبی دارند و برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام کاملا مناسب خواهند بود. البته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی هم در محیط های با نور کم و تاریک افت می‌کند اما مقدار افت آن به حدی نیست که آزاردهنده باشد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: باتری و شارژدهی 

سامسونگ از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A50s استفاده کرده است. با توجه به اندازه صفحه نمایش دستگاه، وضوح تصویر آن و همچنین مشخصاتی که پردازنده و رم آن ارائه کرده‌اند پیش‌بینی می‌شود که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بتواند برای آن مناسب باشد و به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیازش بر آید. در بررسی گلکسی A50s هم مشخص شد که شرایط پیش‌بینی شده برقرار است و باتری دستگاه با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی تقریبا 1.5 روز دوام می‌آورد. طبیعتا اگر تسک های سنگینی مثل بازی های HD را روی گوشی اجرا کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 ترفند برای شارژ سریع تر آیفون

شارژر اورجینال گوشی Galaxy A50s توان 15 واتی دارد و بدین سبب قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند. پس گوشی نام برده شده از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد اما طبیعتا با توجه بهره‌مندی از بدنه پلاستیکی از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی نخواهد کرد. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که فول شارژ باتری آن با استفاده از شارژر اورجینالش چیزی در حدود 70 دقیقه به طول می‌انجامد که مدت زمان مناسبی برای شارژ باتری گوشی است که ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند.

 

بررسی گلکسی A50s

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ (Samsung Galaxy A50s) پرداختیم. این اسمارتفون برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای مناسب یک گوشی میان رده خوب داشته باشند که تقریبا از پس انجام هر کاری بر آیند و از دوربین و صفحه نمایش خوبی هم بهره ببرد. قیمت گلکسی A50s نسبت به ویژگی هایی که ارائه کرده مناسب در نظر گرفته شده است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی مناسب
  • دوربین بسیار خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • حساسیت بالای بدنه در قبال خراشیدگی
  • کیفیت نه چندان بالای اسکنر انگشت داخل نمایشگر

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A50s