مک بوک پرو 15 اینچی با قدرت لمسی به مراتب سریعتر از نسل قبل

اخبار روز تکنولوژی 05 تیر 1399 علی مظفری

مک بوک پرو 15 اینچی با قدرت لمسی به مراتب سریعتر از نسل قبل

بعد از به روز رسانی نسخه ی 13 اینچی مدل MacBook Pro با صفحه نمایش رتینای لمسی، در اینجا می خواهیم با سری 15 اینچی با همان مدل آشنا شویم. این سیستم با قیمت 1999 دلار با امکاناتی از قبیل نمایشگر Retina،  ذخیره سازی سریع تر فلش ، حافظه ی  گرافیکی بیشتر و عمر باتری طولانی تر وارد بازار الکترونیک و دیجیتال شده است.

مانند  MacBook Pro 13 اینچی و MacBook 12 اینچی، تاچ پد این مدل نیز از یک موتور Taptic برای ارائه بازخورد لمسی استفاده می کند. به این صورت که با فشار دادن تاچ پد حس لامسه ای به کاربر می دهد که تصور می کند تاچ پد پایین می رود اما در واقعیت این طور نیست.

اپل ادعا می کند که در نسخه ی جدید مک بوک پرو، حافظه ی ذخیره سازی فلش بیشتر از 2.5 برابر سریعتر از نسل قبل انجام وظیفه می کند.

تنظیمات پایه ای این سیستم شامل پردازنده ی چهار هسته ای core i7 با سرعت فرکانس 2.2 گیگاهرتز، 16 گیگابایت رم، 256 حافظه ذخیره سازی و گرافیک Intel Iris، با قیمت 1999 دلار به فروش می رسد.

همچنین کاربران می توانند از نسخه ی دیگرکه دارای پردازنده ی گرافیکی AMD Radeon R9 M370x و 80 درصد سریعتر از Intel Iris می باشد، همراه با پردازنده ی چهارهسته ای Intel Core i7، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه از نوع هارد استفاده کنند. قیمت این سیستم با این مشخصات فنی حدود 2499 دلار براورد شده است.

از دیگر ویژگی های برجسته، می توان به طول عمر زیاد باتری آن اشاره کرد، که در حالت وب گردی و استفاده ی ممتد تا 9 ساعت بازدهی با یک بار شارژ کردن به کاربر می دهد.