مروری بر گوشی جدید کمپانی موتورولا

اخبار روز تکنولوژی 17 آبان 1394 علی مظفری

مروری بر گوشی جدید کمپانی موتورولا

اکنون زمان آن رسیده که کمپانی موتورولا محصول جدید خود را به بازار عرضه کند. یک موضوع ناباورانه اینکه، موتورولا صفحه نمایش این گوشی را برای 4 سال گارانتی کرده و ادعا کرده، که نمایشگر این گوشی به هیچ عنوان آسیب نمی بیند. این گوشی با نام انحصاری motorola droid turbo 2 در بازار به فروش می رسد. 

موتورولا همچنین ادعا می کند، که نه تنها صفحه نمایش که خود گوشی نیز در برابر ضربه مقاوم است. برای صحت این حرف، شما می توانید گوشی را زیر پاهای خود فشار دهید و یا آن را از آپارتمان شش طبقه به پایین پرت کنید، که در این صورت مشاهده میکنید که نمایشگر صحیح و سالم است و هیچ آسیبی به آن وارد نشده. تصور اینکه کمپانی موتورولا با طراحی و ساخت این صفحه قصد فریب مردم و کاربران را دارد صحیح نیست، چرا که علاوه بر این ویژگی مهم در نمایشگر، Droid Turbo 2 را به سخت افزار و عملکرد بی نظیری مجهز کرده است.

از ویژگی های ساخت و سخت افزاری این گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش 5.4 اینچی با کیفیت quad-HD AMOLED(اشباع دقیق رنگ ها و کنتراست بالای صفحه نمایش   Quad HD Super AMOLED چنان رنگ های طبیعی و زنده ای را به نمایش می گذارد که احساس می کنید تصاویر را نه در یک صفحه دیجیتال، بلکه با چشم غیرمسلح تماشا می کنید. دقت تصویر بالای این صفحه نمایش تصاویر فوق العاده زیبایی به نمایش می گذارد. امکانات این تلفن همراه به نحوی بهینه سازی شده اند که گشت و گذار در اینترنت و رزروهای اینترنتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.)
  • پردازنده ی Qualcomm Snapdragon 810
  • 3 گیگابایت رم
  • باتری با ظرفیت 3760 میلی آمپری با قدرت شارژ شدن بالا و قابلیتت شارژ شدن با روش وایرلس که با استفاده ار دستگاه زیر صورت می گیرد.

  • طراحی قسمت میکرواس دی در قسمت سیم کارت که می تواند تا 64 گیگبایت حافظه داخلی را ارتقاء دهد.

ابعاد و وزن این گوشی به ترتیب  14.98 * 7.79 * 0.91 سانتی متر و 169 گرم براورد شده است. طراحی پشت Turbo 2 به گونه ای خمیده ساخته شده است، که علاوه بر ظاهری شیک و زیبا به خوش دستی بیشتر آن کمک کرده است. همچنین سنسور اثر انگشت در پشت قاب گوشی و دقیقا زیر لنز دوربین تعبیه شده است.

از لحاظ نرم افزاری Droid Turbo 2 از سیستم عامل Android  نسخه ی 5.1.1 Lollipop استفاده می کند. همچنین از دستیار صوتی برای دسترسی سریع تر به برنامه ها، Moto Actions gesture  controls( برای انجام اعمالی با حرکت دادن گوشی برای تسریع در کارها)  و Moto Display(ویژگی است که در حالت خاموش نمایشگر AMOLED و بدون مصرف باتری برخی اطلاعات نظیر تماس‌های از دست رفته، پیام‌های جدید، ساعت و رویداد های از پیش برنامه ریزی شده را به نمایش می‌گذارد.) پشتیبانی می کند.