مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

مقایسه محصولات 01 شهریور 1399 علی مظفری

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

دو مورد از گوشی های خوش قیمت و نسبتا ارزان قیمتی که هم اکنون در بازار موجود هستند و می‌توانید آن ها را خریداری کنید به ترتیب هوآوی آنر 9 ایکس (Huawei Honor 9X) و گلکسی A31 سامسونگ (Samsung Galaxy A31) هستند. اما کدامیک از این دو اسمارتفون انتخاب بهتری خواهند بود؟ در ادامه این مطلب به مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 می‌پردازیم و مشخص می‌کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

طبق آمار گوشی هایی که با قیمت مناسب تر روانه بازار می‌شوند، بیشتر مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند و ظاهرا عده کثیری از افراد تمایل دارند که گوشی های خوش قیمت و ارزان تر داشته باشند. یکی از جدیدترین گوشی هایی که سامسونگ در این راستا معرفی کرده Galaxy A31 است و یکی از موفق ترین گوشی هایی هم که شرکت هوآوی در این راستا روانه بازار کرده، گوشی Honor 9X محسوب می‌شود. گلکسی A31 در ماه مارس (March) سال 2020 رونمایی شد و هوآوی آنر 9X هم در ماه اکتبر (October) سال 2019 روانه بازار شده بود. با توجه به قیمت نسبتا یکسانی که دو گوشی دارند، مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 می‌تواند جالب باشد!

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه دو اسمارتفون مذکور بپردازیم و سعی کنیم که با یک دید کاربردی برتری های هر یک از این دو گوشی را نسبت به محصول دیگر برایتان مشخص سازیم. برای تدوین این مطلب ما هر یک از دو گوشی را برای مدت زمان یک هفته به صورت عادی و مثل یک کاربر معمولی مورد استفاده قرار دادیم تا به طور کامل نقاط قوت و ضعف آن ها قابل درک شود. بدین ترتیب قادر خواهیم بود که مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 را به صورت کاربردی تری برایتان ارائه کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

سامسونگ در بدنه اغلب گوشی های سری Galaxy A خودش از مواد پلاستیکی استفاده کرده و یک زبان طراحی یکسان و مشابه را به کار می‌برد. گلکسی A31 هم از این قاعده مستثنی نیست! فریم اصلی و قاب پشت این گوشی از پلاستیک ساخته شده و روی پنل جلوی آن با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده است که البته جنس آن مشخص نیست و در بررسی این اسمارتفون هم کاملا مشهود بود که پنل جلو و قاب پشت آن حساسیت بالایی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد! اما هوآوی Honor 9X اینطور نیست! فرمی اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت آن شیشه‌ای است. روی پنل جلوی گوشی هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده و در مجموع بدنه گوشی مقاومت و کیفیت بالاتری در مقایسه با نماینده سامسونگ دارد.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

 

بدنه گوشی A31 سامسونگ ابعاد 8.6 در 73.1 در 159.3 میلیمتر دارد و وزن آن به چیزی در حدود 185 گرم می‌رسد اما بدنه گوشی Honor 9X ابعاد 8.8 در 77.3 در 163.5 میلیمتری را ارائه کرده و دستگاه حدود 196.8 گرم وزن خواهد داشت. بنابراین نماینده هوآوی از نظر اندازه بدنه بزرگ تر از نماینده سامسونگ است و وزن نسبتا بالاتری هم دارد که البته این تفاوت ها در عمل خیلی قابل درک نیستند. از ویژگی های مشترک دو گوشی می‌توان به امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از سوکت 3.5 میلیمتری هدفون و سوکت شارژ یو است بی نوع سی (USB Type C) اشاره کرد.

اما یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین این دو گوشی که باید در مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 به آن اشاره کنیم مربوط به سبک طراحی اسکنر انگشت آن ها می‌شود. گوشی A31 سامسونگ از اسکنر داخل صفحه نمایش بهره می‌برد و بخش زیرین ال سی دی آن قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. این اسکنر از نوع اپتیکال است و عملکرد نسبتا خوب و روانی را ارائه می‌کند. اما در سمت مقابل اسکنر انگشت گوشی هوآوی آنر 9 ایکس از نوع فیزیکی بوده و روی قاب پشت آن تعبیه شده است. در مقایسه سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر دو گوشی، مشخص شد که اسکنر فیزیکی آنر 9X تقریبا در اغلب مواقع دقت، سرعت و ثبات بهتری خواهد داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 8 | Redmi Note 8

اما ظاهر دو اسمارتفون مورد نظر چطور بوده و کدامیک از این نظر گزینه خرید بهتری هستند؟ اگر به دنبال گوشی با ظاهر نسبتا خاص هستید، آنر 9 ایکس می‌تواند گزینه خرید بهتری برایتان باشد اما چرا؟ اولین دلیل مربوط به لنز دوربین سلفی پاپ آپ آن می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب گوشی تعبیه شده و هر زمان که لازم باشد از این قسمت خارج شده و امکان ضبط عکس های سلفی را فراهم می‌کند. این مسئله در حالیست که لنز دوربین سلفی گوشی A31 سامسونگ در لبه فوقانی صفحه نمایش آن و در قالب یک ناچ (Notch) نصب شده و حالتی معمولی و متداول تر را ارائه کرده است. صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارند و به همین سبب هر دوی آن ها از نمای رو به رو جذابیت بالایی خواهند داشت. البته به عقیده ما نبود لنز دوربین سلفی روی پنل جلوی گوشی Honor 9X سبب شده که این گوشی از نمای رو به رو شیک تر به نظر برسد.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

 

قاب پشت گوشی سامسونگ Galaxy A31 هم نسبتا ساده است و خیلی جذابیت بالایی ندارد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت این گوشی یک قسمت مستطیل شکل و مشکی رنگ تعبیه شده که لنز های دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن را در بر می‌گیرد. اما قاب پشت گوشی هوآوی آنر 9 ایکس طرح خاصی دارد و براق و جذاب به نظر می‌رسد. لنز های دوربین اصلی این گوشی هم به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن نصب هستند. یک اسکنر انگشت فیزیکی هم در قسمت فوقانی و وسط قاب پشت آن دیده می‌شود و در مجموع نماینده هوآوی از نظر ظاهر جذابیت بیشتری در مقایسه با نماینده سامسونگ خواهد داشت.

با در دست گرفتن دو گوشی حس خوبی به شما منتقل خواهد شد اما آنر 9X از این نظر می‌تواند حس بهتری را القاء کند. برخی از ویژگی های خاص این گوشی نظیر براق بودن بدنه و قاب پشت آن، شیشه‌ای بودن قاب پشت و طرح خاص آن و همچنین بهره‌مندی از لنز دوربین سلفی پاپ آپ سبب می‌شوند که این اسمارتفون در مجموع جذابیت بیشتری در مقایسه با گوشی سامسونگ A31 داشته باشد. بنابراین ما برتری این بخش مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 را به نماینده هوآوی نسبت می‌دهیم.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ: صفحه نمایش

بهره‌مندی از یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت و با حاشیه های باریک ویژگی است که هر دو گوشی مورد نظر از آن بهره‌مند هستند. صفحه نمایش گوشی سامسونگ A31 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و اندازه 6.4 اینچی دارد. رزولوشن 2400 در 1080 پیکسلی از جانب آن ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 411 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. ضمنا حاشیه های باریک صفحه نمایش گوشی سبب شده‌اند که چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه شده و ظاهری جذاب برای گوشی به ارمغان آورده شود. متاسفانه در بررسی این گوشی مشخص شد که پنل جلوی آن خیلی در برابر تماس با اشیای نوک تیز مقاوم نیست و نصب گلس ال سی دی برای محافظت از آن الزامی خواهد بود. ضمنا فراموش نکنید قسمت زیرین صفحه نمایش این گوشی و داخل ال سی دی آن یک اسکنر انگشت اپتیکال تعبیه شده و بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی صفحه موبایل قادر به تایید هویت و آنلاک نمایشگر می‌شود.

اما در سمت مقابل گوشی هوآوی Honor 9x از یک پنل IPS LCD با ابعاد 6.59 اینچ تشکیل شده که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی را ارائه کرده است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. حاشیه های صفحه نمایش این گوشی هم بسیار باریک هستند و طبق آمار چیزی در حدود 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی این اسمارتفون هم با نمایشگر آن احاطه شده است. در بررسی این گوشی هم مشخص شد که متاسفانه شیشه روی صفحه نمایش آن خیلی مقاومت بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز ندارد و به همین سبب حتما باید یک لایه گلس محافظ ال سی دی برای حفاظت از آن روی صفحه گوشی نصب گردد.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

 

بنابراین تا به اینجای مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 می‌توان اینطور گفت که دو گوشی از نظر صفحه نمایش خیلی تفاوت زیادی نسبت به هم ندارند و حداقل ویژگی های روی کاغذ صفحه نمایش آن ها یکسان و مشابه است. اما کدامیک کیفیت بهتری در عمل دارند؟ کیفیت نمایش محتوا روی صفحه هر دو گوشی خوب است و نمایشگر آن ها از نظر شارپنس، شادابی، کنتراست وضعیت مطلوبی دارد. به دلیل اینکه دو گوشی صفحه نمایشی بزرگ دارند، تماشای ویدیو و فیلم یا پرسه زدن در یوتیوب و وبگردی کردن با آن ها بسیار لذت بخش خواهد بود. به عقیده ما از نظر کیفیت عملکرد صفحه نمایش، دو گوشی وضعیتی مشابهی خواهند داشت و حداقل چشم عادی و غیرمسلح کاربر هیچ تفاوتی مابین کیفیت محتوای روی نمایشگر آن ها احساس نمی‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ: ظاهر خوب و دوربین سه‌گانه!

نکته بعدی که در این مرحله مقایسه گوشی A31 و آنر 9X هوآوی متوجه آن شدیم مربوط به توانایی خوب نمایشگر هر دو اسمارتفون در تولید روشنایی می‌شود. شما با تنظیم شدت روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) نمایشگر گوشی A31 بر روی 80 درصد و نمایشگر گوشی Honor 9X بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی صفحه آن ها را مشاهده کنید و با گوشی در تعامل باشید. در صورتی که شدت نور محیط زیاد باشد و نور مستقیم به صفحه گوشی بتابد هم تنظیم شدت روشنایی صفحه بر روی 100 درصد مشکل واضح نبودن محتوای روی آن را برطرف خواهد کرد. در مجموع باید اینطور گفت که از نظر صفحه نمایش تقریبا تفاوت محسوسی مابین دو گوشی وجود ندارد و تنها تفاوت اصلی آن ها مربوط به پشتیبانی نمایشگر گوشی A31 از قابلیت اسکن انگشت می‌شود که در آنر 9 ایکس ارائه نشده است.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

مسلما هر دو گوشی سامسونگ A31 و هوآوی آنر 9 ایکس مبتنی بر سیستم عامل اندروید هستند و از این نظر یک ویژگی مشترک دیگر دارند اما با این حال تفاوت هایی مابین آن دو دیده می‌شود. به عنوان مثال سیستم عامل پیش فرض نصب شده روی نماینده هوآوی اندروید 9 پای (Android 9 Pie) خواهد بود اما سیستم عمل پیش فرض گوشی A31 سامسونگ اندروید 10 است چون این گوشی جدیدتر از آنر 9 ایکس بوده و در زمان طراحی آن اندروید 10 منتشر شده بود. همچنین رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با نام One UI 2 روی بستر نرم افزاری گوشی A31 نصب شده و رابط کاربری EMIUI 9.1 هوآوی هم روی بستر نرم افزاری گوشی Honor 9X نصب است که این دو رابط از نظر ماهیت تفاوت های زیادی نسبت به هم دارند!

رابط کاربری One UI به مراتب بهینه تر از رابط EMUI بوده و تجربه کاربری ساده‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد اما رابط EMUI به دلیل ارائه قابلیت ها و ویژگی های خیلی زیاد به مراتب سنگین تر از رابط سامسونگ خواهد بود و بدین ترتیب منابع سخت افزاری بیشتری هم توسط آن مصرف می‌شوند. با این وجود ما عقیده داریم که ترجیح دادن یکی از دو رابط کاربری نام برده شده نسبت به رابط دیگر بیشتر امری سلیقه‌ای خواهد بود و ممکن است برخی کاربران رابط EMUI را بهتر از رابط One UI تلقی کنند اما از نظر کارشناسی و با توجه به سلیقه شخصی ما، رابط One UI به مراتب بهینه تر و بهتر از رابط EMUI خواهد بود.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

 

اما سرعت و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی چطور است؟ در مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 مشخص شد که هر دو اسمارتفون مذکور به خوبی از پس اجرای کارهای روزمره مثل وبگردی، برقراری تماس، ارسال پیامک و غیره بر می‌آیند و هیچ لگ و تاخیری در آن ها ایجاد نمی‌شود اما نصب اپلیکیشن ها و بازی های سنگین می‌تواند به گوشی های مذکور فشار وارد کرده و ثبات عملکرد بستر نرم افزاری آن ها را تحت تاثیر قرار دهد! این مسئله به ویژه در گوشی آنر 9X به شیوه محسوس تری قابل رویت بود. به عنوان مثال وقتی برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ، اسکایپ، اینستاگرام و چند بازی اندرویدی از قبیل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی دو گوشی نصب کردیم، کمی سرعت ثبات عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی افت کرد و گاها در Honor 9X لگ و تاخیرهایی را مشاهده کردیم.

ضمنا در بررسی و مقایسه دو گوشی مشخص شد که تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی آن ها به شدت روی ثبات عملکرد بستر نرم افزاری دو دستگاه تاثیر می‌گذارد. برای مثال اگر حجم اطلاعات ذخیره شده روی گوشی به قدری باشد که حافظه داخلی آن ها رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند، لگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی نمایان خواهد شد و شدت این لگ ها هم در نماینده هوآوی به مراتب بیشتر از نماینده سامسونگ هستند. بنابراین در مجموع بستر نرم افزاری دو گوشی برای انجام کارهای روزمره مناسب است اما خیلی ثبات بالایی در حالت های دیگر ندارد. همچنین از نظر عملکرد بازده بستر نرم افزاری گوشی A31 از Honor 9X بهتر خواهد بود.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین سوالاتی که باید در مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 به آن پاسخ دهیم این است که کدام گوشی قدرت عملکرد و بازده پردازشی بهتری دارد؟ سامسونگ در قلب گوشی A31 از تراشه Helip P65 شرکت مدیاتک استفاده کرده که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A75 بوده و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است. گوشی از نظر رم شامل دو نسخه با ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در نسخه های 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

در سمت مقابل نماینده هوآوی یعنی گوشی آنر 9 ایکس از تراشه Kirin 710F بهره می‌برد که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی از نظر رم درست مثل نماینده سامسونگ در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. ضمنا این گوشی هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 نسخه های مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن ها را در اختیار داشتیم و با هم مقایسه کردیم.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

 

برای درک قدرت عملکرد دو گوشی ما بازی پابجی موبایل را روی هر دوی آن ها نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم و سپس مابین چند اپلیکیشن از پیش تعیین شده جهش هایی داشتیم تا ثبات عملکرد رم گوشی و تسلط آن مورد ارزیابی قرار گیرد. نتیجه بررسی نشان داد که هر دو گوشی قابلیت اجرای بازی پابجی موبایل با تنظیمات گرافیکی متوسط را دارند و 10 دقیقه اول اجرای بازی در هر دو گوشی بدون مشکل سپری می‌شود اما بعد از آن بدنه هر دو اسمارتفون به شدت داغ خواهد شد و شدت این گرما در گوشی Honor 9X بیشتر است که می‌تواند ناشی از بالاتر بودن فرکانس کاری هسته های پردازشگر قوی تر تراشه آن باشد.

همچنین در 2 دقیقه پایانی اجرای بازی هم با افت فریم و لگ هایی در هر دو گوشی رو به رو شدیم و شدت این موارد در نماینده هو‌آوی کمی قابل درک تر و بیشتر بود. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر بعد از اجرای گیم نام برده شده در هر دو گوشی تقریبا با کمی تاخیر همراه بود و باز هم شدت این تاخیرها در نماینده هوآوی ملموس تر به نظر می‌رسید. بنابراین در مجموع کاملا مشخص است که هیچ یک از دو گوشی مذکور برای انجام بازی های سنگین و تسک های خیلی حرفه‌ای مناسب نیستند و بیشتر با هدف رفع نیازهای روزمره کاربران طراحی شده‌اند. ضمن اینکه مقایسه ما نشان داد ثبات عملکرد گوشی Galaxy A31 از Honor 9X بیشتر است، اگرچه تفاوت موجود خیلی زیاد نیست.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که باید در مورد آن صحبت کنیم مربوط به دوربین دو گوشی می‌شود. دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A31 از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. یک چراغ فلش LED اختصاصی برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده و قابلیت هایی همچون عکسبرداری پرتره، پانوراما، ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده، قابلیت HDR و قابلیت ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Honor 9X از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی نوع واید، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید و 2 مگاپیکسلی نوع عمقی هستند. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

 

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدام اسمارتفون وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 مشخص شد که در محیط های با نور مناسب و به ویژه محیط های باز و آفتابی می‌توانید عکس های خوبی با دوربین هر دو گوشی ضبط کنید. جزئیات تصاویر در اینگونه شرایط خوب هستند و عموما عکس های ضبط شده شاداب و شارپ به نظر می‌رسند. در اینگونه مواقع عملکرد دوربین اصلی گوشی A31 تقریبا در 55 درصد موارد بهتر از گوشی 9X هوآوی خواهد بود و تقریبا در 45 درصد مواقع هم دوربین آنر 9 ایکس عکس های بهتری ضبط می‌کند. اما در محیط های تاریک و کم نور افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین هر دو گوشی نمایان می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

در مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 مشخص شد که شدت این افت کیفیت در دوربین گوشی A31 کمی بیشتر از نماینده هوآوی است و به عقیده ما در محیط های کم نور و بسته دوربین اصلی گوشی هوآوی آنر 9 ایکس تقریبا در 60 درصد مواقع عکس های بهتری را در مقایسه با دوربین اصلی گوشی سامسونگ A31 ضبط می‌کند. عکسبرداری در حالت اولتراواید و پرتره هم با دوربین دو گوشی تقریبا با کیفیت یکسانی انجام می‌شود. ضمنا فراموش نکنید دوربین اصلی گوشی A31 از یک لنز ماکرو هم بهره می‌برد و از عکسبرداری در این حالت پشتیبانی به عمل می‌آورد که دوربین گوشی آنر 9x از آن بهره‌مند نیست.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

 

دوربین سلفی که برای گوشی A31 در نظر گرفته شده 20 مگاپیکسلی است و از ضبط ویدیو های فول اچ دی و عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند اما دوربین سلفی گوشی Honor 9X 16 مگاپیکسلی بوده و دقیقا از قابلیت های مشابه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی دو گوشی مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین سلفی نماینده سامسونگ در اغلب مواقع بهتر از نماینده هوآوی خواهد بود و عکس های سلفی که با دوربین این گوشی ضبط می‌شوند جزئیات و کیفیت بالاتری در مقایسه با عکس های سلفی ضبط شده توسط دوربین هوآوی Honor 9X دارند.

در مجموع ما در این بخش مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 متوجه شدیم که از نظر کیفیت عملکرد دوربین می‌توان برتری را به نماینده سامسونگ داد! اگرچه واقعیت این است که کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی دو گوشی خیلی تفاوت زیادی نسبت به هم ندارند و هر دوی آن ها از این نظر کیفیت خوبی را ارائه کرده‌اند اما در مجموع و با در نظر گرفتن تمام شرایط می‌توان گفت که سامسونگ گلکسی A31 از دوربین بهتری در مقایسه با آنر 9 ایکس برخوردار است.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ: باتری و شارژدهی

سامسونگ سعی کرده با تجهیز گوشی A31 به یک باتری قدرتمند قدرت شارژدهی آن را تقویت کند. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این اسمارتفون استفاده شده ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. در سمت مقابل هوآوی یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری را برای گوشی Honor 9X در نظر گرفته که انتظار می‌رود عملکرد معمولی در تامین انرژی مورد نیاز دستگاه داشته باشد. در مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی می‌تواند ضمن یک مرتبه فول شارژ باتری نماینده سامسونگ حدود 2 روز از آن استفاده کند و در شرایط مشابه گوشی Honor 9X را هم حدود 1.5 روز مورد استفاده قرار دهد.

بنابراین از نظر قدرت شارژدهی کیفیت عملکرد گوشی سامسونگ A31 بیشتر از هوآوی آنر 9 ایکس است و این گوشی دوام بهتری از این نظر ارائه می‌کند. اما برای شارژ مجدد باتری آن ها چه میزان زمان لازم خواهد بود؟ شارژر اورجینال گوشی A31 یک شارژر 15 واتی است که امکان فول شارژ باتری گوشی را طی 100 الی 110 دقیقه فراهم می‌سازد. در سمت مقابل شارژر اورجینال گوشی هوآوی آنر 9 ایکس توان 10 واتی دارد و تقریبا در 90 دقیقه باتری دستگاه را فول شارژ می‌کند. پس از نظر سرعت شارژ مجدد خیلی تفاوت محسوسی مابین دو گوشی وجود ندارد اما از نظر قدرت شارژدهی، نماینده سامسونگ وضعیت بهتری در مقایسه با هوآوی خواهد داشت.

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ

 

مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

در آخرین بخش مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 در مورد قیمت و ارزش خرید دو گوشی صحبت خواهیم کرد. هم اکنون و در زمان تدوین این مطلب نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی سامسونگ A31 با قیمتی در حدود 5.9 میلیون تومان در بازار عرضه شده و نسخه با کانفیگ یکسان گوشی Honor 9X هم قیمتی در حدود 5.4 میلیون تومان دارد. بنابراین نماینده هوآوی از نظر قیمت وضعیت بهتری در مقایسه با نماینده سامسونگ دارد، اگرچه تفاوت قیمت آن ها بسیار ناچیز است.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد و مقایسه‌ای که صورت گرفت، کاملا مشخص است هر دو گوشی ارزش خرید بالایی دارند و از بهترین اسمارتفون های مقرون به صرفه و ارزان قیمت بازار هستند اما اگر در کل بخواهیم یکی از این دو اسمارتفون را به عنوان محصول بهتر انتخاب کنید، نظر شخصی ما روی گوشی Galaxy A31 معطوف خواهد بود. به عقیده ما به غیر از پلاستیکی بودن قاب پشت و فریم اصلی این گوشی، در سایر زمینه ها سامسونگ A31 وضعیت بهتری در مقایسه با هوآوی آنر 9 ایکس دارد و می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه هوآوی آنر 9x با گلکسی A31 پرداختیم و سعی داشتیم گزینه خرید بهتر را مابین این دو گوشی خوش قیمت و پرطرفدار مشخص نماییم. برتری اصلی که گوشی Honor 9X در مقایسه با نماینده سامسونگ دارد، مربوط به فریم اصلی آلومینیومی، قاب پشت شیشه‌ای و قیمت ارزان تر می‌شود اما در سایر زمینه ها گوشی سامسونگ Galaxy A31 وضعیت بهتری در مقایسه با هوآوی آنر 9 ایکس دارد. به عقیده ما اگرچه هر دو گوشی تقریبا ارزش خرید یکسانی دارند و تفاوت های ناچیزی مابین آن ها دیده می‌شود اما با این حال در مجموع گلکسی A31 گزینه خرید بهتری در مقایسه با آنر 9 ایکس هوآوی است. نظر شما در این رابطه چیست؟