موبایل گیمینگ سامسونگ: قطور و متفاوت!!

اخبار روز تکنولوژی 13 بهمن 1397 علی مظفری

موبایل گیمینگ سامسونگ: قطور و متفاوت!!

تاریخچه تلفن‌های همراه مخصوص بازی به مدت‌ها قبل ، در سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. زمانی که نوکیا (Nokia) با گوشی غیرعادی ان‌گیج (N-Gage) که مشخصا برای بازی کننده‌ها (گیمرها) طراحی شده بود، پا به این عرصه گذاشت. بعد از سال‌ها خط تولید این گوشی ها با عرضه دستگاه‌های بسیار قدرتمندی مانند رِیزِرفون (Razer Phone) و ایسوس آراوجی (Asus ROG)، جان تازه‌ای گرفته است.

در این میان شیائومی (Xiaomi) با مدل بلک شارک (Black Shark) وارد این رقابت شد اما بسیاری از تولیدکنندگاه بزرگ گوشی موبایل مانند اپل (Appleهوآوی (Huawei) و سامسونگ (Samsung) با وجود اینکه سعی کرده‌اند مدل‌های پرچمدار خود را مناسب بازی نشان دهند، اما از تولید یک دستگاه مخصوص خوداری کرده‌اند.  

اما به نظر می‌رسد سامسونگ اقداماتی در دست دارد. گرچه اخباری که در مورد غول کره‌ای شنیده می‌شود، قطعی نیست. پَتِنت (Patent) جدید سامسونگ دستگاهی با نمایش‌گر تاشونده و مخصوص بازی را نشان می‌دهد. این دستگاه در حالت تانشده بیش‌تر شبیه به تبلتی (Tablet) است که در پایین صفحه سمت راست دارای کلید‌های مخصوص جهت و در سمت چپ دارای چندین دکمه دیگر است. کاربر همچنین قادر خواهد بود در حالت تاشده به بازی بپردازد. 

 

تلفن همراه گیمینگ تاشونده سامسونگ

 

در کل موبایل گیمینگ سامسونگ ظاهری بسیار عجیب و غیرعادی خواهد داشت. احتمال دارد که این گوشی موبایل از یک کنسول دستی مانند پلی‌استیشن ویتا (PlayStaion Vita) بزرگتر و از دستگاهی مانند نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch) اندکی کوچک‌تر باشد.گرچه گوشی‌های مخصوص بازی هنوز در ابتدای راه قرار دارند، اما روشی که سامسونگ در این پتنت برای تولید این نوع گوشی موبایل را انتخاب کرده است، به نظر دارای ایرادات فراوانی باشد. 

اگر دستگاه نهایی شبیه تصاویر ثبت شده در این پتنت باشد، احتمالا قیمت آن بسیار بالا بوده و فروش آن نیز دشوار خواهد بود. زیرا گوشی موبایلی در این ابعاد وارد رقابت با کنسول‌های قابل حمل سونی و نینتندو خواهد شد، گرچه سونی خط تولید ویتا را متوقف کرده است...

 

منبع: Phone Arena