ردمی نوت 10 رونمایی شد | معرفی سری جدید گوشی های  شیائومی Redmi Note 10

اخبار روز تکنولوژی 16 اسفند 1399 علی مظفری

ردمی نوت 10 رونمایی شد | معرفی سری جدید گوشی های شیائومی Redmi Note 10

شیائومی بالاخره از سری جدید گوشی‌های ردمی نوت (Redmi Note) رونمایی کرد. سری موبایل Xiaomi Redmi Note 10 در 4 مدل مختلف برای بازار بین‌المللی معرفی شده‌اند اما پیش از معرفی این سری، شیائومی از مدل‌های اختصاصی برای کشور هند نیز رونمایی کرد که در ادامه به تفاوت بین آن‌ها اشاره می‌کنیم. همانند مدل‌های قبلی گوشی Xiaomi Redmi Note مانند ردمی نوت ۹، در این سری جدید هم شاهد گوشی‌های با کیفیت و حرفه‌ای با قیمت مناسب هستیم. شیائومی سری ردمی نوت 10 تقریبا قیمت پایه همه‌ی مدل‌ها را کمتر از 300 دلار درنظر گرفته است. گوشی Note 10 Pro، گوشی Note 10، گوشی Note 10 5G و گوشی Note 10S نمایندگان جدید ردمی نوت 10 شیائومی هستند.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro

 

بهترین و قدرتمندترین گوشی معرفی شده از خانواده گوشی‌های ردمی نوت 10، مدل Redmi Note 10 Pro است. این مدل نسخه‌ی بین‌المللی گوشی بوده و قرار است خیلی زود اوایل ماه مارس 2021 به بازار جهانی عرضه شود. اما در کشور هند، این مدل گوشی با نام Redmi Note 10 Pro Max معرفی شده است. از لحاظ مشخصات فنی Note 10 Pro با Note 10 Pro Max هیچ تفاوتی ندارد.

صفحه نمایش Redmi Note 10 Pro یک صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی از نوع AMOLED بوده و توسط گوریلا گلس 5 (Gorilla Glass 5) در برابر ضربه و خط و خش محافظت می‌شود. شیائومی فقط در ردمی نوت 10 پرو از این مدل محافظ صفحه استفاده کرده و در بقیه گوشی‌ها شاهد گوریلا گلس 3 بر روی صفحه نمایش هستیم. کیفیت تصویر نمایشگر Full HD با رزولوشن 2400x1080 بوده و تراکم پیکسلی آن 395ppi (پیکسل در هر اینچ) است. از ویژگی‌های مهم صفحه نمایش گوشی می‌توان به پشتیبانی از نرخ نوسان تصویر 120 هرتز اشاره کرد.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro

 

طراحی گوشی به نسبت مدل‌های قدیمی تغییراتی داشته و از مهم‌ترین آن می‌توان به تغییر ماژول دوربین اشاره کرد. شیائومی از یک ماژول عکاسی با چهار دوربین استفاده کرده است. نوع چینش سنسورهای دوربین، ظاهر متفاوتی برای گوشی Redmi Note 10 Pro ایجاد کرده‌اند. رنگ‌بندی متفاوتی هم در این سری گوشی دیده می‌شود و شاهد سه رنگ اصلی خاکستری (Onyx Gray)، آبی (Glacier Blue) و برنزی (Gradient Bronze) هستیم که رنگ آن‌ها یک‌دست نیست به صورت طیف رنگی روی قاب گوشی کار شده‌اند.

یک دوربین 108 مگاپیکسلی از نوع واید برای عکاسی و فیلم‌برداری با لنز f/1.9 استفاده شده است. در کنار این دوربین، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق‌عریض (Ultra Wide) دیده می‌شود که با لنز f/2.2 تصاویر جذابی را می‌تواند برای شما بگیرید. دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با لنز f/2.4 هم برای عکاسی از نزدیک از سوژه سومین دوربین گوشی است. همچنین از یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 هم برای تشخیص عمق میدان استفاده شده است. شیائومی در Redmi Note 10 Pro به‌خوبی روی بخش دوربین گوشی مانور داده و سعی کرده بهترین کیفیت را در اختیار کاربران این گوشی قرار دهد. همچنین برای عکاسی سلفی هم شاهد یک دوربین 16 مگاپیکسلی در بر روی صفحه نمایش هستیم. دوربین اصلی موبایل ردمی نوت 10 پرو قادر به ضبط ویدیو 4K با 30 فریم بر ثانیه است.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro

 

وظیفه پردازش اطلاعات در گوشی ردمی نوت 10 پرو بر عهده تراشه قدرتمند Qualcomm Snapdragon 732G با طراحی 8 نانومتری است. همچنین از Adreno 618 برای پردازش اطلاعات تصویری استفاده شده است. حافظه‌ی رم گوشی هم در دو مدل 6 و 8 گیگابایتی عرضه می‌شود. فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در موبایل شیائومی Redmi Note 10 Pro هم در مدل‌های با رم 6 گیگابایت، 64 و 128 گیگابایتی و در مدل با رم 8 گیگابایت، 128 گیگابایتی است. البته امکان ارتقا فضای ذخیره‌سازی از طریق MicroSD وجود دارد. شیائومی در این گوشی از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپری استفاده کرده است که با پشتیبانی از حالت شارژ سریع می‌توانید موبایل را در 30 دقیقه از صفر به 59 درصد برسانید. 

قیمت شیائومی Redmi Note 10 Pro با توجه به فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و حافظه‌ی رم متفاوت است و برای خرید می نوت 10 پرو، باید در رنج قیمتی بین 279 تا 329 دلارهزینه کنید.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10

 

گوشی شیائومی Redmi Note 10 نسخه‌ی دیگر سری جدید گوشی‌های شیائومی است که به‌جز سایز کوچک‌تر، در ظاهر تفاوتی با نسخه‌ی Pro نمی‌کند ولی از سیستم سخت افزاری و قطعات معمولی‌تری در ساخت آن استفاده شده است. از همین رو قیمت گوشی Redmi Note 10 قیمت پایین‌تری داشته و در کانفیگ‌های مختلف آن بسته به حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی بین 199 تا 279 دلار است. خاکستری (Onyx Gray)، سفید (Pebble White) و سبز (Lake Green) سه رنگ اصلی این سری موبایل هستند.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10

 

 ردمی نوت 10 یک صفحه نمایش 6.43 اینچی دارد که کمی از مدل پرو کوچک‌تر است. به واسطه‌ی تغییر سایز نمایشگر ابعاد و وزن گوشی هم کمتر شده است. صفحه نمایش Redmi Note 10 از نوع Super AMOLED است و در بالاترین حالت می‌تواند تا میزان روشنایی فوق‌العاده 1100 نیت را ارائه دهد. این نمایشگر 83.5 درصد از سطح پنل جلویی موبایل را پوشانده است. کیفیت و رزولوشون تصویر فرقی با مدل Pro نمی‌کند اما به دلیل سایز کوچک‌تر صفحه نمایش با تراکم پیکسلی بیشتری (409 پیکسل در هر اینچ) طرف هستیم. در این مدل شیائومی از صفحه گوریلا گلس 3 برای محافظت صفحه نمایش استفاده کرده است.

تفاوت دیگر Redmi Note 10 معمولی با می نوت 10 پرو در دوربین است. در این مدل هم با یک ماژول چهارتایی دوربین طرف هستیم ولی به جز دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان، با دو دوربین معمولی‌تر برای عکاسی واید و ماکرو طرف هستیم. دوربین اصلی گوشی سنسوری 48 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 داشته و دوربین عکاسی حالت ماکرو هم 2 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 است. دوربین اصلی Redmi Note 10 هم مشابه مدل پرو قادر به ضبط ویدیو 4K با فریم‌ریت 30 است. دوربین سلفی گوشی هم کیفیت معمولی‌تری داشته و 13 مگاپیکسلی از نوع واید است.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10

 

تغییر دیگر مدل Redmi Note 10 به نسبت مدل پرو، به سیستم سخت افزاری آن مربوط می‌شود جایی که از پردازنده 8 هسته‌ای و تراشه‌ی اسنپدراگون 678 با طراحی 11 نانومتری استفاده شده است. با اینکه تمامی تراشه‌های گرافیکی کوالکام اسنپدراگون پایداری خوبی در پردازش اطلاعات دارند ولی در این گوشی با قدرت پردازشی کمتری به نسبت Redmi Note 10 Pro روبه رو هستیم. در بخش پردازشگر گرافیکی (GPU) هم از Adreno 612 استفاده شده است. حافظه‌ی رم این گوشی دو مدل 4 و 6 گیگابایتی داشته و بین 64 تا 128 گیگابایت هم فضای ذخیره‌سازی اطلاعات درنظر گرفته شده . باتری گوشی 5000 میلی‌آمپری است که تقریبا مشابه مدل پرو است. به واسطه استفاده از باتری با ظرفیت مشابه در گوشی‌ای که صفحه نمایش کوچک‌تر و قطعات سخت افزاری معمولی‌تری دارد، باتری Redmi Note 10 به نسبت پرو عملکرد بهتری داشته باشد. این گوشی در مدت 25 دقیقه تا 50 درصد از طریق شارژ سریع، شارژ خواهد شد.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10S

 

گوشی Redmi Note 10S هم در ظاهر و هم در بسیاری از بخش‌ها مشابه Redmi Note 10 است. تفاوت اصلی این دو گوشی تنها در بخش دوربین اصلی و سیستم پردازشی است.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10S

 

به‌جای اسنپدراگون در این مدل از تراشه‌ی Mediatek Helio G95 استفاده شده است. پردازنده مدل Redmi Note 10S هم 8 گیگاهرتزی است و در بخش پردازشگر گرافیکی نام GPU مدل Mali G76 MC4 به‌چشم می‌خورد. به جز پردازنده مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی، حافظه‌ی رم در مدل 10S با مدل معمولی تفاوت دارد و شبیه مدل Pro است. از دو مدل حافظه‌ی رم 6 و 8 گیگابایت در این سری استفاده شده است. تفاوت دیگر به نسبت مدل ردمی نوت 10 در دوبین اصلی گوشی است. دوربین گوشی Redmi Note 10S سنسوری 64 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 داشته که به نسبت سنسور 48 مگاپیکسلی Redmi Note 10 دوربین بهتری به‌حساب می‌آید. سایر دوربین‌ها و سنسورهای گوشی مشابه مدل معمولی است.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10S

 

   صفحه نمایشی 6.43 اینچی AMOLED با کیفیت Full HD و رزولوشن تصویر 2400x1080 دارد. ابعاد و وزن گوشی هم درست مانند Redmi Note 10 است. همچنین از باتری با ظرفیت مشابهی استفاده شده است. این گوشی قرار است در سه رنگ خاکستری (Onyx Gray)، سفید (Pebble White) و آبی (Ocean Blue) در رنج قیمتی 229 تا 279 دلار (بسته به مدل حافظه‌ی رم و فضای ذخیره‌سازی) از ماه آوریل به بازار جهانی عرضه شود.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10 5G

 

آخرین مدل معرفی شده Redmi Note 10 5G است که برعکس مدل‌های قبلی هم در ظاهر و هم در بخش سخت افزار تفاوت‌هایی با مدل‌های دیگر دارد. صفحه نمایش گوشی از دو مدل Redmi Note 10 و Redmi Note 10S بزرگ‌تر بوده و 6.5 اینچی است. به‌جای پنل AMOLED هم از IPS LCD استفاده شده است که به نسبت مدل‌های دیگر کیفیت رنگ معمولی‌تری دارد اما تا نرخ نوسان تصویر 90 هرتز پشتیبانی می‌کند.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10 5G

 

در بخش سخت افزاری هم از تراشه‌ی Mediatek Dimensity 700 با طراحی 7 نانومتری استفاده شده که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G برای پردازش گرافیکی از Mali-G57 MC2 استفاده می‌کند. حافظه‌ی رم این مدل گوشی هم دو مدل 4 و 6 گیگابایتی دارد که در کنار حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. مشابه سایر مدل‌های ردمی نوت 10 این گوشی هم قابلیت ارتقا حافظه‌ی داخلی از طریق MicroSD را دارد.

تفاوت مهم دیگر موبایل Redmi Note 10 5G با سایر مدل‌ها در بخش دوربین است. به‌جای ماژول چهارتایی، در این مدل شاهد سه سنسور دوربین هستیم و نوع طراحی ماژول آن هم کاملا با بقیه مدل‌ها فرق می‌کند. دوربین اصلی گوشی 48 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 از نوع واید است. دو سنسور 2 مگاپیکسلی دیگر برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق میدان در کنار دوربین اصلی قرار دارند. علاوه بر حالت‌های مختلف عکاسی، دوربین اصلی Redmi Note 10 5G مشابه سایر مدل‌ها قادر به فیلم برداری 4K با 30 فریم بر ثانیه است. دوربین سلفی گوشی هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی از نوع واید است که قابلیت فیلم ‌برداری 1080p را دارد.

 

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 10 5G

 

در سایر بخش‌ها Redmi Note 10 5G مشابه سایر مدل‌های ردمی نوت 10 است. قیمت Redmi Note 10 5G کانفیگ پایه 199 دلار و در کانفیگ‌های حرفه‌ای‌تر تا 229 دلار است. این مدل در رنگ‌های نقره‌ای (Chrome Silver)، خاکستری (Graphite Gray)، آبی (Nighttime Blue) و سبز (Aurora Green) در ماه آوریل وارد بازار جهانی می‌شود.

همه مدل‌های معرفی شده ردمی نوت 10 شیائومی به جز Redmi Note 10 5G گواهینامه IP53 را دریافت کرده‌اند و در برابر ورود آب و گرد و غبار مقاوم هستند.