تولید هارد 8 ترابایتی با قیمتی بسیار مناسب

اخبار روز تکنولوژی 26 آذر 1393 علی مظفری

تولید هارد 8 ترابایتی با قیمتی بسیار مناسب

یکی از کمپانی های  سازنده هارد به نام سی‌گیت، هاردی به حجم 8 ترابایت را به قیمت 260 دلار راهی بازار کرد و این در حالی است که برای خرید محصولی با حجم 6 ترابایت باید هزار دلار پرداخت کرد.

 سال گذشته وسترن دیجیتال هارد 6 ترابایتی هلیومی را به قیمت 1000 دلار عرضه کرد که بسیار گران بود و اینک کمپانی سی گیت به عنوان رقیب اصلی، هارد مشابهی را در حجم 8 ترابایت و سایز 3.5 اینچی ( حدود 8.89 سانتی متر) به قیمت فقط 260 دلار(850 هزار تومان) عرضه کرده است.

قیمت شکنی در بازار به دلیل افزایش تولید امری طبیعی است و اگر به خاطر داشته یاشید، حدود 5 سال قبل هارد 1 ترابایتی از نوع اس اس دی، وقتی برای اولین بار به بازار آمد قیمتی معادل 2200 دلار داشت.

بخش آرشیو در شرکت سی‌گیت از چند ماه پیش شروع به تولید این محصول کرده که از فناوری موسوم به SMR برای فیت کردن دیتا روی یک دیسک در مقایسه با فناوری سابق استفاده کرده است.

این کمپانی هارد 6 و 5 ترابایتی مشابه نیز با همین فناوری یعنی Shingled Magnetic Recording ساخته است و البته سرعت انتقال در حدود 150 مگابیت در ثانیه است که در مقایسه با هاردهای اس‌اس‌دی که 550 مگابیت هستند کمتر است.

این محصول می‌تواند هدیه کریسمسی خوبی برای مردان آی‌تی باشد.