آموزش نصب دو حساب واتساپ روی یک گوشی

آموزش و ترفندها 13 تیر 1400 علی مظفری

آموزش نصب دو حساب واتساپ روی یک گوشی

برنامه واتساپ از محبوب ترین برنامه ها در جهان است که شما می توانید دو حساب واتساپ روی یگ گوشی داشته باشید. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا با کاربر واتساپ دیگری بدون توجه به اینکه کجا هستند، پیام ارسال کنید یا با او تماس بگیرید. این برنامه که متعلق به فیس بوک است، برای کاربران اندروید و اپل رایگان است و می تواند در تلفن های همراه یا ویندوز مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، این برنامه محدودیت هایی نیز دارد، از جمله اینکه فقط یک حساب واتساپ برای هر شماره تلفن قابل استفاده است. با این حال، بیشتر تولیدکنندگان به کاربران اجازه می دهند دو نسخه از همان برنامه را روی تلفن های هوشمند اندرویدی خود داشته باشند.

 

تولیدکنندگانی از جمله اپل، شیائومی، سامسونگ، ویوو ، اوپو، هواوی، آنر، وان پلاس، این امکان را به کاربران می دهند تا بعضی برنامه های خود را دوتایی یا به اصطلاح کلون کنند. آن ها اصطلاحات مختلفی را برای آنچه که به کاربران اجازه می دهد دو نسخه جداگانه از یک برنامه داشته باشند، استفاده می کنند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید تا ببینید چگونه این ویژگی را در گوشی های هوشمند خود فعال کنید.

 

 

اما چگونه از دو حساب واتساپ روی یک گوشی استفاده کنیم؟ 

برای فعال کردن قابلیت کپی کردن برنامه ها یا دوتایی کردن آن ها، در گوشی های مختلف طبق این مراحل پیش برید:

 

  • کاربران  Xiaomi که از MIUI استفاده می کنند، می توانند به قسمت تنظیمات (Settings) >> برنامه ها (Apps) >> برنامه های دوگانه ( Dual apps) مراجعه کنند. و سپس Dual apps را فعال کنند و در پیام ظاهر شده برای خدمات گوگل Turn on  را انتخاب کنند. 
  • کاربران  سامسونگ می توانند به قسمت تنظیمات (Settings) >> ویژگی های پیشرفته ( Advance features ) >> Dual Messenger مراجعه کنند. و سپس برای واتساپ این ویژگی را فعال کنند در همین زمان پیامی برای نصب مجدد واتساپ دریافت خواهند کرد. روی install کلیک کرده تا واتساپ دوم نصب شود.
  • کاربران Vivo می توانند به قسمت تنظیمات (Settings) >> برنامه ها و اعلان ها (Apps and notifications) >> برنامه Clone مراجعه کنند.
  • کاربران Huawei و Honor می توانند به بخش تنظیمات (Settings) >> برنامه ها (Apps) >> برنامه دوگانه (App twin) بروند.

 

آموزش استفاده از دو حساب واتساپ روی یک گوشی برای کاربران اندروید:

1. به قسمت تنظیمات بروید.

2. در تنظیمات، همونطور که در بالا گفته شد، به دنبال فعال کردن قابلیت ایجاد دو نسخه از یک برنامه باشید.( اکثرا به نام های، برنامه های دوگانه، برنامه Clone ، برنامه Twin یا برنامه های موازی شناخته می شود.)

3. وارد برنامه شده و گزینه های آن را بررسی کنید. 

4. فهرست برنامه هایی که این ویژگی را دارند، ظاهر می‌شود. برای ساختن کپی از هر برنامه باید تیک آن را فعال کنید.

5. اکنون تیک گزینه واتس اپ را را فعال کنید.

 

 

آموزش استفاده از دو حساب واتساپ روی یک گوشی

6. به صفحه اصلی برگردید.

7. باید آیکون دوم واتساپ را روی صفحه اصلی مشاهده کنید.

 

آموزش استفاده از دو حساب واتساپ روی یک گوشی

 

8. آن را باز کنید. سپس با صفحه راه اندازی واتساپ رو به رو خواهید شد.

9. روی agree  بزنید و مراحل را ادامه دهید.

10. در صفحه بعدی، شماره تلفنی متفاوت از شماره تلفن دیگری که قبلاً برای راه اندازی واتساپ استفاده کرده اید، وارد کرده و روی Next ضربه بزنید.

11. سپس کد تایید دریافت خواهید کرد.

12. پس از وارد کردن  کد تایید، از شما خواسته می شود تا مراحل راه اندازی را تکمیل کنید و پس از آن حساب دوم واتساپ شما راه اندازی می شود.

تبریک میگیم حالا شما دو حساب واتساپ بر روی یک گوشی دارید.

 

آموزش استفاده از دو حساب واتساپ روی یک گوشی برای کاربران آیفون:

روش اول : استفاده از دو نسخه واتساپ از طریق برنامه WhatsApp Business

اگر مدت زمان زیادی را در اپ استور می گذرانید، احتمالاً برنامه ای را با نام WhatsApp Business دیده اید. این برنامه دقیقاً مانند برنامه اصلی واتساپ است اما برای کسب و کارها در نظر گرفته شده است. خوشبختانه، شما می توانید از این برنامه با شماره تلفنی متفاوت از واتساپ اصلی در دستگاه iOS خود استفاده کنید.

برای انجام این کار نیازی به رعایت هیچ دستورالعمل خاصی نیست. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به اپ استور مراجعه کنید، WhatsApp Business را دانلود و نصب کنید و حساب دوم واتساپ خود را در آن ایجاد کنید.سپس می توانید همزمان از برنامه اصلی واتساپ و همچنین از برنامه WhatsApp Business برای ارسال و دریافت پیام در تلفن خود استفاده کنید.

 

 

روش دوم: استفاده از برنامه Dual Messenger برای WhatsApp WA

اگر نمی خواهید در WhatsApp Business ثبت نام کنید، گزینه دیگری که دارید استفاده از یک برنامه پیام رسان دوگانه از App Store است. برنامه ای در فروشگاه وجود دارد که به شما امکان می دهد از حساب ثانویه واتساپ خود در آیفون خود استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه، شما باید حساب ثانویه واتساپ خود را ایجاد کرده باشید. همچنین، آن حساب باید در تلفن دیگر شما فعال باشد. دلیل این کار این است که این برنامه پیام رسان دوتایی فقط مخصوص نسخه وب واتساپ است.

 

برای استفاده از برنامه پیام رسام دوتایی واتساپ طبق مراحل زیر پیش بروید :

1- برنامه Dual Messenger را برای WhatsApp WA در آیفون خود دانلود و نصب کنید.

2- برنامه را باز کنید و یک کد QR خواهید دید.

3- به حساب ثانویه خود که در دستگاه دیگر خود فعال کرده اید بروید و روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و WhatsApp Web را انتخاب کنید.

4- کد را با استفاده از دستگاه دیگر در آیفون خود اسکن کنید.

 

 

آموزش استفاده از دو حساب واتساپ روی یک گوشی

 

 

روش سوم: واتساپ دوگانه در آیفون با WhatsApp++

اگر مخالف نصب برنامه خارج از App Store در آیفون خود نیستید، یک سرویس گیرنده واتساپ مدرن وجود دارد که می توانید برای اجرای دو حساب واتساپ در آیفون خود استفاده کنید.این برنامه WhatsApp ++ نامیده می شود و مجموعه ای از ویژگی ها را برای بهبود تجربه واتساپ شما ارائه می دهد. از آنجا که این سرویس گیرنده واتساپ است اما با برنامه اصلی واتساپ متفاوت است و شما می توانید حساب ثانویه خود را در این برنامه راه اندازی کنید و از آن استفاده کنید.

بخاطر داشته باشید که نباید به برنامه هایی که خارج از فروشگاه App Store هستند اعتماد کنید و این برنامه ها فقط در مواقعی باید مورد استفاده قرار گیرند که هیچ گزینه دیگری برای انجام کار ندارید.

 

منابع: gadgets.ndtv

imobie.com