گزارش پیش بینی فروش تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷

اخبار روز تکنولوژی 28 اردیبهشت 1396 علی مظفری

گزارش پیش بینی فروش تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷

روزنامه تحقیقاتی فناوری های هوشمند Digitimes گزارشی را در خصوص پیش بینی بازار تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است. برطبق این گزارش، خرید و فروش جهانی تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ همچنان روند نزولی ۵.۷ درصد را در مقایسه با نرخ فروش ۱۳.۷ مربوط به سه ماهه اول امسال، ادامه خواهد داد.

در این گزارش پر فروش ترین تبلت جهان، از شرکت سامسونگ معرفی گردیده است.

بنا بر گزارش Digitimes حدود ۳۵.۰۸ میلیون تبلت در طول سه ماهه دوم سال در جهان به فروش خواهد رسید. ۲۵.۴ درصد از این فروش، متعلق به آیپدهای شرکت اپل است در حالی که تبلت های تولید شده در دیگر شرکت‌های بین‌المللی سهم ۴۷.۳ درصدی این فروش را دارا هستند.این تحقیق همچنین بیانگر این واقعیت است که ۲۷.۳ درصد از فروش تبلت ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ متعلق به تبلت های وایت باکس white-box خواهد بود. 

در رابطه با دیگر برندها، پیش بینی این گزارش حاکی از آن است که پس از شرکت سامسونگ، شرکت اپل سهم بعدی فروش را با پیش بینی ۱۵.۱درصدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ در اختیار خواهد داشت

. جدیدترین مدل تبلت های اندرویدی شرکت سامسونگ مدل Galaxy S3 در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا رونمایی گردید. این گزارش بیانگر این واقعیت است که احتمالا شرکت سامسونگ حدود ۷.۴ درصد بازار فروش آمازون را در اختیار خواهد داشت.

شرکت های هوآوی و لنوو با سهم فروش ۶.۶ درصدی و شرکت کامپیوتری ایسوس با نرخ فروش ۳.۳ درصدی، شرکت تی سی ال با سهم فروش ۱.۷درصدی، شرکت مایکروسافت با ۱.۵ درصد و نهایتا ایسر با سهم ۱.۳ درصدی از دیگر شرکت‌های معرفی شده در این گزارش گزارش هستند.